Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od jakiegoś czasu zapala mi się lampka od poduszki - powód - mata pasażera (bo zapala się gdy pasażer się ruszy :). Samochód to e46 2001r.

 

Czytałem kilka wątków na ten temat. Widziałem pomysły z diodą, jednak chciałbym rozkminić problem dogłębnie.

 

Wydaje mi się, że taka mata powinna działać tak, że zmienia się jej rezystancja pod wpływem ciężaru osoby siedzącej. Dokonałem pomiaru swojej maty i wyszło mi, że gdy siedzi ktoś ciężki to mata ma oporność około kilkudziesięciu kilo omów. Przy drobniejszych osobach oporność rośnie, aż w pewnym momencie przeskakuje na nieskończoność (przerwa). Wydaje mi się, że u mnie problem jest z tą przerwą gdy nikt nie siedzi.

 

Chciałbym teraz spróbować przebadać mate sprawną. Może ktoś z Was ma miernik i może zrobić to sam (wystarczy wypiąć kabelek od maty z kostki, podpiąć do miernika i dokonać kilku pomiarów przy pustym i różnie obciążonym fotelu). Jeśli ktoś jest z Krakowa i może się ze mną gdzieś umówić to zrobimy to razem.

 

Może uda się jednoznacznie odgadnąć jak to jest z tymi matami :).

rychu
Opublikowano
A co dokładnie chcesz się dowiedzieć tych matach ??

Chciałbym się dowiedzieć jakie są parametry działającej maty - niestety mój miernik nie potrafi mierzyć pojemności więc na razie skupiłem się na rezystancji :).

rychu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomiar zajęcia fotela był rozwiązywany na wiele sposobów. Maty są jednym z nich jednak spotkałem się z opcjami pomiaru pojemności lub rezystancji.

W przypadku BMW producentem mat jest firma IEE z Luksemburga i maty te działają na zasadzie matrycy wielu czujników nacisku (rezystancyjnych) dającej zmienną w postaci rezystancji, która następnie jest przetwarzana na sygnał cyfrowy dla sterownika, porównywany z fabrycznie zadanymi wartościami w sterowniku (dla zajętego/pustego fotela). Mata reaguje na jednolite obciążenie od 12 kg wzwyż. Na tej podstawie masze BMW jest zorientowane czy mamy pasażera na pokładzie.

W 2002-2003r BMW wprowadziło system SBE2, który jest połączeniem maty zajęcia i czujników detekcji pola. Te dwa sygnału pozwalają rozróżniać zajęcie fotela przez dorosłą osobę od zamontowania fotelika dla dziecka.

 

Więc mata w BMW jest rezystancyjna ale ........... ale dla jej emulacji musimy zastosować diodę+kondensator (a więc element pojemnościowy) no ale może to być konieczność wynikająca z "zasymulowania" pojemności wytworzonej przez złożony układ czujników nacisku.

A może to jest błędna droga (dioda+kondensator), która jakimś cudem daje pozytywne efekty :D

Opublikowano
... dającej zmienną w postaci rezystancji...
i to chce zbadać - jaka rezystancja jest przy pustym/zajętym fotelu

 

Więc mata w BMW jest rezystancyjna ale ........... ale dla jej emulacji musimy zastosować diodę+kondensator ...

A może to jest błędna droga (dioda+kondensator), która jakimś cudem daje pozytywne efekty :D

Nie mówię, że to jest błędna droga, ale ... właśnie pojawia się "ale" - które może da się rozwiać.
rychu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.