Skocz do zawartości

koncowka drazka? i wahacz tylny


wania

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

bylem dzisiaj na geometri i sprawdzeniu zawiasu wsio ok tylko powoli zblizam sie do wymiany koncowki drazka, ktore to bedzie? :8)

http://bmwfans.info/original/Z3/Cou/Z3%20M3.2-S50/ZA/L/N/1998/08/mg-31/ill-31_0266/

 

co do tego wsio ok to troche nie do konca bo mam problem z tylem a mianowicie z tym ze niby jedno tylne kolo jest blizej przedniego niz drugie, podobno nie ma tam zadnej regulacji tylko trojkatny wahacz, koles od geometri twierdzi ze to wina albo samego wahacza lub jego mocowania

http://bmwfans.info/original/Z3/Cou/Z3%20M3.2-S50/ZA/L/N/1998/08/mg-33/ill-33_0998/

ma ktos jaka sugestie bo ten wahacz kosztuje prawie 3tys :duh:

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. koncowka drazka stabilizatora czy koncowka drazka kierowniczego ?

Jak stabilizatora to nr 17 , a jak drazka kierowniczego to nie mam jej na tym foto .

 

ad2. Sprawdze potem w tisie i Ci powiem , roadster na bank nie ma zadnej regulacji z tylu a coupe moze ja miec dam znac jak sprawdze . Jesli nie ma regulacji (i widac ze wahacz NIE jest krzywy) to pozostaje Ci wymiana tulei gumowych wahaczy (ok 200zl komplet w aso) i tulei tylnej belki poprzecznej (wszyscy polecaja poliuretany - podobno prowadzenie Znacznie sie poprawia) a takze montazu zestawu pozwalajacego na regulacje zbieznosci z tylu .

 

Sam przymierzam sie do takich zabiegow jak opisalem w punkcie 2.

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2. tak tuleje nr 8 oraz duze tuleje nr 3. Koszt tych tulei wahaczy to ok chyba 150 zl na cale zawieszenie tylne (czyli 4 tulejki - troche na realoem jest to nie jasno opisane) a te duze tuleje sa po ok 100 zl/szt. przynajmniej do mojej z3 rdst tak kosztuja w aso .

 

A TISa wydedukowalem ze tylne zawieszenie w M coupe jest regulowane . Sam nie wiem czy naprawde tak jest ale tak wynika z TISA.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profilaktycznie tuleje wymienie a co do regulacji bede musial zaliczyc podnosnik i sprawdzic (koles od geometri ogladal na kanale jak stala). Mozesz mi cos wiecje powiedzic o tym zestawie co chcesz kupic z regulacja na tyl? Co to za zestaw jakiej firmy, koszt, co daje itp itd. Okres zimowy wiec autko wiecej stoi niz jezdzi wiec moge SE pozwolic na dlubanine przy niej :mrgreen:
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro Ci wszystko opisze wania. Ten zestaw do regulacji geometrii tylu jest firmy Ireland Engineering . Przymierzam sie takze do zakupu ich zielonych poliuretanowych tulei tylnej belki (ten nr 3 z rysunku) ktore tak wszyscy wychwalaja na bimmerforums .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje tylnej belki - zielone IR : http://store.nexternal.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=ireland&StoreType=BtoC&Count1=642116725&Count2=559257149

 

 

Tuleje zielone to wersja drogowa, IR robi takze czerowne - twardsze wyscigowe . Ja bym bral te zielone wszyscy w USA je naprawde chwala ze poprawiaja prowadzenie i nie powoduja efektu ze czuc nawet jak to mowia "niewidziale dziury w drodze" .

 

Te tuleje robi takze polska firma Deuter i kosztuja 140 zl/kpl lecz nie wiem jak z ich twardoscia, pytalem sie ludzi ale nikt nic nie chce konkretnego powiedziec .

 

Wiec ja bym chyba bral IR . Problemem jest koszt wysylki do polski - IR za 1 kit tulei policzyl sobie ok 50$ za wysylke, ale trzeba sie popytac w innych sklepach WWW ktore oferuja te tuleje powinno gdzies byc taniej .

 

wiecej : http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1067821&highlight=green

 

---------------

 

Zestaw za pomoca ktorego mozna ustawic zbieznosc z tylu :

 

http://store.nexternal.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=ireland&StoreType=BtoC&Count1=642116725&Count2=559257149

 

Toe = zbieznosc .

 

Camber = kat pochylenia kola

 

Tymi srubami zastepuje sie seryjne sruby mocujace wahacze, a podkladki przyspawuje .

 

Opis montazu : http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=3183240

 

(ten koles akurat montowal camber kit ale procedura identyczna i jak poczytacie to wyszlo ze i zbieznosc takze tym ustawil) .

 

Pelna oferta IR do Z3 : http://store.nexternal.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=ireland&StoreType=BtoC&Count1=642116725&Count2=559257149

 

Ktos bylby chetny na wspolne zamowienie ? Bo ja mam ochote na zestaw zielonych tulei i zestaw do ustawiania zbieznosci .

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.