Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja właśnie u tego gościa kupowałem. W Inter-carsie wycenili mi wahacze i amortyzatory (Lemforder + Sachs) na 3200 zł. U niego zapłaciłem 1900 zł.

 

Inny przykład, tym razem z mojej strony - jeżeli te części są faktycznie identyczne i różnią się jedynie ceną (zazwyczaj większą w ASO) - to dlaczego mój regulator ciśnienia paliwa Bosch w ASO, bez rabatów kosztuje 400zł, a w IC identyczny Bosch kosztuje już prawie 600zł

Widocznie tak jest z Boschem, może trzeba poszukać w serwisie Boscha, chociaż w moim serwisie specjalizyjącym się w BMW (jest to serwis Boscha) np. sondy lambda zalecają albo oryginały z BMW jak ktoś chce mieć logo, albo NGK. Twierdzą, że Boscha są drogie i nie warto.

Na pewno elementy zawieszenia, czyli Lemforder i Sachs, lepiej kupić poza ASO, masz nawet 1/3 ceny.

Opublikowano
Napisałem Ci, zresztą koledzy wcześniej również, że wymienia się i wiele razy widziałem jak to robili w E-39 w X3 itp. Musisz kupić tylko lemfordera te tuleje innych nie bierz. Ja oasobiście nie wymieniałem tuleji tylko całę wahacze ale teraz w gornych przednich wymienie tuleję. Są wymienialne i si( słownie złotych: dziesięć tysięcy dwieście szesnaście ) wymienia a czy zakupisz nowy wahacz czy też tuleje to Twój problem i decyzja :) wahacz z racji tego, że doptyczy to E-60 nie jest pewnie jakiś wygięty bo to młode auyto więc wystarczy samne tuleje wymienić, zrobi Ci to każdy porzadny warsztat. Kup Lemfordera tuleje i wymień
Opublikowano

A ja będę się spierał, w E60 jest tak samo jak w E39.

Według tego schematu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA51&mospid=47752&btnr=31_0655&hg=31&fg=05

można wymienić tylko tuleje w wahaczu górnym (ten długi, wygięty). W dolnym się nie da.

Tutaj jest katalog części lemfordera:

http://webcat.zf-trading.com/\pdfkatalog\0035lft_001D__BMWZ.pdf

i w nim jak byk stoi, że są tylko jedne tuleje i wyraźnie zaznaczone, że do górnego wahacza. Tuleje - nr części wg BMW: 31 12 0 305 612, wg lemfordera: 27108.

Myślę, że najlepiej będzie jak kolega zainteresowany tulejami zadzwoni do człowieka wskazanego z Allegro lub do kogoś innego, kto spróbuje poszukać w katalogu lemfordera.

Opublikowano

Znowu nic nie wiem.

Dzwoniłem do dwóch ludzi z Allegro i zdania są podzielone. Jeden mówi, że nie da się wymienić samej tulei, a drugi że można wymienić.

Opublikowano

sluchaj kolego, skoro mechanik, ktory zajmuje sie Twoim autem powiedzial, ze wymieni Ci te tuleje to o co jeszcze chodzi? Sam tego i tak nie zrobisz, wiec wieziesz auto do mechanika i masz wymienione, a to skad on wezmie te tuleje to juz jego problem. Powiedzial przeciez, ze sie da wymienic zatem powinien wiedziec gdzie je dostac (zakladajac, ze chociaz raz w zyciu to robil w E60). Chyba, ze jest to spec jakich nie malo u nas w Polsze, ktory 2 raz widzi na oczy E60 i teksty z cyklu "panie, nie takie rzeczy sie robilo" takich panow omijaj szerokim lukiem jesli zalezy Ci na dobry tego autka.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki kolego za radę, ale ten zaprzyjaźniony mechanik bawi sie moimi samochodami chyba ze 13 lat. Cieszę się, że mechanik zamiast naciągać mnie na wydawanie kasy dla serwisu, gdzie powinien mnie odesłać po zakup nowej częsci, próbuje kombinować abym ja miał taniej. On i tak swoją kasę weźmie za wymianę. Dla niego też zapewne łatwiej jest wymienić cały wahacz niż bawić się w wymianę tulei. Dlatego z twojej rady nie skorzystam i będę nadal korzystał z usług mechanika. Od lat tego samego. I jeszcze uwierz mi kolego, że wymiana wahacza w E60 to nie są loty w kosmos. Podejrzewam, że co drugi kowal może to zrobić.
Opublikowano
Dzięki kolego za radę, ale ten zaprzyjaźniony mechanik bawi sie moimi samochodami chyba ze 13 lat. Cieszę się, że mechanik zamiast naciągać mnie na wydawanie kasy dla serwisu, gdzie powinien mnie odesłać po zakup nowej częsci, próbuje kombinować abym ja miał taniej. On i tak swoją kasę weźmie za wymianę. Dla niego też zapewne łatwiej jest wymienić cały wahacz niż bawić się w wymianę tulei. Dlatego z twojej rady nie skorzystam i będę nadal korzystał z usług mechanika. Od lat tego samego. I jeszcze uwierz mi kolego, że wymiana wahacza w E60 to nie są loty w kosmos. Podejrzewam, że co drugi kowal może to zrobić.

 

Skoro masz do niego takie zaufanie, to w czym problem? Oddaj mechanikowi auto i on się już zajmie.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Ale on ma warsztat mechaniczny, a nie sklep z częsciami wszystkich marek samochodów i ich odpowiednikami. On oczywiście może zamówić część w serwisie lub W Inter Carsie i tyle. Nie będzie "latał" po internecie czy allegro, bo nie on jest od tego. On tylko stwierdził, że w serwisie zakup części będzie najdroższy, ale oczywiście wybór należy do mnie.

 

Czasami mam wrażenie, że jak się tutaj na forum prosi o pomoc, to pewni ludzie traktują osoby pytające jak durni. Jeśli ma ktoś udzielać odpowiedzi typu oddaj samochód do serwisu, to niech takie rady pozostawi sam sobie.

 

Ja miałem wątpliwość dlatego otworzyłem ten post myśląc, że może ktoś już wymieniał taką tuleję. Jak widać zdania merytoryczne co do meritum sprawy są jednak podzielone. Choć przeważa opinia, że tego dolnego wahacza nie powinno się rozbierać tylko wymieniać cały na nowy. Zapewne tak zrobię. Ale skoro wszyscy możemy sie czegoś nauczyć to warto było poruszyć ten temat.

 

Dziekuję wszystkim aktywnym uczestnikom za Wasze opinie, a tym wszystkim przemądrzałym cwaniakom życzę wesołych świąt.

Opublikowano

kolego ty czytasz w ogóle czy co robisz??

Tuleja w górnym wahaczu wymienna w dolnym nie koniec kropka.

www.realoem.com zobacz sobie sam jak to jest

Ja wymieniałem całe wahacze górne bo mi poszły sworznie w nich ale tuleję też w nim można samą wymienić i to nie tylko w oryginalnym jak ktoś pisał bo można i w meyle i w NK i w każdym innym.

 

Kłopot zaczyna się gdy chcemy to zrobić więcej niż raz bo wtedy zazwyczaj tuleja jest luźna w gnieździe takie życie każda dziura musi się rozjechać kiedyś.

 

Ja bym wymieniał cały bo wkrótce pewnie sworzeń i tak ci padnie.

 

Solaris

Co do regulatora ciśnień to nie powiedziałbym że w IC kiedykolwiek było cokolwiek tańsze niż gdzie indziej Tam jest po prostu tanio dla tych którzy mają zniżki. Ja osobiście zaopatruje się u sąsiada który ma sklep i jest też miłośnikiem bmw i ceny zawsze mam konkurencyjne. Nie narzekam

 

Co do Visco Behr to nie wiem ja kupiłem jakieś Meyle albo NK już nie pamiętam zapłaciłem 180zeta i jeździ już 25 tys km więc nie narzekam jak pociągnie do 50 tys i się zwali to i tak bedzie ok bo pójde po takie samo visco wezmę klucz i specjalne narzędzie nr52 BMW czyli młotek i wymienię na nowe. No ale jak ktoś woli oryginal

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
...Co do regulatora ciśnień to nie powiedziałbym że w IC kiedykolwiek było cokolwiek tańsze niż gdzie indziej Tam jest po prostu tanio dla tych którzy mają zniżki. ...

Tak, ale ten regulator w IC nawet z moim rabatem 20% wciąż jest drogi i przede wszystkim droższy niż taki sam regulator w ASO nawet bez rabatów (a cena po rabacie oczywiście znów powiększa znacząco dystans na korzyść ASO)

 

Anyway - wracając do tulei. Jeżeli Realoem i ETK nie wyszczególniają osobno jakiegoś elementu, to znaczy, że producent nie przewiduje (nie zaleca) naprawy w zakresie takiej cząstkowej wymiany. Ale wiadomo - tam gdzie kończy się akceptacja producenta, zaczyna się pole do działań typu "Polak potrafi"

 

pozdr.

P.S.

wezmę klucz i specjalne narzędzie nr52 BMW czyli młotek

to mi się spodobało :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Nie wiem, dlaczego u pewnych ludzi występują nerwy w takich prostych sprawach. Producent nie przewiduje, że dolne wahacze można wymienić. Okey. Rozumiem to. A czy producent przewidział, że w Polsce są takie doskonałe drogi za rządów donalda? Nie. Producent wiele rzeczy zakłada i wiele z nich jest do dupy. Błędne założenia. Ale ja nie kłócę się. Przyjmuję, że tej tulei się nie wymienia i w poniedziałek zamawiam cały wahacz od faceta z Allegro poleconego przez kolegów z powyższych wpisów.

Raz jeszcze dziękuję wszystkim za pomoc i dyskusję, zwłaszcza za merytoryczny wkład. Powtórzę, że pozostałym życzę wesołych świąt.

Opublikowano
Nie wiem, dlaczego u pewnych ludzi występują nerwy w takich prostych sprawach. Producent nie przewiduje, że dolne wahacze można wymienić. Okey. Rozumiem to. ...

Naprawdę tak zrozumiałeś, to co napisałem :?:

A na tych rysunkach widzisz dolne wahacze do kupienia wyłącznie razem z całym samochodem, czy jednak może da się wg nich kupić osobno same dolne wahacze :?:

 

To dobrodziejstwo jakim są rysunki ETK czy Realoem wprost naprowadza na to, z jakich części wymiennych składa się konkretny element (jeżeli jest złożony).

Wg nich wymienia się wahacz dolny (oczywiste - także dla producenta) - ale w ramach wahacza wymienny jest tylko element 31106755474

 

Nie wiem, czy skorzystałeś z mojej pierwszej rady (pytanie do użytkownika: anjinsan), bo to mogłoby być najbardziej pomocne.

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Kolego wyluzuj. Powtórzę, że producenci wielu rzeczy zabraniają. Nawet klocki hamulcowe zalecają kupować w serwisie, a wszyscy dobrze wiemy, że kupując takie same poza serwisem oszczędzamy. Tak jest z wieloma innymi podzespołami. Szkoda juz słów.

Tak, dzwoniłem to tego gościa wskazanego przez ciebie i on może mi ten wahacz przesłać. Nie ma problemu. Nie jest też to takie drogie jak w serwisie. Choć po dłuższej rozmowie sam stwierdził, że jak ktoś ma sporo czasu i chęci to może pobawić się z wymianą samej tulei. Jak powiedział, że widział juz takie rzeczy, że nic go nie zaskoczy. Niektórzy mechanicy potrafią takie cuda zrobić i naprawić, że szwabom nigdy to nie wpadnie do ich niemieckiego pustego łba.

Pozdrawiam i wesołych świąt.

Opublikowano
Nie wiem, dlaczego u pewnych ludzi występują nerwy w takich....

Kolego wyluzuj...

Słucham :?: Chyba mnie z kimś mylisz :?:

Nie mam pojęcia, co we mnie miałoby wywołać nerwy pisząc tu - tak ja nie wiem z jakiego powodu sam się irytujesz (pomijając samą awarię wahacza).

 

producenci wielu rzeczy zabraniają

I mają rację - bo po jakiego czorta BMW ma chcieć ponosić odpowiedzialność za niby awaryjność z powodu "wirtuozerii" większości polskich mechaników :!:

Jeżeli nawet Adam mówi coś o nowym wahaczu, to proponuję skierować się właśnie w tą stronę.

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Długo by gadać o tej niemieckiej precyzji i niezawodności zwłaszcza BMW. Na ich tle polscy mechanicy nie są w tyle.

Poza tym wcale się nie irytuję tym wahaczem. Mam to w dupie. Mogę dalej jeździć, bo w zasadzie wszystko jest okey. Po prostu jak jeżdżę szybko przez warszawskie torowiska tramwajowe i te idealne drogi (zarządzanie przez bufetową z PO) to mam wrażenie, że mam czasami mały stuk na kierownicy. Dlatego pojechałem do mechanika, który długo szukał uszkodzeń, po czym stwierdził, że ta dolna tuleja na wahaczu jest lekko wybita, ale nie ma tragedii. Można dalej spokojnie jeździć. Większość samochodów po polskich drogach ma takie luzy.

Koniec kropka. Zajmij sie chłopie już sam sobą. Wesołych świąt.

Opublikowano
...Zajmij sie chłopie już sam sobą. Wesołych świąt.

Spokojnie "chłopie" - mnie w pół godziny nawet dość dobrze zniechęciłeś do twojej osoby, ale i tak cały czas obowiązuje cię poprawienie stylu pisząc tutaj, bo inaczej uruchomisz funkcję "oczyszczania atmosfery" forum.

 

Dlatego pomijaj te ozdobniki (i nie dyskutuj na ten temat).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Najlepiej wyrzuć mnie z forum, a jak nie to omiń mnie z daleka.

Nie lubię takich przemądrzałych dupków, którzy nie lubią krytyki i są zakompleksieni w życiu codziennym, dlatego w anonimowy sposób na forum mogą być "kimś". Moderator, jak to dumnie brzmi. Oczywiście w ich mniemaniu. Ma władze na forum. Anonimowy "macho". Śmiechu warte. Nie musisz mnie lubić. Nawet tego nie chcę. Ważne, że lubią mnie kobiety.

Nie masz facet pojęcia o E60, a gardłujesz jakbyś był jej konstruktorem.

Zamilcz. Raz na zawsze. Nic nie pisz w tematach, o które ja pytam. Jak nie potrafisz się powstrzymać to wyjedź sobie swoją "przepiekną bunią" na miasto i polansuj się w katowickiem i powtarzaj sobie w myślach "jestem kimś", bo jestem "moderator". Albo mnie wyrzuć z forum.

Nic nie pisz więcej. Wesołych świąt. W Wilgilię i zwierzaki mówią ludzkim głosem.

Opublikowano
Najlepiej wyrzuć mnie z forum, a jak nie to omiń mnie z daleka.

Nie lubię takich przemądrzałych dupków, którzy nie lubią krytyki i są zakompleksieni w życiu codziennym, dlatego w anonimowy sposób na forum mogą być "kimś". Moderator, jak to dumnie brzmi. Oczywiście w ich mniemaniu. Ma władze na forum. Anonimowy "macho". Śmiechu warte. Nie musisz mnie lubić. Nawet tego nie chcę. Ważne, że lubią mnie kobiety.

Nie masz facet pojęcia o E60, a gardłujesz jakbyś był jej konstruktorem.

Zamilcz. Raz na zawsze. Nic nie pisz w tematach, o które ja pytam. Jak nie potrafisz się powstrzymać to wyjedź sobie swoją "przepiekną bunią" na miasto i polansuj się w katowickiem i powtarzaj sobie w myślach "jestem kimś", bo jestem "moderator". Albo mnie wyrzuć z forum.

Nic nie pisz więcej. Wesołych świąt. W Wilgilię i zwierzaki mówią ludzkim głosem.

 

Jako że:

4. Na forum nie przeklinaj - wyrażaj się z kulturą oraz zgodnie z ogólnie przyjętymi normami dobrego wychowania. W ten sposób walczysz ze stereotypem kierowcy BMW jaki panuje w naszym kraju.

Ban dla użytkownika RoboCza

temat zamknięty.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.