Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w programie dt gas system w zakładce wizualizacja pokazany jest wykres sondy lambdy i na dole w okienku lambda wyświetla mi się cały czas to samo od 1,78 do 1,80 takie malutkie uskoki niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły czy dodaje gazu czy faluje na jałowym biegu . w ustawieniach typ sondy lambdy mam ustawione szeroko zakresowa. i w momencie falowania obrotów z tysiąca w dół prawie że gaśnie wtrysk w okienku gaz pokazuje 10,25 ok a gdy obroty powracają na tysiąc pokazuje 4,22 np i tak skacze dawka na liczniku od 10,25 do 4,22 i tak w kółko . a gdy wybiorę inny typ sondy np 0-5v to na wykresie sonda nie pracuje . pokazuje wtedy cały czas 0,47 może teraz ktoś coś doradzi ??
polskak203
Opublikowano

No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony.

Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW)

Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery dedykowane dla innej marki samochodu. Numery sondy Bosch do mojego silnika które znalazłem w necie powinny być:0258005322 lub 0258986503. zamówiłem nową sondę w sklepie tą pierwszą droższą i ma być dokładniejsza. Na dniach mam ją zamontować. Mógłbym wymienić wszystko oprócz sondy a obroty na biegu jałowym dalej by skakały. Męczyłem się z tym problemem od samego początku nabycia BMW.

Czasem jak się udało to na benzynie nie falował ale na gazie (sekwencji) tak .

Jeśli ktoś ma podobny problem niech dokładnie sprawdzi działanie sondy bo możecie spotkać się z podobnym problemem. Winy szukałem po stronie gazu (bo na benzynie było ok) wymieniałem reduktor bo był za mały do mojego silnika i założyłem scorpiona GT i wywaliłem pojedyncze wtryskiwacze gazu dt gas in-tech na listwy wtryskowe Magic Jet, autko lepiej pracowało ale obroty doiło Oczywiście jak zamontuje sondę opiszę na forum co i jak autko będzie śmigać.

polskak203
Opublikowano
okazało się, że ja mam reduktor do 120 km i oczywiście słabo to chodzi (na 520i było nieźle). Czy u ciebie wymiana sporo dała?
Opublikowano

powiem że z odczuciem różnicy ciężko w moim przypadku bo mam sonde lambde nie ta co trzeba. reduktor powinien być dopasowany do mocy silnika. chodzi o ciśnienie i przepływ gazu. Ja zmieniłem żeby nie zarżnąć nowych wtryskiwaczy magic jet. ja miałem Alaskę Tomasetto At09 do 120km a silnik ma ok 230km po tuningu w niemczech. więc wymieniłem go na Scorpion GT. Trochę nie rozsądne zakładać mały reduktor alaska do

BMW 525i 24v Vanos 196km fabrycznie po tuningu ok 230km

polskak203
Opublikowano
Wymieniłem sondę lambdę na oryginalną bosch dedykowaną do tego silnika i powiem ze jest różnica. silnik pracuje równo podczas jazdy płynnie wchodzi na obroty i nie szarpie. Obroty poprawiły się ale nie do końca. Tzn faluje nadal ale silnik nie gaśnie( nie spadają aż tak nisko jak przedtem.) czasami nie faluje na gazie, ale przeważnie obroty skaczą na biegu jałowym od 1000 do 500 . Na benzynie jest tak samo. Chociaż tyle lepiej że silnik nie gaśnie ale wkurzające są te falowania. Co jeszcze może być przyczyną??
polskak203
Opublikowano

Czyszcząc przepływomierz powietrza urwałem tą płytkę w środku. Zamówiłem już inną sprawną i czekam na nią.

Do tej pory sprawdziłem : dolot powietrza szczelny, Silnik krokowy 100% sprawny(podmieniałem) Sonda lambda Nowa , przepustnica czyszczona, czujnik położenia przepustnicy sprawny, świece wymieniałem , cewki zapłonowe wymieniałem ,Ze strony gazu Nowy reduktor założyłem do mojej mocy silnika Scorpion GT i wtryskiwacze wymieniłem na listwy Magic Jet. Okażę się jak przyjdzie przepływomierz, ale myślę że mój był dobry. Jeszcze pozostało mi do sprawdzenia : czujnik temp. wody i powietrza. Co oprócz tych wymienionych rzeczy należy sprawdzić??

polskak203
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no i założyłem przepływomierz i okazało się że mój był dobry bo chodzi tak samo jak przed zepsuciem mojej dobrej przepływki. Zauważyłem ze jak jadę i dam na luz to obroty falują do momentu całkowitego zatrzymania auta wtedy obroty nie skaczą ale są gdzieś ok 600 . gdy znowu ruszę i dam na jałowym obroty falują że aż chwilami gaśnie. Gdy się całkiem zatrzymam obroty ustabilizują się. i na postoju jak dodam gaz obroty zatrzymają się na 600 lub 700 i nie faluje.Na dodatek ostatnio obrotomierz cygani albo zawyża albo zaniża w danej chwili obroty. przykładowo jest faktycznie 600 a pokazuje 400. co to może być?????? ktoś wie jak to sprawdzić??
polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem za obroty odpowiedzialny jest czujnik wału bo to na postawie jego impulsów komp steruje obrotomierzem.Co do samego lewego powietrza to ja też długo z tym walczyłem,odrazu pisze żaden autostart nie zdaje egzaminu przy małej nieszczelności a miałem je w 4 miejscach(więc w sumie się uzbierało) a byłem na 100% przekonany po badaniu autostartem że jest ok.Sprawdziłem to tak: należy zacisnąć wężyk nr 5(np kombinerkami) i po ściągnięciu wężyka nr 3(ściągać przy miarce oleju lub separatorze zależy co kto ma)mocno dmuchnąć w wąż 3 tak by w skrzyni korbowej powstało ciśnienie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1284&hg=11&fg=15.

U mnie wyszła spora nieszczelność przy wejściu odmy do pokrywy zaworów,wymiana oringu nr 2 załatwiła sprawe oraz sparciała uszczelka korka wlewu oleju(spod korka też nieżle szło powietrze) uszczelke dorobiłem sam.To dwie nieszczelności.

Następna guma przepływki na oko wyglądała naprawde ok(jak pewnie u większości forumowiczów) ale po zdemontowaniu wystarczyło z nią wejść do ciemnego pomieszczenia do gumy wsadzić latarke i zaświecić.Miała pełno malutkich dziurek które pięknie świeciły.Ta była trzecia.

Następnie należy ściągnąć gume przepływki ,na obudowe przepustnicy nałożyć torebke foliwą i zacisnąć gumką(zakładamy tam gdzie była guma przepływki)ponownie musimy zacisnąć wężyk nr 5 z linku podanego wcześniej i dmuchnąć mocno w wąż nr 10 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=13_0381&hg=13&fg=15 należy pamiętać że kluczyk musi być przekręcony w poz zapłon bo zawór odpowietrzenia zbiornika będzie otwarty i efekt żaden.Tu wyszła nieszczelność przy niedokładnie złożonym silniczku krokowym po rozbiórce do czyszczenia(rozebrałem go na częci pierwsze i był za słabo dociśnięty międzi czarną obudową a aluminiowym korpusem w którym chodzi ta klapka.Miedzy tymi częciami jest oring było to wszystko za słabo ściśnięte).To już czwarta nieszczelność.Po eliminacji tego wszystkiego skończyły się falowania obrotów i błędy sondy.Jest trochę zabawy ale to nic nie kosztuje i lepszego sposobu nie znam,jeszcze raz napisze że autostart nić nie wykazał.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

1 pytanie czy całą procedurę opisaną przez ciebie wykonuje na wyłączonym silniku tylko na włączonym zapłonie?

2 pytanie czy po ściągnięciu wężyka nr3 i dmuchnięciu w niego przy nieszczelności będzie szło powietrze z odmy??

3 pytanie jeśli dmucham w wąż nr 10 idący do silniczka krokowego(jeśli dobrze rozumie) to przy nieszczelności co się będzie działo?? jeśli możesz podaj mi swój nr gg

polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 Na wyłączonym silniku

2U mnie szło i to całkiem niezle trzeba mocno dmuchać tak by powstało ciśnienie

3U mnie było to dobrze słychać i widać bo nie ma to jak metoda na papierosa :lol:

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
przy dmuchaniu w wąż 10 przy dobrej szczelności mam nie upchać tego powietrza?? przy włączonym zapłonie silniczek krokowy ma nie puszczać powietrza??
polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy włączonym zapłonie krokowy jest otwarty do polowy więc powietrze pójdzie do kolektora ważne by nigdzie nie uciekało oprócz przepustnicy bo ona nigdy nie jest tak szczelnie domknięta.Korek i odme masz szczelną.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
chodzi ci o to że w moim przypadku jest szczelna odma i korek czy powinna być szczelna odma i korek??
polskak203
Opublikowano
Sprawdziłem tą odmę i miała dużą nieszczelność. po dmuchnięciu w wąż prowadzący właśnie do niej całe powietrze uciekało koło niej . Wymieniłem oring odmy i sprawdziłem powietrze nie ucieka już. odpaliłem maszynę i pochodził na biegu jałowym na benzynie, następnie jak zagrzał się trochę przełączyłem na gaz i przez chwilę falował jak jeździłem po placu rozpędzając go lekko na 1 i po czym dawałem na luz. i wtedy zaczął falować trochę, ale po paru minutach takiej jazdy uspokoiło się falowanie. Niby nie faluje ale to okaże się dopiero jak trochę pojeżdżę . Mam takie pytanie - czy po uszczelnieniu lewego powietrza rezultat równej pracy na biegu jałowym dopiero może być po resecie kompa czy też wystarczy od razu jeździć a to się samo uspokoi????
polskak203
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego proponuje zrobić reset kompa i z tydzień czasu pośmigać na pb.Jeżeli wszystko będzie ok to gaz powoduje rozjazd map i tu należy szukać przyczyny a najlepiej porządnego gaziarza który to ogarnie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
też zastanawiam się nad tym że gaz może robić brzydką robotę. Jednak to stwierdzenie że BMW nie lubi gazu jest słuszne. Czasem się uda że będzie śmigać na gazie a w większości przypadków są problemy. Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu mam DT Gas system i on może czasem psuć wszystko. Ale nie będe pchał się w wymianę wszystkiego bo szkoda kasy i czasu. Będę jeszcze szukał przyczyn tego falowania może się w końcu uda dojść tej głównej. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę pisać. Każda rada może się przydać.
polskak203
Opublikowano

Gdy robie autokalibracje w programie dt gas system wersja 600 to zaraz po tej czynności chodził idealnie na PB i LPG nie falował. Ale po chwili zaczyna się to samo. Ostatnio nawet nie pali na biegu jałowym na 2 i 5 gar tylko na lpg na Pb pali wszystkie ok. pali na wszystkie. Dodam że podczas wykonywania autokalibracji bieg luzem na gazie palił na wszystkie równo. Po jej zakończeniu i zapisaniu ustawień przełączam na gaz i nie pali na 2 i 5

Po przejechaniu z 5 km ostrzej palił na wszystkie . Ale za chwile znowu na 2 i 5 nie palił. (raz pali raz nie) Po zresetowaniu komputera PB wszystko jest ok. obroty prawidłowe ale na przysłowiowe 5 min. Po krótkiej jeździe robi się to samo falowania obrotów. Na PB i na LPG

polskak203
Opublikowano
Sprawdziłem moją instalację DT gas i okazało się że nie sterownik lpg nie był wogóle podłączony do sondy lambda , a w instrukcji jest opisane że należy podłączyć ją i tak też zrobiłem. na koniec kalibracja i efekt jest ciekawy. obroty ustabilizowały się i nie faluje już podczas dojeżdżania np. do skrzyżowania. Czasem (nie zawsze na benzynie jak dodam gazu na jałowym to obroty spadają za nisko na 400-500 po czym się podnoszą i stabilizują. myślałem tu o czujniku ciśnienia na listwie wtryskowej pb. Może on coś szwankuje. Ale na lpg jest bardzo dobrze jak by nie dalszy problem z paleniem na wszystkie cylindry. Często na biegu jałowym bez dodawania gazu nie pali na wszystkie i lekko drga budą, po dodaniu gazu zaczyna palić na wszystkie. czasem podczas jazdy szarpie ostro(nie pali na wszystkie gary, lecz jak wcisnę gaz do spodu to podczas przyśpieszania załapie na wszystkie. Co to może być ??? Dodam że problem z paleniem na wszystkie gary występuje tylko na LPG. Wtryski Magic Jet i reduktor scorpion GT mają nie więcej jak półtora miesiąca. POMOCY>
polskak203

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.