Skocz do zawartości

Turbina i olej


wt1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy moze byc w turbinie zaolejenie po stronie zimnego powietrza , troche to dziwne bo powinien byc jak juz zassany do kolektora ssacego i spalony a jednak w kolektorze zbiera sie maź , czy jest to oznaką uszkodzenia turbiny. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwie przyczyny twojego problemu.

Pierwsza to że, Ci odma puszcza olej- należy ją wymienić, druga - uszczelniacze w turbinie przepuszczają. Należy sprawdzić jaki jest luz na wałku, wystarczy zdjąć rurę idącą do turba.

A co do oleju w dolocie to zawsze będzie, oczywiście w bardzo małej ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade , odmę mam nową , w poniedzielek zmieniam uszczelke gumowa na turbinie te od przeplywki to sprawdze luz na wirniku .

Nurtuje mnie temat by zlikwidowac powrot spalin czyli chetnie zablokuje egr tylko nie wiem jeszcze jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Podłącze się do tematu (E46, 320 150kM 2004r., 132ts. km).

Mam podobnie tj.: przy sprawdzeniu auta w kanale ponieważ wydawało mi się że mi coś rzęzi przy mocniejszym obciążeniu tzn. wciśnięciu gazu do oporu odkręciłem osłonę pod silnikiem - to nie był przyjemny widok.

Okazało się że jest tam olej nie jakaś niesamowita ilość bo po nocy w garażu nie ma żadnych kropli pod samochodem ale jednak. Zacząłem dochodzić skąd ponieważ olej zbierał się na pompie od wspomagania (wisiała taka mała kropla) ale kolor czarny to raczej silnik a nie wspomaganie. Odkręciłem osłony z góry zdjąłem przewód od powietrza odkręciłem taki przewód który łączy turbinę z odmą i kolektorem ssącym. I cóż turbina w miarę czysta choć jakaś kropla oleju była widoczna, i na tej gumowej opasce wokół turbiny gdzie wchodzi ten przewód też wilgotno od oleju. W przewodzie od odmy trochę mazi z olejem. Przewód powietrza suchy i czysty.

Mam pytanie czy to będzie oznaczało że kończy mi się lub już skończyła turbina???

Jeśli chodzi o moc to nie zauważyłem zmian tj., przyspiesza ładnie i nie słabnie.

Turbinę słychać że pracuje słyszalny delikatny gwizd. Wyczytałem w innym temacie coś dziwnego tj,. jeden z użytkowników narzekał że turbina mu się włącza tzn. czuje nagły przyrost mocy przy około 2000 obr/min.

Więc mam pytanie ponieważ również przy przekroczeniu około 2000obr/min da się odczuć przyrost mocy w moim silniku i tak jest do około 5000obr/min - czy to jest normalne??? i Czy tak powinno być???

Dodam jeszcze że auto nie kopci tj. po odpaleniu po jakiś 2 minutach trochę białego dymu przez jakieś 20-40 sekund a potem już czysto, płynu nie ubywa a mechanik określił że jest to wypalanie wody z kolektora wydechowego i tak ma być. Co do turbiny to trochę mnie uspokoił i zaczął tłumaczyć o filtrach na odmie.

Proszę o pomoc bo trochę mnie to zmartwiło - szacunkowy koszt turbiny już znam około 3500,00zł wiec wolałbym się nie zamartwiać. A dodam że od wymiany oleju przejechałem jakieś 16tys km i dolałem około 1,4l oleju. (5W40 Magnatec)

 

Pozdrawiam

Meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem w innym temacie coś dziwnego tj,. jeden z użytkowników narzekał że turbina mu się włącza tzn. czuje nagły przyrost mocy przy około 2000 obr/min.

Więc mam pytanie ponieważ również przy przekroczeniu około 2000obr/min da się odczuć przyrost mocy w moim silniku i tak jest do około 5000obr/min - czy to jest normalne??? i Czy tak powinno być???

Turbina pracuje prawie cały czas, ale od ok 1800-2000obr/min zaczyna konkretniej pompować. Myslę, że szukasz dziury w całym. Wymień całą odmę, jeżeli tego nie zrobiłeś i wymień olej na nowy (z normą BMW LL04).

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzięki "hunter'" i "Burner" za szybkie pocieszenie mam nadzieje szczere.

Jeśli tak to ma wyglądać to dam sobie spokój z szukaniem dziury w całym.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zakresu pracy turbiny, tzn. w moim przypadku wygląda to tak że przy około 2000obr/min. jest super uczucie odjazdu tzn. silnik dostaje powera i tak jest do około 4700obr/min. (wiem że diesel nielubi tak wysokich obrotów - tak dla sprawdzenia na 2 i 3 potrzymałem go na wciśniętym gazie). Przy 4700obr/min. następuje coś tak jakby odcięcie paliwa ale czy to powinno tak być przy tych obrotach???. Silnik zachowuje się dziwnie tzn. ciągnie przez cały zakres od 2000-4700/4800 a potem nagle brak mocy nie zależy to od prędkości tak samo reagował na 2 jak i na 3, 4 nie miałem gdzie sprawdzić:)).

 

Jeśli to nie jest nadużywanie wiedzy innych użytkowników to prosiłbym o pomoc?

 

P.S.

Na forum szukałem ale znalazłem coś w sprawie 120km/h i jakiegoś trybu awaryjnego - u mnie to nie występuje - tak dla usprawiedliwienia.

 

Pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jezu nie katuj tak silnika bo sie rozleci :naughty: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To przy 4700 to może być odcięcie jak w benzynowym silniku nie jestem pewien ale ni trenuj takich rzeczy bo naprawde się rozpadnie wszystko.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem.

Spokojnie to było tylko raz dzisiaj na próbę i obiecuję że się to więcej nie powtórzy - SŁOWO:)).

Po prostu wpadłem w panikę i jak zacząłem czytać różne tematy na forum to wszystko mi pasowało. Więc chciałem zobaczyć jak to jest z zakresem obrotów - więc sprawdziłem i więcej sprawdzać już nie będę.

Z tym olejem na osłonie pod silnikiem to po zastanowieniu też sobie przypomniałem że przecież przez ostatnie 3-4 tygodnie walczyłem z temperaturą silnika tj. wymianą termostatów głównego i na EGR.

Dalej będę sprawdzał poziom oleju i mierzył ile dolewam na ile kilometrów. Proszę jedynie o uspokojenie mnie ile dolewanego oleju na ile kilometrów to już tragedia. Jak na razie to dolałem około 1,5l na jakieś 12-14tys km. Tak jak pisałem wyżej.

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymienilem juz uszczelke i nie cieknie olej pod turbina juz. zdjąłem rowniez podcisnieniowy przewod dochadzacy do egr i co zaobserwowalem to obnizenie temperatury motoru oraz wyraznie mniejsze kopcenie jednak nie jestem pewien czy to jest dobry sposob na pozbycie sie powrotu spalin.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.