Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy tuleję w przednik dolnym wahaczu można wymienić? Czy trzeba wymieniać cały wahacz?

W serwisie jak chciałem zamówić dolną tuleję do lewego przedniego wahacza to odpowiedzieli mi, że jest to niewykonalne, a oni wymieniają lub mogą mi sprzedać tylko cały wahacz. Jak to serwis. Zaśpiewali mi 900 zł. za wahacz i 250 zł. za robociznę. Zaprzyjaźniony mechanik oglądał samochód na kanale i powiedział, że wg niego tuleję z dolnego wahacza można wymienić. Sam nie wiem, komu mam ufać? Poza tym, gdzie mam kupić tuleję skoro w serwisie mówią, że sprzedają tylko cały wahacz.

Edytowane przez RoboCza
Opublikowano

moze w sklepach typu inter cars, fota, itp. lub np. sklepie specjalizujacym sie w BMW - wydaje mi sie, ze powinien byc takowy w kazdym wiekszym miescie, u mnie jest :P za to ASO nie ma ;/

 

pozatym mechanik powinien wiedziec ;)

 

a tak z innej bajki... ile lat ma samochodzik, ze musisz juz wymieniac tuleje na wachaczach?

Opublikowano
Samochodem jeżdżę od lutego tego roku. Wcześniej samochodzik śmigał po drogach Kalifornii. W jakim stanie są warszawskie ulice pod rządami "bufetowej" każdy widzi, więc mnie nie dziwi, że "lecą" zawieszenia.
Opublikowano
moze w sklepach typu inter cars, fota, itp. lub np. sklepie specjalizujacym sie w BMW - wydaje mi sie, ze powinien byc takowy w kazdym wiekszym miescie, u mnie jest :P za to ASO nie ma ;/

 

pozatym mechanik powinien wiedziec ;)

 

a tak z innej bajki... ile lat ma samochodzik, ze musisz juz wymieniac tuleje na wachaczach?

 

Gdzie w Lublinie masz sklep z częściami do BMW? mówisz o tym w centrum motoryzacji koło olimpu czy o jakimś innym?

Opublikowano
Jasne, że można. Ale jaki to ma sens? Nie musisz kupować w serwisie. Znajdź na realoem.com part nr wahacza, znajdź odpowiednik lemfordera i sprawa załatwiona za 1/3 ceny.
Opublikowano
ja przejechalem już dwa lata na warszawskich ulicach na 19tkach i zawieszenie jest jak z betonu

hej

 

sraty taty....

Sorry, ale jak smigasz sobie po laznienkowskiej 10 km dziennie i 5 tys km rocznie, to jeszcze uwierze.

Nie róbmy fikcji na forum.

BMW kiedyś oficjalnie sie wypowiedziało, że w Polsce żywotność całego zawieszenia (amorki, wahacze etc.) to max 50 tys km.

Czasem to aż serce boli jak czowiek jedzie od tego walenia...

Opublikowano

Teraz to już nie wiem.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA51&mospid=47752&btnr=31_0655&hg=31&fg=05

Wg tego schematu, to tuleję można wymienić tylko w górnym.

Oryginalny wahacz to około 1000 zł, a lemfordera (czyli to samo co oryginał) kupisz za dużo mniej, myślę że 330-350 zł by kosztował w sklepie u faceta, który handluje na Allegro. Kupowałem u niego, sprawdzone.

Czy wymieniasz wahacz, czy samą tuleję, to i tak płacisz za robotę, i tak musisz ustawiać geometrię. No chyba że sam to robisz.

Opublikowano
Niby masz rację. Ale skoro można (a tego nie wiem) wymienić tylko samą tuleję powiedzmy za 180-200 zł., to czy jest sens wymieniać cały wahacz za 900 zł., lub podróbę za 350 zł.? Masz rację, że za robociznę jest taka sama stawka. Ale skoro sam zaprzyjaźniony mechanik twierdzi, że można wymienić samą tuleję, bo po co przepłacać bez sensu. On i tak swoją kasę weźmie za wymianę obojętnie, czy tulei czy wahacza. Tyle tylko, że nadal nie wiem, czy tak jest rzeczywiście oraz, gdzie moge kupic samą tuleję.
Opublikowano
Zrozum, że to nie jest podróba. Tanie podróby kupisz po 100 zł za wahacz. To jet oryginał Lemfordera. Lemforder robi te wahacze dla BMW. To jest to samo co kupisz w serwisie BMW.
Opublikowano

Ale ten wahacz kosztuje 450 zł. Podobe tuleja to wydatek zaledwie 180-200 zł. Ale nadal nie wiem, czy można ją wymienić? Gdzie można kupić tuleję?

Oczywiście, że jeśli sie nie da inaczej to kupię cały wahacz. Pytanie. Tylko po co przepłacać?

Opublikowano
... To jest to samo co kupisz w serwisie BMW.

 

Tego 100%-owej pewności nie masz (mimo, że dużo pozorów skłania do takiego myślenia)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... To jest to samo co kupisz w serwisie BMW.

 

Tego 100%-owej pewności nie masz (mimo, że dużo pozorów skłania do takiego myślenia)

 

Ta, tez tak myslalem kiedyś - nie ma pewności, nie wiadomo, moze trafie moze nie.

 

Zadzwoniłem do kolegi z ASO merca z prośbą o porade. Powiedział że mi ściągnie oryginały - 100% to, co sprzedaje BMW. Dostałem, patrze numer części się zgadza, logo BMW jest ale starte jakimś pilnikiem, a na opakowaniu pisze Lemforder.

 

Pytam go wiec - na 100% to jest oryginał? Nie mozliwe ze taniej dostaje to samo, przeciez to może być gorszej jakości, z gorszych materiałów, etc. Kolega odpowiedział - przestan chrzanic i słuchac marketingowców z ASO. To są dokładnie te same częsci, ktore masz zamontowane w aucie. Tylko mają starte logo BMW. Jeśli Ci to przeszkadza, jedź do ASO i weź wahacz z logo.

 

Nie pojechałem :D

Opublikowano
To są te same części. Ja kupiłem u faceta, chyba ze Śląska. Zamiast płacić 450 w InterCarsie, płaciłem chyba 300 zł. Oryginał Lemforder ze spiłowaniem w miejscu, gdzie w oryginale z serwisu jest znaczek BMW.
Opublikowano (edytowane)

hmm, o tych spiłowanych logo BMW jeszcze nie słyszałem - ale wiem, że np. moje tuleje tylnej belki kupione w ASO to owszem Lemforder - ale noszący nazwę Elastmetall (+ oczywiście logo BMW i koszt 2x większy niż np. w IC).

 

To, co przedtem napisałem oczywiście nie rzuca na wszystko takiego światła niepewności - ale wątpliwości nabrałem zwłaszcza po tym, gdy kolegę mocno przez jakiś czas wyprowadzały kolejno w pole dwa nowe, kupowane poza ASO visco Behr - czyli niby to samo, co pokazuje ETK, ale dopiero przypadkiem, rozkładając już ręce doszedł do tego, że obydwie te części pracują wg trochę innych parametrów niż powinny (po prostu zawyżenie temperatury, zresztą opisywał to jakiś czas temu na forum)

 

Inny przykład, tym razem z mojej strony - jeżeli te części są faktycznie identyczne i różnią się jedynie ceną (zazwyczaj większą w ASO) - to dlaczego mój regulator ciśnienia paliwa Bosch w ASO, bez rabatów kosztuje 400zł, a w IC identyczny Bosch kosztuje już prawie 600zł :?:

 

hmmm... może właśnie dlatego, że wyjątkowo w tym przypadku to faktycznie są te same części :?: (czyli tej samej jakości)

 

hej :)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Studiując realoem to w przednim dolnym wahaczu tuleja jest jak w e39 niewymienna a w górnym wymienna i tak pewnie jest. Lemforder= oryginał no chyba e ktoś wznaje kult aso i mówi jak za cos nie zaplacisz slono to nie ma prawa dzialac. W ASO to nawet ocet słodki nie :D

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
...no chyba e ktoś wznaje kult aso i mówi jak za cos nie zaplacisz slono to nie ma prawa dzialac. ...

 

No właśnie przeoczyłeś chyba, że chwilę temu przytoczyłem rzeczywisty przykład na to, że tak właśnie niestety bywa (visco Behr z ASO vs. visco Behr z poza ASO).

 

Jak odniesiesz się do tego wcześniej podanego przeze mnie przykładu z moim regulatorem ciśnienia paliwa Bosch :?:

Ja tu mówię o konkretnych przykładach i nie pływam w morzu przypuszczeń i domniemań :)

 

(swoją drogą - załóżmy, że tkwi we mnie kult ASO - ale na kogo bym wyszedł, gdybym ten regulator chciał kupić poza ASO :?:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
A ja nadal nie wiem, czy ta tuleja jest wymienna czy nie? Czy muszę kupować cały wahacz czy nie?

 

Prawdopodobnie jest jednak niewymienna.

 

Jeżeli nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, skieruj się choćby poprzez priv do Adama (użytkownik forum i od niedawna także członek BKP: anjinsan)

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
A ja nadal nie wiem, czy ta tuleja jest wymienna czy nie? Czy muszę kupować cały wahacz czy nie?

 

Zamów tę tuleję np w IC. Jeśli powiedzą, że nie występuję to chyba będzie sprawa jasna.

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/search.php?string=bmw+e39&us_id=3162463&country=1

 

W oryginalnych wahaczach mozna mwymieniać tuleje a zakładam, że takie właśnie siedza u Ciebie( wahacze) od nowości autka. Powyżej podałem link do gościa na allegro, któy sprzedaje lemfordery do BMw. Co prawda do E-39 ale możesz zadzwonic i zapytac o częsci do E-60. Sam u niego kupowałem Sahcsy lemfordery i gość pewny bez żadnych szwindli, ma najtaniej jak do tej pory, zresztą sporo ludzi z forum kupowało u niego nikt nie narzekał. Swoją drogą owszem tuleje można wymieniać, ale trzeba brać pod uwagę, że wahacze są aluminiowe, więc różnie może być. Ja wymieniłem wahacze przednie i tylnie nie wymieniając tuleji. ALe na chwilę obecną mam do wymiany tuleje górnych wahaczy przednich i chyba wymienie same tuleję na lemfordera oczywiście a nie bede ruszał calyh wahaczy. Jesli chodzi o wymiane tuleji musi to zrobić ktoś kto ma sprzę i wyciągnie Ci je na prasie, żadnych młotków bo wahacze skoro są aluminiowe to są delikatne. Nie dziw sie ze w ASO oferowali Ci całe wahacze, chcieli zarobić no i swoją drogą co cały nowy wahacz to nowy

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.