Skocz do zawartości

brak ladowania, regulator, miganie wyswietlacza,alternator


baranmarcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

usterka juz usunieta!!

 

Wymieniony caly alernator, kolektor wydechowy i wszystkie filtry+olej!!

Koszt 3500zl...

 

ale auto nie do poznania!!

 

dynamika przyspieszenie rewelacja!!!

 

i rada dla kazdego:

 

jesli bedzie miec pierwsze objawyu tzn.

 

zapalanie sie lampki od ladowania i komunikat ze aku nie bedzie juz dluzej ladowany to najprawdopodobniej padl Wam regulator napiecia!! szczegolnie lampka ta bedzie sie zapalac w temp ponizej 5 stopni. kiedy cieplo juz nie!!!

Ja zwlekalem z naprawa i spalil sie caly alternator!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 lat później...

Przepraszam że kopie Panowie ale mam podobny problem , radio miga wyskakuje kontrolka akumulatora abs kontrola trakcji itp, czy wymiana regulatora pomoże ??

 

zastanawiam się nad zakupem tego regulatora :

 

http://www.super-bmw.pl/12318510092-regulator-napiecia-alternatora-bmw-5-e60-e61-7-e65-e66-x3.html

 

co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Przepraszam że kopie Panowie ale mam podobny problem , radio miga wyskakuje kontrolka akumulatora abs kontrola trakcji itp, czy wymiana regulatora pomoże ??

 

zastanawiam się nad zakupem tego regulatora :

 

http://www.super-bmw.pl/12318510092-regulator-napiecia-alternatora-bmw-5-e60-e61-7-e65-e66-x3.html

 

co o tym myślicie ?

miałem podobnie dziś odbieram auto przebieg 243tyś km u mnie padł regulator napięcia klemę ibs miałem w 2013 roku wymienianą w aso przy okazji bo akumulator miał 7 lat oryginalny też został wymieniony na solidny ale w promocji bez vatu 400zł a ponadto jak już mieli to rozkręcone to przy okazji dwie rolki dwa paski filtr powietrza części 600zł robocizna z adaptacją akumulatora 290zł .530i benzyna 231km dla informacji djagnoza w aso 460zł regulator 600 wymiana 400 adaptacja plus wymiana akumulatora 150 o rolki paski filtr powietrza już nie pytałem :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że kopie Panowie ale mam podobny problem , radio miga wyskakuje kontrolka akumulatora abs kontrola trakcji itp, czy wymiana regulatora pomoże ??

 

zastanawiam się nad zakupem tego regulatora :

 

http://www.super-bmw.pl/12318510092-regulator-napiecia-alternatora-bmw-5-e60-e61-7-e65-e66-x3.html

 

co o tym myślicie ?

miałem podobnie dziś odbieram auto przebieg 243tyś km u mnie padł regulator napięcia klemę ibs miałem w 2013 roku wymienianą w aso. przy okazji bo akumulator miał 7 lat oryginalny też został wymieniony na solidny ale w promocji bez vatu 400zł a ponadto jak już mieli to rozkręcone to przy okazji dwie rolki dwa paski filtr powietrza części 600zł robocizna z adaptacją akumulatora 290zł .530i benzyna 231km dla informacji diagnoza w aso 460zł regulator 600 wymiana 400 adaptacja plus wymiana akumulatora 150 o rolki paski filtr powietrza już nie pytałem :evil:

POMOŻECIE za wcześnie się ucieszyłem raz ładowanie jest raz zanika do 11,4v na pół godziny jazdy ładowanie 14,4 mierzone miernikiem i w ukrytym menu miałem z dziesięć minut ale zastanawia mnie jedna kwestia dlaczego jak nie mam ładowania to nie zaświeca się komunikat że nie ma ładowania POWODEM JEST NOWY AKUMULATOR? czy też warsztat miał za słaby system diagnostyczny do bmw i po wymianie tego regulatora i akumulatora nie usunęli błędów itp trzeba solidnie wykasować błędy //////// :cry2: dajcie znać proszę bo auto jak nigdy potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak stwierdzono, że padł regulator napięcia? Jakie było wtedy napięcie? Wygląda na to, że od początku jest problem z alternatorem. Trudno powiedzieć jakim sprzętem dysponuje warsztat, w którym robili auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko też dziwna sprawa że moja blondynka nic nie stwierdziła w ostatnich dniach żywota jedynie ,że słabo się rozpędzał i muza słabo łupie :evil: a info o braku ładowania nie było .. dodam jeszcze że wsadziłem aku 100 a do tego modelu to 80 90 lub 110 .dzwoniłem do aso mówili że nie ma problemu ale należy go przypisać do wartości 90 i nie powinno mieć to wpływu że niby nie będzie 10 procent doładowany ale też powiedzieli co producent to odchyły są aby bardziej zachęcić do kupna i może się okazać że 90 moze mieć nawet 80 a natomiast 100 nawet 110 ,na tej samej zasadzie co proszki do prania i napoje na zdjęciu piękne jabłuszko a na odwrocie zawartość jabłka 2procent a cała reszta to tablica mendelejewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Mój pierwszy post, więc wypada się przywitać :D moje problemy z ładowaniem zaczęły się jakiś miesiąc temu, po odpaleniu ładowanie wskakiwalo dopiero po ruszeniu autem ( podgląd w ukrytym menu) ale później było wszystko ok,więc nie zwracałem na to uwagi, jakieś dwa tygodnie temu gdy temp. spadła do ok 5st. po odpaleniu auta,( jakieś 3 minuty) zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora a po ruszeniu kontrolka DD i wskazówki dostały lekkiego szału,ale po przejechaniu kilkuset metrów ładowanie wskoczyło i było ok, pojechałem od razu do kolegi (ogarnięty mechanik-elektryk) i po wyciągnięciu alternatora wymieniliśmy szczotki, które były na wykończeniu ( auto było potrzebne na wczoraj a w żadnej hurtowni nie było żadnych części) komutator sprawdzony i wyglądał dobrze, auto jeździło przez dwa tygodnie, i wszystko bylo ok,ale ładowanie wskakiwało z lekkim opóźnieniem tzn. po ok minucie od odpalenia, dzisiaj mimo temp. ok 10 stopni po odpaleniu ładowanie 11.8 v i czerwona kontrolka akumulatora, przejechałem się kawałek, auto się rozgrzało,ale ładowanie takie samo 11,8 , niestety laweta i do lekarza, teraz pytanie do Was, czy to może być regulator napięcia? czy może uwalony wirnik? wiem że to takie trochę wróżenie z fusów,ale w związku z tragicznym dostępem do alternatora, nie wiem czy kupić cały nowy alternator ? (wiadomo najdroższa opcja)czy ryzykować i kupić sam regulator, muszę mieć sprawne auto, bo robię dosyć dalekie trasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy walniętym regulatorze napięcia z reguły są jego skoki, w Twoim przypadku wypada oddać alternator do regeneracji lub kupić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy walniętym regulatorze napięcia z reguły są jego skoki, w Twoim przypadku wypada oddać alternator do regeneracji lub kupić.

jeśli chodzi o regulator to sugerowałem się tym co było wcześniej napisane o " zimnych lutach" skoków napięcia u mnie nie było, czyli według Ciebie regulator odpada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdziłeś koło pasowe? Jak jest zerwane też może być problem z ładowaniem a przy okazji ze wspomaganiem. U mnie tak ładnie się zerwało, że nie dawało żadnych wibracji, zerwana guma robiła za sprzęgło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś koło pasowe? Jak jest zerwane też może być problem z ładowaniem a przy okazji ze wspomaganiem. U mnie tak ładnie się zerwało, że nie dawało żadnych wibracji, zerwana guma robiła za sprzęgło.

Jak były wymieniane szczotki, to koło było ok, jutro sprawdzimy czy coś się zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę spraw wpływa na działanie alternatora.....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-535d-tou/XXfFDg8


A czy ty sam robiłeś jakieś pomiary miernikiem...???

Dobrze by było sprawdzić napięcie na akumulatorze i na alternatorze gdy silnik jest wyłączony i włączony.

Może masz słabą masę/minus....????

To ładowanie sprawdzałeś w ukrytym menu...?

Aku masz w dobrym stanie????


Zastanawiam się nad tym opóźnionym rozpoczęciem ładowania . Myślałem , że ładowanie baterii rozpoczyna się bezpośrednio po uruchomieniu silnika. W instrukcji opisane jest ,że napięciem ładowania steruje komputer. Może coś się dzieje na lini alternator-komputer. Przewód może jest pęknięty lub zaśniedziały??


Czytając twój opis napięcie ładowania wynosiło 11,8V . Dla mnie to to napięcie było napięciem akumulatora. Przeważnie jak nawalał regulator to wartości napięcia były różne , nie stałe...


Może sprawdź czy jest przejście pomiędzy alternatorem a komputerem

Przewód z sygnałem przy alternatorze masz oznaczony jakoX6524 pin nr 1

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-535d-tou/RROZSzq

a przy komputerze masz kość z oznaczeniem X2411 pin nr. 69

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-535d-tou/CTFryGVY


Patrząc na układ elektryczny masz też klemę na akumulatorze z inteligentnym sterowaniem.

B895. Może ona nawaliła.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-535d-tou/RUf3qNE


Na pewno podpięcie kompa dużo by dało.


Tu masz schemat elektryczny ......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-535d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/dde-voltage-supply/alternator/iBnwWk6

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się :D dlatego liczę na jakieś sugestie, mam też pytanie odnośnie samego alternatora, znalazłem na aukcji i na zdjęciu posiada dwa piny a sam regulator o tych samych numerach na zdjeciu innej aukcji posiada jeden pin, na ta chwilę nie wiem jaki ja posiadam bo nie zwracałem ostatnio na to uwagi, czy mogę jakoś dobrać alternator bez wyciągania swojego? Oczywiście szukanie było po vinie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spraw wpływa na działanie alternatora.....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-535d-tou/XXfFDg8


A czy ty sam robiłeś jakieś pomiary miernikiem...???

Dobrze by było sprawdzić napięcie na akumulatorze i na alternatorze gdy silnik jest wyłączony i włączony.

Może masz słabą masę/minus....????

To ładowanie sprawdzałeś w ukrytym menu...?

Aku masz w dobrym stanie????


Zastanawiam się nad tym opóźnionym rozpoczęciem ładowania . Myślałem , że ładowanie baterii rozpoczyna się bezpośrednio po uruchomieniu silnika. W instrukcji opisane jest ,że napięciem ładowania steruje komputer. Może coś się dzieje na łini alternator-komputer. Przewód może jest pęknięty lub zaśniedziały??


Czytając twój opis napięcie ładowania wynosiło 11,8V . Dla mnie to to napięcie było napięciem akumulatora. Przeważnie jak nawalał regulator to wartości napięcia były różne , nie stałe...

 

Poprzednio pomiary były robione miernikiem przez kolegę i sprawdzałem też w ukrytym menu tzn. po wymianie szczotek, teraz sprawdzałem tylko w menu bo kolega nie był dostępny, napięcie 11.8V było pewnie napięciem akumulatora bo przecież to żadne ładowanie, akumulator wcześniej sprawdzany i był ok, robię długie trasy , zresztą pali zawsze "na dotyk" problem z przewodem hmm możliwa opcja , chociaż kolega sugeruje uwalony wirnik, kurczę idzie długi weekend i nie wiem co robić, jeśli to rzeczywiście będzie jakiś przewód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Domyślam się :D dlatego liczę na jakieś sugestie, mam też pytanie odnośnie samego alternatora, znalazłem na aukcji i na zdjęciu posiada dwa piny a sam regulator o tych samych numerach na zdjeciu innej aukcji posiada jeden pin, na ta chwilę nie wiem jaki ja posiadam bo nie zwracałem ostatnio na to uwagi, czy mogę jakoś dobrać alternator bez wyciągania swojego? Oczywiście szukanie było po vinie

 

Podaj siedem ostatnich znaków Vinu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się :D dlatego liczę na jakieś sugestie, mam też pytanie odnośnie samego alternatora, znalazłem na aukcji i na zdjęciu posiada dwa piny a sam regulator o tych samych numerach na zdjeciu innej aukcji posiada jeden pin, na ta chwilę nie wiem jaki ja posiadam bo nie zwracałem ostatnio na to uwagi, czy mogę jakoś dobrać alternator bez wyciągania swojego? Oczywiście szukanie było po vinie

 

Podaj siedem ostatnich znaków Vinu....

CR68506

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/535d-M57N/L-N/aug2005/browse/engine_electrical_system/alternator_individual_parts/


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/535d-M57N/L-N/aug2005/browse/engine_electrical_system/generator/


Jednak jest kilka numerów części alternatora.

Podaj jednak cały Vin.


Ps.

Poczytałem troszku zagraniczne forum.

Problem był uderzająco podobny do twojego , też mu radzono aby sprawdził

połączenia przewodów sygnałowych.

Dwa razy wymieniał regulator napięcia......i nic....

Przeczytaj fragment diagnozy....


Ha ha :-):-):-) to naprawiłem ................


gumowe koło pasowe oddzielone od środka oznaczało go linią prostą w dół, przez środek prowadził samochód przez minutę, a góra i dół koła pasowego znajdowały się w pozycjach 12 i 6, a znaki środkowe koła pasowego na korbie poszedł do 3 i 9 pozycji


zewnętrzna część koła pasowego obracała tylko o 5 rewaluacji na sekundę, więc tylko 300 obrotów na minutę przy każdej prędkości obrotowej nie wystarcza, aby alternator zaczął ładować


dziękuję za twoją pomoc, cieszę się, że nigdy nie chodziłem na stalowców, zmieniliby wszystko inne i nigdy tego nie znaleźli :-): -o:-)


Z tego wynika , że koło pasowe alternatora było wadliwe. Obracało się ale za wolno , rozdzieliło się. Weź może biały marker, i przejedź nim przez całą średnicę rolki. Odpal silnik, przygazuj kilka razy, niech chwilę pochodzi . Zgaś go i zobacz czy dalej jest jedna biała linia.

Ja przed tym wszystkim naładował bym prostownikiem akumulator...

Powodzenia.... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że jest kilka bo sprawdzałem, ja znam swój numer alternatora to 7797521 tylko nie wiem czy to jest jedno czy dwupinowy , w jednej aukcji alternator zgodny z tym numerem jest dwupinowy a w innej sam regulator jest jedno i bądź tu mądry (przynajmniej na zdjęciach, chyba,że to są tylko poglądowe )

WBANJ91020CR68506

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.