Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Z mazdy 626 - 2001 2.0DI przesiadlem sie na E46 z 2000 320D

i mam pytanie

w instrukcji mazdy byl dzial poswiecony obrotom

tzn: np:

bieg 5 - wbijamy juz od 71 km/h :) - itd

taka najnizsza progowa wartoscia do zmiany pierwszych biegow bylo 1500 obr/ min

 

czy jest cos takiego w BMW?

 

domyslam sie, ze zaraz sie podnisa glosy o .. wyczucie - potrzeby - sluchanie itd. To wiem - nie jestem mlodym kierowca

ale wiedza to podstawa :)

wiec?

 

q

Opublikowano

w instrukcji tez nie znalazlem .. dlatego pytam :)

w mazdzie tez bylo kolo dwumasowe i bylo to dopuszczalne :)

ale nie o mazdzie a o BMW

 

.. czy sa takie zakresy?

na biegu pierwszym od do (km/h)

na drugim - od .. do (km/h)

i t d

 

oczywiscie zakresy zalecane przez producenta :) a nie przez uzytkownikow

 

q

Opublikowano
W instrukcji nie ma nic o zmianie biegów, ale jak ktoś koniecznie chce powiązać tą czynność z jakimiś liczbami to jest w tej instrukcji fragment poświęcony turbinie w dieslach i obrotom przy jakich pracuje się jej najlepiej. Nie pamiętam dokładnie jak to zostało sformułowane, ale jest wskazany zakres obrotów więc można przyjąć w jakich granicach obrotów najlepiej utrzymywać silnik i dostosować do tego zmianę biegów.
Opublikowano
Ja zmieniam biegi przy spokojnej jeździe co 2tys obrotów a czasami jak trzeba przydusić to idzie i do 3,5 tys - 4 tys. A jak mam zimny silnik to zmieniam co 1,5 tys obrotów aż się nagrzeje i potem co 2 tys -2,5 tys to naprawde zależy od tego co się dzieje na drodze. Pozdrawiam.
Opublikowano
dokladnie - wynika, ze zmiana ok 2k obr/min

jest ta granica elastycznosci i poprawnego uzytkowania

 

Ja proponuję popatrzeć na wykresy momentu i mocy z hamowni.

 

Do tego istotną informacją jest próg przy którym załącza się turbina.

 

Ja:

 

Na zimnym jadę do 2k, jak przekroczę niebieskie pole jadę do 2,5 k.

Jak się rozgrzeje przy spokojnej jeździe nie dochodzę do 3k, jak chcę wydusić wszystko jadę do 4k, czytałem gdzieś, że aby uzyskać maksymalne przyspieszenie należy zmieniać przy 3,8k.

Opublikowano

Turbina się nie załącza, gdyż pompuje cały czas. W zależności od obrotów - mniej lub więcej.

A te 3,8k obr jako moment zmiany biegu, aby najszybciej przyspieszać to uogólnienie. Bo jest tak jak napisałeś wcześniej - trzeba znać przebieg mocy i momentu konkretnego samochodu :)

 

PS. Zmieniam biegi podobnie do Ciebie.

 

Co do tych 2k obr/min i zmianie biegu na wyższy to trochę nisko, nawet do spokojnej jazdy, gdyż przy takiej zmianie biegów obroty spadną do zbyt niskiego poziomu i po du... dostaje "dół" silnika. Poza tym turbina i katalizator nie lubią permanentnej przesadnie wolnej jazdy, a skutkuje ona np zapieczonymi kierownicami spalin.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.