Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a dużo roboty jest przy wymianie świec? pewnie kolektor do zrzucenia ???? bo koszt nieduży koło 200 zł a palenia na mrozie od strzała - bezcenne :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
zgadza sie do wymiany swiec kolektor trzeba zdjac, inaczej nie da rady, ja mialem spalona 1, a wymienilem 4 sztuki
Opublikowano

U mnie w 320d 150KM też kontrolka świec żarowych świeci się 1,5-2 sekundy. Przy większych mrozach też tak było.

Mimo to auto zapala bez najmniejszego problemu, od razu. Choć na INPIE tamtej zimy miałem błąd jednej świecy, teraz już dwie mi nie działają.

 

Sprawdzałem w A4 dosłownie przed chwilą i kontrolka świec świeciła się ok 9 sekund :roll:

 

P.S. Czy Wy, użytkownicy 320d 150KM, też tak macie, że przez pierwszy kilometr jazdy na zimnym silniku, silnik jest zdecydowanie głośniejszy i dość opornie reaguje na gaz?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
u mnie tez sie swieci moment a swiece mam sprawne ... auto pali bez problemu ... no w zimie kelkot traktora jest glosniejszy jak zimna jest ta skala :)
Opublikowano
U mnie też kontrolka tylko mrugnie , ale teraz czekam ok 5sekund i problemu nie ma z paleniem , a na zimnym nie cisnę tylko do około 2tys obr/min bo więcej to uważam za zarzynanie traktorka ,(jestem po wymianie 4 świec , wszystkie były , zapomniane przez poprzedniego właściciela chyba )
Opublikowano

Ja też mam jak wyżej -czy to ciepły czy zimny to kontrolka swieci bez zmian około 1-2 s i dla tego snuję takie podejrzenie że ona tylko sygnalizuje pracę ,a świece i tak swoje grzeją, więc chyba dobrze chwilkę zaczekać ( ja czekam i jak na razie problemu nie mam ,a bateria do nowych nie należy)

A co do odgłosów na zimnym motorze to chyba jest to zaleta diesli bo moje dwa poprzednie też tak miały

Opublikowano

Zgasnięcie kontrolki, oznacza tylko że wg ECU można już uruchomić silnik, bo komora jest dostatecznie nagrzana. Nie oznacza to jednak, że świece przestały grzać.

Zróbcie mały test:

Przkręćcie zapłon i czekajcie az kontrolka zgaśnie. Zachowajcie cisze w aucie poczekajcie jeszcze kilka sek. usłyszycie "pstryk" wtedy dopiero przekaźnik rozłącza i wiece przestaja grzać.

Opublikowano
Zgasnięcie kontrolki, oznacza tylko że wg ECU można już uruchomić silnik, bo komora jest dostatecznie nagrzana. Nie oznacza to jednak, że świece przestały grzać.

Zróbcie mały test:

Przkręćcie zapłon i czekajcie az kontrolka zgaśnie. Zachowajcie cisze w aucie poczekajcie jeszcze kilka sek. usłyszycie "pstryk" wtedy dopiero przekaźnik rozłącza i wiece przestaja grzać.

 

Dziś rano przy ok. -4'C poczekałem po zgaśnięciu DDE ok. 5 sekund i dopiero zacząłem odpalać (kontrolka po przekręceniu kluczyka jak zwykle świeciła ok 1 sek.) Auto odpaliło po ok 2-3 sek. kręcenia rozrusznikiem.

Ja u siebie nigdy nie słyszałem magicznego "pstryk". Albo za słabo się wsłuchuję, albo może przekaźnik nie działa (choć chyba wtedy byłyby częste problemy z odpaleniem, a takich to praktycznie nie mam nigdy).

Chyba dla spokoju warto pomyśleć o wymianie wszystkich świec.

Jakie macie sprawdzone świece żarowe? Ja myślałem o Beru, ale może innych firm też są równie dobre lub nawet lepsze?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
U mnie "pstryk" jest wyraźnie słyszalne. Zreszta w każdym aucie to słyszałem. Możesz na test poprosić drugą osobę, otworzyć maskę i niech się wsłuchuje w czarna skrzynkę z przekaźnikami na podszybiu - strona kierowcy.
Opublikowano
U mnie "pstryk" jest wyraźnie słyszalne. Zreszta w każdym aucie to słyszałem. Możesz na test poprosić drugą osobę, otworzyć maskę i niech się wsłuchuje w czarna skrzynkę z przekaźnikami na podszybiu - strona kierowcy.

 

 

A po jakim czasie oczekiwać "pstryka" od przekręcenia stacyjki?

Czy na czas oczekiwania ma wpływ temperatura na zewnątrz?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
U mnie "pstryk" jest wyraźnie słyszalne. Zreszta w każdym aucie to słyszałem. Możesz na test poprosić drugą osobę, otworzyć maskę i niech się wsłuchuje w czarna skrzynkę z przekaźnikami na podszybiu - strona kierowcy.

Pstryk jest tylko w M57 i M47. W silnikach M47N i M57N żadnego pstryka się nie usłyszy.

W tych wypadkach nie ma żadnego przekaźnika w skrzynce koło serwa. Jest za to moduł elektroniczny mocowany koło rozrusznika, pod kolektorem dolotowym. Ten sam co w e60 i e90.

Rozbierałem go ostatnio na części pierwsze (wymiana na nowy bo się zepsuł) i jest to ukłac scalony bez żadengo stycznika. Tylko kilka procesorów, tranzystorów i takie tam podobne rzeczy.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
no umnie jest wyraznie slyszalny "pstryk"...a mam m57n-204km.wczesniej na uszkodzonym sterowniku tez robilo pstryk i auto chodzilo nierowno po odpaleniu zarowno przy temp 10st.c jak i -10st.c
kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Opublikowano
U mnie "pstryk" jest wyraźnie słyszalne. Zreszta w każdym aucie to słyszałem. Możesz na test poprosić drugą osobę, otworzyć maskę i niech się wsłuchuje w czarna skrzynkę z przekaźnikami na podszybiu - strona kierowcy.

Pstryk jest tylko w M57 i M47. W silnikach M47N i M57N żadnego pstryka się nie usłyszy.

W tych wypadkach nie ma żadnego przekaźnika w skrzynce koło serwa. Jest za to moduł elektroniczny mocowany koło rozrusznika, pod kolektorem dolotowym. Ten sam co w e60 i e90.

Rozbierałem go ostatnio na części pierwsze (wymiana na nowy bo się zepsuł) i jest to ukłac scalony bez żadengo stycznika. Tylko kilka procesorów, tranzystorów i takie tam podobne rzeczy.

 

Czy o ten moduł chodzi w M47N ? (nr 2 )

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=12_1166&hg=12&fg=15

 

Jeśli jest ktoś w temacie modułu/przekaźnika świec żarowych do M47N, to bardzo proszę o rysunek/schemat.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dziś rano odpalałem i rzeczywiście jest w kabinie raczej słabo słyszalne pstryknięcie po ok 2 sekundach od przekręcenia kluczyka (DDE cały czas gaśnie po ok. 1 sekundzie, temp -5;C)

Zanim odpaliłem przekręciłem kluczyk ze 3 razy, aby dokładnie posłuchać tego pstryknięcia. Auto odpaliła bardzo dobrze.

 

Czy przy uszkodzonym module grzania świec nie ma pstryknięcia, które mówi o odcięciu dopływu prądu po podgrzaniu świec żarowych?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

No i stało się to, czego spodziewałem się (przy bardzo ujemnych temperaturach) od dłuższego czasu! Rano były bardzo duże problemy z odpaleniem (przy temp ok -12'C do -15'C).

Podłączyłem prostownik z amperomierzem, ale aku (Bosch 80AH) był dobrze naładowany. Rozrusznik kręcił dość dobrze, ale DDE jak zwykle świeciło ok 1 sekundy. (Sprawdzałem przed chwilą u brata w 530d - 2002r i tam DDE świeci ok 4 sekund (w temp. ok -10'C).

Pogrzałem farelką z 1-2 minuty w okolice kolektora z prawej strony patrząc sprzed maski i silnik odpalił.

Na obecną chwilę nie mam możliwości podpięcia komputera aby dokładnie sprawdzić co wymienić (a nie chcę kupować od razu sterownika za ok 400zł lub więcej, nie mając 100% pewności o jego uszkodzeniu).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
witam mi dzis przy temp -9 stopni DDE swiecilo ok 3 sek sporo dluzej niz przy temp 0 stopni i odpaliło swietnie, pstryk tez nie slysze jestem po wymianie sterownika bo stary byl uwalony, najpierw pokazywal brak grzania na 3 cylindrach pozniej juz na 4.
Opublikowano
witam mi dzis przy temp -9 stopni DDE swiecilo ok 3 sek sporo dluzej niz przy temp 0 stopni i odpaliło swietnie, pstryk tez nie slysze jestem po wymianie sterownika bo stary byl uwalony, najpierw pokazywal brak grzania na 3 cylindrach pozniej juz na 4.

 

Witam

A ile płaciłeś za sterownik i gdzie kupiłeś?

Świece też wymieniałeś i ewentualnie na jakiego producenta?

W którym dokładnie miejscu znajduje się sterownik żarowy?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
witam mi dzis przy temp -9 stopni DDE swiecilo ok 3 sek sporo dluzej niz przy temp 0 stopni i odpaliło swietnie, pstryk tez nie slysze jestem po wymianie sterownika bo stary byl uwalony, najpierw pokazywal brak grzania na 3 cylindrach pozniej juz na 4.

witam mam podobny problem do twojego,czy przed sterownikiem świec jest bezpiecznik i gdzie jest?ile kosztował sterownik i gdzie go kupiłeś,czy sterownik jest nad rozrusznikiem.wstaw fotkę starego sterownika numer tej części.pstryka niema pstryk chyba przy 136ps.ja świece wymieniłem ale niestety prąd do nich nie dochodzi czy to jest sterownik proszę o poradę.e46 m47n 150ps 2004 pozdrawiam

Opublikowano
sterownik kosztuje w zaleznosci od aso 450-550...ja dalem 450 u mnie w miejscowosci w salonie motocyklowym bmw pawelec
kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Opublikowano
W Stando-Wrocław taki sterownik kosztuje 390zł (do 320d 150KM) + przesyłka (ok. 20-30zł). Chyba mnie tez czeka wymiana tego sterownika gdyż niecały miesiąc temu miałem założone wszystkie świece nowe a problem z odpalanie przy mrozach pozostał.
Opublikowano
Witam mam ja u siwbie nie znalazlem zadnego przekaznika i pstryk nie robi. Kupilem uzywany modul swiec za 100 zl, modul byl z 2005 roku wiec chyba od e90 . Po zalozeniu do samochodu wszystko dziala ok. Dodam ze moj sterownik znajduje sie kolo rozrusznika, mozna go wymontowac od spodu nie zdejmujac kolektora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, też mam problem z odpalaniem przy -15stopniach, co ciekawe zero błędów na kompie, nie mam pojęcia od czego zacząć, czy bezpiecznik f104 występuje w wersji m47N???
Pozdrawiam
Opublikowano
bezpiecznik F104 wystepuje ale nie wiem czy ma cos z tym wspolnego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.