Skocz do zawartości

318is odcięcie odowietrzania pokrywy zaworów...warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kumpel mechanik doradził mi odcięcie węża odpowietrzającego pokrywę zaworów i zalożenie tam filterka odmy. Drugi wężyk zaślepić.

 

Podobno wtedy silnik nie zasysa ciepłego powietrza. Pytanie: czy warto? czy czegoś nie rozwali taka modyfikacja?

Opublikowano

wiem, że to sie wydaje głupie ale:

z pokrywy zaworów leci ciepłe powietrze do kolektora...po co? przecież one jest ciepłe. skoro silnik może w tym czasie zasysać zimne to może lepiej byłoby spróbować.

 

nie myślę o zatykaniu odpowietrzania pokrywy zawórów a o założeniu tam filterka stożkowego (np. fi 55mm) a wąż prowadzący do kolektora zaślepić.

 

ten koles mechanikiem jest, powiedziałbym niezłym, a forum jest po to żeby zadawać pytania :8)

Opublikowano

farmus wcale nie jest głupie :)

 

Głupie to jest dla tych co nie rozumieją zasady działania patentu który opisałes.

Juz Ci tłumaczę

 

1. http://bmwfans.info/original/E30/2-T/318is-M42/ECE/L/M/1990/06/mg-11/ill-11_0264/ na koncu elementu nr 10 filterek

 

2. http://bmwfans.info/original/E30/2-T/318is-M42/ECE/L/M/1990/06/mg-13/ill-13_0578/ elementy grzewcze numer 3 i 7 wylecialy, a wyjscie pod przepustnica jest zaslepione

 

3. http://bmwfans.info/original/E30/2-T/318is-M42/ECE/L/M/1990/06/mg-11/ill-11_0560/ waz numer 21 laczy glowice z blokiem

 

silnik krokowy jest polaczony bezposrednio z dolotem za przeplywomierzem

 

obroty biegu jalowego nadal stabilne.

 

 

Dzięki takiemu patentowi bedziesz miał napewno czystą przepustnicę cały czas, no i...silnik własnych bąków nie będzie wdychał, to tez all the time zimne powietrze.

Opublikowano
bono20002 dzięki wielkie za pomoc, chociaż teraz wydaje się to jeszcze trudniejsze :) zauwazyles roznice po tej zmianie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedno małe ale.

Na przeglądzie takie auto powinno być wyłączone z ruchu.

 

Ale reszta będzie działać.

 

Ale jeśli silnik dmucha tak mocno to czy nie czas na remont?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
jeżeli chcesz aby wywalało ci olej przez bagnet to tak zrób

pogratulować kumplowi

ciekawe czy u niego naprawiasz auto?

nic nie wywali :P to jest tylko odpowietrzenie komory zaworowej.

to w takim wypadku powiedz jak ten problem rozwiazac przy np doladowaniu nie chcesz chyba "dmuchac" w pokrywe :duh:

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
widocznie żle to wszystko zrozumiałem mnie chodziło o odmę która służy do odpowietrzenia miski olejowej i jest to potrzebne aby nie powstawało ciśnienie w misce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm...

 

Czegoś tu nie rozumiem.

Czy odpowietrzenie dekla zaworów i odpowietrzanie skrzyni korbowej to nie to samo???

 

A odpowietrzenie to nie jest tylko kawałek wężyka podłączony do kolektora ssącego.

Jest tam jeszcze zawór odmy który otwiera się wówczas gdy ciśnienie w skrzyni korbowej < czy jak kto woli pod deklem zaworów > jest o pewną wartość wyższe niż w kolektorze. < nadciśnienie >

A nad-ciśnienie powstaje w silniku już nieszczelnym < pierścienie , prowadnice zaworów wydechowych >

Ten zawór odmy załatwia też sprawę w przypadku silnika doładowanego.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.