Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwna rzecz.....jechałem sobie na tempomacie 8 dych po w sumie nie dużych pagórkach i ni z gruchy ni z pietruchy auto postanowiło sobie poszarpać - ale tylko chwilowo. Potem wyjechałem na A4 i 270 km leciałem 160km/h z tempomatem.

Nic się nie działo dopuki nie zjechałem na jedynkę i chciałem sobie jechać 100. Autem rwie okropnie, jak w benzyniaku gdy nawali świeca z tą różnicą że nie strzela.

Przy przyspieszaniu i zwalnianiu nic, jak się prędkość wyrówna zmienia się w kangura.

Wie ktoś w czym rzecz? Co sprawdzić ? Czy np. walnięty zawór lockup może dawać taką radość z jazdy ?

Może ciut nieskładnie piszę ale właśnie wróciłem a jestem cholernie zmęczony i zestresowany tą awarią. Żaden błąd nie został przez BC wyświetlony.

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nikt nic w temacie ? :(

Pojechałem na przejażdżkę z nadzieją że wszystko wróciło do normy ale niestety.....jechać się da tylko depcząc po garach :( Mam wrażenie że zaczyna szarpać jak zapnie (próbuje zapiąć) lock-up. Chce ktoś kupić tanio to auto? Ja mam dość.

Opublikowano
Ja mialem podobne objawy jak padla mi pompa ta pod progiem,tylko umnie szarpania pojawialy sie okolo 3000rpm.

 

To chyba nie to..jak depnę to auto rwie do przodu bez problemu.

Opublikowano
zdejmij klemę poczekaj 30 min odpal i się przejedz jak to sporadyczny błąd Adaptacji ASB to powinna być poprawa

 

Miałeś coś podobnego ? Jakoś też stawiam na ASB...jak jadę wolno np. 80 to chyba lock-up próbuje zapiąć a nie może, słychać też że silnik stale podnosi/obniża obroty choć pedał przyspieszenia trzymam jednakowo. Ale czy lock-up nie działa przy wyższych prędkościach ? Jadąc np 160 nic się nie dzieje. Idę odpiąć aku, może akurat.

Opublikowano
może być tez uszkodzony potencjometr dźwigni gazu , diagnoza testera pokaże usterkę, spokojnie jadąc spina już od ~75 km/h , a jak się zachowuje w trybie ręcznym ?
Opublikowano
może być tez uszkodzony potencjometr dźwigni gazu , diagnoza testera pokaże usterkę, spokojnie jadąc spina już od ~75 km/h , a jak się zachowuje w trybie ręcznym ?

 

Odłączyłem aku i podłączyłem, za niedługo jadę młodego na PKP zawieźć to zobaczę co i jak i ew. na manualu się przejadę.

Opublikowano

No niestety, reset przez odłączenie zasilania nie pomógł :(

Na manulau to samo. Do puki auto się rozpędza to jest ok, jak się prędkość wyrówna to kupa. Na postoju można utrzymać bez problemu każde obroty tak że potencjometr pedału może to nie jest a szkoda:(

Jak w ogóle skrzynia komunikuje tryb awaryjny? Kiedyś mi się po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka pokazało "Getriebenotprogram" ale to było jakiś czas temu i więcej się nie pokazało. Teraz też niczego nie pokazuje.

Opublikowano

1. Przekreć kluczyk w pozycje 1 (tylko wyswietlacze, bez kontrolek) i przytrzymaj pedałgazu w podłodze przez 30 sek. Skasujesz pamiec wyuczoną. Potem się przejedź

2. Spróbuj jechać ze stała predkością na każdym biegu i zobacz czy objawy sa zawsze czy np tylko na 5-ce.

3. Jesli mialeś już kiedyś getriebprogram to chyba ASB umarła...

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
1. Przekreć kluczyk w pozycje 1 (tylko wyswietlacze, bez kontrolek) i przytrzymaj pedałgazu w podłodze przez 30 sek. Skasujesz pamiec wyuczoną. Potem się przejedź

 

Znalazłem o tym już wcześniej i robiłem ale kompletnie nic nie dało.

 

2. Spróbuj jechać ze stała predkością na każdym biegu i zobacz czy objawy sa zawsze czy np tylko na 5-ce.

 

Tylko na 5 biegu a nawet nie na 5 tylko na lock-up. 4 testowałem i nic się nie działo.

 

3. Jesli mialeś już kiedyś getriebprogram to chyba ASB umarła...

 

No miałem, ale jak pisałem dość dawno i więcej się to nie pokazało. Też stawiam na skrzynię :(

Jutro spróbuję znaleźć jakiś dobry warsztat i podłączyć do kompa..zanim podpale to auto to jeszcze dam mu ostatnią szansę. Dałem mu wszystko co potrzeba, nowe oleje w tym do skrzyni, filtry, laczki, zawiasy i wiele wiele innych rzeczy....już myślałem że wreszcie pojeżdżę jak człowiek no ale się nie da :(

Opublikowano
Miałem to samo. Padł lock-up 5tego biegu. Skończyło się na naprawie skrzyni.

 

Dzwoniłem właśnie do ASB Palka w Mysłowicach, facet mówi że NIGDY jeszcze nie widział zepsutego zaworu lock-up a robi skrzynie od 13 lat i że to konwerter padł. Co myślicie? Gdyby padł konwerter to auto jechało by 240, normalnie zmieniało biegi itd ? Facet twierdzi że jeśli by padł zawór to miałbym tryb awaryjny, a zdechły konwerter nie wyświetla błędu. Umówiony tam jestem na środę, coś czuję że wyciągną ode nie na remont/wymianę skrzyni...facet mi gadał że jak już się rozbiera to lepiej zrobić...zapewne będzie mi pokazywał że to nie tak tamto nie tak..ehhh gdybym się na tym znał...

Opublikowano
Całe zamieszanie w skrzyni robi konwerter, a dokładnie opiłki z niego, a także z tarczek. Jesli już skrzynia bedzie rozebrana , nalezy zrobić regenerację konwertera, pompy, wymienić tarczki, całą skrzynie wymyć. Sprawdzić zawory, przede wszystkim 5tki,. Złożyć , zalać olejem i cieszyć sie jazdą. Ja tak zrobiłem.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Całe zamieszanie w skrzyni robi konwerter, a dokładnie opiłki z niego, a także z tarczek. Jesli już skrzynia bedzie rozebrana , nalezy zrobić regenerację konwertera, pompy, wymienić tarczki, całą skrzynie wymyć. Sprawdzić zawory, przede wszystkim 5tki,. Złożyć , zalać olejem i cieszyć sie jazdą. Ja tak zrobiłem.

 

Czyli jednak remont. Się teraz zastanawiam czy nie dobiłem skrzyni wymianą oleju, mogłem chyba jej nie dotykać, może by jeszcze pożyła.

Opublikowano

:D Ja przed remontem wymieniałem olej dwa razy :D w ciagu roku. Wypłukało osad i padła. Tylko że mi weszłą w tryb awaryjny po błedzie "nie można przełaczyć z 4 na 5". Ale objawy początkowe to wibracja podczas zapinania lock-up 5tki. Co ciekawe po kasacji bledu, w trybie manualnym mozna było do 4 -ki smigac bez problemu.

 

Niestety musisz to zrobić. Nie jest jeszcze za pózno o nie powinno być zadnych skutków ubocznych remontu. Znajdz tylko dobry warsztat i wez kredyt ;)

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
:D Ja przed remontem wymieniałem olej dwa razy :D w ciagu roku. Wypłukało osad i padła. Tylko że mi weszłą w tryb awaryjny po błedzie "nie można przełaczyć z 4 na 5". Ale objawy początkowe to wibracja podczas zapinania lock-up 5tki. Co ciekawe po kasacji bledu, w trybie manualnym mozna było do 4 -ki smigac bez problemu.

 

Niestety musisz to zrobić. Nie jest jeszcze za pózno o nie powinno być zadnych skutków ubocznych remontu. Znajdz tylko dobry warsztat i wez kredyt ;)

 

Moja biegi zmienia, czy to w automacie czy w trybie ręcznym. W serwisie ASB mówili abym się przygotował na jakieś 6k do zapłaty i 3 dni bez auta.

Czyli można powiedzieć że u Ciebie wymiana tez dobiła skrzynię. Kurde a facet z AXOD mnie przestrzegał przed wymianą ...że też go nie posłuchałem :/

Opublikowano

A nie zmieniałeś ostatnio opon i nie założyłeś różnych na różne koła? A teraz biedny ASC/DSC głupieje i próbuje Cie ratować z "poślizgu" który wykrył?

Tak samo będzie jak któraś opona ma o wiele za mało powietrza.

 

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pewnie tak jest że jak skrzynka ma się ku końcowi to nic nie pomoże...

Ja wymieniam w każdym automacie i nie miewam takich problemów.

Myślę że niestety liczy się stan auta w jakim pozostawił go poprzedni właściciel i jego faktyczny przebieg ale u nas wszyscy mają szczęście i trafiają na małe przebiegi po dziadku który jeździł tylko do kościoła :twisted: :twisted:

Jeśli auto jest dobre i bez wypadkowe to trafia do sprzedaży na rynek Niemiecki jeśli coś nie tak to na złom lub do PL..........

 

 

Jeśli normalnie jeździ do 4 na manualu to daj do przeglądu niech sprawdzą zawory ew. konwenter przecież jak w silniku wymienia się rozrząd to nie robi się remontu całości.... :?

Opublikowano
A nie zmieniałeś ostatnio opon i nie założyłeś różnych na różne koła? A teraz biedny ASC/DSC głupieje i próbuje Cie ratować z "poślizgu" który wykrył?

Tak samo będzie jak któraś opona ma o wiele za mało powietrza.

 

 

Pozdrawiam

 

Zmieniałem opony na zimowe ale wszystkie są nowe i dobrze napompowane.

Opublikowano
Jeśli normalnie jeździ do 4 na manualu to daj do przeglądu niech sprawdzą zawory ew. konwenter przecież jak w silniku wymienia się rozrząd to nie robi się remontu całości.... :?

 

Właśnie zakończyłem rozmowę z facetem z warsztatu który mi na priva voshon polecił. Facet chyba dobrze gada...naprawia ASB ale twierdzi że takie zachowanie auta wcale nie musi być winą skrzyni. Powiedział że trzeba mu zostawić auto na 2 dni i stwierdzi z czym mamy do czynienia - czy to zawór turbiny czy przepływomierz czy w końcu jednak ASB.

Prawda jest taka że bez kompleksowej diagnostyki niczego się nie dowiem, tylko teraz waham się pomiędzy Auto MAX a M Auto. Jeśli znacie te warsztaty to będę wdzięczny za opinie.

Opublikowano
Ok, a skąd tryb awaryjny się wziął kiedyś ? Robiłeś ostatnio diagnostykę ? Sprawdź może są jakieś błedy.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Ok, a skąd tryb awaryjny się wziął kiedyś ? Robiłeś ostatnio diagnostykę ? Sprawdź może są jakieś błedy.

 

Tryb awaryjny pojawił mi się po czyszczeniu klimy. Gamonie włączyli wentylator i chodził aż aku zdechł, potem odpalali z wózka rozruchowego. Pojechałem od domu i po wyjęciu kluczyka pojawił się ten błąd, ale tylko raz.

Jurto odwożę auto do Auto-MAX w Mysłowicach, po 2 dniach mam wiedzieć co i jak.

Opublikowano
A nie zmieniałeś ostatnio opon i nie założyłeś różnych na różne koła? A teraz biedny ASC/DSC głupieje i próbuje Cie ratować z "poślizgu" który wykrył?

Tak samo będzie jak któraś opona ma o wiele za mało powietrza.

 

 

Pozdrawiam

 

Zmieniałem opony na zimowe ale wszystkie są nowe i dobrze napompowane.

 

nowe a takie same? Nie masz takich że np przód 215/60/16 a tył 225/60/16? :)

Bo w takim układzie będziesz miał nie złą szarpaninę, przynajmniej w E32 tak działa ASC. Aha... kontrolka nie mignie nawet, ale on już ingeruje i szarpie. Sprawdź.

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.