Skocz do zawartości

ktory lepszy silnik BMW 320d 136KM czy Audi, VW 1,9TDI 131KM


moloch

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

chyba oczywiste ze kazdy powie, iz bmw bedzie lepsze

jakby uwazali ze jest inaczej to by kupili audi/vw i posaliby na innym forum ;)

 

a tak od siebie, jesli chcesz miec fajny samochod to kup e46, a jesli chcesz miec golfa,leona z 1,9 130 KM i samym programem miec okolice 200 KM to kup VAGa. bedziesz mial tani i szybki samochod dla ludu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeździłem tym i tym.

 

VW to trochę bardziej wariat szczególnie po programie.

 

Dla mnie wybór jest oczywisty: powiem tak E46 silnik bajka a o zamieszeniu można książki pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem i to i to, w VW AUDI drożej wychodzi wymiana rozrządu a w BMW masz bez obsługowo :D wymiana oleju i jazda, no i w kwestii zawieszenia AUDI i nowe VW nie nadaje sie na nasze drogi :!: :dance:

na pewno jak trafisz na złachany egzemplarz i będzie zawsze coś się działo to czy to będzie BMW ,czy AUDI ,VW SKODA itp. będziesz wyzywał dany model tak ze nie ma reguły co to będzie, kupisz co ci sie lepiej podoba :dance: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego martino281 w e46 też masz aluminiowe wahacze i tak samo sie szybko kończą jak w audi. Bierz A4 po 2002 w TDI albo e46 w benzynie :D

O , i to jest dobra rada , tylko że ja w Audi wymieniałem komplet wahaczy / 8szt / po jednej zimie i na jesień zaś2 szt a w BMW są 2szt i niepadają tak często no i RWD a nie AWD :mrgreen: , jeżeli będzie w Audi quattro to zdecydowanie , diesel Audi , BMW benzyna chyba że po lifcie 150km już inaczej pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę pytanie Autora - obiema rękami podpisuję się pod 1.9 TDI 131KM (AVF bądź AWX) :!:

W serii bije na głowę 320d 136KM, przejedź się i BMW i Audi i sam się przekonasz.

W serii AVF czy AWX przyspiesza od początku obrotów, jest naprawdę elastyczny, 50km/h na 4-ce, lekko gazu i auto ochoczo przyspiesza. Nie mogę tego samego powiedzieć o serii 320d, nawet tym 150KM.

 

Jeżdżę w/w TDI (na rolkach taki TDI ma +/- 140KM) i wolę go po mieście niż moją 320d 175KM. Biegi w Audi wchodzą precyzyjniej, no i to "ciągnięcie" od samego dołu (BMW przy malych prędkościach na 2-ce potrafi się zadławić/"przymulić")

Powyżej 120km/h czuć wielką przewagę mocy 320d (175KM), ale przypuszczam, że BMW nie miałoby szans, gdyby Audi było po programie na te 170-175KM.

 

PS. Na 1/4 seria A4 sedan 1.9TDI AWX 131KM (na 195 oponach) wygrywał z moim 320d po programie (na 225 oponach) na pierwszych dwoch biegach, potem dostawał baty.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi jest lżejsze i praktycznie ma większą moc na kołach bo AWD , brak mostu , wału a to ucina trochę moc , zdecydowanie brał bym Audi zwłaszcza od 2002r po liftingu

Nie wiem ile waży A4 sedan (w dowodzie nasz Avant ma 1535kg wpisane), ale tamta A4 nie była AWD a FWD (A4 B6 sedan 2002r ponad 320.000km przelatane :shock: )

Inna charaktrystyka silnika (max moment wcześniej niż w 320d), węższe opony na 15stkach - to wpływalo na to, że na 1 i 2 mi odjeżdżał.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja 320d waży 1625kg , teraz pewnie 1700 po przeróbkach audio :mrgreen: Audi A4 Avant jakie miałem wcześniej troszkę ponad 1300kg a megane kombi jakie miałem też teraz 1150kg , niby jedne gabarytowo auta a jaka róznica , dla porównania sam napęd quattro w A6 dodaje 200kg , a mojego kolegi A8 waży troszkę więcej jak 1700kg no ale buda alu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz tu czytam, że volkswagenowski tdi ciągnie od samego dołu, sam też trzema jeździłem i nigdy bym tak nie powiedział :shock:

W ogóle co to za pomysł żeby na forum BMW pytać o ewentualną przewagę audi czy vw ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest niezniszczalny. Miałem Leona 1.9TDI Top Sport seryjnie 150KM/320Nm, po programie 182KM/410Nm i mimo iż na zewnątrz był głośny, to auto robiło przeciąg i w środku było cicho. Do tego na temat 1.9TDI napisano nie jeden doktorat i droga do przerabiania jest jasna i klarowna. Silnik bez tajemnic, niezawodny, prosty, trwały.

I ciągnie od dołu - miałem maksymalny moment już przy 2100 obr/min. Co innego 2.5TDI, tam trzeba go lekko wkręcić, co jest akurat dziwne, gdyż na logikę większa pojemność=moment niżej, ale cóż, taka uroda.

 

Jeździłem też 320d przed i po lifcie. Przed liftem to jakaś żenada, wyprzedzanie można liczyć kalendarzem. Po lifcie ma już problemy z common rail i turbinami. Co z tego, że auto cichsze, skoro bardziej awaryjne.

Jeśli nie chcesz/nie masz tyle pieniędzy na kupno 330d to nie pchaj się w 2.0d. Kup 1.9tdi i ciesz się bezawaryjnością.

 

A do wcześniejszych postów - 1.9tdi zmasakruje na przyspieszenie i elastyczność swojego odpowiednika w 2.0d po takich samych modach. Mój Leon jak już odnalazł trakcję nie dał szans 328i, z 330d seria też sobie poradził.

Byłbym bardzo zadowolony, gdyby w temacie wypowiadały się osoby mające porównanie, a nie klepiące jak naziści o wyższości BMW, bo to bardzo dobre auta, ale bez przesady, czasem trzeba uznać wyższość konkurencji.

 

Poza dyskusją jest 330d. Świetny silnik, trwały, cichy i ekomoniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciągnie od dołu - miałem maksymalny moment już przy 2100 obr/min.

Moment na papierze a zachowanie auta na drodze to dwie różne sprawy.

Zgadzam się, że 131-konne TDI (ARL tym bardziej) ciągnie od dołu, bo sam się o tym przekonałem. Ale seryjna 320d 150KM ma max moment przy 2000obr/min - nisko, prawda? Tylko co z tego, skoro do tych 2000obr/min nic się nie dzieje? Nawet jak wcisnę mocniej gaz ze startu (bez żadnej procedury startu oczywiście) wskazówka wolno dochodzi do 2000obr/min a potem wystrzeliwuje do tych 4000obr/min i wyżej... W TDI idzie tak samo szybko do i od 2000obr/min, co przekłada się na lepsze i łatwiejsze starty/ruszenia i ma ogromny wpływ na jazdę po mieście.

Wg mnie jeżeli chodzi o sam silnik M47 136KM odpada w przedbiegach. Szczerze? Seria M47N mimo tych 150KM rozczarowała mnie. Po chipie o niebo lepiej.

 

Wybór auta to nie tylko silnik... Autor musi przekalkulować takie sprawy jak jego subiektywne odczucia typu pozycja za kierownicą (w e46 jak dla mnie jest dużo wygodniejsza niż w A4 B6), wygląd auta, cena, potem koszty: serwis, wymiana zawieszenia, wymiana rozrządu w Audi itd.

 

Byłbym bardzo zadowolony, gdyby w temacie wypowiadały się osoby mające porównanie, a nie klepiące jak naziści o wyższości BMW, bo to bardzo dobre auta, ale bez przesady, czasem trzeba uznać wyższość konkurencji.

 

J/w

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wybór auta to nie tylko silnik... Autor musi przekalkulować takie sprawy jak jego subiektywne odczucia typu pozycja za kierownicą (w e46 jak dla mnie jest dużo wygodniejsza niż w A4 B6), wygląd auta, cena, potem koszty: serwis, wymiana zawieszenia, wymiana rozrządu w Audi itd.

 

Poza tym to porownanie wchodzacego na rynek w 2001 B6 TDI 130 km z silnikiem BMW produkowanym od 99 roku.

O kwestii scigania sie dieslami nie bede sie wypowiadal...

Edytowane przez f33m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f33m - sam autor narzucił takie porównanie.

 

Co tak przeżywacie że śilnik 1.9TDI ma takiego kopa jak byśćie jezdzili wcześniej trabantami to jest tylko 131KM myślićie że to jest szybkie auto bo wcześniej nie jezdziliśćie mocnymi autami :D :D

Nikt tu nie przeżywa, że 1.9 TDI AVF/AWX jest nie wiadomo jak szybkie,

ale nie da się ukryć, że jest lepszą jednostką od M47.

A 131KM jest na papierze, na hamowni z reguły wychodzi +-140KM

 

np: seria i program 1.9TDI AVF (właściciel: pawlo5 )

http://images23.fotosik.pl/275/adb3331839e76d2c.jpg

 

Tak BTW do darek K: nie sama wartość mocy i momentu decyduje o dynamice auta :)

 

PS. Gdzie jest Autor wątku?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdziłem i 2.0D 150KM w bmw i 1.9tdi AVF Q w audi A4, i powiem tak, na korzysc bmw w środku cisza, do 2 tys nic sie nie dzieje, potem ladnie się wkręca wyżej, 1.9 tdi w srodku głośno strasznie, fajnie ma moment ułożony,

 

ale w 1.9 tdi też jest się co zepsuć, ,silnik jak kazdy inny, dobrze eksploatowany będzie smigał, ale jak komus przyjdzie wymieniac pompowtryski to już nie będzie tak wesoło...a wiele nie trzeba, wystarczy parę razy zalać trefnej gnojówki i będzie płacz i zgrzytanie zębami...

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tak przeżywacie że śilnik 1.9TDI ma takiego kopa jak byśćie jezdzili wcześniej trabantami to jest tylko 131KM myślićie że to jest szybkie auto bo wcześniej nie jezdziliśćie mocnymi autami :D :D

 

A jakimi Ty jeździłeś szybkimi, że się wypowiadasz? 325i?

Ja miałem 270KM w driftingowym Nissanie 200SX, który ważył jakąś tone.

W domu mam Volvo XC90 V8 4.4 330KM.

Jeździłem Dodgem Viperem, MB CL 5.5 AMG, BMW M5 E39, M6, Lotusem Espritem, Ferrari F550 Maranello, Audi RS4, 400 konnym Evo i ponad 400 konną Imprezą.

Nadal uważasz, że nie wiem co to szybkie auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tak przeżywacie że śilnik 1.9TDI ma takiego kopa jak byśćie jezdzili wcześniej trabantami to jest tylko 131KM myślićie że to jest szybkie auto bo wcześniej nie jezdziliśćie mocnymi autami :D :D

 

A jakimi Ty jeździłeś szybkimi, że się wypowiadasz? 325i?

Ja miałem 270KM w driftingowym Nissanie 200SX, który ważył jakąś tone.

W domu mam Volvo XC90 V8 4.4 330KM.

Jeździłem Dodgem Viperem, MB CL 5.5 AMG, BMW M5 E39, M6, Lotusem Espritem, Ferrari F550 Maranello, Audi RS4, 400 konnym Evo i ponad 400 konną Imprezą.

Nadal uważasz, że nie wiem co to szybkie auto?

 

Jezdzić a mieć takie auta to wielka rużnica ja mogę napisać że jeżdziłem BUGATTI VEYRON, to czemu jeżdzisz KLEKOTEM ja mam w domu F16 :lol

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.