Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nurtowało mnie, że u mnie zawsze kontrolka świec świeci bardzo krótko: 1-2sec., więc się dobrałem do sterownika świec.

Pomiar oporności świec: wszystkie w granicach 1 - 1.2oma.

Napięcie: gruby czerwony przewód - 12V jest.

Podłączyłem więc woltomierz na jedną ze świec i stwierdziłem, że napięcie na świecach jest utrzymywane dłużej niż świeci się kontrolka.

Po włączeniu silnika, faktycznie świece grzeją ponownie - dużo dłużej, ale nie mierzyłem ile.

A jednak w komputerze pojawiają się błędy od "glow plug relay".

Postanowiłem zobaczyć co tam siedzi, oto wyniki:

-sterownik:

http://img200.imageshack.us/img200/716/sterownik1w.th.jpg

-po zdjęciu obudowy:

http://img199.imageshack.us/img199/6949/sterownik2.th.jpg

http://img97.imageshack.us/img97/1213/sterownik3.th.jpg

-pokusiłem się również o narysowanie schematu:

http://img199.imageshack.us/img199/7184/sterownik4.th.jpg.

 

Jak widać w sterowniku takim jak ten mój (silnik 136KM) jest tylko informacja czy prąd płynie przez wszystkie świece, czy nie.

 

Sprawdziłem jeszcze wyjście "diagnostyczne" z układów kontroli prądu. No i nie podobają mi się poziomy sygnału. Jak świece są wyłaczone, to jest 1V. Jak świece grzeją to jest 0,7V przy wyłączonym silniku, a 0,8V przy włączonym.

Nie wiem czy tak ma być (bo nie wiem co jest po drugiej stronie). W sterowniku świec jest wyjście OC (open colector), więc wartości prądów/napięć na tym pinie zależą od tego co jest po drugiej stronie, a tego nie sprawdziłem - DDE jest troche bardziej rozbudowany ;)

Zatem czy może ktoś sprawdzi/pomierzy jak to jest u niego?

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Hunter, jak masz nowy moduł to napięcie do niego idzie bezpośrednio od rozrusznika.

Jak masz problem to sprawdź oporność każdej świecy (jeśłi nie chcesz wykręcać), albo najlepiej wykręć każdą i sprawdź jak się rozgrzewa. Uszkodzenie tych nowych modułów nie zawsze wychodzi na kompie. Jeśli nie świece to moduł. Nic więcej po drodze nie ma.

Edytowane przez matimisztal

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

przestudiowałem cały wątek i dziękuje za rozjaśnienie mi wielu kwesti związanych z klekotem

Aż chce sie powiedzieć "benzynowcy pozdrawiają dieslowców"

Sam mam klekota i to pierwszy mój klekot w karierze.

Dokładnie jak koledzy piszą kontrolka pali ok 1,5s bez wzgędu na tmp ale ta kwestię rozwiązaliście Panowie a klekot ciężko odpala. Co mam zrobić i posprawdzać już wiem. Dzięki za informację.

 

Mam inne pytanie tak z ciekawości

Wiem ze to zależy od wielu czynników ale jaki jest średni wiek życia świecy żarowej?

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Opublikowano
przestudiowałem cały wątek i dziękuje za rozjaśnienie mi wielu kwesti związanych z klekotem

Aż chce sie powiedzieć "benzynowcy pozdrawiają dieslowców"

Sam mam klekota i to pierwszy mój klekot w karierze.

Dokładnie jak koledzy piszą kontrolka pali ok 1,5s bez wzgędu na tmp ale ta kwestię rozwiązaliście Panowie a klekot ciężko odpala. Co mam zrobić i posprawdzać już wiem. Dzięki za informację.

 

Mam inne pytanie tak z ciekawości

Wiem ze to zależy od wielu czynników ale jaki jest średni wiek życia świecy żarowej?

Ciężko odpala tzn kręci i odpala po długim kreceniu, kręci i nie zapala, a zapala np za trzecim razem czy słabo kręci ale zapala np po 2 s kręcenia rozrusznikiem, za pierwszym razem?

 

U mnie występuje ta ostatnia wersja, 2 świece mam niedzialające, wyświetlają się błędy na INPIE.

 

Choć myślę, że to też wina aku. Auto jest z 10/2002r a aku ori BMW. Nie wiem czy z 2002r czy nowszy, nie wyjmowałem jeszcze, ale chyba podładuję... Choć rozgrzany zapala bez problemu...

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

u mnie zapalał za 3 lub 4 razem oczywiście w te mrozy poniżej 10*C

Dziś -14*C odpalił za 2 ale po dłuższym kręceniu

Wykluczam AQ bo nówka i naładowany bo pomimo że kupiony nówka data produkcji połowa listopada to chyba go "nie naładowali" :mrgreen: przy -16 za 3 razem ledwie odpalił a 4 już by nie było :norty:

Rozgrzany na starym AQ palił od pyknięcia

Polecam przy ewentualnym kupnie pomiar prądu pod obciążeniem tymi testerami co mają coby się nie zdziwić jak ja.

po dokładnie 6 latach orginalny AQ powiedział że juz ma dość choć dałby się przekonać na jazdę ale nie w te mrozy

Kupiłem Centrę futurę 85Ah i 800A rozruchu

Teraz problem zażegnany.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Opublikowano

koledzy awaria sterownika świec żarowych to bolączka większości e46 150Km

dziś rozmawiałem z kilkoma ASO oni doskonale o tym wiedzą a starowniki świetnie schodzą

mam pytanie czy po wymontowaniu sterownika auto odpali w dodatniej tem

bo do tej pory przy -15 z padniętym sterownikiem odpalam ale z oporem

BMW powinno rozwiązać ten problem i uznać jako wada fabryczna :?:

Opublikowano (edytowane)
sterownik kosztuje w zaleznosci od aso 450-550...ja dalem 450 u mnie w miejscowosci w salonie motocyklowym bmw pawelec

 

No wiec ceny sterownika żarowego do 320d

(pasuje chyba do prawie wszystkich silników 2.0d; 0d 116 KM do 177 KM)

http://www.teiledirekt.de/product_info.php/products_id/1119401/refID/16?vehicle_search_hersteller=16

 

Bmw serwis Zielona Góra - 401 zł

(czas oczekiwania ok 3-4 dni,brak w polskim magazynie centralnym i konieczność sprowadzenia chyba z Niemiec).

 

Bmw serwis Hannover - 88 euro, ok. 365 zł (nie ma na miejscu, trzeba zamówić osobiście, nie telefonicznie).

 

Sklep Internetowy (Niemcy) - ceny od ok. 54,11 euro + ewentualna przesyłka 7,95 euro (najtańsza oferta to ok. 62,06 euro z przesyłką) czyli ok. 255 zł.

Ja zapłaciłem jeszcze dodatkowo za "PayPal" ok 5 euro.

 

http://www.daparto.de/articlenumber.php?kbatype=49525&selcat=683&artnum_manu=704&articlenumber=0522120701&comparison_mode=1

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
zastanawia mnie fakt że w mojej e46 po normalnym kilku sekundowym grzaniu i odpaleniu nadal do świec płynie prąd ale znacznie mniejszy tz około 6v na świecy czy to jest normalne?
Opublikowano
zastanawia mnie fakt że w mojej e46 po normalnym kilku sekundowym grzaniu i odpaleniu nadal do świec płynie prąd ale znacznie mniejszy tz około 6v na świecy czy to jest normalne?

 

Z tego co wiem, to tak powinno być z prądem po odpaleniu.

Nie ma powodów do obaw.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

"A wie ktos moze gdzie jest przekaznik swiec zarowych w 318d?? Pod maska w skrzynce nie ma go".

 

 

Kolego z tego co sie orietuje przekaznika w tym modelu nie ma, zato jest kolo rozrusznika moduł sterujacy taka mala czarna puszka jak dwie paczki papierosow i to on odpowiada za podgrzewanie swiec.

Opublikowano
witam, mam pytanie- od niedzieli nie moge odpalić auta, aku ładowane, rozrusznik kręci, tylko nie chce odpalić. juz wcześniej zdarzała sie nierówna praca, dlatego na początek chce wymienić świece. stąd pytanie- czy można wykręcać je na zimnym silniku ? czy lepiej jest je podgrzac, np opalarką z pewnej odległości ? nie chciałbym ich ukręcić. z góry dziękuje za pdpowiedzi
Opublikowano

Do świec to od razu lepiej WD zakupić. Ja odkrecałem i wiem jak to szło. 3/4 nie chcialy isc. Po wykreceniu gwinty lekko zniszczone.

Sposob jest tylko w lewo krecic az staje + WD + w prawo krecic +WD i tak dalej. Moze jakos wyjdą.

Opublikowano

Kolego mam ten sam ból, tylko że u mnie się zaczęły jajca po zalaniu STP... po kilku godzinach buma już ze mną nie "gadała" :?

 

Jakie STP zastosowałeś że narobił tyle szkód?

 

Wg mnie chyba lepiej zalać płynem hamulcowym (chyba lepiej wnika w gwint świecy). Najlepiej zalać na całą noc oraz każdą lekko puknąć punktakiem aby ją zruszyć.

Ja tak zrobiłem (ale nie czekałem dłużej niż godzinę) Poszło w miarę dobrze, ale w jednej został trzpień (część grzewcza) i było trochę problemów z wyciągnięciem go, a później z wkręceniem świecy, ale w końcu udało się i poprawa w mroźne dni jest kolosalna.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jakie STP zastosowałeś że narobił tyle szkód?

Czarne do czyszczenia wtryskiwaczy diesel'a.

 

A właśnie kilka dni temu chciałem kupić takie samo STP w markecie i później w domu żałowałem że nie kupiłem.

Co dokładnie spowodowało użycie STP?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Co dokładnie spowodowało użycie STP?

No jak na razie silnik nie chce w ogóle odpalić, a dosłownie z samego rana tego samego dnia odpalił od strzała. Po kilku godzinach od zalania "specyfiku" silnik (już ciepły) załapał za 3 razem, a po następnych za 5 razem i to z ogromnym trudem + szaro-bura chmura dymu. Następnego ranka już nie zaskoczył.

 

Dobrze to nie wygląda. Oby to nie była pompa (która nie jest silnym punktem tego silnika).

Może spróbuj spuścić całą ropę i zalać jakąś czystą np. V-Powerem i jak odpali to trochę przegonić auto.

Ostatnio moi znajomi mieli problemy z odpaleniem (ale zimnego silnika) po zatankowaniu na Bliskiej i na Orlenie. W jednym wypadku po zatankowaniu na Shellu natychmiastowa poprawa, drugi (paliwo z Bliskiej) jeszcze nie zmieniał/dotankowywał diesla.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Może spróbuj spuścić całą ropę i zalać jakąś czystą np. V-Powerem i jak odpali to trochę przegonić auto.

No najciekawsze i za razem najsmutniejsze jest, że to całe stp zalałem w połączeniu z Shell V-Power Diesel... :cry2:

 

No to nawet mi ręce opadły :cry2: :cry2:

 

V-Power (jeśli nie chrzczony) to prawdopodobnie najlepszy diesel na rynku w Polsce, a STP też ma renomę, choć już spotkałem się na tym forum, że niektórzy mieli problemy np z rozszczelnioną pompą po zalaniu specyfikiem STP (właśnie w 2.0d 136kM).

Może to przypadek że po zalaniu STP zaczęły się problemy z silnikiem (przez te mrozy silniki nieźle dostają po garkach).

Ale jeśli okaże się że to właśnie przez ten dodatek silnik zaniemógł, to trzeba go wpisać na czarną listę uszlachetniaczy paliw w BMW-Klub.

Może warto otworzyć specjalny dział lub choćby wątek o dodatkach do paliw na forum. Każda uwaga może okazać się niezwykle cenna i być ewentualną przestrogą.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

V-power; BP ultimate; Verva czy zwykły diesel ..... które najlepsze?

Załóżmy wątek o takim tytule a zacznie się awantura.

 

Leje BP Ultimate bo mam po drodze do pracy stację i póki co żeby nie zapeszyć nie narzekam.

Sąsiad leje od 5 lat diesla w Auchan i nigdy nie miał przykrej niespodzianki.

 

Moim zdaniem to stan filtrów w samochodzie i wtrysków jest ważny. Inną sprawą jest czy ktoś z szanownych koleżanek i kolegów widział żeby gdziekolwiek na stacji czyszczono zbiorniki z paliwem?

Parę lat temu w Poznaniu ze stacji "no name" robili Orlen a że wtedy codziennie jeździłem do pracy tą droga widziałem że tam zbiorniki były czyszczone.

Po 3 dniach leżała jak u dobrego rolnika wielka kupa "gnoju" aż moje zdziwienie było potężne.

I teraz sobie wyobraźcie ze zbiornik nie jest czyszczony i cały ten syf idzie do baku i do wtrysków.

 

Więc moja rada jest taka - jeśli się nie zawiodłeś na paliwie gdzie tankujesz cały czas to kontynuuj. Jeśli coś nie gra upewnij się że to nie jest zbieg okoliczności. Jeśli się upewnisz że to syf zmień stacje na inną.

 

A jaki jest procentowy udział w paliwach innych niż rodzime rafinerie?

Większość bierze od tego samego "producenta" lub "hurtownika". Pod Poznaniem głównie z Rejowca i każdy koncern bełta to z "własnymi uszlachetniaczami". Jeśli tam jeżdżą cysterny BP Shell i Orlen to nie sądzę by z osobnych beczek lali.

 

To takie moje przemyślenia na temat paliwa. Pomijam prostaków którzy z 100l kupionych robią 130 chrzczonych bo nerw mnie puści. Jednak na "Koncernach" sa mniejsze szanse ze zalejemy syf lub opałówkę z "uszlachetniaczami"

 

A teraz szanowna Pani Zimo dziękuje za możliwości techniczne stworzone do przetestowania działania świec żarowych po wymianie. Działają dobrze i pięknie ale już może być ciutkę cieplej. -15*C niech będzie dolną granicą. Dziękuje :D

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Opublikowano
Dziekuje za rady. a co do paliw, jeszcze małe OT- co myślicie o Diesel Gold (statoil) Bo w Zamościu oprócz Orlenu, to jedyna , że tak powiem, renomowana sieć... Do tej pory jeździłęm na Carrefourowskim paliwie, które ponoć jest z Płocka i nie było problemów, ale profilaktycznie zmieniłbym paliwko, przynajmniej na okres zimowy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.