Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak znajdę to napiszę na pewno. Jak pogoda się poprawi to poszperam - póki co leje deszcz :mad2: Może w weekend. Pozdrawiam.
  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wg WDSa F104 jest za schowkiem pasażera,

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//sellanet.pl/f104b.jpg

 

chyba w tej samej skrzynce w której są 'normalne' bezpieczniki ale za nimi, tzn. w srodku w tej czarnej plastikowej obudowie.

 

Wg mnie trzeba wyjać skrzynke z bezpiecznikami i tylną jego część rozebrać (tzn. zdjac obudowe), niestety nie wiem jak.

Zbir
Opublikowano

Cześć,

 

Byłem dzisiaj w serwisie i powiedzieli mi, że są w bagażniku [mówimy o E46], na tej pionowej ściance obok akumulatora i że trzeba zdjąć tylko tapicerkę (podobno łatwo i bez większego bebeszenia). Tak więc próbuj co łatwiej, albo za tymi ze schowka albo w bagażniku.

 

Powodzenia,

TM

Opublikowano

Mam już pewne wyniki poszukiwań. Zdjąłem tapicerkę z wnętrza bagażnika i niestety nic tam nie znalazłem. Jest tam trochę kabli i elektroniki, jakiś przekaźnik ale bezpieczników tam nie ma.

Na zdjęciach co nieco widać jak to wygląda.

 

http://img502.imageshack.us/img502/4489/bagaznik.th.jpg

 

W sprawie lokalizacji bezpiecznika F104 piszcie tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=99355&highlight= żeby nie robić niepotrzebnego zamieszania. Temat wisi już jakiś czas - zero odpowiedzi :cry:

Opublikowano

panowie ja dodam iż najlepiej sprawdzić świece wykręcając je wiadomo iż jest z tym trochę zachodu, u mnie wszystkie inne metody wykazywały iż są sprawne a kiedy mechanik wykręcił każdą po kolei to okazało się iż dwie świeczki żarzą tylko do połowy, więc nie zawsze testy, komputer pokażą taką usterkę przynajmniej w E36

pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
wolf997, w E46 pomiary odnoszą jednak pozytywne rezultaty - sprawdzone na 100%. Mierzyłem przed i po wymianie świeczek. Identyczne wyniki pomiarów z kostki jak i na samej świecy.
Opublikowano

dlatego napisałem że tak było w moim przypadku przez to wymieniłem niepotrzebnie akumulator, już mi chcieli pompę regenerować :)

pozdr

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sobote umyłem auto myjką ciśnieniową i chyba się przekaźnik świec uszkodził bo dokładnie przy tym przebiegu mam errora

Glow plug device or glow plug system

Wcześniej rano jak odpalałem auto to kontrolka świeciła z 2-3 sekundy , teraz świeci pół sek i gaśnie

Czy ktoś namierzył ten nieszczęsny bezpiecznik F104 ??

Pozdrawiam
Opublikowano
Mam już pewne wyniki poszukiwań. Zdjąłem tapicerkę z wnętrza bagażnika i niestety nic tam nie znalazłem.

 

Cześć,

Crayou, wiem, że jestem namolny z tym bagażnikiem, ale nie napisałeś, czy sprawdzałeś to, co jest pod tapicerą. Konkretnie ja bym strzelił w dwa miejsca, zaznaczyłem na żółto na zdjęciu. Jedno to w tym czarnym pudełku, drugie to to bezpośrednio przy/w zacisku plus na klemie.

 

Jeśli to sprawdzałeś, to szukałbym w schowku pasażera, za normalnymi bezpiecznikami. F104 ma 100A *musi* być na grubym kablu, pewnie czerwonym. Daj znać, jak walka z F104 (brzmi jak "walka z F16" :P).

 

Tu fota http://img159.imageshack.us/img159/4489/bagaznik.th.jpg

Opublikowano

Tommer, już śpieszę z wyjaśnieniem.

Do tej czarnej skrzynki zaglądałem - tam jest tylko jeden element w niczym nieprzypominający bezpiecznika. W dodatku ten bajer zajmuje 1/4 tej skrzynki. Zauważ, że z boku skrzynki jest jakiś czujnik (chyba), więc to nie bezpiecznik. Poza tym bezpiecznik F104 występuje w module bezpieczników zebranych do kupy od nr 101 do 107 - to eliminowało by ten duperel na klemie.

Moim skromnym zdaniem - w bagażniku już nic więcej się nie znajdzie.

A jeśli chodzi o schowek, to dostęp do tego co jest za szufladą ze zwykłymi bezpiecznikami jest dość znikomy. Trochę boję się tego rozbebeszać, bo po pierwsze nie bardzo wiem jak, a po drugie wszystko jak dla mnie sprawia wrażenie trudnego do poskładania z powrotem. Zaglądałem tam za pomocą lusterka i latarki - widziałem taki element plastikowy z a'la wentylacją, który to widziałem gdzieś wcześniej na zdjęciu rzekomo przedstawiającym poszukiwany moduł bezpieczników. Natomiast samego bezpiecznika/modułu nie widziałem - może jest gdzieś wyżej, gdzie lusterko nie dociera.

Mam kontakt do szpeca, który zajmuje się elektromechaniką tylko aut spod znaku biało-niebieskiego śmigła - powinien ogarnąć temat, skoro ma tak wąską specjalizację. Jak wygospodaruję nieco czasu to się do niego zgłoszę i oczywiście napiszę co się dowiedziałem.

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktoś ma rozpiskę pinów przekaźnika na świeczki w 330d ??

 

WOWO widzielm rozpiske do 3.0d w TIS, jak cos to uderz do mnie na prw i poszukam i wkleje, bo wiem ze widziałem, tylko teraz mi sie zapodziało.

Dodam jeszcze od siebie, że rezystancję trzeba mierzyć na wypiętej wtyczce. Bo inaczej to wychodzą inne wyniki. Na wpiętej wtyczce mi pokazywało wszędzie 0.9 ohma. czyli niby ok. Tepmeratura powietrza około 0 stopni. Nie wiem jak duży wpływ ma temperatura na rezystencję, bo te dane z TIS-a podają przy 20 stopniach celsjusza. A przy wyciągniętej wtyczce jak pomierzyłem, to na jednym cylindrze wyszło 0.9 ohma, a na innych nic nie chciał pokazać tzn jakby nieskończonosc. Jak zmieniłem skalę mirnika na 20k to pokazał na jednym cylindrze 2.4 drugim 0.4 trzecim 0 a czwartym wogole tez nic nie chciał pokazać. Wiec wychodzi ze mam 3 świece spalone. Ale mimo tego i tak nieźle odpala. Nawet przy -15 stopniach w zime zeszłego roku odpaliłem za 1 razem tylko trzeba zakręcić ze 4 razy rozrusznikiem.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

WOWO a więc proszę. wstawiam rozpiskę dla M57

http://img8.imageshack.us/img8/4585/ukadpinw.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
... no jasne ze trzeba mierzyc sama swiece a nie z kablami :) ... dodam tylko do siebie bo przerabialem temat w innym swoim dieslu ze w miare prawidlowa rezystancja nie oznacza ze swieca jest na 100% sprawna ... mialem juz 2 razy przypadek uszkodzenia swiecy z przebiciem do masy i wtedy wydaje sie ze jest ok a grzania brak.
Opublikowano
... no jasne ze trzeba mierzyc sama swiece a nie z kablami :) ...

 

ale jak to...? ja mówiąc wtyczka miałem na myśli wtyczkę " pinową" tą co idzie do przekaźnika a nie wtyczkę która idzie bezpośrednio na świecę ( kapturek). Bo żeby tak zmierzyć samą świecę to trzeba by dolot ściągać. Ja mierzyłem na wypiętej wtyczce z przekaźnika, czyli świeca + kabel idący do wtyczki z pinami i takie miałem wyniki jak opisałem powyżej

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Ja dzis mierzylem. Napiecie na kablu = 12,68 V wiec ok.

Swiece mierzone bez wyciagania wtyczki od 1,2 do 4 OM wiec tez jak by w normie. Ktos pisal ze zawsze swiece grzeje a ze kontrolka swieci to tylko dlatego ze juz mozna palic. Z drugiej strony dziwi mnie ze mialy by grzac tylko poniezej 5 stopni. Bo wolal bym wymienic jednen komplet extra a silnik ma lzej zapalac. Powinno byc ponizej 10 stopni i uzaleznione od temp plynu a nie na zewnatrz.

Opublikowano
witam rok temu mialem podobny przypadek auto słabo zapalało wymieniłem cztery świece , dwie miałem spalone pomogło ale nie do końca dalej trzeba było pokrecic czasami nawet z 10 sekund okazało sie że miałem rozwalony rozrusznik słabo kręcił wymiana szczotek pomogla ,auto zapala od razu .
Opublikowano
Panowie a u mnie w tej puszce nie ma takiego przekaźnika. 320d 150KM 2003r. Mógłby ktoś sprawdzić w takim aucie. Bezpiecznik był spalony, wymieniłem, jutro będzie chwila prawdy rano. Ale świece też chciałbym sprawdzić. Są jakieś kostki, a przekaźnika nie ma
Opublikowano

wklejam jeszcze takie foto z informacją, aby była jasność ile grzeją świece przed uruchomieniem ( preheating) , i po uruchomieniu silnika (afterheating). I jak widać jest to uzależnione od temperatury płynu chłodniczego a nie temperatury otoczenia:

http://img94.imageshack.us/img94/6232/wiece.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Dzieki za tabelke. Ale z tego wynika ze w trybie "post grzania" gdy temp cieczy 20 stopni grzeje az 220s
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

A jak jest z tą długością grzania świec?

 

U mnie w 320d 150kM kontrolka grzania świec świeci zawsze poniżej 1 sekundy, obojętnie czy jest +30'C czy -15'C.

 

Raz mi się tylko zdarzyło że auto nie odpaliło. Było ok -15 lub więcej, rozrusznik kręcił dobrze (nowy aku 80Ah Bosch) ale auto "już prawie odpalało" ale nie odpaliło. Wepchnąłem je na 30 minut do ogrzewanego warsztatu i odpaliło na dotyk.

Nie wiem czy ropa może przymarzła, bo nie stosowałem wtedy depresatora, czy może świece już nie dały rady, a może rozrusznik potrzebuje już znacznie więcej mocy niż nowy?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
to wygląda bardziej jakby na przekaźnik. powinna się kontrolka palić dłużej jak ujemna temperatura to chociaż te 3-4s. Ja u siebie w zeszłą zimę przy -15 parkowany na dworze odpalał mimo spalonych 3 świec. tylko trzeba było pokręcić dłużej tak z 3sekundy. teraz po wymianie świec pali na dotyk. żeby ropa przymarzła raczej nie sądzę,bo z tego co wiem bo jest podgrzewacz ropy. chyba że była jakaś typowo jeszcze "letnia" a nie " zimowa". nigdy nie stosowałem żadnych depresatorów .
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
witam ja mam 320 d 150KM i tez tylko chwile swieci mi kontrolka dde grzanie swiec. Wiem ze u nas 150 KM chyba nie ma tego przekaznika jak jest w modelu 136 KM. Nie wiem moze znajduje sie on w innym miejscu bo w modelu z silnikiem 136 KM jest kolo zbiorniczka z płynem hamulcowym w tej czarnej skrzynce. Pozatym podpinam swoje auto raz miesiacu pod kompa i bledow brak wiec chyba ta kontrolka tak swieci. Poczekam az temp spadnie nizej bo jak narazie to u mnie bylo tylko -1,5 stopnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.