Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie czytałem temat ale chce sie upewnić jeszcze, miałem wielkie problemy z odpalaniem na mrozie swiece grzały sie hmm ok 10 sekund, i z trudem auto odpalalo przy -20 ale 2dni nie jezdzilem autem, stoi pod chmurką, no i terazm mam problem aku napewno dobry, mam bład w inpa glow device, podejrzewam ze swiece sa walniete,

i chce je sprawdzić, moge je spr. przytykajac kabelek do aku, do plusa i iglicy swiecy? bo nie mam voltomierza ;/ a nie chce wywalić kase w błoto jezeli problem nie ustanie.

Boje sie ze paliwo mi zamarzlo tankowalem niestety na orlenie, wczesniesniej na shelu jezdzilem i bylo ok.

prosze o szybka odp

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kurde lipa bo na biegu musze to zrobić, jak myslisz jezeli bardzo dlugo sie grzeja swiece i mam ten bład to faktycznie moze to byc ich wina? czy tego podgrzewacza swiec
Opublikowano
Świece to raczej błąd Glow Plug. Glow Device sugerowałoby niestety awarię sterownika. Przy czym mogę się mylić...
Opublikowano

Częstą usterką jest padający moduł świec żarowych (w wersjach po lifcie). Błąd związany z tym ustrojstwem nie zawsze wychodzi na kompie. Czasem jest tak że walnięty jest moduł a na kompie jest błąd świecy żarowej.

Musisz zacząć od sprawdzenia świeczek. Jak wszystkie sprawne to tylko moduł pozostaje ci wymienić.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

no dobra dzis jade do mojego mechanika i sprawdzi mi swiece czy sa oki.

moze ktoś mi powidzieć jak wyglada to gówienko do podgrzewania swiec bo rozumiem ze były dwie wersje, na roznuszniku a druga w czernej skrzynce?

mam m47 motorek 318d

Opublikowano
Jeśli przekaźnik w skrzynce, to zobacz moje fotki z pierwszej strony tego tematu. Co prawda 320d ale może jest podobnie.
Opublikowano
no dobra dzis jade do mojego mechanika i sprawdzi mi swiece czy sa oki.

moze ktoś mi powidzieć jak wyglada to gówienko do podgrzewania swiec bo rozumiem ze były dwie wersje, na roznuszniku a druga w czernej skrzynce?

mam m47 motorek 318d

 

Tak to wygląda, jak na tej aukcji.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=899890154

Miałem na sprzedaż tylko 1 szt. (kupiłem dla siebie w Niemczech, ale mój sterownik był sprawny,za to świece spalone wszystkie) a dziś sprzedałbym z 5-10 szt (telefony dzwoniły nawet jak aukcja była już usunięta).

 

Sterownik znajduje się pomiędzy kolektorem ssącym, a rozrusznikiem.

 

Podobno są duże trudności z dostaniem sterownika do 4-cylindrowych diesli, w Polsce nigdzie nie ma na stanie. Firmy sprowadzają z Niemiec i też mają ogromne trudności z kupnem.

Dziś rozmawiałem z gościem który szuka sterownika i w serwisie bmw powiedzieli mu że może poczekać nawet miesiąc na sprowadzenie (nie wiem ile w tym prawdy ale chyba z kapelusza tego nie wymyślił).

Ja gdy chciałem kupić miesiąc temu w serwisie BMW, to nie mieli na magazynie centralnym w Polsce ani jednej sztuki i musieli by sprowadzać (prawdopodobnie z Niemiec).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano (edytowane)

no więc tak Panowie w związku z tym że moja beta miała problem z odpalaniem tak przy -20 c (odpalała po jakiś 4 próbach kręcenia tak jak by chciał odpalić ale nie do końca)zdecydowałem się z okazji wizyty dziś w serwisie zdiagnozować ten problem, sprawa wygląda tak: na kompie wywala błąd na wszystkich świecach, po zdjęciu kolektora i zmierzeniu oporności wyszło tak: 3 miały po 1 Ω jedna miała 1,9 Ω Generalnie byłem za wymianą tych świec, ale chłopaki obawiają się trochę z wykręcaniem starych świec podobno można narobić niezłego bigosu przy odkręcaniu (zresztą z boku stała jedna z ukręconą świeczką) staneło na tym że na jutro sprowadzają jeszcze sterownik, bo on podono może też dawać takie objawy i może to on jest odpowiedzialny za ten problem. Jutro zdam relacje co było nie tak a tak przy okazji czy komuś zdarzyło się że nie dało się wykręcić ani wycu=iągnąć świecy ???? bo koszty dodatkowe to robota głowicy.

Pozdrawiam TW

Edytowane przez twboss
Opublikowano
no dobra dzis jade do mojego mechanika i sprawdzi mi swiece czy sa oki.

moze ktoś mi powidzieć jak wyglada to gówienko do podgrzewania swiec bo rozumiem ze były dwie wersje, na roznuszniku a druga w czernej skrzynce?

mam m47 motorek 318d

 

Tak to wygląda, jak na tej aukcji.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=899890154

Miałem na sprzedaż tylko 1 szt. (kupiłem dla siebie w Niemczech, ale mój sterownik był sprawny,za to świece spalone wszystkie) a dziś sprzedałbym z 5-10 szt (telefony dzwoniły nawet jak aukcja była już usunięta).

 

Sterownik znajduje się pomiędzy kolektorem ssącym, a rozrusznikiem.

 

Podobno są duże trudności z dostaniem sterownika do 4-cylindrowych diesli, w Polsce nigdzie nie ma na stanie. Firmy sprowadzają z Niemiec i też mają ogromne trudności z kupnem.

Dziś rozmawiałem z gościem który szuka sterownika i w serwisie bmw powiedzieli mu że może poczekać nawet miesiąc na sprowadzenie (nie wiem ile w tym prawdy ale chyba z kapelusza tego nie wymyślił).

Ja gdy chciałem kupić miesiąc temu w serwisie BMW, to nie mieli na magazynie centralnym w Polsce ani jednej sztuki i musieli by sprowadzać (prawdopodobnie z Niemiec).

 

No nie wygląda To tak bo to jest czesc do m47n a ja mam stary motor m47 i jest co innego.

Ameryki nie odkryles ze bmw nie ma takich starych czesci na stanie w polsce bo bez sensu jest je trzymac i płacic za magazynowanie.

Na stanie masz czesci bardziej uniwersalne typu, zamek uszczelki itp itd, coś co zejdzie dzis albo jutro anie za rok lub dwa.

Pozdro

Opublikowano
no dobra dzis jade do mojego mechanika i sprawdzi mi swiece czy sa oki.

moze ktoś mi powidzieć jak wyglada to gówienko do podgrzewania swiec bo rozumiem ze były dwie wersje, na roznuszniku a druga w czernej skrzynce?

mam m47 motorek 318d

 

Tak to wygląda, jak na tej aukcji.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=899890154

Miałem na sprzedaż tylko 1 szt. (kupiłem dla siebie w Niemczech, ale mój sterownik był sprawny,za to świece spalone wszystkie) a dziś sprzedałbym z 5-10 szt (telefony dzwoniły nawet jak aukcja była już usunięta).

 

Sterownik znajduje się pomiędzy kolektorem ssącym, a rozrusznikiem.

 

Podobno są duże trudności z dostaniem sterownika do 4-cylindrowych diesli, w Polsce nigdzie nie ma na stanie. Firmy sprowadzają z Niemiec i też mają ogromne trudności z kupnem.

Dziś rozmawiałem z gościem który szuka sterownika i w serwisie bmw powiedzieli mu że może poczekać nawet miesiąc na sprowadzenie (nie wiem ile w tym prawdy ale chyba z kapelusza tego nie wymyślił).

Ja gdy chciałem kupić miesiąc temu w serwisie BMW, to nie mieli na magazynie centralnym w Polsce ani jednej sztuki i musieli by sprowadzać (prawdopodobnie z Niemiec).

 

No nie wygląda To tak bo to jest czesc do m47n a ja mam stary motor m47 i jest co innego.

Ameryki nie odkryles ze bmw nie ma takich starych czesci na stanie w polsce bo bez sensu jest je trzymac i płacic za magazynowanie.

Na stanie masz czesci bardziej uniwersalne typu, zamek uszczelki itp itd, coś co zejdzie dzis albo jutro anie za rok lub dwa.

Pozdro

 

 

Rzeczywiście pomyliłem się, w M47 nie ma takiego sterownika.

Nie wiem o których dokładnie częściach do Bmw piszesz, ale sterowniki żarowe schodzą tej zimy jak świeże bułeczki (albo raczej schodziłyby gdyby Serwis BMW Polska je chociaż posiadał na magazynie centralnym).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano (edytowane)

nie no dalem ci przyklad moze i masz racje, np, ja na swoja rurke od naczynia do boryga do glowicy silnika musialem czekac 3 tyg. bo tylko w niemczech byla na magazynie.

wracajac do tematu jak z pierwszej strony znalazlem ta kość, i woltomierzem czy jak mu tam wzielem na 20k i czarna tyczke przytknelem to czerwonego kabla plus a czerwona tyczke wsadzilem do wnetrza wtyczyki (oczywiscie ja rozlaczyłem)

i dziwne pomiary mi wyszly na trzech swiecach mam -5,50 a na jednej poprostu 1 (nic sie nie zmienia)

czy dobrze sprawdzam?

 

Niech ktoś mi wytlumaczy co z ta masa skad mam ja wziasc nie widze w tym module masy a z aku nie wezme bo jest w bagazniku przeciez.

Jestem laikiem i prosze o pomoc,

Edytowane przez nugat18
Opublikowano
nie no dalem ci przyklad moze i masz racje, np, ja na swoja rurke od naczynia do boryga do glowicy silnika musialem czekac 3 tyg. bo tylko w niemczech byla na magazynie.

wracajac do tematu jak z pierwszej strony znalazlem ta kość, i woltomierzem czy jak mu tam wzielem na 20k i czarna tyczk przytknelem to czerwonego kabla plus a czerwona tyczke wsadzilem do wnetrza wtyczyki (oczywiscie ja rozlaczyłem)

i dziwne pomiary mi wyszly na t swiecach mam -5,50 a na jednej poprostu 1 (nic sie nie zmienia)

czy dobrze sprawdzam?

 

Niech ktoś mi wytlumaczy co z ta masa skad mam ja wziasc nie widze w tym module masy a z aku nie wezme bo jest w bagazniku przeciez.

Jestem laikiem i prosze o pomoc,

 

To nie woltomierz a multimert i masz mierzy opor czyli Om-y. Wydaje mi sie ze jak swieca dobra ma miec cos kolo 2 Omow a ty ustawiles zakres 20k (20 000 Om) to te 2 omy to wiecej niz blad pomiaru. Ustaw miernik na 10 omow i mierz jak bedzie poza skala to dopiero zwiększaj zakres. Poza tym aby pomiary byly pewne temp otoczenia ma byc w okolicy 20 stopni tyle ze plus 20 :)

Opublikowano
no i mogłem przetestować nowe świeczki NGK , po wymianie w te mrozy pali od strzała za pierwszym razem ( nowe aku i rozrusznik po regeneracji ) , także jestem zadowolony ..... a co do wykręcania świec to ja na godzinę zostawiłem je zalane WD40 żeby nie było niespodzianek i powiem że nawet łatwo dały się wykręcić!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
nie dokręcałem kluczek dynamometrycznym tylko na wyczucie ... moment 20 Nm to lekkie dokręcenie bez użycia specjalnej siły... ja kupowałem po 50 zł za sztukę NGK ale mieli tylko dwie i musiałem dokupić gdzie indziej i już były po 65 zł także rozbieżności duże ! trochę rozkręcania z wymianą bo kolektor trzeba ściągać i jak masz do wymiany odmę i filtr powietrza to radzę to zrobić przy okazji !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Kolego wez beru, swiece z pierwszego montażu, w interkarsie na znizkach beru wychodzi po 63 zl za szt a mgk po 50

a na necie allegro beru masz po 45 zł + 15 kurier bodajrze

 

 

powie mi ktoś czy dobrze mierze te swiece?jeden patyczek na czerwony plus i drugi do wnetrza kostki?

a jak zmierzyc napiecie na samym plusie? tym grubym bo chce tez ten przekaznik spr. czy jest wporzadku czy nie.

i w koncu swiece mierzyc na wyciagnietej wtyczce czy na wsadzonej ?

20 k czyli omów to najmniejsza skala na moim mierniku

Opublikowano

Wzielem Mase (brazowy kabelek z tej wtyczki co sa w niej piny + czerwony gruby kabel = pomiar na skali (200V-)

wynik to 25,2

Wiec przekażnik jest oki?

 

Dodatkowo dotknelem czerwona tyczka tego czerwono bialego kabelka z wtyczki i masowalem z pinami i na wszystkich 4 wyszlo mi 2.00 lub 2.01 w skali (20k)

Dobrze przeprowadziłem pomiary? i czy sa prawiodlem czy coś zle zrobilem.

Przypomne ze Swiece dlugo sie grzeja i dymi na poczatku moja bawarka.

Opublikowano

Strasznie motlasz z tymi pomiarami i już sam nie wiem co chcesz pomierzyć... Jeśli świeczki i masz przekaźnik w skrzynce to pomiar wygląda tak: układ pinów w kostce przekaźnika - 1 cylinder Pin Nr.9, 2 cylinder Pin Nr.8, 3 cylinder Pin Nr.2, 4 cylinder Pin Nr.3. Sprawdzasz rezystancję między tymi pinami a masą - powinna być 0.5-2.0 Ohma. Mierzysz rezystancję, więc zakres miernika ustaw na rezystancję. 20k - jest troszkę mało prawdopodobne że twój multimetr zaczyna o takich wartości. Chińskie mierniki po 15zł mają już zakresy 200ohm i 2000ohm. W każdym bądź razie ustaw najniższy.

Jak chcesz sprawdzić czy przekaźnik podaje napięcie, to również mierzysz między pinami a masą (tym razem wtyczka wpięta), z tym że zakres miernika ustaw na Volty - 20V (prawdopodobnie masz taki zakres). Z tym że potrzebujesz kolegi/koleżanki, który/a będzie przekręcał/a ci kluczyk w stacyjce - napięcie pojawia się w momencie świecenia kontrolki DDE i utrzymuje się nieco po jej zgaśnięciu.

Opublikowano
Strasznie motlasz z tymi pomiarami i już sam nie wiem co chcesz pomierzyć... Jeśli świeczki i masz przekaźnik w skrzynce to pomiar wygląda tak: układ pinów w kostce przekaźnika - 1 cylinder Pin Nr.9, 2 cylinder Pin Nr.8, 3 cylinder Pin Nr.2, 4 cylinder Pin Nr.3. Sprawdzasz rezystancję między tymi pinami a masą - powinna być 0.5-2.0 Ohma. Mierzysz rezystancję, więc zakres miernika ustaw na rezystancję. 20k - jest troszkę mało prawdopodobne że twój multimetr zaczyna o takich wartości. Chińskie mierniki po 15zł mają już zakresy 200ohm i 2000ohm. W każdym bądź razie ustaw najniższy.

No ja robie tak bez kluczyków na wpietej kosce mierze mase i piny.

Mase czarnym patyczkiem a piny czerwonym.

na mierniku biore 20k mam jeszcze 2000k i 200k zwykle 200 i 2000 hfe i taka trzalke jakby na osi y i x

no 20 k jest najniższym oznaczeniem.

no to robilem zle bo zamiast mierzys mase+ pin to co innego robilem.

 

 

Jak chcesz sprawdzić czy przekaźnik podaje napięcie, to również mierzysz między pinami a masą (tym razem wtyczka wpięta), z tym że zakres miernika ustaw na Volty - 20V (prawdopodobnie masz taki zakres). Z tym że potrzebujesz kolegi/koleżanki, który/a będzie przekręcał/a ci kluczyk w stacyjce - napięcie pojawia się w momencie świecenia kontrolki DDE i utrzymuje się nieco po jej zgaśnięciu.

mam skale 200 v- moze wykryje.

a jest jakas skala ? wysokosci napiecia czy wystarczy ze bedzie jakiekolwiek, by stwierdzic ze przekaznik jest oki?

Opublikowano

no dobrze mierzylem na wlozonej wtyczce czyli wszystkie swiece daja.

 

a wyciagnelem ja zeby spr. przekaznik wzielem na 200v- i pojawialo sie i znikalo 00.1 czasmi to przelaczylem na amperomierz i mi wyszedl sygnal na 2 piny 1.1, jeden pin 0.9 a ostatni 0.

niestety nie mam skali ponizej 200 v- mam skale ponizej ale to jest v- i pod tym minusikiem takie trzy kreseczki jakby przerywany znak równa sie (=) ale tez nic nie wykazalo na tym.

 

Co Ciekawe wrzucilem jeszcze raz omy na 20k i na wypietej wtyczce zmierzylem raz jeszcze swiece i na jednej wyszlo 0.43 przy włączonym zapolnie (dde) spadalo do 0.40

a na pozostaly 0.01

Taka ciekawasko dziwne rzeczy wychodza.

 

podsumowujac wychodzi na to ze 4 swiece sa oki a przekaznik ma jeden kanal na swiece spieprzony? czy nie prac tych pomiarów po uwage

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.