Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pytanko do kolegów ostatnio zauważyłem po spadku temperatur nastepujace zjawisko :shock:

 

gdy podchodze do samochodu i go otwieram włacza się z automatu takie dziwne cykanie pod maską (tak jakby pompa lub jakaś sprężarka) w oklicach turbiny głównie patrząc z siedzenia kierowcy prawa strona , oczywiscie słychać to tylko na zewnatrz jak się człowiek wsłucha , ale chciałbym żebyśce zwrócili czy też tak macie w dieslach działa to przez kilka sekund około 30-60.

Po zgaszeniu silnika jeżeli jest zimno na zewnątrz także działa jeszcze przez chwilkę.

Prawdopodobnie to jest dogrzewanie powietrza , ale wolę się upwenić:)))

 

I tak czeka mnie wymiana sprzęgła we czwartek i dwumasy :mad2:

Opublikowano
I tak czeka mnie wymiana sprzęgła we czwartek i dwumasy :mad2:

 

uuuu, to nie zazdroszcze... a jakie miales objawy przy padajacym kole dwumasowym?

Opublikowano

a jaki masz przebieg wawe?

Mój ojciec ma 318d - ten sam silnik i nie słyszałem nigdy takich dźwięków - chociaż auto najczęściej stoi w garażu więc nie ma okazji się bardzo schładzać - nie mniej może ten dźwięk to jakaś nagrzewnica czy coś w tym stylu? - może gadam głupoty, ale jak bylem kiedyś w Volvo to pani w salonie mówiła mi, że ich diesle mają jakieś dodatkowe nagrzewanie turbo :/

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Dwumas?Mój serwis wymienił mi to za friko w ramach ukłonu za bycie stałym klienyem-i tak duzo na mnie zarabiaja :-)

Sprawa wyszła przy okazji inspekci 60 000 km.To dość częsta przypadłość-dwumas w BMW to 2 koła połączone zgalwanizowaną guma-ta guma dośc często sie rozrywa i robi do niczego.Mój kolega miał to w swieżej "5-tce" więc to normalka.Cena dla "1" za dwumas to ponad 1000 zł.

 

A u Ciebie były objawy czy tak Ci doradzili?

p.s.Objawy to przewaznie nienaturalne drgania samochodu-dwumas odpowiada za neutralizacje tychże a pochodzących z układów typu skrzynia biegów,silnik itd-stąd nazwa dla dwumasówki o ile sie nie myle-"tłumik drgań".

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
a co do cykania-może to "telepie" obudowa silnika ta plastikowa? ;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

he no plastiki to raczej nie :))),

 

własnie coś tak jakby się załączało w okolicy turbiny możliwe ze to dogrzewanie.

 

Co do dwumasy i sprzegła, to powodem wymiany jest kończace się sprzegło,objawy są następujące:

 

-wibracje na pedale sprzegła

-przy delikatnym wcisnięciu słychac docisk i łożysko

-szarpanie przy ruszaniu (można zlikwidować poprzez delikatne przypalenie sprżegła)

 

Wymiana dmumasy jest koniecznością przy wymianie sprzęgła w tym modelu BMW :mad2: co może oczywiście polepszyć pracę sprzegła.

Prawdopodobnie pierwsze dwumasy miały wadę konstrukcyjną , jest to częsty przypadek w dieslach BMW :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak czeka mnie wymiana sprzęgła we czwartek i dwumasy :mad2:

 

 

Czy to pierwsza wymiana czy już kolejna?

Opublikowano

no kuźwa pierwsza , jak by miała być kolejna tombym się pozegnał z autkiem bo to koszt 2700 pln swoimi kanałami (znajomi w BMW)

bo w ASO to koszt okolo 5000 pln :duh:

Opublikowano
nie no,chyba przesadziłeś-5 tys za wymiane sprzęgła i 2masy?

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Co do dwumasy i sprzegła, to powodem wymiany jest kończace się sprzegło,objawy są następujące:

 

-wibracje na pedale sprzegła

-przy delikatnym wcisnięciu słychac docisk i łożysko

-szarpanie przy ruszaniu (można zlikwidować poprzez delikatne przypalenie sprżegła)

 

tez mam te cholerne wibracje na sprzegle, szkoda ze wczesniej o tym nie napisales to bysmy sie gdzies spotkali w warszawie i porownali drgania :)

u mnie jest tak ze jak lekko dotkne sprzeglo to czuje drganie a jak wcisne to juz nie...

Opublikowano

myśle że dużo nie przesadziłem :modlitwa: bo same cześci jest to koszt w ASO około 2600 no i wymiana sprzegła 1000 i dwumasy około 300-400 pln , więc poprawka koszt w ASO około 4000 pln. :mrgreen:

 

wiesz jak ktoś ma kwitu jak lodu to dla niego bez znaczenia ile zapłaci :))))

 

Dla mnie jednak to bardzo duży koszt , poprzednio jezdziłem Alfą 147 i kuźwa przeklinałem ten samochod ciągle coś, także sprzęgło i rozrząd poszedł , więc już wkurw.... mówię kupie sobie bezawaryjne świeże autko.

 

No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

W sumie jak by była możliwość zmainy samego docisku, tarczy i łożyska,

to bym nic nie mowił, a tu jeszcze dwumasa do kompletu :mad2:

 

Biednemu to zawsze hu... w du.... i wiatr w oczy :D

Opublikowano

Przemson,

 

wymiana będzie w Piątek , więc jak chcesz to możesz mnie złapać w Wawie jutro :)))

 

mam chłopaka z BMW co mi będzie robił po dobrych kosztach:)))

Opublikowano
Dla mnie jednak to bardzo duży koszt , poprzednio jezdziłem Alfą 147 i kuźwa przeklinałem ten samochod ciągle coś, także sprzęgło i rozrząd poszedł , więc już wkurw.... mówię kupie sobie bezawaryjne świeże autko.

 

No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

W sumie jak by była możliwość zmainy samego docisku, tarczy i łożyska,

to bym nic nie mowił, a tu jeszcze dwumasa do kompletu :mad2:

 

Biednemu to zawsze hu... w du.... i wiatr w oczy :D

Kubicar by pewnie powiedział, że co sie martwisz kasą, to przecież BMW... :mrgreen:

 

A poważnie to łączę się w bólu i tak sobie myślę, że to może był

Palec Boży że... nie starczyło mi na 118d...

 

P.S.

A Twoja 118d to taka zwykła czy "zhackowana"?

Pozdroofka

TT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mnie wymieniali na gwarancji. ale po pewnym czasie objawy wróciły z mniejszym natężeniem. nie będę już tego wymieniał bo szkoda czasu i kasy.

 

chodzi jednak o to że bmw nadal wymienia na jakiś fajans i wcale nie uporało się z tym technologicznym problemem.

 

na pocieszenie dodam że w wielu dieslach innych firm się takie sprawy z kołem zamachowym zdarzają.

Opublikowano
Dla mnie jednak to bardzo duży koszt , poprzednio jezdziłem Alfą 147 i kuźwa przeklinałem ten samochod ciągle coś, także sprzęgło i rozrząd poszedł , więc już wkurw.... mówię kupie sobie bezawaryjne świeże autko.

 

No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

W sumie jak by była możliwość zmainy samego docisku, tarczy i łożyska,

to bym nic nie mowił, a tu jeszcze dwumasa do kompletu :mad2:

 

Biednemu to zawsze hu... w du.... i wiatr w oczy :D

Kubicar by pewnie powiedział, że co sie martwisz kasą, to przecież BMW... :mrgreen:

 

A poważnie to łączę się w bólu i tak sobie myślę, że to może był

Palec Boży że... nie starczyło mi na 118d...

 

P.S.

A Twoja 118d to taka zwykła czy "zhackowana"?

 

 

moja 118D jest "zhakowana" :twisted2:

Opublikowano

wawe Dostajesz ostrzeżenie za przeklinanie. Człowieku trochę kultury przecież Ty nie masz 16 lat . Ciesz się że dostałeś tylko jedno .

 

Bo jak tak dalej będziesz robił to się pożegnasz z forum .

 

pozdrawiam

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
moja 118D jest "zhakowana" :twisted2:

To może to jest właśnie przyczyna padnięcia sprzęgła...

Pewnie dają różne do różnych mocy... No chyba że nie...

Pozdroofka

TT

Opublikowano
No i mam przejechane 15t Km od zakupu i jak w morde znowu koszta!!!!!

Całkowity przebieg 78t Km

 

Czyli przez ponad 60 tkm hulała u poprzednika.

Znam artystów (i artystki) dla których zarżnięcie sprzęgła w seryjnym aucie to kwestia kilku-kilkunastu tkm. A jeżeli kupowałeś już "zhakowaną", to trudno zakładać że ktoś zainwestował w wirusa a później jeździł jak baranek.

 

Sprzęgło to niestety element eksploatacyjny wrażliwy na brutalne traktowanie. Jak już ktoś wspomiał rozłażące się dwumasy to typowa przypadłość większości obecnych diesli, a wirus wcale nie poprawia ich żywotności.

 

Koszty bolesne, ale IMHO problemy ze sprzęgłem i dwumasą w turbo-dieslu z drugiej ręki i to z wirusem można doliczać w ciemno już przy zakupie.

Opublikowano

Wirusa zrobiłem sam , a co do poprzedniczki to była kobietą i jak kupiłem to już sprzęgło szarpało więc było troszke zajerzdzone poprzez ruszanie na połsprzęgle i gazowanie hehe.

 

Co do mocy to w 120D jest takie samo sprzegło co w 118D , więc roznica 20-25 km nie robi w tym przypadku bolesci przy normalnej jezdzie:)

 

Poprostu kupiłem autko po Kobiecie , to samo miałem w Alfie :)))

Opublikowano

No i wymienione , chodzi leciutko dosłownie bajeczka.

Jak kupilem to już pedał chodził cieżko, wiec docisk był już słaby, luz na dwumasie i łożysko głośne:)))

Opublikowano

hey,

 

może ma ktoś ochote spotkac się w Wawie i porównac pracę sprzegła po wymianie 118D , chętnie zobacze jak pracuje w innej jedynce.

Opublikowano
hey,

 

może ma ktoś ochote spotkac się w Wawie i porównac pracę sprzegła po wymianie 118D , chętnie zobacze jak pracuje w innej jedynce.

 

ja jestem chetny :)

jestem w wawie codziennie, przewaznie na mokotowie ale mozemy spota zrobic gdziekolwiek...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.