Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeszcze dodam, że jeżeli ktoś z Was się łudzi, że w salonach BMW w Niemczech nie kombinują to jest strasznie naiwny.

Wystarczy przejrzeć oficjalną stronę BMW i zobaczyć używane E46 320D z przebiegami 66tys, 80tys itp.

 

Jeśli ktoś z Was myśli ,że Niemiec kupił diesla po to żeby się przyglądać jak stoi... to jest jak naiwne dziecko.

 

W ASO BMW stoją takie same auta jak u Turka czy innego Jugola (najczęściej dużo droższe)

Podstawa jest aby kupować auto z kimś kto ma o tym pojęcie i wie rzecz podstawową, że jeśli auto ma przetartą tapicerkę i przebieg poniżej 150tys to zjawisko conajmniej podejrzane i ktoś albo był strasznie nerwowy i gryzł siedzenia, albo szorstki jak pumeks.

 

Sprawa jest dość prosta, gdyż teraz wielu sprzedawców nie wnika w przebieg auta. W salonach ASO stoją odpicowane auta, które wcześniej ktoś zostawił w rozliczeniu. Sprzedawcy w ASO boją się tylko kradzionych i to jest w miarę możliwości sprawdzane.

 

Więc jeśli dany kolo chce sie pozbyć auta i nie ma czasu na dawanie ogłoszeń itp to zostawia u Turka lub w innym punkcie, przykładowo autoryzowanym. Przed pojawieniem się w ASO cofa licznik, tuninguje książkę i takie auto jest przyjmowane w rozliczeniu. Kolo bierze fabrycznie nowe lub nowsze od tego co zostawił.

Nie piszę, że tak jest zawsze, ale coraz częściej i trzeba uważać nawet w ASO.

ASO i ASO to też różnica. W jednym kombinują na maksa, a w innym nie.

 

Przykład w Polsce??

Proszę bardzo:

W jednym ASO u mechaników kupisz większość typowo obsługowych części oryginalnych BMW po bardzo atrakcyjnych cenach. Mniej jak połowa ceny.

Skąd mechanik ma takie ceny części?

 

Pojedź do innego i spróbuj kupić.

Tam tego nie dostaniesz u mechanika.

 

To jest zawsze kwestia podejścia danej firmy do interesu

 

Ja stosuję zasadę:

"Ufać znaczy kontrolować"

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze dodam, że jeżeli ktoś z Was się łudzi, że w salonach BMW w Niemczech nie kombinują to jest strasznie naiwny.

Wystarczy przejrzeć oficjalną stronę BMW i zobaczyć używane E46 320D z przebiegami 66tys, 80tys itp.

 

Jeśli ktoś z Was myśli ,że Niemiec kupił diesla po to żeby się przyglądać jak stoi... to jest jak naiwne dziecko.

 

W ASO BMW stoją takie same auta jak u Turka czy innego Jugola (najczęściej dużo droższe)

 

A słyszałeś o czymś takim jak BMW Premium Select?

Opublikowano
jeszcze dodam, że jeżeli ktoś z Was się łudzi, że w salonach BMW w Niemczech nie kombinują to jest strasznie naiwny.

Wystarczy przejrzeć oficjalną stronę BMW i zobaczyć używane E46 320D z przebiegami 66tys, 80tys itp.

 

Jeśli ktoś z Was myśli ,że Niemiec kupił diesla po to żeby się przyglądać jak stoi... to jest jak naiwne dziecko.

 

W ASO BMW stoją takie same auta jak u Turka czy innego Jugola (najczęściej dużo droższe)

 

A słyszałeś o czymś takim jak BMW Premium Select?

 

Słyszałem i co z tego wynika?

 

Bo moim zdaniem nic.

 

Turki często w swoich komisach również dają gwarancję.

 

Mało kto wie, że kupując auto w komisie w Niemczech, odkąd weszliśmy do UE zawsze mamy gwarancję na silnik i skrzynię biegów.

Tylko co z tej gwarancji?

 

Znam jednego gościa co próbuje walczyć od 2 lat i na razie nie ma pozytywnych skutków

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RafałBMW zastanów się czasem co piszesz, nie wydaje Ci się dziwne że posiadasz wiedzę która pozwala stwierdzić, że nie istnieje BMW e46 320d z przebiegiem poniżej 100,000km.
Opublikowano

RafalBMW napisal:

W jednym ASO u mechaników kupisz większość typowo obsługowych części oryginalnych BMW po bardzo atrakcyjnych cenach. Mniej jak połowa ceny.

Skąd mechanik ma takie ceny części?

 

jak mozesz to daj namiary na chlopakow na pw, chetnie skorzystam.

 

p.s.

posty powinny byc na temat akcyzy

  • Moderatorzy
Opublikowano
RafalBMW napisal:

W jednym ASO u mechaników kupisz większość typowo obsługowych części oryginalnych BMW po bardzo atrakcyjnych cenach. Mniej jak połowa ceny.

Skąd mechanik ma takie ceny części?

 

jak mozesz to daj namiary na chlopakow na pw, chetnie skorzystam.

 

p.s.

posty powinny byc na temat akcyzy

 

No wlasnie tak kolega po trochu sugerowal ze pewnie inna stawke akcyzy mechanik pobiera niz ASO.

Opublikowano

witam, a wiec sprawa zakupu na firme wygalda tak:

tam kupujesz netto, tutaj obliczaja tobie akcyze od netto, idziesz do US i tam obliczaja tobie vat do zaplaty - kwota netto auta + akcyza = kwota netto auta - i od tego licza vat :-)

 

jeszcze chcialem poruszyc temat malych przebiegow w autach w salonach w niemczech - akurat tutaj z tymi malymi przegladami sie moznazgodzic poniewaz u nich inaczej wygladaja formy leasingow - oni kupujac auto w leasing wplacaja jakas czesc, i dostaja do tego rate leasingowa, umowa na 3 lata ale rata leasingowa ktora dostali jest np przy takim zalozeniu - 10 tys km rocznie - wiec auto po 3 latach ma 30 tys przejechane - kwoty za kazdy km powyzej limitu sa mega wysokie. wiem bo znajomy ma tam leasing aut - on akurat jak bierze auta wleasing to na 3 lata ale z limitem km rocznym 30 tys - wtedy ma wyzsza rate ale wiecej moze sobie pojezdzic :-)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Krótko i na temat - zdążyłem :P

w końcu! :twisted:

pokaż ją :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Krótko i na temat - zdążyłem :P

w końcu! :twisted:

pokaż ją :cool2:

 

Jak się wyśpię, bo 1300 km jechałem i jestem padnięty. Na zachętę powiem tyle że jest czarna i brakuje jej: haka, PDC, i masażu. Reszta jest, nawet niechciany przeze mnie szyberdach :x - elektryczny. Przebieg 78 000, 2002 rok. Cena, lepiej nie pytać :mad2:

Opublikowano
Jeśli kupujesz w niemczech na firmę to płacisz im do ręki netto czy z Vatem który później odliczasz ? Nie wiem ile kasy brać ze sobą :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak się wyśpię, bo 1300 km jechałem i jestem padnięty. Na zachętę powiem tyle że jest czarna i brakuje jej: haka, PDC, i masażu. Reszta jest, nawet niechciany przeze mnie szyberdach :x - elektryczny. Przebieg 78 000, 2002 rok. Cena, lepiej nie pytać :mad2:

No to kolorowych snów :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Euro po 4.20 ... mialem jutro jechac po auto ale odechciewa mi sie .... a w moim zlomie klamka dzis sie polamala, wszystko robi aby go sprzedac dla jakiegos dresa ktory nie bedzie o niego dbac lub dla wiejskiego tunera ktory bedzie na chinskich zamiennikach go robic :?

 

ktos ma doswiadczenie z walutami ? kupic tu euro ? .. czy zlotowki do niemiec wiezc i tam wymienic na euro ? jak sie lepiej oplaci ?

no i mam troche dolarow ... wymieniac je tu na euro ( podwojne przewalutowanie USD>PLN>EUR) , czy w niemczech ( USD>EUR) ?

Opublikowano
W pierwszym przypadku odliczę 6000 zł vatu i nie zapłacę podatku PCC-1 (2%), bo kupuję w salonie BMW.

 

Wszystko zależy na jak długo kupujesz auto na firmę.

Kupując auto za granicą netto, odpisujesz sobie 60% VAT (max 6000zł) ale płacisz do US faktycznie 22% (np. auto netto 40000zł, płacisz vat 8800zł a odliczasz 6000zł). Jeżeli nie będziesz chciał nim długo jeżdzić i np. po 10msc sprzedasz to najprawdopodobniej stracisz na VATcie bo będziesz musiał sprzedając na FV naliczyć całe 22% VATu (np sprzedając za 35000netto doliczasz 7700zł VATu a przy zakupie odliczyłeś tylko 6000zł).

Druga możliwość to sprzedać na FV ze stawką VAT ZW (zwolniony) ale można to zrobić dopiero po 6msc użytkowania na firmę. Jednak w tym wypadku będzie trzeba skorygować VAT proporcionalnie do czasu jaki użtkowałeś auto na firmę.

Jeżeli chcesz kupić auto na lata to kup netto i odlicz 60% Vat'u.

Inna metoda.

Kupić auto brutto prywatnie (nie na firmę) i wprowadzić na firmę jako wyposażenie (całośc w koszty ale musisz sprzedać przed upływem roku użytkowania). W tym przypadku nie odliczysz VATu ale też nie stracisz na VATcie w momencie sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że musi upłynąć pół roku aby móc sprzedać na stawkę VAT ZW.

 

Niestety nie mam pojęcia jak UC policzy mi akcyzę - od eurotaxu, czy umowy/faktury, kwota netto? Jeśli policzy od eurotaxu to się jakoś jeszcze opłaci, ale jak od faktury...? Ktoś ten problem na dniach przerabiał?

 

Właśnie przerabiam, jutro odbieram decyzję z UC.

Mój przypadek: auto kupione na FV prywatnie ale faktura z pełną niemiecką stawką VAT 19% a więc podane ceny netto, brutto i kwota podatku, zapłaciłem brutto co zostało zapisane na FV.

Kwota brutto na FV to 15800eur, netto 13277eur.

Eurotax podaje wartość auta 88000zł, InfoExpert 86500zł (po korekcie za przebieg 71795zł). Czyli wyliczając dalej wg InfoEksperta celnik wyliczył akcyzy 7045zł.

Ponieważ z faktury wyszło mi ciut więcej akcyzy (7101zł liczone wg 1euro=3,305zł) to właśnie tę kwotę musiałem zapłacić.

Gdybym kupił auto w cenie netto to akcyzę wyliczanoby od ceny netto (korzystniej) ale ponieważ wyszałaby ona o wiele mniejsza od akcyzy wyliczonej z InfoEksperta/Eurotaxu to zapłaciłbym oczywiście tę wyższą czyli z tabel.

WNIOSEK: Jednak nadal nie opłaca się mieć wpisanej na FV prawdziwej ceny zakupu.

Opublikowano
W pierwszym przypadku odliczę 6000 zł vatu i nie zapłacę podatku PCC-1 (2%), bo kupuję w salonie BMW.

 

Wszystko zależy na jak długo kupujesz auto na firmę.

Kupując auto za granicą netto, odpisujesz sobie 60% VAT (max 6000zł) ale płacisz do US faktycznie 22% (np. auto netto 40000zł, płacisz vat 8800zł a odliczasz 6000zł). Jeżeli nie będziesz chciał nim długo jeżdzić i np. po 10msc sprzedasz to najprawdopodobniej stracisz na VATcie bo będziesz musiał sprzedając na FV naliczyć całe 22% VATu (np sprzedając za 35000netto doliczasz 7700zł VATu a przy zakupie odliczyłeś tylko 6000zł).

Druga możliwość to sprzedać na FV ze stawką VAT ZW (zwolniony) ale można to zrobić dopiero po 6msc użytkowania na firmę. Jednak w tym wypadku będzie trzeba skorygować VAT proporcionalnie do czasu jaki użtkowałeś auto na firmę.

Jeżeli chcesz kupić auto na lata to kup netto i odlicz 60% Vat'u.

Inna metoda.

Kupić auto brutto prywatnie (nie na firmę) i wprowadzić na firmę jako wyposażenie (całośc w koszty ale musisz sprzedać przed upływem roku użytkowania). W tym przypadku nie odliczysz VATu ale też nie stracisz na VATcie w momencie sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że musi upłynąć pół roku aby móc sprzedać na stawkę VAT ZW.

 

Niestety nie mam pojęcia jak UC policzy mi akcyzę - od eurotaxu, czy umowy/faktury, kwota netto? Jeśli policzy od eurotaxu to się jakoś jeszcze opłaci, ale jak od faktury...? Ktoś ten problem na dniach przerabiał?

 

Właśnie przerabiam, jutro odbieram decyzję z UC.

Mój przypadek: auto kupione na FV prywatnie ale faktura z pełną niemiecką stawką VAT 19% a więc podane ceny netto, brutto i kwota podatku, zapłaciłem brutto co zostało zapisane na FV.

Kwota brutto na FV to 15800eur, netto 13277eur.

Eurotax podaje wartość auta 88000zł, InfoExpert 86500zł (po korekcie za przebieg 71795zł). Czyli wyliczając dalej wg InfoEksperta celnik wyliczył akcyzy 7045zł.

Ponieważ z faktury wyszło mi ciut więcej akcyzy (7101zł liczone wg 1euro=3,305zł) to właśnie tę kwotę musiałem zapłacić.

Gdybym kupił auto w cenie netto to akcyzę wyliczanoby od ceny netto (korzystniej) ale ponieważ wyszałaby ona o wiele mniejsza od akcyzy wyliczonej z InfoEksperta/Eurotaxu to zapłaciłbym oczywiście tę wyższą czyli z tabel.

WNIOSEK: Jednak nadal nie opłaca się mieć wpisanej na FV prawdziwej ceny zakupu.

 

Bardzo wyczerpująca odpowiedź :cool2:

Jestem już po zakupach i stało się tak ze kupiłem brutto jako osoba prywatna i zamierzam cenę zakupu + akcyza wrzucić w koszty. Mogę zrobić unik i zaniżyć umowę, ale proporcjonalnie mniej dużo mniej zostanie do odpisywania. Problem w tym że eurotax przewiduje cenę 48000 a ja zapłaciłem 66000 :roll: Jestem ciekaw jak mi to policzą od tych 66000 zł . Czy dobrze rozumuję wzór 66000 - 1,22vat, - 1,136 = 47621 jako podstawa do naliczenia akcyzy. Czyli wyjdzie 6477 zł do zapłaty?

Opublikowano

obawiam się, że całości za zakup samochodu osobowego nie wrzucisz w koszty. Zawsze trzeba było amortyzować.

Przepisy się zmieniają i mogę teraz nie być w tym temacie na bieżąco, jednak wydaje mi się ,że dla małych podatników można odliczyć w roku rozpoczynania działalności samochód ,ale dostawczy i dodatkowo jego przeznaczenie musi być powiązane z rodzajem wykonywanej działalności.

Osobowy to inna bajka

 

Zawsze było tak w przepisach podatkowych, że zakup samochodu osobowego na osobę fizyczną, nie stanowi kosztu uzyskania przychodu.

Wydaje mi się, że w tej kwestii się nic nie zmieniło.

 

Tylko najem auta stanowił koszt uzyskania przychodu.

 

Pozostałe opcje gdy zaliczymy do środków trwałych to trzeba naliczać amortyzację.

Jednorazowo się raczej nie uda.

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano
obawiam się, że całości za zakup samochodu osobowego nie wrzucisz w koszty. Zawsze trzeba było amortyzować.

 

Wrzucasz auto osobowe jako wyposażenie, nie amortyzujesz.

Warunek konieczny: musisz sprzedać auto przed upływem roku uzytkowania.

 

Mogę zrobić unik i zaniżyć umowę, ale proporcjonalnie mniej dużo mniej zostanie do odpisywania. Problem w tym że eurotax przewiduje cenę 48000 a ja zapłaciłem 66000 :roll: Jestem ciekaw jak mi to policzą od tych 66000 zł . Czy dobrze rozumuję wzór 66000 - 1,22vat, - 1,136 = 47621 jako podstawa do naliczenia akcyzy. Czyli wyjdzie 6477 zł do zapłaty?

 

bardzo dobrze rozumujesz.

na akcyzie przepłacisz ok 1766zł ale na podatku dochodowym zyskasz 3420zł (czyli jesteś do przodu 1653zł).

Ja w tym wypadku próbowałbym z celnikiem negocjować naliczenie akcyzy wg Eurotax'u.

Dzisiaj będę na UC to zapytam jak by to celnik policzył.

W końcu trzymając się przepisów nt nalicznia akcyzy to jeżeli wartość auta na FV odbiega od wartości auta wg tabel (wartości rynkowych) o więcej niż 30% to stosuję się metodę naliczania akcyzy wg tabel. W Twoim wypadku wartość na FV odbiega od wartośći Eurotax'owych o ponad 30% (tyle że na plus-nietypowy przypadek;)) wobec czego upierałbym się przy wyliczaniu wg tabel a nie z faktury. Przypuszczam, że gdyby doszło do tego że UC musiałby powołać rzeczoznawcę to miałbyś wycenę jednak niższą niż cena z FV.

Mi policzyli wg FV chociaż wolałbym z tabel ale w moim wypadku rożnica była minimalna wieć zgodziłem się na propozycję celnika. Ponadto tabele Eurotax'u podają wartości mojej bmki w wersji podstawowej (a mam bogato wyposażoną) więc jeżeli powołaliby rzeczoznawcę to wycenę miałbym zdecydowanie wyższą niż kowta na FV.

Opublikowano
Moja tez jest bogato wyposażona i z gwarancją europlus mały przebieg, więc te tabelki można sobie w d... wsadzić, ale jeśli policza od nich to super będzie. W takim razie czekam na odpowiedź co powiedzą ci w UC. Acha, Kupiłem samochód we wtorek, czyli jeszcze z dzisiejszym dniem zostało mi 3 dni, ale sobota jest wolna, czy w związku z tym poniedziałek wchodzi w rachubę? Trochę czuję się jak w malignie i nie wiem od czego zacząć załatwienia, możesz mi w punktach w kolejności napisac co działać?
Opublikowano (edytowane)

Wrzucasz auto osobowe jako wyposażenie, nie amortyzujesz.

Warunek konieczny: musisz sprzedać auto przed upływem roku użytkowania.

 

hmmm...nigdy o tym nie słyszałem.

Podstawa opodatkowania w zakresie samochodów osobowych mówi, że zakup samochodu osobowego na osobę prywatną nie stanowi kosztu uzyskania przychodu, więc jaka jest korzyść z wpisania tego jako wyposażenie, jeśli nie można odliczyć podatku??

Wydaje mi się, że samochód osobowy to nie to samo co przykładowo "komplet narzędzi".

 

Jeśli samochód zostanie przekazany do majątku firmy, jego sprzedaż będzie przychodem opodatkowanym firmy

Jeśli samochód staje się firmowym, wtedy sprzedaż staje się sprzedażą firmy, zatem istnieje konieczność opodatkowania sprzedaży

Wątpię, że się zmieniło coś na korzyść w przepisach, zwłaszcza za rządów leni z PO.

 

Przepisy zawsze mówiły, że :

" Samochód można przekazać z majątku prywatnego do majątku firmowego tylko poprzez wpisanie do środków trwałych!

Wpisanie do wyposażenia nie powiększa kosztu prowadzenia działalności.

Wogóle przecież każdy przedmiot, który ma wartość większą jak 3500zl należy wprowadzać do środków trwałych"

Każda sprzedaż majątku firmy jest opodatkowana, bo przecież wystawić trzeba rachunek".

Edytowane przez RafałBMW

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano

Już jeden samochód używany tak amortyzowałem. Wzór księgowa ma taki:

 

cena samochodu x 20 dzielone przez 100 = kwota do odpisu. Przykładowo:

 

70000 zł x 20 / 100 = 14000 zł dzielone przez 12 = 1166,66 zł miesięcznie na przestrzeni 5 lat.

 

* Cena pojazdu osobowego nie może przekroczyć 80000zł, gdyż reszta nie podlega odpisowi.

Opublikowano
Już jeden samochód używany tak amortyzowałem. Wzór księgowa ma taki:

 

cena samochodu x 20 dzielone przez 100 = kwota do odpisu. Przykładowo:

 

70000 zł x 20 / 100 = 14000 zł dzielone przez 12 = 1166,66 zł miesięcznie na przestrzeni 5 lat.

 

* Cena pojazdu osobowego nie może przekroczyć 80000zł, gdyż reszta nie podlega odpisowi.

 

Tak to się chyba zgadza.

Ale wpisanie samochodu do wyposażenia to chyba jakieś banialuki :)

"Wierzę, że instytucje bankowe są bardziej niebezpieczne dla naszych swobód niż armie. Poprzez kontrolę emisji kredytów, banki i korporacje zabiorą ludziom wszelką własność, dopóki ich dzieci nie obudzą się bezdomne w kraju, o którego wolność walczyli ich ojcowie."

T.Jefferson 1802 rok

Opublikowano
możesz mi w punktach w kolejności napisac co działać?

 

Zanim wypunktuję mam złą wiadomość:

UC nalicza akcyzę korzystniejszą dla skarbu państwa a więc w Twoim wypadku będzie to z FV.

Na zgłoszenie do akcyzy masz 5 dni od wjechania autem do Polski.

Wypełniając załączniki do deklaracji AKC-U podajesz datę przekroczenia granicy i to od tej właśnie daty UC sprawdza czy wyrobiłeś sie ze zgłoszeniem do akcyzy w ciągu 5 dni.

To jaką masz datę na FV/rachunku zakupu nie ma większego znaczenia.

Ja mam FV z 22.08.2008 a podałem datę przyjazdu 11.12.2008 i nie musiałem pisać dodatkowych oświadczeń (jak inni sugerowali w innych postach na forum) tłumaczących taka rozbieżność czasową.

 

Kolejność spraw:

1.badanie techniczne 169zł (po dacie jego wykonania sugerujesz UC kiedy auto pojawiło się w Polsce)

2.tłumaczenie dowodu rejestracyjnego i faktury 60-150zł

3.zgłoszenie do akcyzy (druk AKC-U z załącznikami oraz kopiami tłumaczeń i badania technicznego) 17zł za wydanie zaświadczenia + wartość akcyzy

4. załatwienie w US zaświadczenia VAT25 poprzez złożenie deklaracji VAT23 (jeśli kupiłeś na firmę płacąc netto) lub VAT24 (jeżeli prywatnie płacąc brutto) 160zł

5.zapłata 500zł nafundusz ochrony środowiska tzw recykling(ale jest tańsza metoda o czym później)

6.rejestracja auta ze wszystkimi wcześniej uzyskanymi zaświadczeniami 245zł (badanie tech, akcyza, VAT25, recykling)

7.wykupienie OC (potrzebne do odebrania stałego dowodu rejestr)

 

Ale wpisanie samochodu do wyposażenia to chyba jakieś banialuki

niewielu doradców podatkowych zna tę metodę więc może warto poradzić się w innym biurze podatkowym.

sugeruje zadzwonić na ogólnopolską informacje podatkową (chociaż zdaje mi się że kiedyś udzielili mi sprzecznej informacji z decyzją mojego US)

Opublikowano
Wrzucasz auto osobowe jako wyposażenie, nie amortyzujesz.

Warunek konieczny: musisz sprzedać auto przed upływem roku użytkowania.

 

 

To już niestety przeszłość. Jesli środek ma wartość ponad 3500 netto jest środkiem trwałym bez względu na okres używania. Kiedyś sprzedawało się auto przed upływem roku i amortyzowało jednorazowo.

 

Zent: ponieważ zakup przez Ciebie tego auta jest wydarzeniem na miarę wprowadzenia przez BMW nowego modelu :) musimy to auto zobaczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.