Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem ze temat był poruszany kilkakrotnie, ale nigdzie nie padła konkretna odpowiedz. Z racji tego ze serducho w moim autko ma już machnięte 250kkm i boje się robić jakiegoś remapa, pomyślałem o włożeniu silnika biturbo z nowszej wersji piątki, silnik z osprzętem można kupić w granicach 4k PLN + 1k PLN robocizny. Zastanawiają mnie sprawy techniczne, czy np łapy będą pasować, wszelkiego typu orurowania, jak wydech itd. czy jest szansa żeby włożyć powiedzmy skrzynie 6-tke ...

 

Ktoś może robił jakieś rozeznanie??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie zastanowiłeś się, że wszystko będziesz musiał wymienić??? W zasadzie to całą elektronikę (wszystkie komputery aż po zegary i całą resztę) i mechanikę (od skrzyni biegów po cały osprzęt silnika, układ wydechowy itd). To w ogóle jest chory pomysł. Nawet taka pierdoła jak np różnica w masie silników ma tu wpływ z kolei na konstrukcję zawieszenia np. itd itp.
Opublikowano

Ja też myślę że 1 tys to i tak mało na koszty strojenia wszystkiego do kupy a co dopiero "brudzenie" się przy skręcaniu składaniu. chyba że koleżeńskie przysługi pomoc i w ogóle. Pomysł bardzo ambitny na pewno nie chory ! Tylko no powiem zaawansowany bardzo...

 

mmw nie wiem skąd ty wziołeś inną masę bo 20kg plus minus to żadna różnica

(OO)=== OO===(OO)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też myślę że 1 tys to i tak mało na koszty strojenia wszystkiego do kupy a co dopiero "brudzenie" się przy skręcaniu składaniu. chyba że koleżeńskie przysługi pomoc i w ogóle. Pomysł bardzo ambitny na pewno nie chory ! Tylko no powiem zaawansowany bardzo...

 

mmw nie wiem skąd ty wziołeś inną masę bo 20kg plus minus to żadna różnica

 

Nie wiem czy to jest 20 kg czy 50 kg, nie pisałem ile i nie chodzi tu o sam silnik ale i o resztę osprzętu, pisałem że są różnice na pewno, bo z jakiegoś powodu przód w E60 jest cały aluminiowy a w E39 nie.

 

Po drugie, nawet jak by sam silnik skądś wytrzasnął od 535d za nawet 5000 zł (chyba będzie miał 500 tys przebiegu) to cała reszta będzie kosztowała następne 5 tys albo i 10 tys zł o robociźnie nie wspomnę. Pomysł chory i bez sensu. Jak chłopakowi brakuje mocy to niech sprzeda swoje auto, kupi 540i i wrzuci gaz, będzie taniej i fabrycznie.

Opublikowano

co wy się tak tej masy czepiliście?? przecież to nie będzie ważyło więcej niż 3.0d które kolega ma teraz, a nawet te kilka kilo więcej to nic strasznego tak samo łapy, wał itp to wszystko da się dobrać/dorobić tak żeby było ok

jedyne co może nie być łatwe do zrobienia to elektronika

 

no i podstawowym problemem jest to że kolega nie zdaje sobie sprawy ile będzie go to kosztowało, sam silnik to ok 12- 15tysi, do tego wiele elementów o których teraz nikt nie ma pojęcia, no i jeszcze ogarnięcie elektroniki

wszystko jest do zrobienia, zresztą w PL jeździ już e46 z tym silnikiem pod maską także da się zrobić, ale jak masz na to 5 koła to nawet o tym nie myśl

Opublikowano
Zastanawiają mnie sprawy techniczne, czy np łapy będą pasować, wszelkiego typu orurowania, jak wydech itd. czy jest szansa żeby włożyć powiedzmy skrzynie 6-tke ...

Ktoś może robił jakieś rozeznanie??

Do odważnych świat należy. Niestety problemem będzie elektronika, ale i to jest do zrobienia. Kwestia czasu pracy włożonej jest tu najbardziej dyskusyjna.

Opublikowano

aukcja nr 1

http://www.allegro.pl/item482575769_silnik_do_bmw_e60_e61_535d_3_5d.html

aukcja nr 2

http://www.allegro.pl/item497996804_silnik_e60_e61_diesel_535d_kompletny_motor_e_60_e.html

 

Także można kupić silnik za kilka tys, a myślę ze znalazłbym jeszcze taniej. Jeśli chodzi o robociznę, znajomy mechanik pomoże. A 280PS powinno rozruszać E39 nie łamiąc jej w pól. Nieuchronnie zbliża się moment kiedy będę musiał coś zacząć w końcu przy silniku robić i zastanawiam się czy po prostu nie lepiej dołożyć i zrobić to raz a porządnie.

Opublikowano

dolicz sobie osprzęt, bo założę się że nawet wtryski, kolektory i turbawki nie są wliczone w cenę, więc spokojnie drugie tyle wydasz na turbiny, pompę wtryskową, wtryskiwacze, kolektory, przepływomierz, komputery, i masę elementów o których nie masz pojęcia

 

ja trzymam za Ciebie kciuki, zawsze kibicowałem takim projektom, ten silnik moim zdaniem idealnie pasuje do e39 i wcale nie jest za mocny czy za ciężki

Opublikowano
kolego 5 koła to będzie kosztowało M50b25 w e30, nie wiem skąd ty masz takie ceny

 

Co się czepiasz???!!! Przecież ten silnik za 4 kPLN to utopek, który ze dwa lata leżał bagnie :twisted2:...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Widać, że nie masz tak naprawdę pojęcia co zamierzasz zrobić. Silnik bez osprzętu = drugie tyle, albo więcej co trzeba do niego dołożyć, żeby mieć cały kompletny motor do wsadzenia(napewno też odwiedzisz ASO po jakieś pierdółki). Potem zabawa z elektroniką i tak 15-20k PLN później będziesz miał e39 z takim motorkiem. Dobrze się zastanów i jak masz na to mniej niż 10k PLN to zapomnij, że coś takiego w ogóle wymyśliłeś.
Opublikowano

Witam

Jeśli chodzi o pieniążki to myślę ze górna granica będzie jakieś 15-18k. Jestem w stanie znaleźć rozbitka E60 z całym silnikiem za jakieś 8-9k, wiec silnik będzie z osprzętem i może da się wykorzystać inne manele.

Opublikowano
Ja mam pytanie tylko jedno. Po co to robisz?. Co sobie poprawisz wydając 20 kpln i nie osiągając celu. Z e-39 nie zrobisz e-60. życze powodzenia i pozdrawiam
Opublikowano
Ja mam pytanie tylko jedno. Po co to robisz?. Co sobie poprawisz wydając 20 kpln i nie osiągając celu. Z e-39 nie zrobisz e-60. życze powodzenia i pozdrawiam

 

będzie miał świetny samochód z świetnym silnikiem, ja rozumiem kolegę i też bym wolał e39 z takim motorem niż e60, które jakoś mi się po prostu nie podoba, niemniej na pewno nie będzie tanio i bez problemów, i chyba łatwiej będzie kupić e60

 

co do kosztów to kolega faktycznie nie wie co robi, ja ze swojego doświadczenia z różnych samochodowych projektów mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to co sobie wyliczysz pomnóż przez dwa

no i musisz się przygotować na masę różnych problemów, czasami dość głupich i upierdliwych...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Jeśli chodzi o pieniążki to myślę ze górna granica będzie jakieś 15-18k. Jestem w stanie znaleźć rozbitka E60 z całym silnikiem za jakieś 8-9k, wiec silnik będzie z osprzętem i może da się wykorzystać inne manele.

 

Chyba za 8-9 tys ale Euro, to może się uda. Skąd Ty chłopie bierzesz te ceny? Naprawdę nikt Ci tutaj nie robi na złość odradzając ten pomysł. Po prostu wsadzisz w to z 25 tys zł i za chwilę się okaże, że to początek problemów i wydatków a do tego gwarantuję Ci, że nigdy nie odzyskasz tych pieniądzy sprzedając to auto.

 

Kup sobie po prostu zdrowe, z małym przebiegiem 540i i oprócz doskonałych osiągów masz najczęściej pełne wyposażenie.

Opublikowano

Slawkoa!

Bardzo dobry pomysł, jednak...

aby całość zagrała powinieneś skontaktować się z kimś kto naprawia samochody lepiej niż ASO BMW.

Jakby co to na PW, chętnie pomogę.

 

Pozdro!

Opublikowano

Hej, taka inwestycja nie ma sensu ani z punktu widzenia ekonomicznego ani uzytecznego. Na koncu się okaże że auto poporstu nie jeździ, pomyślałeś że być może włożenie 3litrowego bi turbo do e39 jest niewykonalne? A jeśli jest to wymaga cięcia spawania itd. (nie wiem, dywaguje), pozatym musisz mieć do tego skrzynie, dyfer, o hamulcach nie wspominając i wiele wiele innych rzeczy, pozatym co ze sterowaniem silnika? E60 a e39 to dwa różne auta. A na końcu się okaże żę za kase ktora włożyłeś mogłeś kupić e60 :) Moja rada, nie rozmawiaj o tym z Darkiem bo on napewno powie ci że jest to wykonalne a może sam już coś takiego robił, albo własnie robi albo zrobił już wielokrotnie. Szkoda czasu na słuchanie bzdur.

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Hej, taka inwestycja nie ma sensu ani z punktu widzenia ekonomicznego ani uzytecznego. Na koncu się okaże że auto poporstu nie jeździ, pomyślałeś że być może włożenie 3litrowego bi turbo do e39 jest niewykonalne? A jeśli jest to wymaga cięcia spawania itd. (nie wiem, dywaguje), pozatym musisz mieć do tego skrzynie, dyfer, o hamulcach nie wspominając i wiele wiele innych rzeczy, pozatym co ze sterowaniem silnika? E60 a e39 to dwa różne auta. A na końcu się okaże żę za kase ktora włożyłeś mogłeś kupić e60 :) Moja rada, nie rozmawiaj o tym z Darkiem bo on napewno powie ci że jest to wykonalne a może sam już coś takiego robił, albo własnie robi albo zrobił już wielokrotnie. Szkoda czasu na słuchanie bzdur.

 

 

Pozdrawiam.

Dokładnie to nie ma sensu z żadnego punktu widzenia i jak masz za dużo kasy to daj ją lepiej na jakąś fundację dla chorych dzieci(pewnie będzie to lepsze spożytkowanie tych pieniędzy), a nie pakuj ich w coś co będzie potem miejsce na posesji zajmowało, albo sprzedasz to poniżej kosztów. Takie mody pociągają za sobą wiele innych przeróbek. A jak Ci brakuje mocy to idź w benzynę, albo jak mówi BZQ idź w e60.

Opublikowano
jak się dało w e46 to da się w e39
E46 i e39 to jedna linia aut mającyhc te same rozwiązania techniczne, a e60 i e90 to druga linia aut nie mająca nic wspólnego z e39, a napewno wersja 535e60 z e39, dodam że rożnice w rozwiązaniach pomiędzy e60 z różnymi wersjami silnikowymi sa ogromne i tutaj bylo by też ciężko, to przekładanie z e60 3 litry bi turbo może się okazać bardzo niekomfortowe.

Osobiście, doradzam autorowi zakupnie takiego samego silnika jak posiada tyle że w miare świeżego, jeżeli aktualnie siedzący w aucie zaczyna mu padać.

Opublikowano
jak się dało w e46 to da się w e39
E46 i e39 to jedna linia aut mającyhc te same rozwiązania techniczne

 

dlatego pisze że jak się dało włożyć ten motor do e46 która bazowo była 318Ci to spokojnie da się włożyć ten motor do e39 w którym był diesel

a czy to ma sens, jasne że ma, choćby dlatego że będzie auto wyjątkowe, a że to będzie kosztowało to kto bogatemu zabroni :cool2:

Opublikowano

Z definicji, "dywagacja" to rozmowa nie przynosząca żadnego efektu ani choćby konkluzji, zatem Sławkoa, nie słuchaj debilnych dywagacji tylko skontaktuj się z ludźmi którzy np.

włożyli silnik od M5 do E36 (Piaseczno) i koleś teraz wszystkie drifty wygrywa, są też inni, np. w Ząbkach na Rzemieśniczej, bądź koleś z forum co wsadził biturbo w skrzynkę od 530 -tki.

Jeśli kupisz silnik z dobrą skrzynką za mniej niż 5 - tkę to na resztę zabiegu nie wydasz więcej, a jeśli już, to niewiele.

Zgodnie z moim przedmówcą " do odważnych świat należy !" auto na pewno będzie ciekawe, no i możesz zostawiać na światłach tych co mają 4 i pół litrowe benzyny.

 

Pozdro!

Opublikowano
Z definicji, "dywagacja" to rozmowa nie przynosząca żadnego efektu ani choćby konkluzji, zatem Sławkoa, nie słuchaj debilnych dywagacji tylko skontaktuj się z ludźmi którzy np.

włożyli silnik od M5 do E36 (Piaseczno) i koleś teraz wszystkie drifty wygrywa, są też inni, np. w Ząbkach na Rzemieśniczej, bądź koleś z forum co wsadził biturbo w skrzynkę od 530 -tki.

Jeśli kupisz silnik z dobrą skrzynką za mniej niż 5 - tkę to na resztę zabiegu nie wydasz więcej, a jeśli już, to niewiele.

Zgodnie z moim przedmówcą " do odważnych świat należy !" auto na pewno będzie ciekawe, no i możesz zostawiać na światłach tych co mają 4 i pół litrowe benzyny.

 

Pozdro!

 

Zrobić da się wszytko, nawet dać się przegonić jeleniowi na drodze, szkoda tylko że jeleń nie rozumie co sie do niego mówi. Szkoda bo taki fajny filmik można było nakręcić ale niestety jelenie chodzą wcześnie spać i zapominają że się miały ścigać na poważnie. Da się także drogi Darku przerobić 550 na spirytus i tankować litr spirolu taniej niż litr benzyny według ciebie a także do auta na gaz żeby lepiej jeżdzilo dobijać gaz do zapalniczek. Więc naprawde mało czym jesteś w stanie nas zaskoczyć.

 

BTW. Przemo TDS a znasz przypadek przekładki 3,5biturbo do e46?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.