Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co sądzicie o tego typu paliwie? Interesuja mnie wszystkie opinie oparte na własnych doświadczeniach

 

Pozdrawiam

 

PS: nie chodzi o koszty

Opublikowano

Nikt nie próbował tego typo paliwa. Nie macie zdania. A może nie chcecie zbytnio mięsem rzucać :twisted:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nikt nie próbował tego typo paliwa. Nie macie zdania. A może nie chcecie zbytnio mięsem rzucać :twisted:

 

Pozdrawiam

Nie tankowałem, nie wypowiem się :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Moderatorzy
Opublikowano
Co sądzicie o tego typu paliwie? Interesuja mnie wszystkie opinie oparte na własnych doświadczeniach

 

Pozdrawiam

 

PS: nie chodzi o koszty

 

Poprzednia E39 tankowałem przy każdej okazji i nie widziałem różnicy ani w mocy czy zużyciu paliwa.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zalalem kilka razy tego bio do scani efekt był taki ze wypaliło mi dziure w tłoku a pozostałe 7 tłoków również nadawało się do wyrzucenia.

Pomijając koszty przestoju to koszt remontu wyniósł mnie 10 000zl

Zdecydowanie odradzam!

Opublikowano

rok temu przez pomylke (bylem bardzo zmeczony) przez wlalem w holandii bioestra na stacji benzynowej przy autostradzie. efekt w moim sprinterze cdi : po 300km poszla pompa i jeden wtrysk. niestety koszty samych czesci byly duze - musialem wymienic 4 wtryski i regenerowac pompe koszt samych czesci to 7 tys zl brutto plus robocizna.

 

z moich obserwacji w niektorych krajach auta (diesle) bardziej kopca szczegolnie w belgii. w niemczech i w angli jest ok.

 

widocznie w niektorych krajach dodaja tego badziewia do paliwa a nowoczesne diesle tego nie lubia.

 

p.s.

kumpel mial kiedys starego e klase E 250 w automacie i kupowal olej z frytkarni i go przepuszczal przez filtr ( auto chodzilo idelanie) az do czasu kiedy mu zaczela "pocic" sie pompa wtryskowa i musial wrocic do zwyklego "ON".

Opublikowano

Stosowanie bioestów jako paliwo jest dość głupie.

Pozwolę sobie przekopiowac moje posty z pl.misc.samochody

 

Biodiesel ma niżsża wartośc opałową więc samochód bedzie

spalał więcej biodiesla niż ON. Czekam na rychły koniec idiotymu jakim są biopaliwa do napedu samochodów. I estrów metylowych kwasów tłuszczowych i etanolu.... Jeszcze 5 może 10 lat i się wszyscy wypną na tą głupotę...

Wojtek

---------------------------------------------------------------------

A moglbys jakos glebiej uzasadnic ow "idiotyzm"?

Paliwo jak paliwo... Nie bardzo rozumiem, co Ci sie w etanolu nie podoba...

 

Procz moze problemow zwiazanych z sama jego produkcja (w sensie koszta, placz, ze odbywa sie to kosztem jedzenia itp. itd.)

 

--

Jacek "AMI" Rudowski

--------------------------------------------------------------------------

Samo to ci nie wystarcza?

Mnie osobiście wali czy za chleb zapłacę 2 czy 3zł. Zapewne dlatego że

mieszkam w Polsce - kraju który wg PKB jest 17 czy 19 najbogatszym krajem świata. Krajów na świecie jest koło 200. Oznacza to że jest gorzej w 90% innych państw. Na jedzenie wydaję małą część moich zarobków. Natomiast w biednych krajach na jedzenie wydaje się zdecydowaną większość budżetu domowego. Dla takich ludzi podwyżka cen podstawowych produktów rolnych stanowi granicę głodu.

Uważasz że najbogatsze kraje na świecie powinny kontynuować tą idiotyczna politykę biopaliwową? Ja nie...

Do tego dochodzą inne bardziej prozaiczne problemy typu cena ON wyłącznie z marżą rafinerii ale bez podatków akcyz itp. to około 1.8zł. (To pisałem gdy ON był na stacjach za ok 4,5pln. dzisiaj kwota ON bez podatków będzie się zbliżać do 1pln) Cena bioestru

wyłącznie z marżą producenta to ok 3zł. Jest sens?

Bilans energetyczny całego procesu produkcji bioestru (od produkcji nawozu, wysiewy, zbiorów, tłoczenia, transestryfikacji itd.) jest ujemny. Tzn żeby wyprodukować 1l bioestru należy zużyć równowartość energetyczną ok 1.2-1.3l bioestru. Głupota nie?

Kolejna rzecz to dotowanie upraw rzepaku, tak żeby rolnikom sie opłacało.

Nosz kurde... to idzie z naszych podatków. Podatków które płacimy od naszych

pensji i od produktów które kupujemy (np paliwo). Robi się błędne koło....

Następny patent to ochrona środowiska. Biopaliwa może i nie zawierają siarki (jedyne co mają lepsze od tradycyjnych paliw) ale przy poziomie siarki jaki będzie obowiązywał od stycznia 2009 (10ppm) to ja przepraszam....

Jeżeli weźmie się pod uwagę ilość nawozów jakie trzeba wysypywać na pola po to żeby rzepak czy pszenica rosła jak trzeba to argument o ochronie środowiska dzięki biopaliwom jest jakąś schizofreniczna wizja niedouczonych ekooszołomów. Aha poszukaj sobie w sieci jak skończył się w Brazylii boom na etanol z trzciny cukrowej. Jak przenawożenie pól spowodowało katastrofę ekologiczną...

 

Mi wystarcza pierwszy argument a reszta tylko dobitnie pokazuje jaką głupotą jest biopaliwo.

 

Pozdrawiam

Brot Mit Wurst
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Stoi na stacji lokomotywa,

 

która ma jeździć na biopaliwa.

 

Chciałaby jechać, ale nie może,

 

bo to po pierwsze wypada drożej,

 

po drugie, skutkiem jakichś przekrętów,

 

w kraju brak kilku biokomponentów,

 

a jak się kupi je z zagranicy,

 

to będą stratni polscy rolnicy.

 

Po trzecie spalin skład tak się zmienia,

 

że wzrosną wokół zanieczyszczenia ,

 

po czwarte jazda ma wpływ szkodliwy

 

na biedny silnik lokomotywy...

 

Takich zagrożeń jest ze czterdzieści,

 

sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.

 

Lecz choćby przyszło ekspertów tysiąc,

 

a każdy gotów nie tylko przysiąc,

 

lecz także dowieść w uczonych pracach,

 

ze ta ustawa się nie opłaca,

 

to ją ochoczo przegłosowali

 

znaczną większością Wysokiej Sali

 

zlobbingowani nasi posłowie,

 

co kłopot mają z olejem.

 

W głowie.

 

 

II.

 

 

Nagle gwizd nagle świst

 

spaliny buch

 

koła w ruch

 

najpierw powoli jak żółw ociężale

 

na biopaliwie silnik odpalił

 

turkoce, łomoce coś stuka i puka

 

to tłoki tak wala

 

korbowód się grzeje

 

i strzela coś w rurę

 

coś dziwnego się dzieje

 

obroty nierówne

 

zawory już dzwonią

 

a z rury zajeżdża

 

ziemniaczanych placków wonią

 

Ruszyła maszyna po szynach ospale

 

bo biopaliwo jest na gorzale

 

i biegu przyśpiesza i

 

gna coraz prędzej

 

lecz silnik wręcz wyje

 

i grzeje się częściej

 

i zgrzytów w silniku

 

znieść już nie sposób

 

i wszystko czerwone

 

się nagle zrobiło

 

i lokomotywę rozpierd....o :mrgreen:

Opublikowano

Commonrail na biopaliwie umiera - sprawdzone,

Pozostałym starszej generacji silnikom producent zabrania stosowania paliw z biokomponentami na poziomie 100%. BMW dopuszcza stosowanie paliwa z zawartością 5% biokomponentów.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Piszcie co chcecie ja pomykałem 530d na bio paliwku i nic się nie działo.Brak dymu czy spadku mocy.Nic mi się nie zepsuło w instalacji paliwowej!!
Opublikowano
Piszcie co chcecie ja pomykałem 530d na bio paliwku i nic się nie działo.Brak dymu czy spadku mocy.Nic mi się nie zepsuło w instalacji paliwowej!!

 

Mam nadzieję, że to prowokacja.

 

Bioester to paliwo B100, a BMW do diesla dopuszcza tylko B7 czyli 7% dodatków roślinnych.

Przed głupotą uchroni ta tabelka gdzie można znaleźć auta dopuszczone do B100

http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/dla_kogo.html

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolega pyta o doświadczenia więc piszę.X5 jeszcze nie tankowałem biodieslem ale przy okazji spróbuję.

Poczytajcie tu o doświadczeniach kolegów:http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=223

Opublikowano
pisalem co sie stalo w common rail cdi jak przez pomylke zatankowalem bioestra, u mnie objawy pojawily sie po 1000 km -zatankowalem okolo 25 litrow i to wystarczylo.
  • Moderatorzy
Opublikowano
pisalem co sie stalo w common rail cdi jak przez pomylke zatankowalem bioestra, u mnie objawy pojawily sie po 1000 km -zatankowalem okolo 25 litrow i to wystarczylo.

 

Hehe.. ale ja zrobiłem tą 530d prawie 100tys z czego może z 10tys na biopaliwie.Zapomniałem dodać że w wyposażeniu mojego auta w serwisie stwierdzono biopakiet.Ponoć jest coś takiego.

Acha i w serwisie twierdzą że stosowanie tegoż paliwa może skutkować jedynie przeciekami.

Jak kolega prosił piszcie o swoich doświadczeniach a nie sąsiada szwagra czy jeszcze kogoś innego.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
pisalem co sie stalo w common rail cdi jak przez pomylke zatankowalem bioestra, u mnie objawy pojawily sie po 1000 km -zatankowalem okolo 25 litrow i to wystarczylo.

 

Hehe.. ale ja zrobiłem tą 530d prawie 100tys z czego może z 10tys na biopaliwie.Zapomniałem dodać że w wyposażeniu mojego auta w serwisie stwierdzono biopakiet.Ponoć jest coś takiego.

Acha i w serwisie twierdzą że stosowanie tegoż paliwa może skutkować jedynie przeciekami.

Jak kolega prosił piszcie o swoich doświadczeniach a nie sąsiada szwagra czy jeszcze kogoś innego.

 

Chodzi Ci zapewne o opcję RME?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jak się nazywa ten pakiet.Pracownik serwisu przy przeglądzie podał mi to jako ciekawostkę w moim aucie zainstalowana na życzenie kupującego.
Opublikowano

Wlałem to #^*!^#(# do moje buni ( E36 2,5 TDS automat ) i po spaleniu resztek normalnego paliwa odrazu starciła moc, nie pomogło wcisnięcie gazu do dechy i przełączenie na sport - prędkośc max to 60km/h z wielkim trudem i niepokojące odgłosy, po ok 10km zaczeła sie palic kontrolka od wtrysków!!!!!!!!!!!!!!

 

Dobrze ze mam kumpla mechanika i odrazu zlaliśmy to ^!^#(%#*#!( i poszło do pieca!!! a mnie wyleciało z portwela blisko 230zł bo zaraz musiałem jechac zalac ponownie.

 

Dobra rada jak ktos zrobił tez cos takiego to proponuje zaleć najleprzego diesla ( V-power i cos inego ) tak ze 3 razy na full i dodatkowo dolac np STP do czysczenia wtrysków - pomaga - no i oczywiscie troszke ostrzejsza jazda - to wszystko przepali.

 

DLATEGO BIODIEZLOM I LPG mówimy NIE!!!!

Buczu
Opublikowano

Biopaliwa nie straszne samochodom BMW

 

Wszystkie silniki benzynowe produkowane przez koncern BMW od 1998 roku są przystosowane do nowego paliwa oznaczonego w Niemczech symbolem E10 (jest to benzyna z 10% domieszką etanolu). Starsze modele mogą również używać E10, jeśli tylko paliwo Premium Plus (paliwo z 5% domieszką etanolu) nie jest wymagane w instrukcji obsługi.

Paliwo do silników diesla – B7, czyli olej napędowy z 7% domieszką metyloestru (dostępny już na stacjach benzynowych), może być stosowane do wszystkich silników diesla wyprodukowanych do tej pory przez BMW, nawet jeśli nie mają zainstalowanego odpowiedniego filtra. To samo dotyczy wszystkich modeli MINI z silnikiem Diesla wyprodukowanych po roku 2000.

Używanie paliw E10 oraz B7 w modelach, w których zastosowano technologię Efficient Dynamics - ograniczającą emisję CO2 - redukuje jeszcze znaczniej emisję dwutlenku węgla. Dzieje się tak ze względu na to, że komponenty biogeniczne paliwa jako rośliny w fazie wzrostu wiążą CO2.

 

“Stosowanie paliw z domieszką biokomponentów to zasadniczy element naszej globalnej, długoterminowej strategii Efficient Dynamics, która ma za zadanie obniżenie emisji CO2 bez obniżania dynamicznych osiągów typowych dla naszych aut.” – mówi Dr. Klaus Draeger, członek zarządu BMW odpowiedzialny za rozwój koncernu.

 

Paliwa z jeszcze większą domieszką biokomponentów, takie jak E85 lub ekologiczny olej napędowy, mogłyby być w praktyce stosowane w bardzo ograniczonej liczbie samochodów. Ponadto niekorzystnym aspektem zwiększenia procentu biokomponentów w alternatywnych paliwach pierwszej generacji, byłoby zachwianie równowagi między światową produkcją żywności a produkcją paliw. Rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie biopaliw drugiej generacji. Pomagają one zmniejszyć uzależnienie motoryzacji od źródeł energii bazujących na węglu, takich jak olej i gaz, co pozwala doczekać chwili kiedy samochody BMW z napędem wodorowym staną się powszechnie dostępne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
ja Bioester leję do T4 (2.4D bez turbo) chyba od roku i nic sie nie dzieje, nawet wydaje mi się, że ciszej chodzi, pali tyle samo. Ale do bumki tego nie wleję, boję się!
  • 1 rok później...
Opublikowano
pisalem co sie stalo w common rail cdi jak przez pomylke zatankowalem bioestra, u mnie objawy pojawily sie po 1000 km -zatankowalem okolo 25 litrow i to wystarczylo.

 

Hehe.. ale ja zrobiłem tą 530d prawie 100tys z czego może z 10tys na biopaliwie.Zapomniałem dodać że w wyposażeniu mojego auta w serwisie stwierdzono biopakiet.Ponoć jest coś takiego.

Acha i w serwisie twierdzą że stosowanie tegoż paliwa może skutkować jedynie przeciekami.

Jak kolega prosił piszcie o swoich doświadczeniach a nie sąsiada szwagra czy jeszcze kogoś innego.

Cześć ja mam BMW E36 1.8tds zatankowałem dwa razy bio normalnie pali chociaż teraz są chłodne dni w maju i nie widzę żadnych zmian chociaż to na razie za mało przejechane będę pisał co tydzień lub dwa co się dzieje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.