Skocz do zawartości

Pytanie o skutki urwania paska rozrzadu


Slawek44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie pytanie: Jesli urwal mi sie pasek rozrzadu i zaraz zgasilem silnik ale pozniej go probowalem odpalac. Gdy sciagnalem pokrywe zaworow to cztery dzwigienki wyjalem nieruszajac walka. to czy jest mozliwe ze popychacze sa dobre? Wykrecilem walek, popychacze, dzwigienki i te male pastylki. Wszystko wyglada na dobre. Wszystko mozna sprawdzic golym okiem czy jest dobre oprucz wlasnie popychaczy bo maja w srodku jakas tam sprezynke tak? Jak sprawdzic czy sa dobre. Zanim w tym silniku urwal mi sie pasek to wymienilem te popychacze gdyz klekotal silnik. Po wymianie klekot ustal a teraz chce je wstawic do drugiego silnika bo tez na zimnym klekocze. Niech ktos madry odpowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy pisza M40 i 43 nie maja bezkolizyjnego rozrzadu.

To, ze wylaczyles od razu silnik ma niewielkie znaczenie gdyz zdazyl on zrobic kilka obratow zanim sie zatrzymal (odpalanie tez raczej nie ma wiekszego znaczenia).

Dosc ryzykowna sprawa jest sprawdzenie zaworow bez sciagania glowicy. Ale jest to w miare wykonalne a mianowicie nalezy zlozyc rozrzad i krecac powoli walem obserwowac krzywki walka, popychacze i zawory. Mala nieprawidlowosc w ich pracy dyskwalifikuje glowice i nalezy ja sciagac do regeneracji. Jednak nalezy miec do tego wprawne oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzieki koledzy. A jeszcze mam jedno pytanie odnosnie m40. Po przekladce silnika, przelozylem tylko silnik. Kable od kompa i komp zostawilem z wczesniejszego silnika. I teraz wszystko jest w porzadku, pali na dyg, maoc ma jak zawsze, nie szarpie tylko jak nagrzeje silnik i odpale(bez problemu) to na cieplym silniku jest mu ciezko wejsc w obroty. Jakby na trzy gary chodzil. Ale jak pogazuje troche to wszystko wraca do normy. Co to moze byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy. A jeszcze mam jedno pytanie odnosnie m40. Po przekladce silnika, przelozylem tylko silnik. Kable od kompa i komp zostawilem z wczesniejszego silnika. I teraz wszystko jest w porzadku, pali na dyg, maoc ma jak zawsze, nie szarpie tylko jak nagrzeje silnik i odpale(bez problemu) to na cieplym silniku jest mu ciezko wejsc w obroty. Jakby na trzy gary chodzil. Ale jak pogazuje troche to wszystko wraca do normy. Co to moze byc?

 

Sprawdz walek, dzwigienki i hydraulike. W tym silniku takie objawy sa przy kulejacej hydraulice, ktora prowadzi do wytarcia wlaka i dzwigienek. Choc mozliwe, ze ktorys wtryskiwacz juz nie dziala jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.