Skocz do zawartości

poci się silnik


luki e 46

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.Kupiłem e 46 316i 1,9 z przebiegiem 142000km.Silnik był suchutki :) .Wymieniłem olej na full syntetyk teraz mam przejechane 146000km i dzis na kanale zauwazyłem że silnik jest mokry od oleju :shock: na dole w okolicach miski olejowej(powyżej uszczelki)oraz z czoła silnika .Czy to normalne w BMW po takim przebiegu? Edytowane przez luki e 46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie normalne. Sprawdź czy nie ucieka ci olej z pomiędzy dekla do mocowania filtra oleju a blokiem silnika. Tam są dwa oringi, które u mine właśnie puszczały. O dziwo wydawało się, że niewielki był wyciek, a miałem zafajdany cały przód silnika i cały spód. Po wymianie suchutko i czysto. Najlepiej umyj silnik i zobacz gdzie pojawia ci się olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno saczy z uszczelki nr2 zobacz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2051&hg=11&fg=10

Silnik jest jeszcze mokry bliżej miski olejowej.Musze sie temu jeszcze dobrze przyjrzeć

:shock: .Wymiana uszczelek wiaze sie napewno z rozbiórką prawie całego silnika.Moze wymienić full syntetyk na inny?Pomózcie.Znajomy ma toyote corolle z 1990 ma przejechane duzo wiecej.A silnik suchutki.CZY TO NORMALNE W BMW :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ten sam problem u siebie w e46 1.9, poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku 10W40. Przeszedłem na syntetyk 5W40 Castrola przy 108000km, przejechałem 16000km było sucho, na zime zrobiłem wymiane na 5W30 i "zarzygany" blok silnika od czoła i w okolicy obudowy filtra oleju do misy olejowej. Teraz przebieg 132000km.

Właśnie jestem przed wymianą o-ringu i uszczelki pod obudową filtra oleju http://bmwfans.info/original/E46/Lim/318i-M43/ECE/L/N/1998/11/mg-11/ill-11_1568/ na rysunku 5 i 6, zobaczymy czy coś ta wymiana pomoże i ile policzy mechanik za wymiane. A co do samego kosztu uszczelek w ASO BMW to za: 2x o-ring (na rysunku 5 - cena 2x6,20zł), usczelka (na rysunku 6 - cena 5,17zł).

P.S.: jak kupowałem uszczelki w ASO dowiedziałem się że wycieki spod obudowy filtra oleju to normalna przypadłość modelu e46 1.9. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ten sam problem u siebie w e46 1.9, poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku 10W40. Przeszedłem na syntetyk 5W40 Castrola przy 108000km, przejechałem 16000km było sucho, na zime zrobiłem wymiane na 5W30 i "zarzygany" blok silnika od czoła i w okolicy obudowy filtra oleju do misy olejowej. Teraz przebieg 132000km.

Właśnie jestem przed wymianą o-ringu i uszczelki pod obudową filtra oleju http://bmwfans.info/original/E46/Lim/318i-M43/ECE/L/N/1998/11/mg-11/ill-11_1568/ na rysunku 5 i 6, zobaczymy czy coś ta wymiana pomoże i ile policzy mechanik za wymiane. A co do samego kosztu uszczelek w ASO BMW to za: 2x o-ring (na rysunku 5 - cena 2x6,20zł), usczelka (na rysunku 6 - cena 5,17zł).

P.S.: jak kupowałem uszczelki w ASO dowiedziałem się że wycieki spod obudowy filtra oleju to normalna przypadłość modelu e46 1.9. Pozdrawiam.

 

Mój znajomy jeździł e30 rocznik '86 silnik 1.8, nie znam dokładnego oznaczenia. Miał to auto około 13 lat kupił je z przebiegiem 120, jeździł niedużo sprzedawał auto z przebiegiem 250 tyś. Przy sprzedaży jedynym mankamentem silnika był drobny wyciek spod pokrywy zaworów.

Czy to wam Panowie daje do myślenia ?? Skąd te wycieki ??

 

Ja juz dałem sobie spokój.Podobno taka przypadłośc tych silników Sad .Wymienić,zeby za chwile było to samo Question

 

Podejście typu ten typ tak ma jest co najmniej niepoważne. Jak jest usterka to trzeba ja naprawić a nie traktować auto jak Poloneza wartego 500 zł (na złomie).

Jak zrobisz uczciwie na dobrej uszczelce to nic nie ma prawa się pocić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasem proste przemnożenie przebiegu przez dwa < lub więcej > wiele spraw potrafi wyjaśnić. :idea:
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego pocenia to nie zamierzam zostawiać tak tego i z tym jeździć tylko zlikwidować te pocenie się i mieć spokojną głowę na kolejne tysiące km. Bo nie mógłbym spać spokojnie jak wiem że coś jest nie tak. Z drugiej strony w moim przypadku to moge powiedzieć że to nie pocenie się tylko już wyciek bo oczyściłem wczoraj miejsce i po uruchomieniu silnika widać natychmiast ściekający olej po bloku. Przeczytałem kilka różnych postów i z tego co piszą inni użytkownicy wymiana tych uszczelek przynosi zamierzony efekt na długo. Z drugiej strony nie zapominajmy, czy samochód ma najechane 100tyś. czy 200tyś. jak ma wiekowo ok.10 lat to już gumowa uszczelka ma prawo sparcieć i itp itd. tak mi się wydaje choć mogę być w błędzie.

W piątek będę po wymianie i napisze czy problem się rowiązał oraz czy jest sucho. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje ze jedynym winowajca jest olej mogl byc w nim pol syntetyk Ty wlales full syntetyk i tak sie bedzie dzialo... kiedy wlejesz gorszy olej nigdy nie mozesz przejsc na lepszy bo tak sie bedzie dzialo chodzi mi o to ze jak zalejesz 15w40 to juz nie mozesz wlac 5w40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuje kolege który wymienił uszczelki;Witam,

Tak uporałem się z tym problemem a jednocześnie i nie

A mianowicie, tam cieknie z dwóch uszczelek, po ich wymianie było sucho i spokój na jakiś czas, ale teraz widzę ze znowu się tam poci, więc przypuszczam ze to jakaś bolączka tych silników i po prostu da się to naprawić ale za jakiś czas i tak będzie to samo

Kosztów nie pamiętam, bo to robiłem przy okazji jeszcze i inne rzeczy, ale chyba coś kolo 60-100zl, a co to dokładnie jest i jak się nazywa to tez Ci nie pomogę, bo po prostu pokazałem to mojemu mechanikowi i on już wiedział co to jest i co trzeba zrobić, ktoś kto się zna na BMW i tych silnikach będzie wiedział o co chodzi i jak to naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.