Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem ze temat był już wałkowany nie raz, ale nie mogę znaleźć nic konkretnego.

 

Wczoraj nad ranem jadąc z pracy, podczas wyprzedzania a wlasci2wie jego próby powyżej 3,5tys rpm silnik zaczął się krztusić i tracić obroty. Redukcja i to samo. Do pewnych obrotów auto ciągnie jak zwykle. Zjechałem na pobocze postałem chwile, po przekręceniu kluczyka dobiegło mnie dość głośne buczenie z lewej strony auta. Domyślam się ze to pompa wspomagająca. Po prze gazowce na postoju silnik osiąga wyższe obroty, ale po chwili same spadają, tak jakby nie dostawał paliwa. Nie mam możliwości pojechania na komputer, przynajmniej nie na chwile obecna. Jedyne co znalazłem to http://cgi.ebay.co.uk/BMW-5-E39-Diesel-Fuel-Pump_W0QQitemZ200263963737QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item200263963737&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299|

coś takiego. I jeszcze jedno: czy używając auta w takim stanie mogę coś zepsuć czy po prostu bedzie3 bardziej oszczędna jazda??

Opublikowano
Jeżeli mogę coś podpowiedzieć to od komputera bym zaczął. To może być naprawdę dużo przyczyn a bez kompa błądzisz we mgle. Jak nie masz czasu jechac na kompa to postw autko na parking i jak znajdziesz troszke czasu zasuwaj do fachury.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Domyślam się ze to pompa wspomagająca.

 

Też stawiam na pompkę pod siedzeniem kierowcy.

 

I jeszcze jedno: czy używając auta w takim stanie mogę coś zepsuć czy po prostu bedzie bardziej oszczędna jazda??

 

Owszem, możesz. Po pierwsze kiedyś auto Ci zwyczajnie nie odpali, a po drugie jeśli niedomaga pompka wspomagająca, to pod dużo większym obciążeniem pracować musi pompa wysokiego ciśnienia common rail - a jeśli ta padnie to chyba nie muszę pisać ile Cię to będzie kosztować :duh: Osobiście zalecam jak najszybszą wymianę, niekoniecznie na oryginał, w dobrej cenie zakupisz zamiennik Pierburga w Intercarsie.

Opublikowano

Slawkoa

Pompa zasilajaca powinna dawac stabilne 3,5-4bar (4 w nowym samochodzie), mozesz to sprawdzic bez komputera - 3-jnik i manometr (kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym). Sprawdz rowniez dla pewnosci wartosc napiecia na terminalach pompy. Jezeli wszystko bedzie ok to ewentualna niesprawnosc ukladu niskiego cisnienia mozesz wyeliminowac.

Pozdr

 

ps

nowa pompa pierburga kosztuje okolo 100 euro.

Witam wszystkich.
Opublikowano
Slawkoa

Pompa zasilajaca powinna dawac stabilne 3,5-4bar (4 w nowym samochodzie), mozesz to sprawdzic bez komputera - 3-jnik i manometr (kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym). Sprawdz rowniez dla pewnosci wartosc napiecia na terminalach pompy. Jezeli wszystko bedzie ok to ewentualna niesprawnosc ukladu niskiego cisnienia mozesz wyeliminowac.

Pozdr

 

ps

nowa pompa pierburga kosztuje okolo 100 euro.

 

4 bar ma podawać czy auto nowe czy stare odchyłki rzędu 0,2 bar to max impulsyjne

Opublikowano

Zauwazylem ze samochody dobrze jezdza i zapalaja jezeli cisnienie schodzi nawet do 360kPa, ponizej pewnej warosci (przewaznie okolo 260kPa-280kPa) sterownik uniemozliwia uruchomienie silnika i loguje blad.

Watosc cisnienia w obwodzie zasilania paliwem zalezy miedzy innymi od: stanu lini paliwowej, filtru paliwa, pompy paliwa, napiecia zasilania pompy, spadkow napiecia podczas rozruchu samochodu (bateria), lepkosc paliwa, itp.

Odchylki sa dosc znaczne (zaleznie od tego czy silnik jest pod obciazeniem czy tez nie - zmiana wydatku pompy cr).

 

http://img82.imageshack.us/img82/8103/cisnieniecm2.th.jpg

Witam wszystkich.
Opublikowano

w tamtym tyg maiłem te same objawy , autko jechało do 3000 obr. a pózniej krztusiło sie na maxa !!!!

 

Podłaączyłem pod kompa i cicnienie było 2 bar zamiast 4 . daignoza padła pompka wspomagajacą ta pod progiem ! mechanior moj koles sprawdzał ją tak ze na podnośniku przy podłaczonym kompie drugi walił w nią śrubokrętem i ciśnienie wzarstało !!!

cena za oryginał Pierburga na allegro 440zł !!!

 

wymieniłem już, ciesze sie znpowu jazda ...ciekawe jak długo ! zawsze cos !!!

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
drugi walił w nią śrubokrętem i ciśnienie wzrastało !!!

 

Taka jest właśnie metoda awaryjnego odpalania, jak nam niedomaga ta pompka :lol: Do zastosowania jeśli mamy kogoś do pomocy, w przypadku kiedy jesteśmy sami procedura jest troszkę inna.

 

Wsiadamy do autka i w momencie rozruchu należy mocno potupać w podłogę lewą nogą :norty: Zaręczam, że działa :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.