Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja E36 316i z '97 ostatnio coś dużo pali W mieście ok. 12 litrów a w trasie 10, 9 jak jadę naprawde wolno. tak do 100km/h i ekonomicznie. Chyba coś jest nie tak bo wcześniej paliła mi 8 na trasie jak jeździłem do 140km/h. Tyle co teraz to pali mojemu kumplowi który ma 2.0. Co może być przyczyną takiego wzrostu spalania? I teraz tak: odkąd zrobilo się zimno silnik bardzo dlugo się grzeje, a jak włącze ogrzewanie to juz wcale wskazówka nie schodzi z niebieskiego pola... W chłodnicy jest jakby masło:/ ale oleju w silniku nie ubywa i na bagnecie jest ok.. Więc nie wiem skąd to się wzięło. ; jak byłem ze 3 miesiace temu na komputerze to były błędy przepływomierza i sondy lambda, które skasowano..; świec nie wymieniałem (mam auto 1,5 roku), nie wiem jak poprzedni właściciel, więc chyba trzeba wymienić,; jak na jedynce wcisne pedał w podłogę to troche szarpie, a jak wcisne pedał w podłoge na piątce tak przy 80-90 to zamula i zaczyna przyspieszać dopiero jak odejmuję gazu..

Być może cos z tego jest przyczyną wysokiego spalania. Co robić, gdzie szukać, żeby nie wymieniać tego co niepotrzebne?

Opublikowano
u mnie jest podobnie zaczał mi palić więcej i dogrzewa sie bardzo dlugo zdiagnozowano termostat być może u Ciebie podobnie jest....
Opublikowano
A to co jest na dole jest już trochę nie aktualne bo dawno nie wpisywalem spalania na tej stronce, teraz pali mi średnio 11-12 litrów :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałeś błędy przepływki i sondy.

Skasowanie to nie naprawa !!!!!

A te elementy w bardzo istotny sposób wpływają na spalanie.

 

No i termostat do wymiany koniecznie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Czyli: Mam Wymienic termostat: to napewno, Sondę: pewnie też, jak ją sprawdzić? Przepływkę: nie wiem.. jak ją odłącze to nic sie nie zmienia, silnik zachowuje się tak samo..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wszystko nie jest takie proste.

Czasem jeden błąd wynika z innego.

Kody błędów z kompa to tylko pomoc ale trzeba potrafić czytać miedzy wierszami.

 

Błąd sondy może wynikać z awarii przepływomierza lub układu paliwowego < leje wtryskiwacz itp.>

No i może oznaczać awarię samej sondy.

Do jej sprawdzenia potrzeba najlepiej testera sondy.

Ale sonda to nie majątek i ja bym zmieniał w ciemno < zwłaszcza , że masz pewnie jeszcze fabryczną >

One są w pełni sprawne przez około 100 000km.

 

Przepływomierz można próbować czyścić < bo masz klapowy >

Ale gwarancji powodzenia nie daję.

A to , że po odłączeniu nie ma zmian to wskazuje na to , że nie działa i komputer silnika przeszedł w tryb awaryjny.

 

Jeśli cię to przerasta to szukaj kogoś kto ma dobrego kompa do bmw < nie jakiegoś carsofta > i potrafi go obsługiwać < co nie zawsze idzie w parze z posiadaniem sprzętu >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No właśnie.. byłem w warsztacie i gościu podpiął do kompa, skasował błędy i wziął kasę, czyli jednym słowem mnie wydymał :duh:

Termostat wymienie na pewno, sonda lambda, hmm... 300zł troche szkoda by było jak by się okazało że to nie to..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tam cyrkonową sondę którą można kupić już za 100.

Jak miałem e36 z silnikiem 1,8 m43 to sondę wstawiłem od forda < bo akurat taką miałem pod ręką > i było ok.

 

Co do tego majstra to nie wiem czy cię wydymał bo nie wiem co mu kazałeś zrobić?

Jeśli tylko podłączyć i odczytać błędy to zrobił to co chciałeś.

 

Powinien jedynie wyraźnie poinformować cię , że absolutnie niczego nie naprawił.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No powiedział, ze just wszystko działa.. zresztą mniejsza o to... wiecej tam nie pojade i tyle..

To mówisz ze nie ma znaczenia o jakiego samochodu bedzie ta sonda..

Na alegro znalazłem taką: http://moto.allegro.pl/item478189245_sonda_lambda_bosch_bmw_3_e36_5_e34_7_e38_8_e31_z3.html

 

A taka np. może być: http://moto.allegro.pl/item493291697_sonda_lambda_4_przewodowa_uniwersalna_typu_bosch.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta uniwersalna powinna być ok.

Ale pamiętaj o przepływomierzu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja bym zaczał od termostatu i przeplywki. Termostat sie nie domyka i stad niska temperatura silnika - wiecej spala. Druga sprawa to przeplywka - skoro wyskakuje blad i po odpieciu nic sie nie zmienia to wszystko wskazuje na walnieta przeplywke. Blad sondy moze wynikac z tego ze z wlanieta przeplywka powoduje zły skład spalin i sonda glupieje. Komp przelacza sie w tryb awaryjny - rowniez zwiekszone spalanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.