Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
... kontrolka nie mignie nawet, ale on już ingeruje i szarpie. Sprawdź

 

225/55/16 wszystkie 4, o tym co piszesz słyszałem tak że nie założył bym niewłaściwych opon.

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Takie pytanko....czy pojechalibyście do warsztatu w którym twierdzą że 5L40E chodzi wyłącznie na syntetycznym ESSO ? Jestem tam na jutro umówiony.. sam już nie wiem ..jechać nie jechać ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Takie pytanko....czy pojechalibyście do warsztatu w którym twierdzą że 5L40E chodzi wyłącznie na syntetycznym ESSO ? Jestem tam na jutro umówiony.. sam już nie wiem ..jechać nie jechać ?

 

Limited pamiętaj, że na razie jedziesz na diagnozę :mrgreen: Tak jak Ci napisałem, na spokojnie, niech podepną sprzęt, przetestują, a potem będziecie się razem z fachowcem dogadywać co i jak. Bez testu skrzyni i tak nic nowego nikt nie wniesie do dyskusji. Daj znać co stwierdzili i generalnie napisz jakie masz odczucia po wizycie.

 

Pozdro!

Opublikowano

No więc już po testach. Nie zrobiłem ich w Auto MAX bo po pierwsze: szefa nie było choć byłem umówiony, po drugie: warsztat to taki większy garaż.

Jako że do ASB Palka z Auto MAX jest niedaleko to postanowiłem tam podjechać. Podłączono komputer i pojechaliśmy na jazdę próbną - okazało się że lock-up działa czyli aktywuje się przy pewnych obrotach i odwrotnie. Stwierdzono że to końcowe podrygi konwertera a dokładniej jakiejś tarczy w środku odpowiedzialnej za przełożenie bezpośrednie. Skasowano adaptację i kazano jechać. Przez całe 60 km powrotu do domciu auto jechało bezbłędnie. Jak tylko zaparkowałem zadzwoniłem do faceta który sprawdzał auto i powiedziałem że teraz jest ok i zapytałem czy mam w końcu wymieniać to sprzęgło czy nie. Powiedział że jeśli się powtórzy awaria to tak a teraz mam po prostu jeździć.

Koszt diagnostyki 50 zeta. Koszt przyszłej wymiany konwertera 1800 zł.

Aha, pytałem jak to jest z tymi olejami w 5L40E - na pewno nie wolno mieszać oleju mineralnego z syntetykiem i jeśli robią wymianę statyczną to wlewają texamatic, jeśli zmieniają sprzęgło lub remontują skrzynkę to wlewają syntetyczny ESSO.

Słyszałem o ASB Palka różne opinie i miałem pewne obawy ale teraz stwierdzam że obsługa jest fachowa.

 

PS. Jeśli ktoś wie gdzie jest wiązka kabli (a dokładniej złączka) łącząca kompa skrzyni z kompem silnika to będę wdzięczny, był błąd komunikacji skrzyni z silnikiem i chciał bym sprawdzić w jakim stanie jest połączenie.

Opublikowano
Fajnie że masz naprawione, ale chyba masz świadomość że to tylko odroczyło wyrok.... :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Fajnie że masz naprawione, ale chyba masz świadomość że to tylko odroczyło wyrok.... :norty:

 

Nie mam naprawione, mam zdiagnozowane. Chyba najpierw muszę pojechać do elektryka aby sprawdził to połączenie skrzyni z silnikiem -właśnie dzwoniłem do jednego...mówi że to może być uszkodzenie sterownika a nie kabelki.

Czy to auto jest warte wysłuchiwania co krok czarnych wizji ?

Opublikowano

Czy to auto jest warte wysłuchiwania co krok czarnych wizji ?

 

Mechanicy lubią panikować. Zresztą jak się zna czarne wizje to lepiej klienta/użytkownika o nich powiadomić. Zresztą dobrze mieć zasadę: jakakolwiek usterka zawsze nastawiać się kosztami na najgorsze, wtedy średnia wersja nas nie zaskoczy.

A co do auta to ja bym zmienił na jakieś 540i nie diesel ;-)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mechanicy lubią panikować. Zresztą jak się zna czarne wizje to lepiej klienta/użytkownika o nich powiadomić. Zresztą dobrze mieć zasadę: jakakolwiek usterka zawsze nastawiać się kosztami na najgorsze, wtedy średnia wersja nas nie zaskoczy.

 

Mechanicy lubią panikować powiadasz.... tylko czemu ja panikuję razem z nimi :/ Ogólnie to mam jakąś czarną serię, w zeszły czwartek żona rozbiła swoje VW, u mnie w sobotę pada ASB, z duszą na ramieniu czekam na trzeci przypadek :( Mam nadzieję że prezydencki samolot nie poleci nad moim domem.

No nic jutro zawiozę auto do elektryka.

Opublikowano
[Ogólnie to mam jakąś czarną serię, w zeszły czwartek żona rozbiła swoje VW, u mnie w sobotę pada ASB, z duszą na ramieniu czekam na trzeci przypadek :( Mam nadzieję że prezydencki samolot nie poleci nad moim domem.

 

Ponoc wg prawa przyciagania, sposobem myslenia przywolujemy zdarzenia. I cos w tym jest.

 

Ja mam auto 3 m-ce a juz zdazylem dolozyc do niego kolejne 4.5tys...

Opublikowano
jedna E60 została dofinansowana o 14.000 Euro większość usterki gwarancyjne, E39 jak by podliczył to z 4.000 euro, E53 7.000 euro, najbardziej martwi mnie to jak ktoś kupi okazje E60 :mad2: , E38/39 to jak na razie faworyty pod względem najmniejszych kosztów eksploatacyjnych i usterek.
Opublikowano
jedna E60 została dofinansowana o 14.000 Euro większość usterki gwarancyjne, E39 jak by podliczył to z 4.000 euro, E53 7.000 euro, najbardziej martwi mnie to jak ktoś kupi okazje E60 :mad2: , E38/39 to jak na razie faworyty pod względem najmniejszych kosztów eksploatacyjnych i usterek.

 

Moją mam 5 miesięcy i dołożyłem 5k ale to dlatego że lubię jak w aucie jest wszystko sprawne, no ale końca nie widać. Cóż powiedzieć... mogłem dłużej szukać auta ale ona się do mnie tak uśmiechała.....

Opublikowano

Czyli co masz nowego w tym koszcie?

 

U mnie koszt to glownie amortyzatory (wszystkie :( ), dwa wahacze dolne na przod, sprezyny, drazki kier, klocki przod, filtry i oleje.

 

I to nie koniec kosztow. Nikt nie mowil, ze bmw jest tanie w utrzymaniu... Nasz swiadomy wybor.

 

Pozdro

Opublikowano
Czyli co masz nowego w tym koszcie?

 

U mnie koszt to glownie amortyzatory (wszystkie :( ), dwa wahacze dolne na przod, sprezyny, drazki kier, klocki przod, filtry i oleje.

 

I to nie koniec kosztow. Nikt nie mowil, ze bmw jest tanie w utrzymaniu... Nasz swiadomy wybor.

 

Pozdro

 

Podobnie jak Ty zawiecha prawie kompletna bez springów (M-Technic), i wiele drobnych usterek od termostatów zaczynając na pixelach kończąc.

Olei i płynów nie wliczam w koszty bo to w końcu materiały eksploatacyjne jak paliwo czy opony.

Nie mówię że ma być tanie w utrzymaniu, niech żre i 30L ale niech jeździ do cholery ! A wiesz co mnie najbardziej wkurza? Że znalezienie dobrego mechanika do tego auta tak jak trafić 6 w totku.

Opublikowano

Koszty zawieszenia to chyba najtańszy wydatek bo amorki nawet M są chyba Bilstein

limited jakie koszta amorków M tak z ciekawosci

Opublikowano
Zawsze mówiłem że Diesel+BMW to złe połączenie. Prosze właścicieli diesli nie irytujcie się ale taka jest prawda. Przy dzisiejszych różnicach cen benzyny i ropy max 10 groszy to jaka to oszczedność w porównaniu do kosztów napraw klekotów (turbina ,wtryski, pompy wysokiego ciśnienia, EGR-y, padajace ASB od ogromnego momentu itd) ciiiiągle coś. Podziwiam waszą cierpliwość. Prawda jest taka że systemy CR pracujące w ciśnieniach 1600 - 2100 bar nie mogą wytrzymywać setek tysiecy kilometrów. A jak to mówią amerykanie "pojemności nic nie zastąpi" Polecam 540i lub 530i/528i . Pozdrawiam właścicieli diesli - sam też kiedyś miałem - na szczęście nie BMW bo pewnie zraziłbym się do marki.
Opublikowano

co za propagandę siejesz kolego 1 to nie ten watek 2 to nie ten dzial 3 nikomu nic do tego na co ma ochotę.

 

a juz cie prostuje kolego od pojemnosci :

suma summarum 70.000 km rocznie dodaj do każdej 100km 5L wachy więcej , dodaj padające cewki w benzynie i inne dolegliwości które tez benzynowy męczą .

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zapomniałeś o wrażliwych na przegrzanie silnikach :norty: Niestety prawda jest taka, że o zadbane bmw z CR baaardzo trudno.... Ja moją szukałem ponad pół roku, ale jeżdżę rok z kawałkiem i jedyne co miałem z usterek to pompa paliwa niskiego ciśnienia.... Obecnie ćwierć mln km walnięte i hula :cool2:
Opublikowano
Koszty zawieszenia to chyba najtańszy wydatek bo amorki nawet M są chyba Bilstein

limited jakie koszta amorków M tak z ciekawosci

 

 

SACHS PERFORMANCE

Przód 540, tył 415. Ceny z 20% rabatem z IC.

Można dostać Monroe, Delphi i inne wynalazki ale wyczytałem na tym forum że tylko Sachs pracuje prawidłowo..może dlatego że jest lżejszy ?

Opublikowano
Zapomniałeś o wrażliwych na przegrzanie silnikach :norty: Niestety prawda jest taka, że o zadbane bmw z CR baaardzo trudno....

 

Na silnik nie narzekam choć w tej chwili ma 275k nalatane. Próbowałem go na A4 nocą i zabrakło licznika choć nie powinien jechać więcej niż 230 wg. danych - to pewnie zasługa tego pudełka wielkości mydła, którego fotkę kiedyś zamieszczałem z pytaniem co to takiego.

Kiedy szukałem auta to najbardziej podobały mi się siódemki, zadbane i najmniej wyeksploatowane. I jak tak obserwuję co się dzieje na drogach to stało się wszystko jasne. Kierowcom 7er w zasadzie nigdy się nie spieszy.

Opublikowano
Koszty zawieszenia to chyba najtańszy wydatek bo amorki nawet M są chyba Bilstein

limited jakie koszta amorków M tak z ciekawosci

 

 

SACHS PERFORMANCE

Przód 540, tył 415. Ceny z 20% rabatem z IC.

Można dostać Monroe, Delphi i inne wynalazki ale wyczytałem na tym forum że tylko Sachs pracuje prawidłowo..może dlatego że jest lżejszy ?

 

cena za sztuke ?

Opublikowano
cena za sztuke ?

 

Tak.

 

Wracając do awarii: w środę jadę na wymianę konwertera, mam tylko nadzieję że to pomoże.

Jadę do ASB Palka, w trzy godziny mają się wyrobić, dostanę pół roku gwary na sprzęgło. Olej będą wlewać ESSO syntetyk. Wymienią też zawór lock-up bo to podobno standard przy wymianie konwertera.

Opublikowano
jak konwerter siada to pewno opiłki sa w skrzyni warto by było ja przepłukać włącznie z chłodnicą ASB

 

To właśnie napisałem wczesniej... Konwerter niszczy skrzynie...

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
jak konwerter siada to pewno opiłki sa w skrzyni warto by było ja przepłukać włącznie z chłodnicą ASB

 

Chyba będą wiedzieli co trzeba zrobić, mam nadzieję że nie będę musiał tam wracać z połowy drogi.

Opublikowano

drogo kolego zaplaciles za te amortyzatory ...

 

ja tez kupowalem sachs performance z jakiegos wiekszego sklepu internetowego na allegro to placilem ok 350 pln szt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.