Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
służy nie tylko do chłodzenia nas ale i naszych silników!!!!

 

:jawdrop: Możesz napisac o tym coś więcej bo pierwsze słyszę :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

takie głupoty piszecie ze az oczy od czytania bolą...

zmienić olej w sprężarce

jaki olej?przecież w sprężarce jako urządzeniu nie ma oleju tylko olej jest wymieszany razem z czynnikiem chłodzącym i krąży sobie w układzie między innymi smarując sprężarkę.A po drugie to o jakim przeglądzie corocznym piszecie?O takiem że przyjeżdzasz autem na przegląd i gość popatrzy tylko pod maskę i mówi że wszystko ok i każe przyjechać za rok znowu i kasuje?To ja dziękuję za taki przegląd,zresztą ja już naoglądałem się takich przeglądów,raz nawet byłem świadkiem jak babka przyjechała na odgrzybienie klimy do serwisu który się tylko klimą zajmuje i gość kazał jej otworzyć maskę,wziął sprej Wurth-a który kosztuje ze 20 zł za całą puszkę,psiknął jej dosłownie ze 3 sekundy do filtra pyłkowego i skasował 70,kobiecina oczywiście mało go po rękach nie całowała że tak tanio i ma klimę odgrzybioną....normalnie mnie zatkało

a co do tego że klima chłodzi silnik...jeżeli w aucie sa dodatkowe wentylatory na chłodnicy klimy które się załączają po włączeniu klimy to oczywiście dają dodatkowy nadmuch również na chłodnicę silnika ale co z tego jak sprężarka obciąża go dodatkowo sprawiając że bardziej się grzeje,więc to i tak nic dodatkowo silnika nie schłodzi

ja tam dopóki się nic nie dzieje to tam nie zaglądam,nawet jak w zimie klimy nie używam to raz na tydzień ją włączę żeby sprężarka trochę popracowała i tyle,wymiana filtra i odgrzybienie jak zacznie zalatywać,jak zmniejszy się skuteczność chłodzenia to dopompowanie czynnika i tyle w temacie

Opublikowano
Witam cię kolego robisz ludkom wode z mózgu piszesz post wyzej cos innnego że olej tam jest razem z czynnikiem apotem piszesz że dodje sie go i trzeba go nabic znawcy ciebie nie załapią robisz zamet i nic wiecej olej nie jest wietrzny i trzeba go wymieniac a bez wyciągnięcia czynnika i oleju nieda się tego zrobić a to co piszesz o dobijanu czynnika to jeśli masz malutkie pojęcie o klimatyzacji to sam powinieneś wiedziec że tak robią chandlaze klima chodzi a za 100 kilometrów i siada kompresor no i wtedy zaklime robi otwarte okno bo kompresor kosztuje kilkadzisiąt setek oleju nie zmieniaj w silniku to zobaczysz jak długo pojedziesz a zresztą masz resztkowe informacje i nie rób ludziom wody z mózgu.No wybacz ale nie wytrzymałem. :cry2:
Opublikowano
olej jest wymieszany razem z czynnikiem chłodzącym i krąży sobie w układzie
wpompowuje się go dodatkowo do układu podczas nabijania czynnika

nie wiem które zdanie sprawia ci taki problem aby je zrozumieć bo oczywiste jest że nabijając klimę czynnikiem i wtłaczając do układu olej wymiesza się on z gazem a pozatym gdybyś ty miał jakiekolwiek pojęcie to byś wiedział że aby dobić brakującego czynnika do układu trzeba najpierw wypompować to co zostało aby zważyć tą ilość a następnie dobić brakującą ilość do wymaganej wagi którą przewiduje producent auta a wyrażona jest ona w gramach,przecież to tak oczywiste że trzeba być naprawdę tępym żeby tego nie zrozumieć

Opublikowano
No widzisz jak chcesz to umiesz pisać z sensem nie będe się z toba droczył za to że mnie obrażasz napisał byś od razu post z sesem i było by po sprawie . A tak na boku naprawiłem kilka klimek i to solidnie z wymianą czynnika oleju kontrastu solidnym sprawdzeniem szczelności ,aty coś tam widziałes reszte słyszałeś więc nie wyzywaj ludzi od tepych ,bo sam nie wiesz do końca o co chodzi.Pozdrawiam
Opublikowano

cezark na prawdę jesteś ostatnim walczącym że nabijanie klimy to nabijanie w butelkę :D

 

Klimę się serwisuje i wszystko na temat. Auto także nawet jeżeli tego nie robisz to musisz skądś wiedzieć kiedy co wymienia serwis aby robić t we własnym zakresie bo często zdarza się że po jakimś przebiegu trzeba coś wymienić co wie serwis a zwykły ludź nie! np taki głupi filtr odmy w silnikach diesla... ilu ludzi wie o jego istnieniu a ilu o konsekwencjach jego niewymieniania!? a nie znajdziesz takiego filtru w zamienniku jest dostępny tylko oryginalny. To tylko przykład.

 

a jeżeli chodzi o bacie i serwis to wiesz...

są serwisy i "serwisy" :mad2:

Opublikowano
cezark na prawdę jesteś ostatnim walczącym że nabijanie klimy to nabijanie w butelkę :D

 

Klimę się serwisuje i wszystko na temat. Auto także nawet jeżeli tego nie robisz to musisz skądś wiedzieć kiedy co wymienia serwis aby robić t we własnym zakresie bo często zdarza się że po jakimś przebiegu trzeba coś wymienić co wie serwis a zwykły ludź nie! np taki głupi filtr odmy w silnikach diesla... ilu ludzi wie o jego istnieniu a ilu o konsekwencjach jego niewymieniania!? a nie znajdziesz takiego filtru w zamienniku jest dostępny tylko oryginalny. To tylko przykład.

 

a jeżeli chodzi o bacie i serwis to wiesz...

są serwisy i "serwisy" :mad2:

 

Jak miło usłyszeć normalnie myślącego człowieka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, chętnie się dołączę do tej jakże żywej dyskusji, jeżeli ktoś uważa, że dopóki działa to nie ma co ruszać, to ja im życzę szczęścia i pomyślności, nie wymieniajcie oleju w silniku dopóki silnik się nie zatrze, nie wymieniajcie oleju w skrzyni biegów, czy to manual czy też automat, nie wymieniajcie płynu hamulcowego póki jeszcze hamuje. A to że serwis czegoś nie zaleca to dla mnie żaden wyznacznik, w automacie nie zalecają wymiany oleju choć to ta sama skrzynia co w oplu ( w moim przypadku), ale opel zaleca wymianę oleju w tej skrzyni co 60 000km.

Ja polecam wszystkim zdrowy rozsądek!

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!

Opublikowano
Sprowadzasz rozmowe do absurdu. Tez tak potrafie :lol: i zapytam: dlaczego nie zmieniasz oleju co tydzien? Tak na wszelki wypadek.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Tak jako ciekawostke dodam ze przez mniej wiecej rowne 12 miesiecy ucieklo mi z E36 - 50 gram z instalacji. Bo nabijalem w jedne wakcjce, potem w nastepne i tyle wlasnie brakowalo. Dodam ze u kolegi jednego w innym samochodzie bylo to prawie 100 gram !, panowie od klimy powiedzieli ze 50 g to dosc dobry wynik i zawsze ucieka, wiec serwisowanie klimy chyba nie jest takie glupie.

 

Jeszcze sensowniejsze jest odgrzybianie ukladu, nie ma potem tego dziwnego zapachu wiec i pewnie bakteri mniej, jednak wedlug mnie takie srodki z marketu nic nie daja ( tzn. daja ale efekt jest bardziej krotkotrwaly i slaby- testowalem ), serwisy klim maja srodki bardziej profesionalne i przemyslowe, rozpylaja je przez np. dozownik podpiety do kompresora i takie cos dziala o wiele lepiej.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
mnie tam jest ganz egal co i ile się dobija w klimie, ale będę ją odgrzybiał i serwisował przynajmniej raz na 2 lata (i oczywiście jak będzie słabo chłodziła)-zresztą sprawdzę, jakie zalecenia mam w instrukcji.
PawełH
Opublikowano
takie głupoty piszecie ze az oczy od czytania bolą...
zmienić olej w sprężarce

jaki olej?przecież w sprężarce jako urządzeniu nie ma oleju tylko olej jest wymieszany razem z czynnikiem chłodzącym i krąży sobie w układzie między innymi smarując sprężarkę.A po drugie to o jakim przeglądzie corocznym piszecie?O takiem że przyjeżdzasz autem na przegląd i gość popatrzy tylko pod maskę i mówi że wszystko ok i każe przyjechać za rok znowu i kasuje?To ja dziękuję za taki przegląd,zresztą ja już naoglądałem się takich przeglądów,raz nawet byłem świadkiem jak babka przyjechała na odgrzybienie klimy do serwisu który się tylko klimą zajmuje i gość kazał jej otworzyć maskę,wziął sprej Wurth-a który kosztuje ze 20 zł za całą puszkę,psiknął jej dosłownie ze 3 sekundy do filtra pyłkowego i skasował 70,kobiecina oczywiście mało go po rękach nie całowała że tak tanio i ma klimę odgrzybioną....normalnie mnie zatkało

a co do tego że klima chłodzi silnik...jeżeli w aucie sa dodatkowe wentylatory na chłodnicy klimy które się załączają po włączeniu klimy to oczywiście dają dodatkowy nadmuch również na chłodnicę silnika ale co z tego jak sprężarka obciąża go dodatkowo sprawiając że bardziej się grzeje,więc to i tak nic dodatkowo silnika nie schłodzi

ja tam dopóki się nic nie dzieje to tam nie zaglądam,nawet jak w zimie klimy nie używam to raz na tydzień ją włączę żeby sprężarka trochę popracowała i tyle,wymiana filtra i odgrzybienie jak zacznie zalatywać,jak zmniejszy się skuteczność chłodzenia to dopompowanie czynnika i tyle w temacie

 

 

 

witam kolego przez ciebie dostałem ostrzeżenie bo piszesz chaotycznie co post to inaczej wiadomo że olej krąży w układzie razem z czynnikiem ale trzeba go tam wpuścić i od czasu do czasu wymienic na swieży.Pozdrawiam p[.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jeszcze sensowniejsze jest odgrzybianie ukladu, nie ma potem tego dziwnego zapachu wiec i pewnie bakteri mniej, jednak wedlug mnie takie srodki z marketu nic nie daja ( tzn. daja ale efekt jest bardziej krotkotrwaly i slaby- testowalem ), serwisy klim maja srodki bardziej profesionalne i przemyslowe, rozpylaja je przez np. dozownik podpiety do kompresora i takie cos dziala o wiele lepiej.

 

 

Ja mając jeszcze Passata użyłem preparatu do odgrzybiania z Tesco (nazwy nie pamiętam). Zastosowałem zgodnie z instrukcją na opakowaniu i zadziałał idealnie więc może to kwestia odpowiedniego środka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
serdecznie witam kolegów chcialbym sie przylaczyc do tematu i wytlumaczyc kilka problemow z klima uklady chlodnicze w aucie i lodowce dzialaja na tej samej zasadzie tylko e w aucie narazone sá na wieksze wibracje i przewody sa inne dlatego ubywa czasami czynnika w instalacjach, gaz chlodniczy ma to do siebie ze wycieknie przez dziurke jak po ukluciu igla jezeli uklad jest szczelny nie rusza sie nic i nie serwisuje ojej jest razem z gazem w kompresorze i nie wymienia sie go jezeli jest odpowiedni stan, problemy z klima zaczynaja sie kiedy do uklady dostanie sie powietrze lub woda wtedy sprawdza sie szczelnosc i podlacza maszyne ktora wyssysa wode i powietrze az do uzyskania prozni i wtlacza gaz chlodniczy z powrotem .inaczej ma sie sprawa co do osuszacza klimy i filtrow trzeba je czyscic i odgrzybiac poniewaz naprawde zbiera sie tam sporo brudu i roznych bakterii i nie sa najzdrowsze dla nas wiec ta obsluge trzeba wykonac nawet raz do roku natomiast sprawnej klimy nieradzil bym dotykac bo wtedy zaczna sie z nia problemy choc niejest to regula pozdrawiam
Opublikowano

Ktoś pisał że kobieta zapłaciła 70zł za odgrzybianie klimy znajomemu w ASO SEATa zaproponowali tą usługe za 150zł i to było tylko odgrzybianie.

 

W vectrze użyłem spraju z lidla który kupiłem za półtorej euro i działał super.

W bemie użyłem plaka za 20zł starczyło na beme seicento (profilaktycznie) i jeszcze auto kumpla no i troche jeszcze zostało. Nie polecam tego robic przed jakimś dłuższym wyjazdem bo śmierdzi przez pewien czas dentystom. U mnie plak zadziałał od razu u kumpla po tygodniu musiałem psiknąć jeszcze trochę do filtra i juz było ok.

 

A co to jest ten osuszacz jest to jakiś filtr?

Opublikowano
Ktoś pisał że kobieta zapłaciła 70zł za odgrzybianie klimy znajomemu w ASO SEATa zaproponowali tą usługe za 150zł i to było tylko odgrzybianie.

 

W vectrze użyłem spraju z lidla który kupiłem za półtorej euro i działał super.

W bemie użyłem plaka za 20zł starczyło na beme seicento (profilaktycznie) i jeszcze auto kumpla no i troche jeszcze zostało. Nie polecam tego robic przed jakimś dłuższym wyjazdem bo śmierdzi przez pewien czas dentystom. U mnie plak zadziałał od razu u kumpla po tygodniu musiałem psiknąć jeszcze trochę do filtra i juz było ok.

 

A co to jest ten osuszacz jest to jakiś filtr?

 

"dentystom" ? :duh: o interpunkcji nie wspomne :mad2: ciezko czyta sie twego posta ..... :modlitwa:

Opublikowano
osucza sie nie rusza samemu i niema potrezeby tam zagladac jezeli klima dziala to jest integracyjna czesc systemu i sluzy jako filtr do wyciagania wilgoci z ukladu chlodniczego
Opublikowano
Kiedyś czytałem ściemę sprzedającego z Allegro że taki filtr wymienia się co 3 lata :D bo pewnie miał tego w brud i mu to leżało. Zabawka dość droga bo do Seata parę lat temu kosztował ok 400zł tak czy inaczej kiedyś przychodzi czas na jego wymianę bo nic nie jest wieczne tym bardziej gdy nie dba się o klimę. W BMW ten filtr jest przy chłodnicy klimy dość długi zwężający się ku dołowi. Łatwo go dostrzec to jest właśnie osuszacz, jeżeli ktoś nie serwisuje klimy a autko ma swój przebieg, to tracą swoją właściwość granulki czy co to tam jest które są odpowiedzialne za wychwytywanie wody w układzie. A skoro filterek nie będzie działał to zapewne woda swoje zrobi głównie ze sprężarką...
Opublikowano
Ostatnio słyszałem że nabijanie klimy to jedna wielka ściema.

Pod warunkiem że układ jest szczelny.

Powinno to działa wszystko jak w lodówce.

Jakie jest Wasze zdanie :?:

tak jak mowisz

klima jak jest szczelna to nie ma potrzeby jej nabijac

mozna co 2 lata sprawdzac szczelnosc ukladu.

te gusta conducir? BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.