Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moje pytanie jest odnośnie pojawiającego się komunikatu dotyczącego "wysokiego poziomu rozładowania akumulatora". Mianowicie dziasiaj rano zapalając auto pojawił się komunikat o właśnie takiej treści, w którym możemy również przczytać, że należy wyłączyć zbędne urządzenia pokładowe pobierajce energię oraz udać się do serwisu. Co ciekawe nie zauważyłem żadnych oznak utrudnionego rozruchu, w porównaniu z zapalaniem go w np. lato, odpala szybko, nie kręci za długo, ani nic z tych rzeczy. Czy ktoś miał podobny problem w e60, jeżeli tak to co powiniennem zrobić? Dodam, że dziennie pokonuję ok. 15 km w jedną stronę po czym kilka godzin stoi na dworze i potem powrót kolejne 15 km, czy mogę się spodziewć, że któregoś dnia faktycznie nie odpali??
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ile lat ma twój akumulator? Jak więcej niż 3 to szykuj się na wymianę a na początek to może go podładuj.

15 km to rzeczywiście nie za dużo może poprostu ma zamało czasu by się naładować samemu, pomóż mu prostownikiem i pewnie będziesz miał spokuj do następnej zimy.

Opublikowano
Moje pytanie jest odnośnie pojawiającego się komunikatu dotyczącego "wysokiego poziomu rozładowania akumulatora". Mianowicie dziasiaj rano zapalając auto pojawił się komunikat o właśnie takiej treści, w którym możemy również przczytać, że należy wyłączyć zbędne urządzenia pokładowe pobierajce energię oraz udać się do serwisu. Co ciekawe nie zauważyłem żadnych oznak utrudnionego rozruchu, w porównaniu z zapalaniem go w np. lato, odpala szybko, nie kręci za długo, ani nic z tych rzeczy. Czy ktoś miał podobny problem w e60, jeżeli tak to co powiniennem zrobić? Dodam, że dziennie pokonuję ok. 15 km w jedną stronę po czym kilka godzin stoi na dworze i potem powrót kolejne 15 km, czy mogę się spodziewć, że któregoś dnia faktycznie nie odpali??

 

A moze zostawiles jakies urzadzenie wlaczone?

Mialem juz taka przygode. Wszystko sie pokasowalo w BC data i godzina rowniez, ale zapalil bez problemu. Komunikat mialem podobny, ale zinterpretowalem jako wysoki pobor pradu !!! Nie doszedlem co bylo przyczyna, ale zdarza sie czasem , ze pomimo zamkniecia samochodu nadal gra radio :mad2:

Ach ta wspaniala elektronika :liar:

Opublikowano

miałem to samo akumlator miał 4 lata i czasem wywalała taki błąd aż całkiem go trafiło

 

przy wymianie aku pamietaj o tym żeby kupić o identycznych parametrach ja naprzykład oryginalnie miałem 90Ah akurat takiego nie mieli wieć kupiłem 100Ah zaczeła wyrzucac rużne błedy kiedy juz dotarłem na serwis okazało sie że moje auto przyjmuje jedynie 90Ah lub 110Ah... musiałem zmienic ale wybrałem ten wiekszy 110Ah tylko wiązało się to ze zmiana parametrów alternatora... wtedy Pan w serwisie powiedział że samodzielnie to można żarówki zmienić reszta to programowanie :mad2:

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
miałem to samo akumlator miał 4 lata i czasem wywalała taki błąd aż całkiem go trafiło

 

przy wymianie aku pamietaj o tym żeby kupić o identycznych parametrach ja naprzykład oryginalnie miałem 90Ah akurat takiego nie mieli wieć kupiłem 100Ah zaczeła wyrzucac rużne błedy kiedy juz dotarłem na serwis okazało sie że moje auto przyjmuje jedynie 90Ah lub 110Ah... musiałem zmienic ale wybrałem ten wiekszy 110Ah tylko wiązało się to ze zmiana parametrów alternatora... wtedy Pan w serwisie powiedział że samodzielnie to można żarówki zmienić reszta to programowanie :mad2:

Moje pytanie jest odnośnie pojawiającego się komunikatu dotyczącego "wysokiego poziomu rozładowania akumulatora". Mianowicie dziasiaj rano zapalając auto pojawił się komunikat o właśnie takiej treści, w którym możemy również przczytać, że należy wyłączyć zbędne urządzenia pokładowe pobierajce energię oraz udać się do serwisu. Co ciekawe nie zauważyłem żadnych oznak utrudnionego rozruchu, w porównaniu z zapalaniem go w np. lato, odpala szybko, nie kręci za długo, ani nic z tych rzeczy. Czy ktoś miał podobny problem w e60, jeżeli tak to co powiniennem zrobić? Dodam, że dziennie pokonuję ok. 15 km w jedną stronę po czym kilka godzin stoi na dworze i potem powrót kolejne 15 km, czy mogę się spodziewć, że któregoś dnia faktycznie nie odpali??

 

A moze zostawiles jakies urzadzenie wlaczone?

Mialem juz taka przygode. Wszystko sie pokasowalo w BC data i godzina rowniez, ale zapalil bez problemu. Komunikat mialem podobny, ale zinterpretowalem jako wysoki pobor pradu !!! Nie doszedlem co bylo przyczyna, ale zdarza sie czasem , ze pomimo zamkniecia samochodu nadal gra radio :mad2:

Ach ta wspaniala elektronika :liar:

No własnie nie zostawiam nigdy nic włączonego, zawsze sprawdzam 2 razy czy nic się nie świeci, nie gra itp. Mam taką obsesję na punkcie akumulatora, że wszyscy znajomi sie ze mnie śmieją, że na postoju z wyłączonym motorem to nawet radia nie puszczam o innych ustrojstawach nie wspominam. Jak patrzę na e60 to nie widzę super samochodu tylko jeden wielki pochłaniacz energii, a tu milion lampek do podświetlania wnętrza+leicht paket, a tu radio, to grzane sitze, to cały monitor od obc. Nie pokasowało mi się nic jak narazie.

Do maciek_bmw i miałeś dokładnie tak samo jak ja: że nie miał problemów z odpalaniem, wyświetlał się komunikat, a mimo to odpalał bez broblemu i po jakim czasie padł dokumentnie? Nie mam już siły do tego akumulatora, poza tym jaki będzie wstyd jak będzie trzeba prosić o pomoc kogos z kablami :duh:

Opublikowano

Kolego, wlasnie toczy sie tez dyskusja na temat regulatora napiecia.

 

U mnie tez tak bylo, ze zapalala sie kontrolka ladowania, a autko i tak spokojknie zapalalo. i tak przez okolo miesiac.

Az w efekcie najprawdopodobniej bedzie do wymiany regulator napiecia;/

Opublikowano
Kolego, wlasnie toczy sie tez dyskusja na temat regulatora napiecia.

 

U mnie tez tak bylo, ze zapalala sie kontrolka ladowania, a autko i tak spokojknie zapalalo. i tak przez okolo miesiac.

Az w efekcie najprawdopodobniej bedzie do wymiany regulator napiecia;/

Czyli wyświetla Ci sie ten sa komunikat co mi pt."High rate discharge of the battery"

Opublikowano
Przeczytałem teraz twój temat i część tematu, który założył dnowiński(link w twoim temacie) i zaraz dostanę zawału :cry:
Opublikowano
Moje pytanie jest odnośnie pojawiającego się komunikatu dotyczącego "wysokiego poziomu rozładowania akumulatora". Mianowicie dziasiaj rano zapalając auto pojawił się komunikat o właśnie takiej treści, w którym możemy również przczytać, że należy wyłączyć zbędne urządzenia pokładowe pobierajce energię oraz udać się do serwisu. Co ciekawe nie zauważyłem żadnych oznak utrudnionego rozruchu, w porównaniu z zapalaniem go w np. lato, odpala szybko, nie kręci za długo, ani nic z tych rzeczy. Czy ktoś miał podobny problem w e60, jeżeli tak to co powiniennem zrobić? Dodam, że dziennie pokonuję ok. 15 km w jedną stronę po czym kilka godzin stoi na dworze i potem powrót kolejne 15 km, czy mogę się spodziewć, że któregoś dnia faktycznie nie odpali??

 

A moze zostawiles jakies urzadzenie wlaczone?

Mialem juz taka przygode. Wszystko sie pokasowalo w BC data i godzina rowniez, ale zapalil bez problemu. Komunikat mialem podobny, ale zinterpretowalem jako wysoki pobor pradu !!! Nie doszedlem co bylo przyczyna, ale zdarza sie czasem , ze pomimo zamkniecia samochodu nadal gra radio :mad2:

Ach ta wspaniala elektronika :liar:

Czyli Ty jasiuq nic z tym nie robiłeś, rozumiem??

Opublikowano
Hej, Oleg niczym sie nie przejmuj zaraz podam ci nitrogliceryne i zawału nie będzie. Najpierw powiem tak, akumulatory w BMW jeśli są oryginalne wytrzymuja około 5-6 lat w zależności od auta i napompowania go elektroniką. W e39 miałem taka sytuacje że z akumulatora samo zaczeło spadać napięcie ile byś go nie ładował napięcie spadało samoistnie do 11,8 a potem powoli w dół. Moża było tak jeżdzić no ale po co? Stawało się to uciążliwe. Weż volomierz i sprawdź jakie aktualnie napięcie ma twoj akku. Powinien chyba mieć 12,2 -12,5 albo cos w okolicach, nie pamiętam. Naładuj go prostownikiem, a pożniej sprawdź czy napięcie spada z niego jak w moim przypadku, jeśli tak to znaczy że powoli zbliża się jego kres :) Natomiast jeśli chodzi o alternator, to sprawdz ładowanieczy nie jest za małe lub za duże. JEsli mieści sie w normie w okolicach 13 - 13,5 v zdaje się to niczym się nie przejmuj. Ogólnie nie ma się co stresować nic poważnego. Nie wymieniaj niepotrzebnych częśći, nie każdy objaw podobny do siebie jest taki sam, nie przejmuj sie tym co czytasz w innych postach :) Pozdrawiam
Opublikowano
Hej, Oleg niczym sie nie przejmuj zaraz podam ci nitrogliceryne i zawału nie będzie. Najpierw powiem tak, akumulatory w BMW jeśli są oryginalne wytrzymuja około 5-6 lat w zależności od auta i napompowania go elektroniką. W e39 miałem taka sytuacje że z akumulatora samo zaczeło spadać napięcie ile byś go nie ładował napięcie spadało samoistnie do 11,8 a potem powoli w dół. Moża było tak jeżdzić no ale po co? Stawało się to uciążliwe. Weż volomierz i sprawdź jakie aktualnie napięcie ma twoj akku. Powinien chyba mieć 12,2 -12,5 albo cos w okolicach, nie pamiętam. Naładuj go prostownikiem, a pożniej sprawdź czy napięcie spada z niego jak w moim przypadku, jeśli tak to znaczy że powoli zbliża się jego kres :) Natomiast jeśli chodzi o alternator, to sprawdz ładowanieczy nie jest za małe lub za duże. JEsli mieści sie w normie w okolicach 13 - 13,5 v zdaje się to niczym się nie przejmuj. Ogólnie nie ma się co stresować nic poważnego. Nie wymieniaj niepotrzebnych częśći, nie każdy objaw podobny do siebie jest taki sam, nie przejmuj sie tym co czytasz w innych postach :) Pozdrawiam

Dziękuję za nitroglicerynę, bo może być potrzebna. BZQ, powiedz mi jak mam sprawdzić ładowanie alternatora?(voltomierzem, jeżeli tak to jak?) Czy jeżeli chodzi o akumulator to sprawdzać na klemach czy pod maską?? Jutro prawdopodobnie się tym zajmę, dlatego jeszce jedno pytanie, jak myslicie odpiąć aku poczekać 5 minut i zapiąć z powrotem i zobaczyć czy ten komunikat zgaśnie??

Opublikowano
jak sprawdzisz napięcie na klemach przy wyłaczonym silniku to będzie to napięcie akumulatora a jak przy silniku uruchomionym to będzie to napięcie ładowania alternatora,prawidłowe zawiera się w przedziale 13,8-14,4 V,najlepiej podjedz gdzieś do elektromechanika i niech ci sprawdzi akumulator testerem,jak np.przy obciążeniu na testerze powiedzmy 200 A napięcie będzie spadać poniżej 10 v to aku już raczej do wymiany
Opublikowano (edytowane)
Hej, Oleg niczym sie nie przejmuj zaraz podam ci nitrogliceryne i zawału nie będzie. Najpierw powiem tak, akumulatory w BMW jeśli są oryginalne wytrzymuja około 5-6 lat w zależności od auta i napompowania go elektroniką. W e39 miałem taka sytuacje że z akumulatora samo zaczeło spadać napięcie ile byś go nie ładował napięcie spadało samoistnie do 11,8 a potem powoli w dół. Moża było tak jeżdzić no ale po co? Stawało się to uciążliwe. Weż volomierz i sprawdź jakie aktualnie napięcie ma twoj akku. Powinien chyba mieć 12,2 -12,5 albo cos w okolicach, nie pamiętam. Naładuj go prostownikiem, a pożniej sprawdź czy napięcie spada z niego jak w moim przypadku, jeśli tak to znaczy że powoli zbliża się jego kres :) Natomiast jeśli chodzi o alternator, to sprawdz ładowanieczy nie jest za małe lub za duże. JEsli mieści sie w normie w okolicach 13 - 13,5 v zdaje się to niczym się nie przejmuj. Ogólnie nie ma się co stresować nic poważnego. Nie wymieniaj niepotrzebnych częśći, nie każdy objaw podobny do siebie jest taki sam, nie przejmuj sie tym co czytasz w innych postach :) Pozdrawiam

Dziękuję za nitroglicerynę, bo może być potrzebna. BZQ, powiedz mi jak mam sprawdzić ładowanie alternatora?(voltomierzem, jeżeli tak to jak?) Czy jeżeli chodzi o akumulator to sprawdzać na klemach czy pod maską?? Jutro prawdopodobnie się tym zajmę, dlatego jeszce jedno pytanie, jak myslicie odpiąć aku poczekać 5 minut i zapiąć z powrotem i zobaczyć czy ten komunikat zgaśnie??

 

Ładowanie sprawdzisz podpinając woltomierz albo pod maska albo przy akumulatorze a najlepiej i w jednym i drugim miejscu wyniki powinny być takie same jeśli nie są tzn że gdzieś na kablach coś gubi, ale nie powinno tak być, najlepiej weź do tego jakiegoś kumpla opdal auto, on niech dodaje gazu a ty sprawdzaj wyniki i zapisuj żeby podzielić się nimi z nami :) Narazie nie odpinaj aku to nie ma po co, i sprawdz jakie masz napiecie samego akumulatora! przed odpaleniem auta. Jak już chcesz wyjmować aku to naładuj go prostownikiem i zobacz czy nie spada z niego napięcie , czy trzyma je.

Edytowane przez BZQ
Opublikowano

do Oleg-BMW:

Czy masz moze lokalizator GPS lub inny niefirmowy alarm?. Jeśli tak, to takie komunikaty po dłuższym okresie bez uruchamiania samochodu sa normalne i wynikają porównywania przez komputer wartości napiecia aku w spoczynku (czyli stopnia zuzycia aku). pzdr

Opublikowano

BZQ, mógłbyś powiedzieć przy jakich prędkościach obrotowych silnika powiniennem sprawdzić prąd ładowania? Dobra na razie nie odpinam aku, jutro jak uda się to pomierzyć, to opiszę wyniki w tym temacie.

Do dcj: Nic mi nie wiadomo o niefabrycznych alarmach i gpsach w moim samochodzie. Poza tym odpalany jest regularnie.

Opublikowano
Moje pytanie jest odnośnie pojawiającego się komunikatu dotyczącego "wysokiego poziomu rozładowania akumulatora". Mianowicie dziasiaj rano zapalając auto pojawił się komunikat o właśnie takiej treści, w którym możemy również przczytać, że należy wyłączyć zbędne urządzenia pokładowe pobierajce energię oraz udać się do serwisu. Co ciekawe nie zauważyłem żadnych oznak utrudnionego rozruchu, w porównaniu z zapalaniem go w np. lato, odpala szybko, nie kręci za długo, ani nic z tych rzeczy. Czy ktoś miał podobny problem w e60, jeżeli tak to co powiniennem zrobić? Dodam, że dziennie pokonuję ok. 15 km w jedną stronę po czym kilka godzin stoi na dworze i potem powrót kolejne 15 km, czy mogę się spodziewć, że któregoś dnia faktycznie nie odpali??

 

A moze zostawiles jakies urzadzenie wlaczone?

Mialem juz taka przygode. Wszystko sie pokasowalo w BC data i godzina rowniez, ale zapalil bez problemu. Komunikat mialem podobny, ale zinterpretowalem jako wysoki pobor pradu !!! Nie doszedlem co bylo przyczyna, ale zdarza sie czasem , ze pomimo zamkniecia samochodu nadal gra radio :mad2:

Ach ta wspaniala elektronika :liar:

Czyli Ty jasiuq nic z tym nie robiłeś, rozumiem??

 

 

Nie nic nie robilem, bo na bank cos sie palilo, zreszt Twoj komunikat tez o tym swiadczy. Te lampki i nne pierdoly to nie problem. Problem tkwi w milionach sterownikow, ktore sie same i nawzajem co jakis czas wzbudzaja. Ja na razie problemow z aku nie mam , jestem tak czesto na serwisie, ze mam ciagle doladowany :norty:

Ale jak wozek postoi 3 dni w garazu to juz slabiej kreci rozrusznikiem.

 

Pozdrawiam.

 

Przypomnialem sobie o pewnym autku z podobnym problemem - potrafilo aku w kilka godzin rozladowac, a byl on sprawny. Serwis nie potrafil znalezc przyczyny, ktora tkwila wlasnie w sterownikach, ktore sie wzbudzaly i zarly prad!

Opublikowano
BZQ, mógłbyś powiedzieć przy jakich prędkościach obrotowych silnika powiniennem sprawdzić prąd ładowania? Dobra na razie nie odpinam aku, jutro jak uda się to pomierzyć, to opiszę wyniki w tym temacie.

Do dcj: Nic mi nie wiadomo o niefabrycznych alarmach i gpsach w moim samochodzie. Poza tym odpalany jest regularnie.

 

Nie ma jakis specjalnych obrotów pomiarowych, dodaj gazu i przytrzymaj chwile i powinno ladowanie podskoczyc. Swoja drioga jeżeli coś komuś rozładowywuje auto to sprawdzcie sobie czy przypadkiem nie padają wam jeże od klimy, w e39 częsta przypadłośc ktora powodowała też rozładowywanie aku. Dmuchawy dobrze wam chodzą? Obroty dmuchawy nie faluja? Nie załącza się lekko dmuchawa po wyłączeniu auta?

Opublikowano
Po testach wyszło, że akumuluator jest w złej kondycji. Przed odpaleniem wskazanie: 12.06V, ładowanie alternatora jakiś absurd, bo aż 14.8V, po zgaszeniu motoru(po przejażdżce ok 20km z butowaniem) 12.6V na akumulatorze.
Opublikowano

Czy jest tu może jakiś elektryk i wyjaśni mi o co chodzi z jakimś programowaniem auta przy zmianie pojemności akumulatora ???

Skąd auto "wie" że aku jest o innej pojemności ?

 

Totalnie nie kumam dlaczego inny akumulator to inne napięcia ładowania, przecież zmienić się może tylko prąd ładowania przy założeniu tego samego kryterium czasu ładowania baterii...

 

 

P.S. Nie wiem czy tu nie miesza tak ta procedura testu napięcia na aku przy włączaniu zapłonu, w stosunku do napięcia zarejestrowanego kiedy ostatni raz wyłączaliśmy zapłon.

Opublikowano
Przeczytałem teraz twój temat i część tematu, który założył dnowiński(link w twoim temacie) i zaraz dostanę zawału :cry:

spokojnie szkoda zycia :D

powiedz mi czy masz cos zamontowane w aucie nieoryginalnego? alarm? gps? cb?

Opublikowano
Czy jest tu może jakiś elektryk i wyjaśni mi o co chodzi z jakimś programowaniem auta przy zmianie pojemności akumulatora ???

Skąd auto "wie" że aku jest o innej pojemności ?

 

Totalnie nie kumam dlaczego inny akumulator to inne napięcia ładowania, przecież zmienić się może tylko prąd ładowania przy założeniu tego samego kryterium czasu ładowania baterii...

 

 

P.S. Nie wiem czy tu nie miesza tak ta procedura testu napięcia na aku przy włączaniu zapłonu, w stosunku do napięcia zarejestrowanego kiedy ostatni raz wyłączaliśmy zapłon.

 

moze jakis elektryk jest :roll:

kazda wymiane akumulatora w E60 nawet o tych samych parametrach nalezy zaprogramowac - czytac "zapisac" , aby sterowniki wiedzialy o tym ze jest nowy akumulator , ze nalezy doladowac akum np 90AH a nie np 3 letni ktoremu zostalo juz tylko 70AH , a po wym na 110AH ze teraz trzeba taki zasilic , no i oczywiscie jakie sa rezerwy mocy

pozdr

Opublikowano

Sorry Motolo, ale elektrykiem to nie jesteś.

 

Akumulator jest stale pod napięciem alternatora, i na zasadzie różnicy potencajłów jest ładowany, doładowywany- tak zwana praca buforowa baterii.

 

Bateria o większej pojemności = przez dłużej po odpaleniu auta akumulator pobiera prąd by osiągnąć stan naładowania - może to oznaczać przy pewnych warunkach.

Dla alternatora to ryba tak na prawde, napiecie z siebie on wydaje takie samo, co najwyżej będzie chwile dłużej obciążony ładując aku.

Przypominam że akumulator służy tylko do rozruchu, i zasilania alarmu jak auto stoi wyłączone i zamkniete :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.