Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jasne a sam szukasz E60 przez forum w PL??

Dziwne :mrgreen:

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A co w tym dziwnego? :)

 

Szukałem...bo potrzebowałem zarej w PL,a jak Ci wiadomo opłaty w UC są dziś spore

 

A dzięki koledze z forum trafiłem na ładny okaz :cool2:

 

A szczerze mówiąc to dostałem troche ofert z samego forum kupna w DE

lub Austrii własnie E60 i to w dobrych pieniążkach,ale niestety nie jestem handlarzem :)

 

Podziękowania dla kolegi Elvishh za chęci pomocy :cool2:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

No to troche poczytalem i do Autora Tematu:

 

Sprawa skrzyni GM A5S 390r :

przejeździłem na ASB łącznie jakieś 400.000 km głównie BMW 7-er , 5-er , 5-er , Skrzynie ZF nie są aż tak komfortowe jak GM -GM jest skrzynia dla ludzi uczulonych na szarpnięcia i taki tam przypadki niestabilnej pracy , ma to swoja cenę jednak nie większa jak MT-skrzynia (koszty kola dwu masowego i sprzęgła i robocizny raz na 200.000km trzeba to wymienić średnio)

 

Skrzynka ASB GM ma dwa mankamenty tarczki (czarny olej) konwerter (opiłki metalu przy jego uszkodzeniu) , od momentu jak mam skrzynie po weryfikacji* nie mam problemów , jednak nauczyło mnie to ze co 50.000 km jestem w ASO na sprawdzenie Stanu technicznego skrzyni dopóki Olej w skrzyni jest koloru miodowego jest :cool2: ponadto przy każdym servisie Skrzyni jest sprawdzany stan Oleju ogółem na 100tkm jakieś 200-250g ubytków jest (sprawdzone w E53 E39 E60 E38) , teraz jeżeli ktoś kupił Auto z drugiej młodości musi się liczyć ze może trochę oleju brakować, odpowiednio Tarczki w skrzyni maja takie samo zastosowanie jak tarcza sprzęgłowa z czasem się wyciera dając tym samym oznaki w postaci zmiany koloru Oleju w Skrzyni (czarny Olej),

koszt tarczek konwertera to około 1100 euro można stare<->Nowe wymienić około 35% taniej jeżeli chodzi o Konwerter.

Dodatkowo wytarte tarczki będą powodować zakłócenia w przełożeniach-czarny Olej robi się gęściejszy co wpływa negatywnie na prace Konwertera , jeżeli się przegapi sprawę tarczek to dodatkowo dochodzi Konwerter do wymiany.

Jeżeli skrzynia nie ma uszkodzonych kol przekładni to naprawa jest z punktu widzenia $$$ tak sam jak w przypadku wymiany sprzęgła i kola dwu masowego w MT.

 

podczas diagnozowania usterki właściciel decyduje się sprzedać Auto to można przypuszczać ze Auto nie było wcześniej lub podczas eksploatacji użytkowane wedle zaleceń konstruktorskich .

 

Pozwolę sobie doradzić :

 

ASB + Diesel = najpierw dochodzimy do Pionu z temperatura unikamy palenia Opon/bączków/kozakowania na światłach/osiągania prędkości Vmax więcej jak producent zaleca ,

Ja osobiście stosuje się do tych zaleceń i naprawdę z A->B jadę bez zaprzątania sobie głowy mam Kombi wiec tez zawody na światłach mnie nie ruszają , Skrzynie biegów silniki to nie perpetuum mobile ze będzie się użytkować bez dodatkowych kosztów .

ja mam w swojej skrzyni dodatkowy satz Tarczek włożony dzięki temu skrzynia może przenieść dużo więcej mocy na kola .

Opublikowano
dodać jeszcze turbinę ? no to teraz dało mi to do zrozumienia po co się pchać w koszta ? najlepiej kupić 3.0i w manualu i cieszyć się dżwiękiem silnika , nawet radio nie jest potrzebne a w dieslu to konieczność :mrgreen:
Opublikowano

żeby się wypowiadać trzeba mieć trochę pojęcia w innym przypadku po co ci samochód skoro musisz go tankować ?? , a w rekach kata nawet 3.0i będzie robić ogromne koszta ,

Warto zrobić weryfikacje i dobrania pojazdu pod potrzeby a nie pod wygląd Właściciela , Uwagi typu:

dodać jeszcze turbinę ? no to teraz dało mi to do zrozumienia po co się pchać w koszta ? najlepiej kupić 3.0i w manualu i cieszyć się dżwiękiem silnika , nawet radio nie jest potrzebne a w dieslu to konieczność Mr. Green

 

są jak najbardziej laickie i płytkie, a wynikają z oszczędności przy zakupie w takiej konstelacji nigdy się nie będzie miało Asa w rękawie, Przytoczę temat kolegi E46C 3.0i już któryś Tydzień walczy z sprzęgłem i kołem dwu masowym , ale dość okazyjnie kupiona.

 

Koszt 100.000 km z naprawa skrzyni turbiny i paru wtrysków jest taki sam jak korzystanie z uciechy 3.0i bez Napraw ale jeżeli w benzyniaku coś strzeli to już przestaje być to zabawne , prawdopodobieństwo usterki w dieslu ma taki sam faktor ja w Benzynie przytoczę różnice w spalaniu to wyjdzie około 4L/100km na plus dla ON daje nam koszt 4000 Litrów x 1,15€ = 4150€ daje nam oszczędność na ON za te oszczędność można wymienić : zawieszenie , skrzynie , turbinę , i parę wtrysków , gdzie użytkowanie PB daje tylko tyle ze silnik kreci sie do 6.600rpm :twisted2: i tu Radio i Tuba to jest konieczność , Dieselkiem jadąc nasz prawie 40% mniejsze obroty ja w 3.0i , Wiec spakuj swoje zabawki i życzę milej przygody z 3.0i , w innym przypadku napisz cokolwiek z rozsądkiem

Opublikowano
diesel mnie drażni na postoju , w czasie jazdy jest OK , z tymi oszczędnościami jak auto dobre to są , ja nic pod maską nie robiłem przez 2,5 roku czyli od zakupu tylko eksploatacja , no wahacze i akumulator to musiałem więc licząc cenę ropy o 1/2 mniej płacę jak za Pb oraz fakt mniejszego spalania to różnica robi się kosmiczna
Opublikowano

Pozwolę sobie doradzić :

ASB + Diesel = najpierw dochodzimy do Pionu z temperatura unikamy palenia Opon/bączków/kozakowania na światłach/osiągania prędkości Vmax więcej jak producent zaleca

 

Rada bardzo dobra, ja się do niej stosuję. NIGDY nie dawałem po zaworach puki auto się nie rozgrzało, nawet jak miałem malucha. W zasadzie mało kiedy w ogóle daję po zaworach, nie ścigam się nie stratuję ze świateł z dymem opon. Chyba z racji wieku już mnie to nie bawi :)

Kumpel mi gada że zjechałem skrzynię kiedy wyciągałem pewnego gościa z głębokiego rowu..ale nie chce mi się w to wierzyć, bardzo delikatnie operowałem pedałem przyspieszenia, kontrola trakcji pracowała nonstop (szklanka). Zobaczę w środę ja się sprawy potoczą. Jak się zmieszczę w 3k to naprawię jak nie to trudno.

Opublikowano

A mnie terkotanie 3.0d podnieca :mrgreen:

Np 3.0tdi w nowej A6 już tak pięknie nietrajkocze

ale np 4.2tdi w nowej A8 bije chyba wszystkie diesle :wink:

 

3.0d w bmw to najpiękniejszy diesel z pośród 6cylindrowców...

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
330xd piszesz sprzedane czy w 530d jest wiekszy komfort jazdy czy co bo seria 3 wygląda młodziej jak 5

 

Jak dla mnie to 330 było za małe,a co do komfortu to jest znacząca różnica min w zawieszeniu.Nie wiem o co Ci chodzi z tym ostatnim

sformułowaniem,ale jak dobrze zrozumiałem to chodzi o to,że seria 3 e46

wygląda młodziej od serii 5 e39...może i tak,bo e39 było dużo szybciej

produkowane.Dla mnie e39 po lifcie wygląda równie młodo jak e46 po

lifcie...więc nie kumam

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
No to trzymać tam kciuki, rano o 8:00 auto będzie już w rękach mechaników.
mam nadzieję że zniknie ogłoszenie o sprzedaży auta a ono odwdzieczy sie po naprawie bezawaryjnością co do odpowiedzi na moje pytanie o różnice miedzy e46 to chodzi mi o komfort jazdy bo faktycznie seria 3 jest trochę twarda i ciasna a serią 5 nigdy nie jechałem
Opublikowano
No to trzymać tam kciuki, rano o 8:00 auto będzie już w rękach mechaników.
mam nadzieję że zniknie ogłoszenie o sprzedaży auta a ono odwdzieczy sie po naprawie bezawaryjnością co do odpowiedzi na moje pytanie o różnice miedzy e46 to chodzi mi o komfort jazdy bo faktycznie seria 3 jest trochę twarda i ciasna a serią 5 nigdy nie jechałem

 

Jeszcze przed 330xd turinng miałem 320d sedan i w niej narzekałem

na totalny brak miejsca w turinngu już było dużo lepiej... :8)

Mam wzrostu 183 więc nie jestem jakimś dużym gościem :)

Za kierownicą mieściłem siębez problemu,ale ludzie już za mną mieli w e46 już cieniutko :twisted:

 

Mój przeskok na e39 spowodowany był tym,że większe auto ma już ten komfort tak jak pisałem

wyżej,ale głownie chodziło mi o przestrzeń a tu różnica jest spora

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
właśnie o przestrzen zwłaszcza z tyłu chodzi chociaż z przodu też jest jej mało jak ktoś z tyłu siedzi bo fotel bliżej , coś nie rozumiem , sedan ma mniej miejsca z tyłu jak kombi ? pytam bo nie stać mnie narazie na E60 ale zastanawiam się jeszcze nad E39 z ostatnich lat
Opublikowano

tak jest Kombi jest na plus parę centymetrów więcej przestrzeni miedzy Kolanami a Fotelem przednim,

Ja przesiadłem się z 7-er na 5-er ale już wiem ze do 3-er na pewno podejścia nie zrobię , z 7-er na 5er to jak spaść z krzesła , z 5er->3er podobnie

Opublikowano
tak jest Kombi jest na plus parę centymetrów więcej przestrzeni miedzy Kolanami a Fotelem przednim,

Ja przesiadłem się z 7-er na 5-er ale już wiem ze do 3-er na pewno podejścia nie zrobię , z 7-er na 5er to jak spaść z krzesła , z 5er->3er podobnie

rozumiem , jeżdziłem A8 to wiem jaka wygoda , w A6 również ale już w A4 ciasno , zastanawiam się czy kierowca serii ' 1 ' siedzi na tylnych fotelach ? czy jest tam jakieś miejsce bo z tego wynika że 3er-> 1er to zaś jak spaść z krzesła na taboret czyli przepaść :twisted2: czyli potwierdzają się słowa mojego kolegi , pierw miał A3 potem A4 , A6 , Allroad a teraz A8 i jest w kropce bo większego nie ma :mrgreen: ale na mniejsze już nie przejdzie

Opublikowano

rozważny wybiera mniejsze zło w moim przypadku od 3 do 7 lecz zawsze gustuje w modelach z ostatniej Lini produkcyjnej są dużo droższe ale stosunkowo Tańsze od nowych modeli wchodzących na rynek , tym samym pokonuje docinki z A->B bez zaprzątania sobie głowy , co do zmiany z 5 na 3 to nie wszyscy doceniają walory modelów padają stwierdzenia ze młodziej wygląda 3 jak starsza 5(modelowo) ale 3 zawsze będzie 3 bez względu na wyposażenie tych Aut nie ma nawet co porównywać miedzy sobą bo są one same w sobie klasa.

 

 

Do Autora tematu .

 

Sa już jakieś wieści z Warsztatu ?

Opublikowano
No tak a dlaczego chcesz sprzedać ? mi taki pasuje :D ja wystawiam swoje auta na sprzedaż , zobacze co będzie , aaa już widzę cenę , jest OK ale jak by nie opłaty a te wiadomo jakie u nas :mad2:
Opublikowano

nadal czekam na wieści o ASB

 

 

 

 

 

ostatnio sprzedałem BMW do PL 2.5 PB cena zakupu 29ke sprzedaż jako powypadkowy* plus opinia rzeczoznawcy :cool2: w DE Akcyzę zapłacono od sumy 12ke

 

*-Lekarstwo na Akcyzę

Opublikowano

Wróciłem.

Skrzynia naprawiona. Wymieniono konwerter, pompę oleju, tarcze 5 biegu, uszczelki, filtr i olej (ESSO)

Koszt 2800, pół roku gwarancji. Do 1000 km mam jeździć delikatnie (docieranie), po 3 do 5 tys. mam przyjechać na przegląd.

Skrzynia chodzi jak dawniej.

Jedyny mankament to jakieś dziwne buczenie, tak jak by się wibracje z silnika na budę przenosiły, muszę podjechać do kumpla na kanał i zobaczyć czy coś się z poduszkami nie stało, albo czy wydech gdzieś nie dotyka do skrzyni.

 

Mam jeszcze takie pytanko do kolegów: zauważyłem że silnik na wolnych obrotach brzmi jak by miał zapięte visco no i postanowiłem zobaczyć cóż to takiego. Dźwięk najgłośniej słychać przy filtrze powietrza, wywaliłem filtr odpalam - cisza, wkładam filtr - znowu wyje. Filtr (knecht) ma dopiero koło 5k przebiegu, kombinuję co jest i tak mnie naszło aby odpiąć wężyk od EGR no i cisza, podpinam - wyje. Ma ktoś pomysła ?

A może odpiąć EGR ? Wytłumaczy mi ktoś jak właściwie działa EGR ? Otwiera się i puszcza spaliny to niby wiem ale czemu właściwie kolektor ma tak jak by dwa rzędy dolotów ? Te cienkie przy wtryskach były zasrane jak zawór gęstą mazią, czy tam też lecą spaliny ?

Opublikowano

Cieszę się ze masz skrzynie zrobioną. Udało się bez zbednych kosztów. Obawiam się jednak że poduszki nie zrozumiały tego zabiegu i sie zesr.. popsuły... Oglądać ich nie ma co, albo zmienisz odrazu , albo poczekasz az wyjdzie na 100% co to. Ja też zmieniłem, jakiś czas po naprawie. Przypuszczam że jak silnik wisiał bez skrzyni, moze pod innym kątem , może sie podniosły, to to je dobiło.

 

Objawy: Duza wibracja na zimnym silnku (dzwonią klucze od domu na fotelu :D ), telepanie przy gaszeniu i odpalaniu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Jedyny mankament to jakieś dziwne buczenie

 

A czy przypadkiem to nie pompka paliwa, ta wspomagająca pod siedziskiem kierowcy? (w mojej też buczy)

 

 

Podłącze się do pytania odnosnie EGR. Jak sprawdzić, czy ten zawór działa prawidłowo?

Opublikowano
A czy przypadkiem to nie pompka paliwa, ta wspomagająca pod siedziskiem kierowcy? (w mojej też buczy)

 

Nie to nie tam słychać. Czuć wibracje które w przy odpowiednich obrotach zamieniają się w nieznośny dla ucha dźwięk. Pewnie te poduszki będą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.