Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałem się przejechać taką "krową", ale w serwisie BMW tylko proponują do jazdy próbnej 530d lub 535d. Jak "manual" z tym silnikiem działa w serii 3 to wiem, ale serią 5 touring nie jechałem, nie prowadziłem. Czy z tym motorem (258KM) można liczyć na dynamikę szczególnie że większość jest z ASB? Szukałem na forum o SMG ale malutko wieści na ten temat, a jeśli już to dotyczą M3. Ma ktoś z użytkowników e60 530i touring, albo chociaż sedana z tą skrzynia i może opisać wrazenia? Ci którzy jeżdżą ze steptronic'iem też proszę o opinie.
Opublikowano
Cześć, ja posiadam skrzynie SMG tyle że w połączeniu z silnikiem 4,4 czyli w 545. Taki sam rodzaj skrzyni wystepuje w 530 o ktorym piszesz. Mi osobiscie się b. podoba ta skrzynia a w trybie sport naprawde szybko mzienia biegi. Dodatkowo dzięki łopatkom w kierownicy na trasie naprawde szybko i plynnie operuje się biegami a jak ci się znudzi to zawsze jest tryb auto. Może troszke jak jest nierozgrana szarpie ale ogolnie jak sie przyzwyuczaisz powinienes byc zadowolony. Oczywiscie jesli kupisz nie zajechany egzemplarz :)
Opublikowano
Cześć, ja posiadam skrzynie SMG tyle że w połączeniu z silnikiem 4,4 czyli w 545. Taki sam rodzaj skrzyni wystepuje w 530 o ktorym piszesz. Mi osobiscie się b. podoba ta skrzynia a w trybie sport naprawde szybko mzienia biegi. Dodatkowo dzięki łopatkom w kierownicy na trasie naprawde szybko i plynnie operuje się biegami a jak ci się znudzi to zawsze jest tryb auto. Może troszke jak jest nierozgrana szarpie ale ogolnie jak sie przyzwyuczaisz powinienes byc zadowolony. Oczywiscie jesli kupisz nie zajechany egzemplarz :)

 

Rozumiem że z SMG motor ma lepsze osiągi niż ze steptronic'iem? Nie mogę znaleźć porównania osiągów. Spalanie będzie pewnie na podobnym poziomie w obu? Przy pojemności 4,5L, 5L to "piątka" lekko płynie do przodu z automatami, ale mam obawy czy te 258 PS wystarczą napędzać kombi?

Opublikowano
Czy ma lepsze osiągiu ze skrzynia SMG to nie wiem, ale fajnie się z nia jezdzi. 258km spokojnie wystarczy na dynamiczna jazde e60, bez obaw.
Opublikowano
SMG na pewno jest szybsze niz steptronic, tylko nie wiem jak zachowuje sie SMG w normalnych wersjach silnikowych w porownaniu do wersji M, nie mialem okazji porownac
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
A mi sie wydaje, ze prawdziwe "nonplusultra" w BMW to reczna skrzynia. Byc moze, ze ta nowa skrzynia a'la SMG jest lepsza, ale jeszcze nie mialem przyjemnosci sprobowac...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Hej,

 

Mysle, ze nie ma co ruszac reliktu jakim jest SMG. BMW zlozylo ja na cmentarzysku historii, w nowej M3 jej nie ma, a i w obecnej ofercie na BMW5 tez zniknela, oprocz modelu M5. Byla jako wybryk natury, zobaczymy jak uda sie wdrozenie DCT.

 

"BMW wezwie do serwisu aż 2500 ///M-trójek wyposażonych w dwu-sprzęgłową, 7-biegową skrzynię biegów DCT. Dotyczy to samochodów wyprodukowanych do 10 września 2008, modeli rocznikowych 2008, 2009."

 

Poczatki nie wroza nic dobrego.

 

Raczej trza isc w typowy olejowy spowalniacz, choc sa one coraz lepsze, spinaja na stale, a w trybie DS bardzo zwawo zmieniaja biegi. :)

 

/DP

Opublikowano
Hej,

 

Mysle, ze nie ma co ruszac reliktu jakim jest SMG. BMW zlozylo ja na cmentarzysku historii, w nowej M3 jej nie ma, a i w obecnej ofercie na BMW5 tez zniknela, oprocz modelu M5. Byla jako wybryk natury, zobaczymy jak uda sie wdrozenie DCT.

 

"BMW wezwie do serwisu aż 2500 ///M-trójek wyposażonych w dwu-sprzęgłową, 7-biegową skrzynię biegów DCT. Dotyczy to samochodów wyprodukowanych do 10 września 2008, modeli rocznikowych 2008, 2009."

 

Poczatki nie wroza nic dobrego.

 

Raczej trza isc w typowy olejowy spowalniacz, choc sa one coraz lepsze, spinaja na stale, a w trybie DS bardzo zwawo zmieniaja biegi. :)

 

/DP

 

Heh no nie przesadzajmy że to taki relikt, równie dobrze można tak powiedzieć o każdej innej skrzyni. A jednak w m5 montuja SMG. Z tym że SMG z m5 jest inne niż SMG u mnie, to z m5 jest napewno jeszcze szybsze i ma wile roznych ustawień ktorych u mnie brak. Ja moge właczyć sobie tylko tryb sport i naprawde czuć że biegi wchodzą szybko.

Ogólnie moje SMG to zwykla skrzynia manualna bez sprzegła, taka wygodna zabawka, może nie jest dopracowana do perfekcji ale daje fun podczas jazdy no i przełączanie biegów w kierownicy jest poprostu wygodne i nad tym nie ma co dyskutować. Na trasie, wynalazek pierwsza klasa. Zwykły automat nie daje tyle frajdy. Ale za to automat zmienia łagodniej biegi i bardziej komfortowo.

Opublikowano
W nowej M3 jej nie ma bo wymyślili coś lepszego. Jakby nie wymyślili to by było SMG. Jedyna różnica między SMG a DKG to dwa sprzęgła i pewnie dlatego się nazywa DKG a nie SMG III.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano (edytowane)

Chciałbym przy okazji tematu SMG coś napisać od siebie ponieważ jestem użytkownikiem takowej. Uważam że ta skrzynia ma wiecej zalet niż może mieć wad, zresztą jedyną jaką zaobserwowałem jest to że auto stojąc pod górę zjezdża w dół, czyli trzeba auto trzymać na hamulcu...

Natomiast jeżeli Pytasz o konfiguracje z tym silnikiem, to uważam że jest ona bardzo dobra, ponieważ miałem okazję pogonić się z manualem i automatem z tym silnikiem i moja była najszybsza do 130 km/h, prawie obie odjechałem na ok.5 długości wozu... :roll2:

Edytowane przez jarmay69
Opublikowano
A to ciekawe, 5 dlugosci hmmm. Biorac pod uwage jak piszesz, ze to byly te same silniki no to pozostaje tylko pogratulowac. Aha i pamietaj na przyszlosc poinformowac tych innych ze wlasnie sie z nimi bedziesz scigal, inaczej nigdy nikt sie do Ciebie nawet nie zblizy podczas tych Twoich wyscigow. Ta twoja skrzynia to musi byc rzeczywiscie majsterstyk. Wspolczuje i duzo zdrowia Ci zycze, i tej Twojej skrzyni tez. Pozdrawiam!
Opublikowano
Ja mysle, ze on mial cos do powiedzenia. Po prostu niezbyt wierzy Twoim relacjom o 5 dlugosciach przewagi... I chyba nie jest jedyny :wink:

pozdrowienia

Krzysztof

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, ja również jestem użytkownikiem wynalazku SMG w wersji cywilnej. Jej największą wadą według obiegowych opinii jest trwałość. Moja to potwierdza. Wcześniej auto od nowości użytkował mój bliski znajomy, który cztery miesiące temu przy przebiegu 99.500 km wymienił w ASO całą hydraulikę (koszt 15.000 zł brutto). A poza tym cała reszta to tak jak napisał BZQ - prawdziwa frajda. Uważam, że jeżeli auto służy tylko do przemieszczania się z punktu A do B to zwykły automat, ale do większej zabawy zdecydowanie polecam SMG. Gdyby tego wynalazku nie było wziąłbym MT. Dodam jeszcze, że takie parametry jak spalanie, przyśpieszenie, Vmax w instrukcji obsługi dla SMG mają te same wartości co dla MT. Szkoda tylko, że jest tak niewielu użytkowników SMG i to też niestety na minus.

 

BZQ pisałeś w którymś poście, że za pomocą DISa rozwiązałeś problem z przełączaniem z 1 na 2 i z powrotem. Daj znać na ile ta poprawa jest trwała i czy "problem" nie powrócił.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Postanowilem przylaczyc sie do tematu, poniewaz napisalem kiedys artykul o nowej skrzyni Double Clutch Gearbox w modelu M3, ktora trafila obecnie rowniez do cywilnych wersji;) Co do interwencyjnej akcji serwisowej, polega na przeprogramowaniu skrzyni, co ma poprawic niedociagniecia pierwszego softu.

 

Zainteresowanym artykulem :

 

http://www.roadlook.pl/technika/bmw-double-clutch-gearbox-z-systemem-zarzadzania-drivelogic.html

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.