Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chodzi mi o spalanie przy 120/130 km/h

bez przyspieszeń, wyprzedzań itd.

czyste spalanie może być książkowe może być z doświadczenia

codzi mi o porównanie między tymi silnikami przed zakupem

 

uzasadnienie

będę jeździł po autostradzie do pracy 80 km w jedna stronę, średnio 14 razy w miesiącu, nie będę przekraczał 120/130 km/h

w godzinach i w kraju jakim mieszkam niema korków, praktycznie niema ruchu na autostradzie

 

byłem zdecydowany na zakup 520D, ale jeżeli koszty były by niewiele większe przy większym silniku to dla takiej przyjemności skusił bym się na 530D albo nawet 535D

 

do moderatora:

Przepraszam za kolejny temat o spalaniu ale juz mnie oczy bolą od szukania na forum. Każdy pisze o swoim spalaniu w warunkach polskich a ja potrzebuje do porównania czysto syntetyczne porównanie przy tej prędkości

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

:roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: SUPER :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2:

:roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2:

 

Dawno się tak nie uśmiałem, wielkie dzięki Elvishh

 

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

 

a tak poważnie to naprawdę szukam tych danych w necie i same pierdoły mi się wyświetlają, już mam dosyć opinii i wiem jaka jest rozbieżność, a teraz mi chodzi o syntetyczna/laboratoryjne dane na temat spalania przy 120/130 km/h, jedna osoba na pokładzie 3/4 zbiornika, wiatr umiarkowany

 

dodam tylko że wszędzie jest

spalanie w mieści

spalanie poza miastem

średnie

a jak chce 120-130 km/h stała prędkość bez przyśpieszania, hamowania, wyprzedzania itd. itp.

Opublikowano
:roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: SUPER :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2:

:roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2: :roll2:

 

Dawno się tak nie uśmiałem, wielkie dzięki Elvishh

 

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

 

a tak poważnie to naprawdę szukam tych danych w necie i same pierdoły mi się wyświetlają, już mam dosyć opinii i wiem jaka jest rozbieżność, a teraz mi chodzi o syntetyczna/laboratoryjne dane na temat spalania przy 120/130 km/h, jedna osoba na pokładzie 3/4 zbiornika, wiatr umiarkowany

 

dodam tylko że wszędzie jest

spalanie w mieści

spalanie poza miastem

średnie

a jak chce 120-130 km/h stała prędkość bez przyśpieszania, hamowania, wyprzedzania itd. itp.

 

przy takiej stałej- wrecz labolatoryjnej jeździe po autostradzie -wszystkie samochody które wymieniłes spalą podobne ilosci paliwa(ok. 6-7,5 ltr), jednak biorąc pod uwage rózne inne sytuacje, to i tak najoszczędniejsza będzie 520d- na 100%

Opublikowano

"mi chodzi o syntetyczna/laboratoryjne dane na temat spalania przy 120/130 km/h, jedna osoba na pokładzie 3/4 zbiornika, wiatr umiarkowany"

 

Niestety przy 3/4 zbiornika i wietrze umiarkowanym jeszcze nie testowałem (bo 120km/h już jechałem i z jedną osobą też-chociaż mam wątpliwości, bo ważę 130 kg i przy tak precyzyjnych założeniach to może być problem a tego niestety nie dam rady przeskoczyć), ale jeśli klient zapłaci odpowiednio to proszę bardzo.

PawełH
Opublikowano

Przepraszam za dociekliwość, ale jakie dla Ciebie ma znaczenie spalanie przy takich róznicach w cenie między BMW 520 a 535?.

Problem wydaje się być irracjonalny.

pozdrawiam

Opublikowano
"mi chodzi o syntetyczna/laboratoryjne dane na temat spalania przy 120/130 km/h, jedna osoba na pokładzie 3/4 zbiornika, wiatr umiarkowany"

 

Niestety przy 3/4 zbiornika i wietrze umiarkowanym jeszcze nie testowałem (bo 120km/h już jechałem i z jedną osobą też-chociaż mam wątpliwości, bo ważę 130 kg i przy tak precyzyjnych założeniach to może być problem a tego niestety nie dam rady przeskoczyć), ale jeśli klient zapłaci odpowiednio to proszę bardzo.

 

Rozumiem ze rozbieżności większe jak 0,5L/100km dyskwalifikują dany model silnikowy ?,

A tak Live wygląda to tak jedziesz 120 jedziesz i nagle telefon hmmm spoglądasz na zegarek hmmmm no i pojawia się znak drogowy

http://cwilczek.republika.pl/obrazki/znaki_b/b42.gif

 

 

 

dolatujesz do miejsca docelowego a komp pokazuje 9,7L/100km w tym przypadku oszczędniejszy będzie większy silnik a o ile przyjemniejsza jazda i ten dźwięk R6

Opublikowano

Problem jest czysto "akademicki" i bez znaczenia praktycznego, jak sie domyslam. Jak ja widze znak powyzej, to i bez telefonu i zegarka mam spalanie wieksze, niz 9.7 ;) No i zamiast dzwieku R6 diesla mam dzwiek V8 benzyny :) - a cena? Raptem 2-3 litry na 100 km wiecej...

Oczywiscie na odcinku paruset km zyskuje moze parenascie minut w stosunku do np. 530d, wiec jest to oczywistym bezsensem. Ale za to ile przyjemnosci sprawia. :8) Wnosek z mojego wywodu jest taki: jezeli autor watku nie rozumie, o czym pisze, to niech zapomni o swoich dywagacjach i niech bierze 520d... :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Przepraszam za dociekliwość, ale jakie dla Ciebie ma znaczenie spalanie przy takich róznicach w cenie między BMW 520 a 535?.

Problem wydaje się być irracjonalny.

pozdrawiam

 

to jedna rzecz, a druga to pytanie po co ci silnik mocniejszy niz 2.0d jesli zamierzasz jezdzic 120 ze stałą predkoscią bez przyspieszania i hamowania?

 

po drugie, jesli interesuje cie roznica w spalaniu, to znaczy ze zalezy ci na oszczednosciach, a to znaczy ze najslabszy silnik ci calkowicie wystarczy (zwlaszcza ze jezdzisz bardzo spokojnie i nie wyglada na to zeby lepsze osiagi mialy ci sie przydawac na codzien)

 

podsumowujac: kupuj 2.0

Opublikowano

Jeżeli jeździsz tylko po autostradach, nie jeździsz agresywnie (sam pisałeś, że bez gwałtownych przyspieszeń itd) to chyba najlepszym wyborem będzie 520d. Sam sobie już właściwie odpowiedziałeś na to pytanie.

Lepiej poszukać fajnej 520d (najlepiej 177km) niż kupować kilkuletnie 535d, gdzie nikt nie wie kto co z nim robił... To jest taki rozsądny wybór, bo w swoim kraju jeżdżąc po autostradach nie potrzebujesz wyprzedzać w bardzo krótkim czasie (jak to ma miejsce u nas).

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

już wyjaśniam wszystkim zainteresowanym,

 

@guteg

nie "bez gwałtownych przyśpieszeń" tylko "bez przyspieszeń, wyprzedzań itd. "

 

@vortex5

w 90-95% samochód będzie mi służył żeby dostać się do pracy i z powrotem, ale kocham samochody i gdyby koszty paliwa nie były zbyt różne przy danych silnikach to dla tych 5-10 pozostałych procent przełknąłbym te 2-3 euro rocznie więcej za ubezpieczenie i podatek drogowy

ale przy dodatkowym przebiegu 25000 km rocznie spalanie robi różnice, i przeprowadzam się też z założeniem że nie będę wydawał zbyt dużo na samochód

 

@KrzysztofP

zazdroszczę silnika

 

@dcj

doczytaj, pomyśl a potem opiniuj

rynek Irlandzki, Angielski i Japoński kieruje się trochę innymi prawami

(na 99,99 % z tego rynku będzie pochodził samochód)

530D możesz kupić już od 2004 a 520D od 2006, różnica w cenie jest zależna nie tylko od pojemności ale również od wieku pojazdu i wielu innych czynników

 

@PawełH

Ja ważę 110 więc dużej różnicy niema, 3/4 baku było dla zabicia kolejnych głupich pytań (widać nie poskutkowało)

 

 

@sebos76

no właśnie jedyne dane jakie znalazłem to z autotradera.uk

tam tez nie piszę przy jakiej prędkości tylko:

 

dla 520D z 2006 (czyli przypuszczam 163KM

Fuel Consumption (Urban) 35.3 mpg

Fuel Consumption (Extra-Urban) 60.1 mpg

Fuel Consumption (Combined) 47.9 mpg

 

dla 525D z 2006

Fuel Consumption (Urban) 30.4 mpg

Fuel Consumption (Extra-Urban) 51.4 mpg

Fuel Consumption (Combined) 40.9 mpg

 

dla 530D z 2003

Fuel Consumption (Urban) 29.7 mpg

Fuel Consumption (Extra-Urban) 51.4 mpg

Fuel Consumption (Combined) 40.9 mpg

 

dla 535 z 2005

Fuel Consumption (Urban) 25.4 mpg

Fuel Consumption (Extra-Urban) 43.5 mpg

Fuel Consumption (Combined) 34.4 mpg

 

czyli niema podanych prędkości

 

reasumując szukam wiadomości na temat spalania ponieważ

E60 z 2.0D jest dopiero od 2006

a

E60 z 3,0D jest już od 2003-2004

 

wolałbym bogato wyposażona 520D ale jak znam z życia to łatwiej kupić dobrze wyposażona 530D niż 520D

dochodzi jeszcze fakt że większe silniki palą mniej przy większych prędkościach, (takich jeszcze normalnych)

więc może się okazać że różnica miedzy 2,0D a 3,0D może być dla mnie niewielka i opłacalna pod względem uzyskanej przyjemności z jazdy

 

 

mam nadzieje że rozjaśniłem moja motywacje pytania

 

dodam że spodziewamy się dzidziusia z narzeczoną i nie chcę wydawać za dużo na paliwo, ale staram się znaleźć kompromis

 

mieszkam w Dublinie ale przeprowadzam się do miasteczka 80 kilometrów za i będę jeździł tylko na autostradzie i tylko 120-130 km/h, bez korków i prawie bez samochodów na tej autostradzie, więc pozostaje tempomat i 120-130 km/h

kiedyś takie dane były wszędzie dostępne

 

najchętniej to bym chciał M-POWER ale cóż to jak na razie marzenia

Opublikowano
Też mieszkam w okolicach Dublina i codziennie dojeżdżam autem do Dublina jakieś 30 km.Dojeżdżam francuską padliną i szczerze mówiąc nie robi mi różnicy jak szybko osiągnę to 120 km/h.Przecież i tak 90% aut jedzie zgodnie z przepisami więc po co się wystawiać na celownik Gardy.NA Twoim miejscu wziąłbym 520 bo większy silnik w tym kraju jest po prostu zbędny.Chyba że masz zamiar zostać tu na stałe to wtedy zmienia postać rzeczy bo jak kupisz 520 to nie zaznasz pełnej radości.
http://gratyzchaty.pl -Giełda Darmowych Przedmiotów
Opublikowano
druga sprawa - starszy 530/535 czy nowszy (moze nawet o 2 lata) 520. Gdybym wiekszosc km pokonywal na autostradach nie zastanawialbym sie nad mocniejszym silnikiem, kiedy moge miec auto slabsze (ale przeciez nie słabe - 177KM!) ale nowsze.
Opublikowano
Jeżeli jeździsz tylko po autostradach, nie jeździsz agresywnie (sam pisałeś, że bez gwałtownych przyspieszeń itd) to chyba najlepszym wyborem będzie 520d. Sam sobie już właściwie odpowiedziałeś na to pytanie.

Lepiej poszukać fajnej 520d (najlepiej 177km) niż kupować kilkuletnie 535d, gdzie nikt nie wie kto co z nim robił... To jest taki rozsądny wybór, bo w swoim kraju jeżdżąc po autostradach nie potrzebujesz wyprzedzać w bardzo krótkim czasie (jak to ma miejsce u nas).

 

witam

 

 

to bardzo racjonalnie czytaj pragmatyczne podejście do sprawy :clap:

 

 

 

 

hej

Opublikowano

bez obrazy, ale Ty nie masz zielonego pojecia o róznicach w kosztach utrzymania 520 i 535, szczególnie rocznika 2006 versus 2004. Tu nie chodzi o róznicę kilku Euro rocznie. spalanie to nie wszystko. Kup dobrą benzynę - wg mnie najlepszy kompromis.

Poza tym z fizyki pamiętam, że dla 2 ciał o tej samej masie poruszjacych sie z taką samą stałą predkością potrzebna jest taka sama energia. Silniki diesla mają b.wysoka sprawność, modele róznią się masą i innymi detalami(przełożenie sb), lecz generalnie różnica w spalaniu przy stałej predkości 120kmh będzie nieduża.

pozdrawiam

P.S. Rozszerz trochę temat o specyfikę rynku japońskiego(mniemam, że wtórnego) w zakresie BMW.

Opublikowano

A da się racjonalnie podejść do zakupu BMW (tym bardziej E60) ? Przecież jesli chcesz kupić "ekskluzywny" samochód o wysokich kosztach utrzymania to różnice spalania na tym poziomie są minimalnym kosztem w eksploatacji. Co więcej, zależy to od użytkowania, umiejętności operowania gazem i obsługi skrzyni automatycznej. W przypadku poszczególnych silników spalanie przy 120 km/h będzie bardzo zbliżone, przez rózne przełozenia dyferencjały, tak aby obroty silnika były podobne. Takze warunki atmosferyczne maja wpływ. Jazda pod wiatr, czy z wiatrem ?

Opieramy sie na przykładach: Ostatni mój wyjazd. Trasa "do" w tempie 120-150 km/h , deszcz, autostrada, mało ostrego przyspieszania i wyprzedzania na drodze jednopasmowej, wiatr w plecy. efekt ? 6,3 l/ 100 KM wg. wskazan komputera. Podczas jazdy równej 140 km/h wskazowka ekonomizera pokazywała ok 4 l / 100 km.

Powrót tą sama trasą, ale już lekko pod wiatr i szybciej - 7.0 wg wskazań komputera. Tutaj już na autostradzie predkość 160-170 i wskazanie ekonomizera to 7-8 l/100 km.

Lepiej zwróc uwage na koszty eksploatacji (klocki, tarcze, opony, filtry - w zaleznosci od modelu) i ubezpieczenia, niz 0,5 litrowe róznice w spalaniu.

No chyba ze chcesz sobie po prostu pogdybać, zamiast kupic BMW (byle nie 4-ro cylindrowe ;) ).

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Kolego aby odpowiedziec na twoje pytanie potrzebne są:

 

1. Długi odcinek autostrady.

2. Ktoś kto po tej autostaradzie jedzie dość wolno w aucie z duża ilościa mocy.

 

 

Wszedles na forum BMW Klub Polska, a jak dobrze wiesz

1. Tu nie ma długiego odcina autostrady (na tyle zeby spalic chocby jeden bak i dzieki temu miec choc troche miarodajne dane).

1a. Na A2 gdzie mozna jechac 130km/h (na A4 jest ograniczenie) przez 150 km/h co musisz zatrzymac sie 3 razy, do tego ciezarowki co chwila zjezdzaja na lewy pas i hamujesz, przyspieszasz, hamujesz, przyspieszasz.

2. Jesli w Polsce ktos wpada na nasze autostrady odrazu wciska pedal gazu.

2a. Jesli ktos dotelepal sie do Niemiec i ma dluga podroz przed soba to niestety tez nie jezdzie 120-130km/h tylko jak moze to odrazu wciska pedal gazu.

 

Bo jak powiedzial klasyk jesli Niemcy wprowadza ograniczenia predkosci na autostradach...To po co nam Niemcy?

 

Wg mnie założenia twojego "eksperymentu są złe". A wyniki spalania paliwa, ktore podales sa ustandaryzowane w UE i trasa poza miastem liczona jest jako 90km/h...zalozenia przy jakich robi sie pomiary sa do odnalezienia w sieci.

Think Locally,

Fuck Globally!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
czyli nikt tak naprawde nie moze mi dac odpowiedzi

 

Chłopie. Ludzie Ci tu próbują uświadomić prawdę a Ty nadal swoje, aż się człowiek gotuje w środku jak to czyta. Zrozum, że każde z aut będzie paliło podobnie a różnice przy Twoim typie jazdy między 520d a 530d będą tak minimalne, że nie będą miały żadnego znaczenia w porównaniu z ceną zakupu i utrzymania jakie różnią poszczególne modele. Spalanie jednego litra na 100 km przy 100 tys km jak łatwo policzyć da Ci 1000 litrów paliwa a to jest raptem około 4000 zł. Jakie te 4 tys zł ma znaczenie przy zakupie samochodu za około 100 tys zł????????????? Zachowujesz się jak typowy głupi Polak co kupuje na siłę diesela nawet z dużym przebiegiem płacąc za niego koszmarne pieniądze a robi rocznie 10 tys km i w życiu mu się ten zakup nie zwróci a o kosztach naprawy diesela w porównaniu do benzyny to już nawet nie ma co wspominać.

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Chłopie. Ludzie Ci tu próbują uświadomić prawdę a Ty nadal swoje, aż się człowiek gotuje w środku jak to czyta.

 

Wyluzuj mmw, zlosc pieknosci szkodzi :lol:

 

Zachowujesz się jak typowy głupi Polak

 

I typowy glupi Niemiec np. (tutaj kierowcow diesli, jezdzacych po 10-15000 km na rok jest b. duzo)

I nie gadaj o zadnych "typowych glupich Polakach", moze to byc uznane za obrazliwe...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
KrzysztofP ,masz na myśli tych Niemców co figurowali w briefie a auto szlo przez 2-3 ręce droga eksportowa do Polski z dopiskiem "zakupione od dziadka" tacy to jeżdżą 10tkm rocznie :roll2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam na mysli prawdziwych Niemcow, ktorych znam osobiscie, a nie tych z bajan laweciarzy...

 

Tylko weź poprawkę że np cena zakupu BMW 530d i 530i różni się w Niemczech o 2000E czyli prawie nic (chociaż u nich dochodzą jeszcze wyższe podatki na diesela) ale np Polak, mądry inaczej :D kupując Lagunę za 75 tys zł przepłaca w stosunku do benzyny 10 tys zł, kupując Accorda przepłaca 12 tys zł itd itd.

Opublikowano

@mmw

co ma za sens odpowiadanie z uporczywoscia maniak na pytanie jakiego nie zadalem

nie obchodzi mnie cena zakupu, nie obchodzi mnie cena eksplatacji

obchodzi mnie czysto syntetyczne spalanie przy 120-130 km/h

kade auto bedzie palilo podobnie powiadasz, ale ile nikt nie potrafi powiedziec

 

co cie obchodzi ile bede musial wydac na naprawy i koszty eksplatacyjna!!

co cie obchodzi ie wydam na samochod!!

to nie sa odpowiedzi na zadane przezemnie pytanie, nie odpowiadasz na moje pytanie a potem nazywasz mnie "glupim"

nie zachowuje sie jak typowy glupi polak

dla twojej wiadomosci

Jestem mechanikiem samochodowym z zawodu ale nie pracuje w nim bo po dlugiej edukacji zostalem Rzeczoznawca majatkowym, wiec wypraszam sobie nazywanie mnie "glupim polakiem"

wszystkie samochody naprawiam sam, poza rzeczami ktorych niemoge z powodu braku sprzetu

 

 

moje pytanie bylo po to zeby obliczyc jakie koszty dodatkowe z powodu przeprowadzki poza Dublin bede ponosil

teraz poruszam sie Laguna 1.9 DCi i jest to bardzo ekonomiczne auto przy 90 ale juz mniej przy 120 km/h wiec duzy silnik 530D nie musi palic wcale mniej przy tych predkosciach

nie wspomne juz o tym ze spelnie swoje marzenie i bede sie cieszyl niesamowitym komfortem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.