Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sorry Motolo, ale elektrykiem to nie jesteś.

 

Akumulator jest stale pod napięciem alternatora, i na zasadzie różnicy potencajłów jest ładowany, doładowywany- tak zwana praca buforowa baterii.

 

Bateria o większej pojemności = przez dłużej po odpaleniu auta akumulator pobiera prąd by osiągnąć stan naładowania - może to oznaczać przy pewnych warunkach.

Dla alternatora to ryba tak na prawde, napiecie z siebie on wydaje takie samo, co najwyżej będzie chwile dłużej obciążony ładując aku.

Przypominam że akumulator służy tylko do rozruchu, i zasilania alarmu jak auto stoi wyłączone i zamkniete :)

 

No BOOGIE troche sie jeszcze musisz nauczyc :)

Czasy zwyklych alternatorow"czytaj bezmyslnych " juz dawno sie skonczyly

Jak bedziesz mial okazje to zobacz sobie jak w E60 wyglada kabel "-" na akumulatorze.

Jest tam takie male ustrojstwo , dowiedz sie co to jest i jakie ma zadanie a potem sie wypowiadaj.

Po zamknieciu auta akumulator sluzy do jeszcze kilku innych zadan poza zasilaniem alarmu :cool2:

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

No BOOGIE troche sie jeszcze musisz nauczyc :)

Czasy zwyklych alternatorow"czytaj bezmyslnych " juz dawno sie skonczyly

 

:) z chęcią się naucze czegoś nowego

 

Nie chce zgryźliwie pisać że propganda marki nawet zwykłe aku robi czymś niezwykłym...

Alternatorów nie ma inteligentnych, to zwykła maszyna, z regulatorem napięcia.

A akumulator to zwykła bateria kwasowa, ołowiowa, z eletrolitem, również w postaci żelu, i poważnie nie ma tam żadnych wielkich technologii.

Opublikowano

 

No BOOGIE troche sie jeszcze musisz nauczyc :)

Czasy zwyklych alternatorow"czytaj bezmyslnych " juz dawno sie skonczyly

 

:) z chęcią się naucze czegoś nowego

 

Nie chce zgryźliwie pisać że propganda marki nawet zwykłe aku robi czymś niezwykłym...

Alternatorów nie ma inteligentnych, to zwykła maszyna, z regulatorem napięcia.

A akumulator to zwykła bateria kwasowa, ołowiowa, z eletrolitem, również w postaci żelu, i poważnie nie ma tam żadnych wielkich technologii.

 

propaganda ? ok niech bedzie

akumulator jest taki sam jak w kazdym innym samochodzie

alternator prawie tez :roll:

 

jesli chcesz poglebic temat to dowiedz sie o ta kleme "-" na akum.

Wtedy mozemy podyskutowac

pozdr

Opublikowano
Panowie spokojnie, bez nerwów :lol: Wracając do tematu to przy takiej pogodzie jak dzisiaj mamy, to aku spisuje się super, komunikatu o wiadomej treśći: brak, pali na dotyk, ale przed odpaleniem mierząc voltomierzem napiecie akumulatora wychodzi 12.2V czyli przynajmniej 0.4V za mało więc prawdopodobnie dzisiaj odłączam aku, biorę go do domu i ładuję.
Opublikowano
Panowie spokojnie, bez nerwów :lol: Wracając do tematu to przy takiej pogodzie jak dzisiaj mamy, to aku spisuje się super, komunikatu o wiadomej treśći: brak, pali na dotyk, ale przed odpaleniem mierząc voltomierzem napiecie akumulatora wychodzi 12.2V czyli przynajmniej 0.4V za mało więc prawdopodobnie dzisiaj odłączam aku, biorę go do domu i ładuję.

 

W tym aucie i pewnym sposobie eksploatacji nalezy czasem doladowac akumulator, zdaje sie, ze spodkalem sie gdzies w internecie z kalendarzem ladowania akumulatora (wydawnictwo BMW).

Jesli bedziesz to musial robic czesto, to aku padniete, albo cos nie tak z ladowaniem. Prosty test akumulatora zrobi ci kazdy elektryk samochodowy. Na takim tescie wyjdzie czy np jakas cela nie ma zwarcia.

Na to co pokazuja komputery w aucie i w serwisie trzeba patrzec z mocno przymruzonym okiem.

Pozdrawiam

Opublikowano
jasiuq, masz może ten kalendarz gdzieś w PDF-ie?? Może się jeszcze przydać. Dziś przez noc ładowałem akumlutor bardzo małym prądem, bo pokazywało coś koło 2A, a po godzinie spadło do 1A, po dwóch 0.5A, czyli nie był wcale w takim złym stanei jak mi się wydawało. Zostawiłem go na noc i odłączyłem po ok 11h. Mam nadzieję, że teraz jest dobrze naładowany.
Opublikowano
Pamiętajcie o tym że jak już ktoś jednak będzie wymieniał akumulator i zechce zamiast zwykłego założyć żelowy to trzeba przypisać go przez kompa. Mają inne parametry ładowania a komputer ponoć steruje ładowaniem.
Opublikowano

A propos żelowych - wie ktoś, czy są akumulatory żelowe BMW :?:

 

Zamawiając mój nowy akumulator spodziewałem się, że taki właśnie będzie, a otrzymałem tradycyjny aku (jedynie z wskaźnikiem naładowania, czy czymś takim).

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Pamiętajcie o tym że jak już ktoś jednak będzie wymieniał akumulator i zechce zamiast zwykłego założyć żelowy to trzeba przypisać go przez kompa. Mają inne parametry ładowania a komputer ponoć steruje ładowaniem.

 

Hej, kolego ja mam GT1 DIS itd, jedyną opcja jaka jest związana z akumulatorem to "registry new battery" czyli tak jak by zaresjetrowanie zmiany akumulatora i jest takze opcja sprawdzenia przy jakim przebiegu byla zmiana akumulatrora, u mnie jest 0km a jesli zmieniasz przy 80tkm i go zarekjestrujesz to to także będzie zapisane w kompie. Nie wiem jakie jeszcze magiczne funkcje posiada ta opcja, dobrze by bylo gdyby wypowiedzial się ktoś kto dobrze zna ta funkcje.

Opublikowano

Kurde na prawde bym chciał żeby ktoś cokolwiek napisał o kwestii akumulatora....

 

Panowie, blazesjos1, akumulator nie jest w samochodzie ładowany według żadnego algorytmu czy sterowania komputerowego.

 

Przyznaje się, że pracowałem kiedyś w firmie produkującej prostowniki bateryjne dla energetyki, tam stosuje sie baterie wymagające klimatyzowania i specjalnych prostowników realizujące funkcje kompensacji temperaturowej etc.

Dla ciekawych polecam strony www.medcom.pl www.apsenergia.pl

Na stronie firmy hoppecke mozna poczytac o typach baterii - troche ich jest - i są dość ciekawie skontruowane w oparciu o ciekawe pomysły - wewnętrzna rekombinacja gazów, żel w matach szklanych etc.

 

Akumulator w aucie, pracujący na -10 i +40 jest prostym typem baterii, małowydajnym, ale przez to nie potrzebującym specjalnej konserwacji, lepszych prostowników itd.

 

Akumulatory żelowe dla BMW dostarcza Baner.

 

Z chęcią się dowiem, co BMW pokomplikowało w tak prostej sprawie jak ładowanie baterii kwasowej ołowiowej.

Opublikowano
Akumulator wsadzony do auta, napięcie to ~12.6V czyli prawidłowe, ale oczywiście pojawił się błąd: "side window anti trap failure", i gasiłem auto 2 razy niestey błąd pozostał, czy jest to cos poważnego czy mozna z tym jeździć i nie kasować tego??
Opublikowano
to nie błąd, tylko informacja , że wyłącześ funkcję zapobiegającą przytrzaśnięciu przez zamykaną boczną szybę. Zbyt długo trzymałeś wciśnięty przycisk zamykania/otwierania szyby. pozdrawiam
Opublikowano
A propos żelowych - wie ktoś, czy są akumulatory żelowe BMW :?:

 

Zamawiając mój nowy akumulator spodziewałem się, że taki właśnie będzie, a otrzymałem tradycyjny aku (jedynie z wskaźnikiem naładowania, czy czymś takim).

 

pozdr.

Są w BMW żelówki. sa trochę droższe od tradycyjnych le maja ponoć lepszego kopa. Ja sobie taki założyłem i stąd wiem, że coś panowie zmieniali w kompie tłumacząc o innych parametrach ładowania go niż zwykłego. Nie wzieli za to dodatkowej kasy wię chyba nie mieli powodu ściemniać.

Opublikowano
to nie błąd, tylko informacja , że wyłącześ funkcję zapobiegającą przytrzaśnięciu przez zamykaną boczną szybę. Zbyt długo trzymałeś wciśnięty przycisk zamykania/otwierania szyby. pozdrawiam

 

Jezeli jest "failure", to znaczy, ze ta funcja nie dziala-i to raczej nie dlatego, ze zostala wylaczona.

A nawet jesli, to jak ja ponownie wlaczyc?

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Pamiętajcie o tym że jak już ktoś jednak będzie wymieniał akumulator i zechce zamiast zwykłego założyć żelowy to trzeba przypisać go przez kompa. Mają inne parametry ładowania a komputer ponoć steruje ładowaniem.

 

Hej, kolego ja mam GT1 DIS itd, jedyną opcja jaka jest związana z akumulatorem to "registry new battery" czyli tak jak by zaresjetrowanie zmiany akumulatora i jest takze opcja sprawdzenia przy jakim przebiegu byla zmiana akumulatrora, u mnie jest 0km a jesli zmieniasz przy 80tkm i go zarekjestrujesz to to także będzie zapisane w kompie. Nie wiem jakie jeszcze magiczne funkcje posiada ta opcja, dobrze by bylo gdyby wypowiedzial się ktoś kto dobrze zna ta funkcje.

 

Jesli uzywasz GT1 to zwroc uwage ze przy rejestracji wymiany akumulatora jest pytanie czy wymieniasz aku na inny (o innych parametrach).

Zadnych innych "magicznych" funkcji nie ma :D

Opublikowano

tak samo jak wyłącza. Przytrzymać jeszcze 4 sek przycisk zamykania szyby po jej zamknięciu.

ps. nie zuważyłem "failure". zaraz sprawdzę w instrukcji.

Opublikowano
to nie błąd, tylko informacja , że wyłącześ funkcję zapobiegającą przytrzaśnięciu przez zamykaną boczną szybę. Zbyt długo trzymałeś wciśnięty przycisk zamykania/otwierania szyby. pozdrawiam

 

Jezeli jest "failure", to znaczy, ze ta funcja nie dziala-i to raczej nie dlatego, ze zostala wylaczona.

A nawet jesli, to jak ja ponownie wlaczyc?

 

W tym przypadku pomaga inicjalizacj szyb

Wykonuje sie ja tak:

-przytrzymujesz przycisk otwierania szyby az szyba zjedzie do samego dolu i niepuszczajac przzycisku trzymasz go okolo 15-20 sekund

-nastepnie puszczasz przycisk i przytrzymujesz go w kierunku zamykania szyby , po calkowitym zamknieciu szyby nadal trzymasz przycisk przez 15-20 sekund

-puszczasz przycisk i gotowe

 

Pojawienie sie bledu inicjalizacji szyb po rozlaczeniu akumulatora jest calkiem normalne

Opublikowano

W instrukcji nie znalazłem jak brzmi komenda, lecz sam kiedyś wcisnąłem przycisk na dłużej i taki napis wyświetlił się, tylko nie jestem pewien czy końcówka brzmiała failure czy overridden. Trzeba sprawdzić to organoleptycznie. :mrgreen:

pozdrawiam

Opublikowano
to nie błąd, tylko informacja , że wyłącześ funkcję zapobiegającą przytrzaśnięciu przez zamykaną boczną szybę. Zbyt długo trzymałeś wciśnięty przycisk zamykania/otwierania szyby. pozdrawiam

 

Jezeli jest "failure", to znaczy, ze ta funcja nie dziala-i to raczej nie dlatego, ze zostala wylaczona.

A nawet jesli, to jak ja ponownie wlaczyc?

 

W tym przypadku pomaga inicjalizacj szyb

Wykonuje sie ja tak:

-przytrzymujesz przycisk otwierania szyby az szyba zjedzie do samego dolu i niepuszczajac przzycisku trzymasz go okolo 15-20 sekund

-nastepnie puszczasz przycisk i przytrzymujesz go w kierunku zamykania szyby , po calkowitym zamknieciu szyby nadal trzymasz przycisk przez 15-20 sekund

-puszczasz przycisk i gotowe

 

Pojawienie sie bledu inicjalizacji szyb po rozlaczeniu akumulatora jest calkiem normalne

Próbowałem i nie działa ten patent :(

Opublikowano

Próbowałem i nie działa ten patent :(

 

A ktora szyba Ci niedziala?

Probowales wlasnie ta?

Zrob to pare razy , czasami trzeba troche cierpliwosci :)

Opublikowano
jasiuq, masz może ten kalendarz gdzieś w PDF-ie?? Może się jeszcze przydać. Dziś przez noc ładowałem akumlutor bardzo małym prądem, bo pokazywało coś koło 2A, a po godzinie spadło do 1A, po dwóch 0.5A, czyli nie był wcale w takim złym stanei jak mi się wydawało. Zostawiłem go na noc i odłączyłem po ok 11h. Mam nadzieję, że teraz jest dobrze naładowany.

 

Niestety nie mam, ale jest do kupienia :norty:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NR71&mospid=48802&btnr=01_0670&hg=01&fg=35

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Próbowałem i nie działa ten patent :(

 

A ktora szyba Ci niedziala?

Probowales wlasnie ta?

Zrob to pare razy , czasami trzeba troche cierpliwosci :)

Nie wiem która szyba, bo nie jest napisane. W komunikacie czytamy: "side window" czyli, że boczna co mi za wiele nie pomaga, no wiem tylko, że nie tylne boczne. A jak mam dojść do tego, która to?? Bo komunikat mam cały czas. Rozumiem, że tą operację wykonuje się przy zgaszonym motorze?

Opublikowano

Na niemieckim forum E60 przeczytalem wlasnie, ze w przypadku przednich szyb nalezy przy wlaczonym zaplonie zjechac na dol a potem w gore a nastepnie przytrzymac przycisniety w dol przycisk przez ok. 10 sekund . Z tylu podobnie, z ta roznica, ze trzeba zjechac na dol i wtedy przytrzymac przycisk wcisniety w gore przez 17 sekund ( :?: ).

 

Tu jest oryginal wiadomosci:

http://www.motor-talk.de/forum/einklemmschutz-t628400.html?highlight=fensterheber%3Binitialisierung#post4867004

 

W niektorych samochodach ten trik nie dziala, wtedy ASO BMW (w wiekszosci przypadkow podobno za darmo) wymienia jakies gumowe prowadniki w szybach.

pozdrowienia

Krzysztof

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Opiszę mój dziwny problem z rozładowywaniem się akumulatora.

 

3 tygodnie temu wymieniłem stary wysłużony oryginalny Aku na nowy BOSCH S4 95Ah 800A (adaptowany INPĄ).

Problem zaczął się 3dni temu. Po przejechanej trasie 100km zostawiłem auto pod chmurką na zaledwie 30h przy temp około -10stopni (światła na pewno były wyłączone). Auto zapaliło dopiero po spięciu kablami z innym dieslem :( . Dodam, że lampki, zegary, idrive to wszystko dało się uruchomić, natomiast prąd i obrót rozrusznikiem był zdecydowanie zbyt anemiczny.

Po powrocie do domu (znowu 100km) i 24h postoju pod chmurką przy temp -12 stopni zmierzyłem parametry Aku, ładowania i poboru.

Aku wg ukrytego menu i wg podpiętego Multimetra pokazał o dziwo 100% mocy - 12,6V.

Ładowanie przy obciążeniu (światła, muzyka, nawiewy) pokazało 14,8V.

Natomiast pobór prądu przy wyłączonym aucie na początku 5,6A, natomiast po przejściu w stan uśpienia (po około minucie) na poziomie 0,57A.

Dzisiaj po 10h od pomiarów test Aku z ukrytego menu pokazuje 12,3-12,4V i auto zapaliło z trudem ale za 1 razem.

 

Dodam, że nie posiadam żadnych dodatkowych alarmów, wykluczyłem również świecenie się żarówki w bagażniku, którą sprawdziłem. Zastanawiam się nad jakimś zwarciem w instalacji i lewym poborze prądu.

 

Czy jest możliwe żeby praktycznie nowy AKU przy obecnej temperaturze -12 miał prawo do tak szybkiego rozładowywania się ? i czy pobór prądu mam właściwy ? Co o tym wszystkim myślicie ? :(

 

Auto: BMW E60 525d (2004r., 190tys)

Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.