Skocz do zawartości

ktory lepszy silnik BMW 320d 136KM czy Audi, VW 1,9TDI 131KM


moloch

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

gdyby nawet do M47 dołożyć turbo GT22 + 3,00" downpipe + 2,5" przelotowy wydech + mocny program - osiągi wcale nie byłyby gorsze

Wątpię. Co z tego, że powietrza byłoby dużo, skoro VP44 nie dawałaby odpowiedniej ilości paliwa?

 

Poza tym temat zszedł z seryjnych (ewentualnie po programie) M47 i AWX/AVF na dość gruntowne przeróbki. Wątpię, że Autorowi o to chodziło.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nawet do M47 dołożyć turbo GT22 + 3,00" downpipe + 2,5" przelotowy wydech + mocny program - osiągi wcale nie byłyby gorsze

Wątpię. Co z tego, że powietrza byłoby dużo, skoro VP44 nie dawałaby odpowiedniej ilości paliwa?

 

Poza tym temat zszedł z seryjnych (ewentualnie po programie) M47 i AWX/AVF na dość gruntowne przeróbki. Wątpię, że Autorowi o to chodziło.

 

 

kolega ma audi A6 2,5 Tdi po chiptuningu ze 163 KM na 194 KM , a przecież ten silnik również opiera się na VP44 i jakoś paliwa nie brakuje.

Poza tym to silnik V6 a nie R4

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale między 194 a 230KM jest prawie 40KM różnicy. Sporo, nieprawdaż?

 

tyle, ze tak jak celowo wskazałem....pompa VP44 w przypadku 2,5tdi podaje paliwo do 6 cylindrów o łącznej pojemności o 0,5 l wiekszej.

 

Widzisz jakąś delikatną różnicę w sensie tego porównania ?

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale między 194 a 230KM jest prawie 40KM różnicy. Sporo, nieprawdaż?

 

tyle, ze tak jak celowo wskazałem....pompa VP44 w przypadku 2,5tdi podaje paliwo do 6 cylindrów o łącznej pojemności o 0,5 l wiekszej.

 

Widzisz jakąś delikatną różnicę w sensie tego porównania ?

Ja rozumiem. Dziwne, że w seryjnym M47 tak trudno o relatywnie spore podniesienie mocy i momentu, rzekomo przez VP44 :roll:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale między 194 a 230KM jest prawie 40KM różnicy. Sporo, nieprawdaż?

 

tyle, ze tak jak celowo wskazałem....pompa VP44 w przypadku 2,5tdi podaje paliwo do 6 cylindrów o łącznej pojemności o 0,5 l wiekszej.

 

Widzisz jakąś delikatną różnicę w sensie tego porównania ?

Hm... to dawaj tak zdłubane BMW. Czemu nie ma takiego u nas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuje silnik odrzutowy zamontować jak widziałem kiedyś w internecie

 

napewno wszyskich wyprzedzicie

 

temat modyfikacji jest dla mnie bez sensu

 

z silnika 2,0 spokojnie można wyciągnąć do 600 km ale co do żywotności , ekonomiczności i awaryjności ...... bez sesnu rozważania

 

wracjąc do tematu to wybierz auto jakie ci się podoba , oba są bardzo porównywalne , sam się zastawnawiałem nad audi i BMW - wybrałem bmw bo mi bardziej pasuje i jest ich mniej ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "mniej" to chyba było.

 

Ostatnio nonstop widzę E46 w Wawie. Chyba ostatni rok był dobry dla tego modelu.

 

Wybierając BMW 2,0 136 km i 1,9 Tdi kupiłbym raczej ten drugi z powodów opisanych wcześniej w tym wątku.

 

Jednak szukając w tej kategorii ( co z resztą robiłem i jest wątek na forum) stwierdziłem, że jednak koledzy mają rację i kupiłem to co mam w opisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie gadaj naprawde A4 ja widze od groma , e46 mniej zdecydowanie , e36 jest masa :)

 

BMW mi się lepiej jeździło ale może to już tak jest że wczesniej miałem e36 i się przyzwyczaiłem do tej marki ,

 

osiagi obu aut są naprawde porównywalne , wiec kwestia gustów ,

 

oba auta można polecić

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale między 194 a 230KM jest prawie 40KM różnicy. Sporo, nieprawdaż?

 

tyle, ze tak jak celowo wskazałem....pompa VP44 w przypadku 2,5tdi podaje paliwo do 6 cylindrów o łącznej pojemności o 0,5 l wiekszej.

 

Widzisz jakąś delikatną różnicę w sensie tego porównania ?

Hm... to dawaj tak zdłubane BMW. Czemu nie ma takiego u nas?

 

 

bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie inwestował w ten silnik takiej kasy za którą można po dołożeniu do E46 320d kupić E46 330d.

Dlatego jest bardzo mało 320d z modyfikacjami wykraczającymi poza sam program - co jest bardzo zrozumiałe.

Dlatego nie można oceniać, że M47 ma gorsze możliwości od 1,9 Tdi ASZ czy AWX.

Po samym programie parametry jednych, jak i drugich są zbliżone.

Przy czym w ASZ czy w AWX będzie następował większy spadek mocy w okresie letnim - mają fabryczny beznadziejny SMIC.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale między 194 a 230KM jest prawie 40KM różnicy. Sporo, nieprawdaż?

 

tyle, ze tak jak celowo wskazałem....pompa VP44 w przypadku 2,5tdi podaje paliwo do 6 cylindrów o łącznej pojemności o 0,5 l wiekszej.

 

Widzisz jakąś delikatną różnicę w sensie tego porównania ?

Hm... to dawaj tak zdłubane BMW. Czemu nie ma takiego u nas?

 

 

bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie inwestował w ten silnik takiej kasy za którą można po dołożeniu do E46 320d kupić E46 330d.

Dlatego jest bardzo mało 320d z modyfikacjami wykraczającymi poza sam program - co jest bardzo zrozumiałe.

Dlatego nie można oceniać, że M47 ma gorsze możliwości od 1,9 Tdi ASZ czy AWX.

Po samym programie parametry jednych, jak i drugich są zbliżone.

Przy czym w ASZ czy w AWX będzie następował większy spadek mocy w okresie letnim - mają fabryczny beznadziejny SMIC.

Bzdura. Gdyby tak było, to nikt nie modyfikowałby innego TDI oprócz ARl, czyli 150KM.

Zreszta jaki problem wymienić intercooler na większy?

Piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia albo jesteś zaślepiony marką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że całym sercem jestem za BMW to w tym porównaniu wybrałbym jednak A4. Jeśli BMW to tylko mocna benzyna moim zdaniem.

Audi ma sporo tańsze części na rynku wtórnym i nie tylko (np. turbiny, przepływomierze). Łatwiejsza jest diagnostyka na własnym podwórku (VAG), więcej mechaników ogarniających TDI. Takie są względy praktyczne.

Jednak wygląd i prowadzenie przemawia na korzyść BMW.

Obecnie również mam dylemat A4 B6 AWX/AVF czy BMW E46 330i i kupię to co znajdę pierwsze w satysfakcjonującym mnie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpowiedź jest prosta wg mnie. Już kilka razy chciałem się wypowiedzieć w temacie, teraz jednak mi się zebrało więc się wypowiem.

Porównywanie 1.9TDI i 2.0d nigdy nie będzie miarodajne bo są to auta o konstrukcyjnie innym napędzie. Poza tym jak już ktoś wyżej nadmienił jak ktoś chce kupić BMW z dieslem i chce żeby miało prawdziwe kopytko, to wybiera 330d i ma szybkie auto. Natomiast dla porównania A4 z 2.5TDI jest autem rzadziej spotykanym, a w Leonach, Golfach itp raczej niespotyka się tego motoru.

Więc w autach tego typu trzeba wkładać kaskę aby wzmocnić auto konkretniej w programy, intercoolery itp.

Za te pieniądze (+ BMW 320d) można kupić BMW 330d z niewyżyłowanym trwałym dieslem, o dużej mocy. Do tego auto fabrycznie przystosowane jest do takich mocy (zawieszenie, hamulce).

Inna firma, inna polityka przy projektowaniu aut/silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale między 194 a 230KM jest prawie 40KM różnicy. Sporo, nieprawdaż?

 

tyle, ze tak jak celowo wskazałem....pompa VP44 w przypadku 2,5tdi podaje paliwo do 6 cylindrów o łącznej pojemności o 0,5 l wiekszej.

 

Widzisz jakąś delikatną różnicę w sensie tego porównania ?

Hm... to dawaj tak zdłubane BMW. Czemu nie ma takiego u nas?

 

 

bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie inwestował w ten silnik takiej kasy za którą można po dołożeniu do E46 320d kupić E46 330d.

Dlatego jest bardzo mało 320d z modyfikacjami wykraczającymi poza sam program - co jest bardzo zrozumiałe.

Dlatego nie można oceniać, że M47 ma gorsze możliwości od 1,9 Tdi ASZ czy AWX.

Po samym programie parametry jednych, jak i drugich są zbliżone.

Przy czym w ASZ czy w AWX będzie następował większy spadek mocy w okresie letnim - mają fabryczny beznadziejny SMIC.

 

Bzdura. Gdyby tak było, to nikt nie modyfikowałby innego TDI oprócz ARl, czyli 150KM.

Zreszta jaki problem wymienić intercooler na większy?

Piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia albo jesteś zaślepiony marką.

 

Jaka bzdura ?! o czym Ty w ogole piszesz ?!

 

Mowa jest o porównaniu seryjnego M47 do seryjnego AWX czy ASZ !

Lub też tych samych silników po kolejnych modyfikacjach mechanicznych !

M47 ma o wiele bardziej wydajny IC i to jest argument . A jaki Ty masz argument ?! że " jaki problem wymienić na większy" ?!

 

Rozmawiajmy podając konkretne argumenty !

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu panowie , chipujecie te auta często do powyżej 170 km a później po 3 miesiącach widze tabliczke "sprzedam"

 

współczuje wszyskim którzy się natną na takie zajechane auto

 

absolutnie ja nigdy bym nie kupił auta z chipowanego , każdy samochód jest obliczony na konkretną moc , później się dzieją takie rzeczy że turbo pada , skrzynia , most itd

 

mam konkretny przykład , 2 kolegów 1 z chipował 1,9 TDI drugi 320d , pojeździli niecałe 3 miesiace na tych udoskonaleniach - moc była ale później im się auta rozleciały , padło turbo a później zaczeły padać kolejne elementy i biegiem uciekali z tymi autkami (kolega mi wcześniej opowiadał że stare 1,9 tdi spokojnie można chipować i się nic nie dzieje - na forum audi wyczytał ) obecnie tez jeździ 1,9 Tdi ale już nic nie chipuje i jak mówi nic mu się z autem nie dzieje - od przegladu do przelądu - auto ma już ponad 2 lata a przebiegi ma po 50 tys rocznie i wiecej

 

tak samo sceptycznie podchodze do chipowania 330 - autko to i tak ma dużą moc , a wszyskich nie wyprzedzicie nawet po tiuningu zawsze traficie na mocniejszego , sporo się na tym zastanwiałem i raczej nie bede swojej chipował bo nie widze sesnu , nie bedzie mnie później klął ten który później kupi moje autko , moja to czysta seria - jedynie planuje wstawić tv i navi 16:9 bo mi bardzo brakuje tego - mam kaseciaka , w takim aucie taka niespodzianka :)

 

po jeździe tym samochodem przeszło mi mania pokazywaniu na każdych światłach że ja jestem najszybszy :))

 

oba disle Audi i BMW przy normalnej eksploatacji i bez wariactw są nie do zajechania no i bez chiptiuningu

 

poczytajcie sobie posty o padnietym turbo itd , zwłaszcza te 1,9 i 2,0 są najczęsciej chipowane bo zreguły właściciele tych aut nie mogą zakceptować mocy tych aut i na siłe próbują do 3l dobić i są pewni że to jest bezpieczne dla auta :) radość trwa krótko .

 

wiec przy zakupie pierwsze co bym sprawdził to to czy auto nie było grzebane ,

 

oczywiście że zaraz powiecie że sa delikatne chipy poprawiające udoskonalenia fabryki - może i są ale jednak to jest ingerencja i przy sprzedaży wam nikt nie uwieży że jeździliście na delikatnym chipe - a to można sprawdzić

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście każdy ma prawo do swojej opinii m.in na temat chiptuningu więc Twoją uszanuję ....ale.....

 

jeśli chodzi o szkodliwość chiptuningu......bardzo wiele zależy zarówno od kierowcy jak i również od jakości programu.

Nie mozna generalizować, ze chiptunning to zło.... trzeba natomiast mieć świadomość, że silnik szczególnie po dość mocnym programie, powinien być trochę inaczej traktowany.

Nie będę tu się rozpisywał jak nalezy taki silnik traktować, bo zainteresowani w temacie doskonale wiedzą o co chodzi...

Ja osobiście nie miałem nigdy problemów ani z turbinami ani ogólnie z silnikiem. Wcześniej pond 200.000 km w Octavii 1,9 Tdi z 20% zwiększoną mocą i aktualnie z E46 320d ( ok. 100.000 km po programie ).

 

Sorry za OT

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie wieże w to że ludzie inwestują w chiptiuning i nie wykorzystują tej mocy która im daje , tak samo jak w to że większa moc nie powoduje zużycia szybszego w zasadzie wszyskiego , jak ktoś planuje rok pojeździć to tak robi , powścieka się , później sprzeda i ma problem z głowy - kto inny ma problem i później widać posty na forum

 

i odpowiedz sobie utrzciwie - kupił byś samochód po chipie czy serie ?

 

masz coś co nie możesz używać za często - z tym się zgodze ale wystawiałbym się codziennie na bardzo wielką próbe - nie uzwyać tej mocy :) wątpie żebym zbyt długo się opierał się temu

 

zgodze się że są lekkie chipy na których ludzie jeżdżą i nic się nie dzieje - ale kto wam uwieży przy sprzedąży ? czy warto zakładać ? ja sobie w dalszym ciągu zadaje te pytanie :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do tego większość osób chipujących auta ma jakąś już świadomość jak takie auto użytkować. I ja nie używałem Leona do startu spod świateł, ale do mega elastycznego wyprzedzania innych na trasie.[/b]

 

nie zmienia to faktu że nie chciał bym takiego auta po chipie , szukał bym serii i sam bym chipa założył - bo niestety wole sam to zrobić i wiedziec co mam a nie domyślać się jak użytkownik wczesniej jeździł i co on tam wsadził i co porobił - mam dość przykre doświadczenia z tym związane

 

instalacje gazową w swoim czasie tez sam zakłądałem w sprawdzonym warsztacie i nigdy nie miałem żadnych problemów z autem ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.