Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Nigdzie nie znalazlem na forum takiego porównania a coraz poważniej mysle o dieslu. Wiem że kazdy powie w tym porównaniu 740d ( a najlepiej kup Pb) ale... czy do konca tak jest??? Moc wiadomo lepsza w 4l spalanie troche większe a czy koszty eksploatacji nie sa zanacznie wieksze??? No i koszt zakupu 740 bedzie wyższy nawet sporo wyzszy niz 730. Na temat 4l i 3l diesla slyszalem tak odmienne i skrajne opinie że postanowilem zapyać na forum. Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie??? Jak narazie mam tylko rozeznanie w benzynie 735 m62 i 740 m60 bo takie posiadałem. pozdrawiam

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Opublikowano
Odpowiem krotko - kosztry eksploatacji 740d sa wysokie (moze nawet 2 razy wyzsze jak 730d). Jak Cie stac to kup sobie wlasnie 740d.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
4l to padaka i tyle, nie ma mitów o psujących się silnikach, zawsze każdy mit jest popraty przypadkami uszkodzenia. Czy ktoś coś powie źle na temat m30?? nie tak samo jak każdy już wie że m60 jest już może nie awaryjny ale na pewno delikatnieszy. To samo tyczy się TDSa, gówno jakich mało i nie ma co ukrywać.
Opublikowano
Koszty eksplatacj az 2 razy wyzsze od 3l diesla??? Aż takiej przepasci sie nie spodziewałem. Mozesz wyjaśnić dlaczego? i czemu mimo to polecasz 740d a nie tanszy w zakupie i eksploatacji 730d?

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Opublikowano
dwa razy droższy w eksploatacji bo ma dwa razy więcej części któe w dieslu najczęściej padają, dwie turbiny, dwie głowice, wtryskiwaczy też nie mało, nie wiem jak z pompą czy są dwie czy jedna. A dlaczego poleci ten silnik bo 560Nm przy 2000rpm i spalaniu 14L nie należy do codzienności.
Opublikowano
Koszty eksplatacj az 2 razy wyzsze od 3l diesla??? Aż takiej przepasci sie nie spodziewałem. Mozesz wyjaśnić dlaczego? i czemu mimo to polecasz 740d a nie tanszy w zakupie i eksploatacji 730d?

Poslalem Ci link do miejsca gdzie jest cala dyskusja na ten temat. Tak jak pisze maslana wszystkiego jest wiecej (pompa jest jedna), hamulce sa troche drozsze (jak w 750) ale z reguly sa to bardzo bogate wersje wyposazenia i sa naprawde zadbane bo to nadal nie auto dla "golasow" ;)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
jedyna sensowna odpowiedz to 740i 4.4 ... :D

 

True. W koncu co jak co, ale na oszczedna eksploatacje nie ma co liczyc w przypadku 740d. Jak ma byc wzglednie tanio na stacji, to lepiej kupic 728i i zalozyc sekwencje.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
jedyna sensowna odpowiedz to 740i 4.4 ... :D

Zgadza sie ale bardzo ciezko o zadbany i dobrze wyposazony model z rocznika 2001. Generalnie swietny silnik ale wole swoj w tym stanie jaki mam teraz ;)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

mavic :clap:

 

haha

 

Jedna jedyna rzecz! Koszty, koszty, koszty! Miales benzynki wez poprawke ze utrzymanie diesla jest kilku krotnie wyzszy. Taniej jest w ekspluatacji ale jak sie zacznie psuc... boli bardzo.

 

Vidlak i 4 litry zawsze beda lepsze. To chyba ze lubisz jezdzic 7ka jak typowa lmuzyna. Ze spokojem, w miare wolno (160km/h) wez 3.0l jest w sam raz ale jak lubisz emocje plynace z jazdy wchodzi w gre tylko 4l :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
no to juz mam porownanie :) latwiej znalezc bardziej zadbaną 740d niz 730d. Naoglądałem sie tego troche a wybredny jestem strasznie i juz wiem ze pozostaje prze 740d :) 3l diesel nie jest tym czego szukam bo ewidentnie brakuje mu mocy ( zastanawiam sie kto wlozyl do tego auta 2.5d) Mam na oku perełke ale cena troche mnie przytłacza. No coż za zadbane auto płaci sie słono....

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Opublikowano
Po za tym co to za diesel któy pali tyle co benzyna, i do tego kosztuje dwa razy więcej i dwa razy więcej siepsuje od benzyny, o koszcie części nie wspomnę. Diestel w E38 to skarbonka bez dna zapamiętajcie sobie to raz na zawsze.
Opublikowano

tak jak mówisz "perełki" zawsze kosztują bo ich stan nie bierze się z niczego innego jak z miłości właściciela a tacy ludzie cenią sobie to co włożyli w samochód.

 

PS. też nie rozumiem tego kto wcisną w 7ke 2,5TDS to jest strasznie słaby silnik na to autko, w manualu jeszcze bym zrozumiał że jakoś sobie radzi ale w automacie to już w ogóle tego nie widzę :roll:

Opublikowano
Po za tym co to za diesel któy pali tyle co benzyna, i do tego kosztuje dwa razy więcej i dwa razy więcej siepsuje od benzyny, o koszcie części nie wspomnę. Diestel w E38 to skarbonka bez dna zapamiętajcie sobie to raz na zawsze.

 

 

Powiedz mi ktora benzyna spali tyle co 4l diesel???? no moze 2.8 i to przy delikatnym muskaniu gazu. Bmw robi naprawde dobre silniki wiec nie martwie sie o ich zywotność porównując do silników innych marek. Kwestia lezy po stronie wlasciciela jak o niego dba. ( benzyne tez da sie zarżnąć) mialem benzynowe v8 wiec wiem co to za silnik, naprawde dobry ale niech ktos mi odpowie dlaczego diesel v8 jest ok 10 000 drozszy od benzyny z tego samego roku???? z czegoś to musi sie brac.... i dlaczego 2.5 tds jest tanszy od benzyny z tego samego roku??? ....

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Opublikowano
jest droższy bo każdy klunkier do diesla jest dwa razy droższy

To auta dla ludzi ktorzy chca miec diesla z roznych powodow, ktorych ekonomiczne uzasadnienie nie pomisci Ci sie w glowie albo zwyczajnie dlatego ze maja taki kaprys.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
i to jest jedyne wytłumaczenie, bo dieslem w automacie jeździ sie naprawdę dobrze, ale trzeba pamiętać że diesel w BMW e38 nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem, benzynachoćby największa jest tańsza bez dwóch zdań.
Opublikowano
Bmw robi naprawde dobre silniki wiec nie martwie sie o ich zywotność porównując do silników innych marek. Kwestia lezy po stronie wlasciciela
Stacji benzynowej, gdyż to właśnie od niego najwięcej zależy, a konkretnie od tego, czy dolewa uzdatnionego opału, czy nie...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I stało sie.... od miesiąca smigam 4.0d i jestem mega zadowolony. Jesli ktos mi powie że diesel v8 nie jest oszczędnym autem to moge sie z nim założyć o krate piwa że jestem w stanie na trasie przejechać 100km na 8l on i to nawet nie za bardzo delikatnie. Pierwszymi spostrzezeniami juz moge sie podzielic: a wiec tak dynamika naprawde super. Odczucie jest takie ze 4.4 benz rozpedza sie wolniej ( oczywiscie zludzenie). Diesel do 2 tys jest mułowaty ale powyżej robi sie rakieta. Spalanie zadowalające nawet bardzo. Awatyjność - tu jeszcze sie nie wypowiem bo za ktotki okres posiadam v8 diesla, jak na razie odpukać.... podsumowując mysle że był to bardzo dobry wybór i gdybym dzis staną przet takim dylematem wybrał bym to samo bez najmniejszego wachania. pozdrawiam wszystkich

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Opublikowano
dobrze wybrales ja mam taka bryczke od maja i jak na razie robilem przy niej :wymiane wszystkich tulei cylindrycznych tłokow i pierscieni jedna turbine- to na koszt byłego wlasciciela bo nie wszyscy wiedza ze wady ktore zostały ukryte przez sprzedajacego czy on o tym wiedzial czy nie są z jego winy.silnik mi padł po zakupie we Wrocławiu w drodze do Gdańska.następnie padł mi radar odleglosciowy od distronica wszystko wskazywało na koniecznosc wymiany - bagatela nowy ok 9tys zł w Stando bmw we Wrocławiu coś tam polutowali w środku i jest ok potem padł sterownik od turbiny tej nie wymienianej- nasze samochody mają elektryczne sterowniki turbin produkowane tylko i wyłącznie dla Gareta produkującego turbiny tego ustrojstwa nie kupisz nowego oddzielnie ,ale pod Warszawa jest zakład elektroniczny ktory te sterowniki naprawia - diAGNOSTYKA JEST ZA DARMO naprawa nie wiem bo facet nie przyjął ode mnie sterownika dopóki nie nabiore pewnosci ze to nie cos po drodze i miał racje w serwisie pomp Pezal w Gdańsku po 5 godz dłubania naprawili mi wtyczke przy sterowniku koszt 400 zł w serwisie bmw za podłączenie komp chcieli 500 . po pewnym czasie silnik znowu zaczął sie mulić komp. serwisowy wskazywał na sonde lambda ktora okazała sie dobra ,ale poniewaz ona podaje do komp info o ilosci tlenu w spalinach to po czesci wpływa to na prace zaworów Egr wyczysciłem je i jest ok. nasze bryczki to zajebiste samochody, ale nie kazdy umie je naprawiać gdy mialem padniety sterownik wszystko wskazywało na przeplywomierz bo tak pokazywał komp diagnostyczny i gdyby nie to ze we Wrocławiu w Stando mi obie przeplywki sprawdzano to bym je pewno wymienił. silniki mechanicznie są nie do zdarcia jak sie o nie dba ale rozbudowana elektronika sterujaca pracą silnika moze nie raz nas narazić na koszty.gdy komp. bedzie mial info oroznicy doladowania miedzy lewą a prawą strona właczy sie awaryjny gdy sonda lambda poda roznice w składzie mieszanki między lewą a prawa stroną właczy sie awaryjny,a wielu cwaniaków i głąbów wykorzysta naszą niewiedze . pozdrawiam
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.