Skocz do zawartości

ktory lepszy silnik BMW 320d 136KM czy Audi, VW 1,9TDI 131KM


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wedlug mnie bmw ma to cos czego audi a4 nie ma.kolega powinien zapytac nas o bmw a audi na ich forum.!moj kolega ma a4 1.8 t jak sie przejechal moim to byl zachwycony.mowil ze slaby no ale przesiadl sie z turbo benzyny.mowi ze duzo lepiej mu sie prowadzi .a ja p przejechaniu jesgo audi bylem zachwycony moca .reszta dosc nieciekawa..dla mnie przestarzala.
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano

piszecie, że w M47N do 2000 obr nic się nie dzieje......

 

co do serii to się nie wypowiadam, bo już dawno zapomniałem jak się jeździ serią.

Program miałem modyfikowany u Mastersa w bodajże 3 podejsciach. To ostatnie wręcz idealne.......rwie od samego dołu, a elastyczność wręcz idealna - jak dla mnie.

Poza tym śmieszą mnie porównania tego motoru z 1,9 tdi ASZ czy AWX na pompowtryskach. Co innego BMN 2,0 Tdi CR....ale to nowy motor.

 

M47N zdecydowanie wygrywa kulturą pracy......co do osiągów natomiast, cyfry mówią same za siebie .

 

AWX czy ASZ po samym programie można wykręcić bezpiecznie na ok 160 - 170 KM i ok 340 - 360 Nm

 

M47N samym programem uzyskamy bezpieczne 190 KM i ok 410 Nm

 

Aby zwiększyć mozliwości ASZ- a czy AWX-a , musimy zainwestować we FMIC , który w M47N występuje seryjnie.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Prawdopodobnie chodzi o Intercooler.

 

 

dokładnie.....intercooler zamontowany od frontu, o wiele większy i wydajniejszy niż ten montowany z silnikami ASZ czy AWX. Znaczenie jego działania szczególnie latem jest ogromna. Przy mało wydajnym IC , wyższej temperaturze powietrza doładowywanego , osiągi mogą spadać nawet o 10- 15 %.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Prawdopodobnie chodzi o Intercooler.

Audi również / tdi / te 90 konne nie miałi IC czyli chyba AFNy jedne z lepszych , a tak szczerze to jak bym miał wybierać 2.0d 136 konne a audi wybrał bym audi no chyba że 150konne M47N na CR

Opublikowano
M47N samym programem uzyskamy bezpieczne 190 KM i ok 410 Nm

Czy ja wiem, czy takie bezpieczne?

Ale ok, wszystko zależy od konkretnego samochodu... i od konkretnego kierowcy :wink:

EmilWAW - jaką masz moc na kołach?

 

Co do FMIC w A4 B6 do samego programu nie jest konieczny, choć wiadomo, że zbije trochę temperaturę w dolocie. Co innego gdy wrzucamy większą turbinę, wtedy FMIC jest konieczny.

 

PS. 2.0TDI z początkowych lat produkcji nie uchodzi za udane rozwiązanie, ale to nie ten temat.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Zacznijmy może porównywać silniki wyjściowo o tej samej mocy, czyli M47N i 1.9tdi ARL (150KM i 320Nm). Ja po SAMYM programie w Leonie 1.9tdi z ARL-em miałem 182KM i 410Nm. A waży mniej niż E46. Do tego silnik ARL po zmianie dolotu, wydechu na przelotowy, customowym FMIC ma już 210KM i 450Nm. Po zmianie turbiny i sprzęgła na spiek otrzymujemy 250KM/260KM i ok. 500Nm... Żadne 320d by tego nie wytrzymało.
Opublikowano
Zacznijmy może porównywać silniki wyjściowo o tej samej mocy, czyli M47N i 1.9tdi ARL (150KM i 320Nm). Ja po SAMYM programie w Leonie 1.9tdi z ARL-em miałem 182KM i 410Nm. A waży mniej niż E46. Do tego silnik ARL po zmianie dolotu, wydechu na przelotowy, customowym FMIC ma już 210KM i 450Nm. Po zmianie turbiny i sprzęgła na spiek otrzymujemy 250KM/260KM i ok. 500Nm... Żadne 320d by tego nie wytrzymało.

 

Jesli chcesz porównywać wyjsciowo silniki o tej samej mocy, to porównuj również silniki o podobnych modyfikacjach.

Siedzę w temacie modyfikacji dosyć długo, i szczerze powiedziawszy może raczyłbyś wymienić kilka przykładów aut bazujących na 1,9 Tdi z mocą 250 - 260 KM i 500 Nm ???? po samej zmianie turbiny i sprzęgła ?!!!!

 

Kolego piszesz rzeczy zupełnie nie oparte na faktach, tak jakby uzyskanie w/w parametrów jest całkowicie normalne i proste.

 

Taką moc uzyskiwał Masters wygrywając swoim lupo 2 razy z rzędu wyścigi w klasie diesel , ale.... lista modyfikacji jest znacznie dłuższa, m.in bardzo wazna wymiana wałka rozrządu na sportowy.

Podobną moc uzyskuje kolega Rogalotti w swoim VW.

Niestety ciężko porównać Tdi do M47N po mocnym dłubaniu, bo poprostu w polsce mało kto się w to bawi. Po cholerę ładować ok 10.000 zł w poważne mody mechaniczne, skoro dokładając taką sumkę do 2,0d mozna kupić 3,0d

Te bez problemu bez wiekszych modów mechanicznych mozna podciągać pod 300 KM.

Gdy ktoś ma leona, Golfa czy Octavię, wyboru takiego nie ma....jedynie 1,8 T w benzynie, stąd dłubanie 1,9 Tdi jest o wiele bardziej popularne, znane itp.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano

EmilWAW - jaką masz moc na kołach?

 

z tego co pamiętam 152 KM ale muszę zerknąć na wykres :twisted:

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
EmilWAW - jaką masz moc na kołach?

 

z tego co pamiętam 152 KM ale muszę zerknąć na wykres :twisted:

To zernkij bo na ImageShack już nie otwiera tego co kiedyś wklejałeś

Opublikowano
EmilWAW - jaką masz moc na kołach?

 

z tego co pamiętam 152 KM ale muszę zerknąć na wykres :twisted:

To zernkij bo na ImageShack już nie otwiera tego co kiedyś wklejałeś

 

Sprawdziłem, moc na kołach 143 KM :wink:

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Duzo urywa RWD , jestem ciekawy jak u mnie , nie wiem gdzie jechać z automatem , czy w v-tech w Krakowie zmierzą ? czy wogóle warto ze względu na koszta ? a może Katowice ?
Opublikowano
Duzo urywa RWD , jestem ciekawy jak u mnie , nie wiem gdzie jechać z automatem , czy w v-tech w Krakowie zmierzą ? czy wogóle warto ze względu na koszta ? a może Katowice ?

 

 

az tak strasznie nie urywa :) porównywałem wg kilku wykresów FWD i tak naprawdę wyniki są zbliżone :)

 

co innego 4WD, tam dopiero są straty:)

 

Natomiast trakcja na 1-2 RWD zdecydowanie lepsza :)

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
dobrze zrobione 330d ma ok 210KM na kołach a to już coś :mrgreen:

 

 

ehhhh.....przy tej mocy, pokusiłbym się o szperę :twisted:

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
dobrze zrobione 330d ma ok 210KM na kołach a to już coś :mrgreen:

 

 

ehhhh.....przy tej mocy, pokusiłbym się o szperę :twisted:

no i o większą dmuchawkę :mrgreen: bo na silniku ma ponad 280KM , jeden z forumowiczów na bmw-sport tak ma dłubnięte

Opublikowano (edytowane)
nie moglbym sie bardziej zgodzic z moim Przedmowca :cool2:

BMW. I wszystko jasne.

Akurat Twój Przedmówca mówił o chiptuningu i to M47N, a nie M47, o którym mowa w temacie.

Jak chcesz zabrać udział w dyskusji to proszę o konstruktywne opinie nt silników wymienionych w tytule tego wątku, bo pisanie "BMW. I wszystko jasne." nic nie wnosi.

 

Powtórzę raz jeszcze:

wg mnie AWX/AVF powala na łopatki M47.

Edytowane przez Burner
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Powtórzę raz jeszcze:

wg mnie AWX/AVF powala na łopatki M47.

dokładnie tak jest , osobiście już pisałem że w tym zestawieniu wybrał bym OOOO :mrgreen:

Opublikowano
Zacznijmy może porównywać silniki wyjściowo o tej samej mocy, czyli M47N i 1.9tdi ARL (150KM i 320Nm). Ja po SAMYM programie w Leonie 1.9tdi z ARL-em miałem 182KM i 410Nm. A waży mniej niż E46. Do tego silnik ARL po zmianie dolotu, wydechu na przelotowy, customowym FMIC ma już 210KM i 450Nm. Po zmianie turbiny i sprzęgła na spiek otrzymujemy 250KM/260KM i ok. 500Nm... Żadne 320d by tego nie wytrzymało.

W ARLu jest już FMIC, więc do 210KM nie ma potrzeby go zmieniać.

Dodatkowo na seryjnej turbinie od ARLa nie wyciągniesz 210KM.

A te 250/250KM to już śmiech na sali. :lol:

Opublikowano

No to może jak jesteś z Krakowa zadzwoń do Patryka z Compsport'u do Bielska B i spytaj go jakim cudem jest to jednak możliwe.

Gdzieś co przeczytałeś kolego, gdzieś Ci dzwoni, ale za bardzo nie wiesz o co chodzi.

Tak się składa, że poprzednim moim autem był Leon z ARL-em i wiem doskonale, że ma FMIC.

Jednak pisałem o customowym FMIC, czyli ROBIONYM NA ZAMÓWIENIE pod dane auto (czyli większy i przede wszystkim grubszy), bo seryjny traci wydajność przy większym turbo lub przy maksymalnie wykorzystanym seryjnym turbo.

Opublikowano
No to może jak jesteś z Krakowa zadzwoń do Patryka z Compsport'u do Bielska B i spytaj go jakim cudem jest to jednak możliwe.

Gdzieś co przeczytałeś kolego, gdzieś Ci dzwoni, ale za bardzo nie wiesz o co chodzi.

Tak się składa, że poprzednim moim autem był Leon z ARL-em i wiem doskonale, że ma FMIC.

Jednak pisałem o customowym FMIC, czyli ROBIONYM NA ZAMÓWIENIE pod dane auto (czyli większy i przede wszystkim grubszy), bo seryjny traci wydajność przy większym turbo lub przy maksymalnie wykorzystanym seryjnym turbo.

Miszczu, do 210KM wystarczy w zupełności seryjny FMIC - czytaj ze zrozumieniem.

Druga kwestia - nie śmieję się z tego, że nie można wyciągnać 250-260KM z ARLa, bo jeździ kilka takich projektów (znam co najmniej 3 takie auta), ale uwierz, że nie jest to modyfikacja typu "ARL po zmianie dolotu, wydechu na przelotowy, customowym FMIC ma już 210KM i 450Nm. Po zmianie turbiny i sprzęgła na spiek otrzymujemy 250KM/260KM i ok. 500Nm".

Uwierz, że jest to "troszkę" bardziej skomplikowane. :lol:

No ale zapomniałem, że ty miałeś już ARLa i pozjadałeś wszystkie rozumy. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.