Skocz do zawartości

Zakup E60 - szczegoly i ktora lepiej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pewnie temat wielokorotnie poruszany ale sporo przejrzalem i chcialbym raz jeszcze zadac dwa pytania. Mysle o zakupie E60 w dieslu i w gre wchodzi tylko 525 albo 530 (najchetniej kombi) ale chcialbym poznac za i przeciw sedanow i kombi - jednych i drugich - bo opinie sa rozne i chcialbym je pozbierac - kazdy swoje chwali :lol:

- pytanie na co patrzyc przy zakupie

- czy lepiej 525 czy 530 - jazda, koszty, utrzymanie, spalanie :)

aktualnie smigam A4 3.0 diesel ale potrzebuje wiekszego auta.

 

z gory dziekuje i przepraszam jezeli temat sie pojawia raz jeszcze.

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kombi mniej rzuca sie w oczy, wiecej zaladujesz

 

sedan ladniejszy, mniejsze spalanie od kombi - ale roznica ktorej sie raczej nie czuje.

 

Ja bralbym 530 ... a nawet 535 , mocy nigdy za wiele ..

Opublikowano

Ja mam 530d sedan.

 

potrafi byc problematyczny.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67276&start=0

 

poza tym jesli zdecydujesz sie na sedana to warto sprawdzic czy bedziesz mial dzielona kanape. bo u mnie np nie ma mozliwosci jej rozlozenia!! Niby pierdola, ale jak zatrzasnalem kluczyki w bagazniku to niestety trzeba bylo wzywac awaryjne otwieranie, a tak to by sie weszlo od wnetrza do bagaznika i po problemie.

 

a juz przy samym zakupie ja teraz sprawdzilbym na pewno kilka rzeczy:

 

1. czy nie ma luzow w przekladni~~! typowa usterka

2. czy nie stuka kolo dwumasowe przy gaszeniu

3. czy prawidlowo dzialaja swiatla, tzn. skretne ksenony, poziomowanie, doswietlanie zakrtetow, ringi!! jesli cos jest uszkodzone to bedzie migac zielona lampka obok wlacznika swiatel. brak postojowki czesto oznacza uszkodzenie modulu swiatel... a ten z kolei kosztuje ok 1500zl. ale nie chodzi o sam koszt. w tym module jest zapisywany przebieg. kazde uszkodzenie zwiazane z oswietleniem moze wskazywac na uszkodzenie LCM czyli modulu swiatel co czesto wiaze sie z cofaniem licznika.

4. Czy przy zmianie biegow nie ma zadnego szarpania. jesli manual to czy przy wrzucaniu wstecznego nic nie stuka, a automat czy plynnie zmienia biegi.

 

to jest wszystko to czego ja niedopatzylem.

 

dalem sie poniesc emocjom przy zakupie i zachwycalem sie sluchaniem Harmann&Kardon zamiast sluchac czy nic nie stuka i nie puka!!;/

 

ale jak bede kupowal nastepny to na bank juz nie popelnie tych samych bledow.

Opublikowano
Mi sie wydaje, ze latwiej usunac jakies pukania czy zmienic modul swiatel niz miesiac po zakupie dojsc do wniosku, ze normalny system audio nie wystarcza i ze przydalby sie Logic7 :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Mi sie wydaje, ze latwiej usunac jakies pukania czy zmienic modul swiatel niz miesiac po zakupie dojsc do wniosku, ze normalny system audio nie wystarcza i ze przydalby sie Logic7 :lol:

 

Madrze prawisz koelgo :cool2: Jeśli szukasz auta bezproblemowego, planujesz kupić je w Polsce, jesteś laikiem w dziedzinie mechaniki oraz BMW, nie inwestuj w diesla bo zakup tego auta w PL to jak chodzenie po polu minowym. Dodatkowo łatwo napalić się na super okazje , mały przebieg i ogólnie cacy a jak przyjdzie co do czego to pół silnika do wymiany plus turbo :) Pomyśl nad benzyniakiem 523 lub 520 jeśli przerażają cie koszty paliwa, a jeśli nie to łyknij sobie 525 w benzynie, a powiadam ci że będziesz zadowolony. Dokładnie też przemyśl co chcesz mieć w środku auta, żeby sie nie okazało że Logic 7 jest ci naprawde niezbędny. :)

Opublikowano

Ja przed zakupem jasno okreslilem co ma byc w srodku!!!

Czarny, bezowa skora, manual, navi proffesional,logic7 ladna felga, full elektronika. etc.. jednym slowem mial miec wszystko.

 

I kupilem dokladnie taki o jakim marzylem!!!!

 

Postawilem sobie cel i go osiagnalem.

 

ale przed samym zakupem mialem zdjecie 5-tki na tapecie chyba przez pol roku ;p

 

i dzieki mojemu egzemplrzowi, mimo ze cos tam stuka i nie swieci jeden ring to wiem ze marzenia sie spelniaja!!!

 

mimo iz mam 21 lat;p i sam na to auto ciezko zapracowalem;p ( w kraju;d)

Opublikowano

Kolego "Syciu"...

 

Posiadam takową bmw w nadwoziu kombi z silsnikiem 2,5 (177km).

Moje finanse były ograniczone i w ostateczności wolałem wziąść silnik 2,5 diesel z nizszym przebiegiem niż 3,0 z wyższym.

 

Po 3 miesiacach użytkowania wysuwam następujace wnioski :

- lepiej troche przyoszczedzic i kupic z silnikiem 3,0 , spalanie takie samo, a kultura pracy to zupełnie inna bajka.

- wcześniej jezdzilem e46 touring, co prawda to troche strasza konstrukcja, jednakże wszystkie patetnty typu roleta bagaznika, siatka odgraniczjąca przestrzeń ładunkową, składanie siedzeń w e60 jest dokładnie takie same jak w e46(czyt. te same materiały etc). Spodziewałem się nowszych rozwiązań , większej przestrzeni ładunkowej (tylko 500l). Jednakże miejsca akurat wystarcza na 4 osobowa rodzinke zdziecmi do lat 5, rowery na dachu, bądz narty w boxie na bagażniku i wakacje daleko od odmu to nie problem.

- przy zakupie sugerowałem sie tym ze to klasa wyższa i komfort jazdy bedzie conajmniej wyższy od e46, ale niestety zawieszenie w porównaniu z e46 jest twardsze, w szczególności jak znajdziesz samochod z oponami run flat, wtedy jazda po polskich, glebokich dziorach jest bardzo nieprzyjemna. Jeżeli chodzi o jazde po autostradzie to wniosek wysuw asie jeden - to auto jest po to własnie stworzone, nie na nasze niesforne drogi.

- mój samochod ma aktualny przebieg 93 000 km , plastyki zaczynają skrzypieć, nawet e 46 przy przebiegu 200 000 km nie wydawała żadnych dzwiekow z z tablicy rozdzielczej. Mam wrażenie, że jakość spasowania i materiałów użytych we wnętrzu nie równa sie z np. audi A6.

- slinik spala przy automatycznej skrzyni biegów i filtrem cząstek stałych 8-9 l/100 km, nie wiem czy to duzo , ale jak na diesla i spokojna jazde uważam to wartośc o 1-1,5 l za wysoką.

 

Jeżeli chodzi o design, to kwestia indywidualna, dla mnie nadwozie kombi jest o niebo atrkacyjniejsze od sedana, zależy jaki tryb życia prowadzisz, na pewno z rowerami na dachu lapiej jechać e61 niż e60.

 

 

Po za tym samochod jest wspaniały, design jest ponad czasowy, kupilem e 61 z miłości i sentymentu do tej marki, jezdziłem rowniez nowa a6, ktora mozna spotkac juz parwie na kazdej ulicy, i e-klasa która usypia Cie linia nadwozia z samego tylko patrzenia na nią.

 

Reasumując, szukaj slinika 3,0 lub więcej, dobrą opcją jest dach panoramiczny który idealnie rozswietla wnętrze.

Opublikowano

ja mam 530d. tylko manual. przy normalnej jezdzie:

 

spalanie liczone wedlug ilosc litrow/ kilometry:

 

miasto ok 8 litrow.

 

trasa zalezy od stylu jazdy od 5,5 do 7,7.

 

wiadomo ze potrafi spalic 15 w miescie i 15 w trasie ale to wiadomo. ma potencjal;)

 

znajomy ma 525 i jak sie przejechal 530 to nie chcial wysiasc.

mowi ze roznica ogromna w przyspieszeniu i w elastycznosci.

Opublikowano

tylko Manual!!!!!!!!!

dokladnie, kwestia gustu. Ja takiego szukalem i nie powiem bo mialem problem. 9/10 bylo w automacie.... ale w koncu udalo sie;) upragniony manual i 218KM pod maska!!

Opublikowano
tylko Manual!!!!!!!!!

dokladnie, kwestia gustu. Ja takiego szukalem i nie powiem bo mialem problem. 9/10 bylo w automacie.... ale w koncu udalo sie;) upragniony manual i 218KM pod maska!!

 

 

zgadza się ,ja też musiałem się naszukac manuala i też znalazłem....500Nm pod kontrolą w każdej sytuacji :D .Tylko to spalanie duzo większe niż u kolegi baranmarcin ,w mieście ok10,5l

 

 

hej

Opublikowano

w 530d manual to zło ;)

 

Tylko steptronic ! ;)

 

(kwestia gustu :wink: ) , ale mi jazda wyglądająca w ten sposób: jedynka, (ruszam), dwójka (po trzech sekundach), trójka (po 30 sekundach), czwórka itd... Za minutę pierwsze światła. Za dwie następne... i "proces startowy" znowu powtarzamy.

 

Poza tym chyba ze steptronic'em trudniej zarżnąć silnik, bo skrzynia nie pozwoli na katowanie (w domyśle jazde na bardzo wysokich obrotach).

 

Pzdr

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Witam, pewnie temat wielokorotnie poruszany ale sporo przejrzalem i chcialbym raz jeszcze zadac dwa pytania. Mysle o zakupie E60 w dieslu i w gre wchodzi tylko 525 albo 530 (najchetniej kombi) ale chcialbym poznac za i przeciw sedanow i kombi - jednych i drugich - bo opinie sa rozne i chcialbym je pozbierac - kazdy swoje chwali :lol:

- pytanie na co patrzyc przy zakupie

- czy lepiej 525 czy 530 - jazda, koszty, utrzymanie, spalanie :)

aktualnie smigam A4 3.0 diesel ale potrzebuje wiekszego auta.

 

z gory dziekuje i przepraszam jezeli temat sie pojawia raz jeszcze.

 

Jesli jestes z audi zadowolony to kup A6.

W serwisie BMW zostawisz fortune. A w przypadku auta z gwarancja - gwarancja mozna sobie pupe podetrzec.

Logic7 potrzebne bo trzeba glosno sluchac muzyki, zeby stuków ze wspanialego zawieszenia nie slyszec. Skrzynia szarpie i w/g ASO i BMW Polska najwyrazniej tak ma byc.

Jak juz musisz to kup golasa, wowczas moze czasem bedziesz mogl powiedziec, ze wszystko dziala.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
unikam takich tematów bo do niczego nie prowadzą. No tak, ale ja jestem z pokolenia przedczatowego.

 

Mój mechanik od zawsze twierdzi, że tego typu wątki to pieprzenie w najczystszej postaci, bo nigdy nie wiadomo czy o samochodzie mowi jego właściciel, czy np. kucharz bo wlasnie ma przerwe w pracy. Coś w tym jest.

 

Rodzinka z DE jeździ dieslami BMW ciągle, aktualnie prawie nowką 320dT na wypasie (ale na prawde wypasie, a nie 3 dodatkach). Są zadowoleni, ale głównie z 2 powodów: mają auta nowe więc sią prawie nie sypią, a jak już się sypną - mają gwarancję. No i prawie w ogóle nie jeżdżą po Polsce :D

 

Jak dla mnie kupowanie starszego diesla to jak juz wspomnial BZQ - stąpanie po polu minowym. W de wcale nie jest lepiej, przerabialem ten temat z tym że do klientow dzwonil obywatel niemiec i pytal czy auto 100% bezwypadek i czy napiszą to na umowe (jak napiszą a okaze sie inaczej, będą mieć nie lada problem, dlatego kręcą jeśli coś sie działo). Kilkukrotnie spotkałem się z sytuacją, że sprzedawcą auta był handlarz, ale sprzedawał go 'prywatnie' - zeby nie dawac gwarancji. Cena promocyjna przy dieslu = 2x wiecej trzeba dolozyc by doprowadzic go do porządku, niż doplacic do modelu zadbanego.

 

Ja z diesla jakoś nie jestem zadowolony, denerwuje mnie że te silniki chodzą czasami OK, a czasami musi sie filtr cząstek wypalić, czy jakiś inny problem i z 200 koni robi sie muł. Benzynka co prawda w mieście czy na krótkie trasy swoje spali, ale nie ma nic piękniejszego jak w 100% sprawne auto. Diesel nie gwarantuje mi tego luksusu. Ale pewnie dlatego, że uzywalem jak narazie diesli 3-4 letnich. 200+k na młode, dobrze wyposażone, niepewne 3.0d to dla mnie troche za dużo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli jestes z audi zadowolony to kup A6.

W serwisie BMW zostawisz fortune. A w przypadku auta z gwarancja - gwarancja mozna sobie pupe podetrzec.

 

Co to za bzdury????? Że niby serwis Audi (nie mówię o ASO tylko generalnie o kosztach części i naprawy) jest tańszy niż w BMW??? Dobre żarty.. Jak ktoś jeździ jak baran do ASO to sam sobie jest winny. BMW na pewno nie jest droższe w utrzymaniu niż Audi, a do tego E60 to dużo fajniejsze auto niż A6.

Opublikowano

 

Jesli jestes z audi zadowolony to kup A6.

W serwisie BMW zostawisz fortune. A w przypadku auta z gwarancja - gwarancja mozna sobie pupe podetrzec.

Logic7 potrzebne bo trzeba glosno sluchac muzyki, zeby stuków ze wspanialego zawieszenia nie slyszec. Skrzynia szarpie i w/g ASO i BMW Polska najwyrazniej tak ma byc.

Jak juz musisz to kup golasa, wowczas moze czasem bedziesz mogl powiedziec, ze wszystko dziala.

 

Pozdrawiam

Co do pierwszego to zgadzam się z jasiuqiem, jeżeli jesteś zadowolony a Audi, to przy nim zostań, mój kolega przesiadł się z Audi na BMW i niby mówi, że wszytsko fajnie pięknie, ale wiem, ze po cichu wolałby Audi.

Co do Logic 7 to nie posiadam, ale też słucham głośno muzyki z podobnych powodów co jasiuq :lol:

Opublikowano

Dobre są tylko rady tych, którzy jeździli odpowiednio długo A6 i E60, jeśli nie to wrażenia nie powinny być wyznacznią, to samo dot. aut. skrzyń biegów.

Generalnie polecał bym E61, masz wówczas wszystko, wygląd też !

Silnik 3.0l Twój wybór benzyna czy dizel, jestem za dizlem, ważne jest wyposażenie, koniecznie Dynamic Drive, webasto, aktywne wsp. kierownicy. Nie wymieniam bajerów to wg. upodobań i potrzeb.

Nie oceniaj samochodu sam, nie pomoże Ci też fachowiec, który nie ma doświadczeń z BMW, ocenić może tylko ktoś, kto dobrze zna model !!!

Powodzenia :hand:

Opublikowano

witam, wielkie dzieki za Wasze uwagi, auto juz mozna powiedziec ywbrane, kombi 530 diesle w mpakiecie :lol:

ale mam jeszcze jedno pytanie - dzisiaj z roznych zrodel uslyszalem ze silniki w 530 w okolicy przebiegu 120-130 tys km maja problemy w postaci wybuchajacych turbin - tzn kruszeje czy peka kolektor i powoduje uszkodzenie turbiny - czy ktos sie spotkal z taka teoria?

 

ps. czy kupujac wersje mpakiet musze byc na cos przygotowany? na jakies dodatkowe koszty? :D

Opublikowano
witam, wielkie dzieki za Wasze uwagi, auto juz mozna powiedziec ywbrane, kombi 530 diesle w mpakiecie :lol:

ale mam jeszcze jedno pytanie - dzisiaj z roznych zrodel uslyszalem ze silniki w 530 w okolicy przebiegu 120-130 tys km maja problemy w postaci wybuchajacych turbin - tzn kruszeje czy peka kolektor i powoduje uszkodzenie turbiny - czy ktos sie spotkal z taka teoria?

 

ps. czy kupujac wersje mpakiet musze byc na cos przygotowany? na jakies dodatkowe koszty? :D

 

U mnie turbina wymieniona przy 50 000km :jawdrop: nic nie wybuchlo - ayto stracilo troche mocy na niskich obrotach. Slyszalem ze e60 kombi "plywa"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie turbina wymieniona przy 50 000km :jawdrop: nic nie wybuchlo - ayto stracilo troche mocy na niskich obrotach. Slyszalem ze e60 kombi "plywa"

 

Na gwarancji Ci to zrobili czy placiles, a jeśli tak to ile (jeśli można wiedziec oczywiscie)?

Opublikowano
U mnie turbina wymieniona przy 50 000km :jawdrop: nic nie wybuchlo - ayto stracilo troche mocy na niskich obrotach. Slyszalem ze e60 kombi "plywa"

 

Na gwarancji Ci to zrobili czy placiles, a jeśli tak to ile (jeśli można wiedziec oczywiscie)?

 

Na gwarancji, i nawet podobno nic nie wskazywalo na usterke/zuzycie, ale wymienili i sie poprawilo!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.