Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie jestem pewny na 100%, ale podejrzewam że na amerykańskim paliwie za bardzo chipowac sie benzyny nie da. Jest gorszej jakości - mniej oktanów a więc większa podatność na spalanie stukowe.

To nie jest prawdą. Liczba oktanowa jest w USA mniejsza, ponieważ jest liczona według innego wzoru niż w Europie. W Europie podaje się RON, a w USA (RON+MON)/2.

 

W rzeczywistości benzyna 98 w Europie niewiele różni się od benzyny 93 w USA.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie nabijaj się jak nie wiesz. 545i można chipem wzmocnić do 360KM i to jest fakt.

A który tuner samym chip'em jest w stanie zagwarantować taki przyrost (poparty wykresem z hamowni)?

 

Tak z ciekawości pytam, bo patrzę sobie na stronę firmy Dinan, która jest jednym z bardziej renomowanych tunerów, i oni raptem 8 dodatkowych KM wyciągają samym chip'em z tego silnika.

 

No tak na szybko znalazłem np coś takiego:

 

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Bmw-545i-E60-333-pk.html#header

 

Wygląda na dość dużego tunera i chyba jaj sobie nie robią i nie piszą bzdur.

 

pewnie nie, w szczególności jak piszą, średnie spalanie 10,5 :twisted2: :twisted2:

 

Ty.. dowcipniś. :))) A w katalogu średnie spalanie standardowego 545i to jakie jest podawane? Przypadkiem nie 10,9 l/100 km????? (żródło katalog Auto Bild) To jest średnie spalanie a nie miejskie.

Opublikowano
Nie nabijaj się jak nie wiesz. 545i można chipem wzmocnić do 360KM i to jest fakt.

A który tuner samym chip'em jest w stanie zagwarantować taki przyrost (poparty wykresem z hamowni)?

 

Tak z ciekawości pytam, bo patrzę sobie na stronę firmy Dinan, która jest jednym z bardziej renomowanych tunerów, i oni raptem 8 dodatkowych KM wyciągają samym chip'em z tego silnika.

 

No tak na szybko znalazłem np coś takiego:

 

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Bmw-545i-E60-333-pk.html#header

 

Wygląda na dość dużego tunera i chyba jaj sobie nie robią i nie piszą bzdur.

 

Tak profesjonalna, że o 520d e60 piszą, iż ma 150km? Jak dla mnie fenomenalny profesjonalizm... Dlaczego nie widzę wykresów z hamowni? Przecież to profesjonalna firma... A może benzyny się nie wyhamowuje?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
A tak apropo, jak tylko odbiorę to auto (oczywiście jak tylko wszystko będzie OK) to chciałbym się spotkać z tym gościem z 535d po tuningu co tak dowalił jednej 545i i opisał w jednym z postów! Też wstawię chipa i zobaczymy! Jestem pewien, że każde 535d chowa się przy 545i :) Zresztą nie ma co dyskutować!

 

bardzo mi przykro, ze musze zburzyc twoj bezgraniczny optymizm

ale mniej wiecej po 5 sekundach Twoje 545i bedzie z tylu o pelna dlugosc auta

natomiast gdy to 535d przejedzie 400m - Twoje 545i bedzie z tylu juz o dwie dlugosci auta

sprawdzone z 3 roznymi 545i , 550i tez poleglo ...

 

Chłopie skończ sie już kompromitować swoimi postami oraz swoim wyimaginowanym 550. Oraz tymi swoimi testami ktore testujesz sam w swojej głowie. 545 jest szybsze od 535d niewiele ale jest! Zreszta nie raz robili juz takie testy , choćby w top gear więc skoncz opowiadać głupoty. Test z Darkiem to nie był żaden test po ktorym on sam podniecił się jak by włąśnie uprawiał seks z samym bogiem. A na starcie, jakie mu zaproponowałem poza ruchem uliczym oraz pełnym zaangażowaniem z mojej strony nie przyjechał, ba nawet nie zadzownił że nie przyjedzie. A ty widze że po tamtym poście zrobiłeś się strasznym entuzjastom diesli choć kilkanasice postów wcześniej opowiadałeś jakie to nie jest szybkie te twoje "niby 550" itd. A jeśli się myle to wrzuć fotki tylko tym razem nie idź do ASO proszę cie.

 

nie podniecaj sie tak bo Ci zylka pusci i padniesz na wylew

ja nie napisalem ze 535d jest szybsze od 545i

ja napisalem , ze TO 535d jest szybsze od kazdego fabrycznego 545i

chcesz o tym porozmawiac ?

Opublikowano

Rzeznik Ty Darka tutaj nie zastępuj.

A co do wyscigu to tak właśnie to wyglądało nie zadzwonił nie przyjechał olał.

Jedyny na razie prawdziwy wyścig 535d-550i był w Top Gear i wynik każdy pamięta.

hej

Opublikowano

Wetterauer robi 358KM/495Nm z 4.4i oraz 394/535Nm z 4.8i. Myślę że z tym drugim pojedynek 350KM/700Nm 535d byłby interesujący.

Tora, w tym starym TopGearze o którym mówisz Clarkson porównywał fabryczne 535d (wtedy jeszcze 272 konne) z fabrycznym 545i. Róznica 60koni na korzyść 545i zrobiła swoje.

 

545 jest szybsze od 535d niewiele ale jest!

 

Być może, ale akurat Twój egzemplarz poległ okrutnie i to w dodatku z ciężkim kombi :-)

 

Pzdr,

Opublikowano

Być może, ale akurat Twój egzemplarz poległ okrutnie i to w dodatku z ciężkim kombi :-)

 

Pzdr,

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94290&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

A [BAD] tam....

w linku powyżej jest owy wątek, i ja sprawdziłem tam czas rozpędzania się 545 i nie był to ŻADEN wyścig, żaden.

Przynajmniej 545 się nie ścigało, jak komuś nie wystarcza obejrzenie filmiku to trzeba zmierzyć czas owego rozpędzania.

W tym "wyścigu" co tam widać, to moje e34 byłoby już ledwo widoczne gdzieś z przodu....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co to ma do rzeczy??? Pokażę Ci ponad 20 letnie E30tki, które to 535d robią jak chcą.
Opublikowano
chyba nie sugerujesz, ze 20 letni strup ma jakiekolwiek szanse z nowiutkim 535d ?

zenua

 

Sugeruje zebys wreszcie opuscil to forum i nie siał gnoju,

motoryzacje zostaw w spokoju

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pewnie nie, w szczególności jak piszą, średnie spalanie 10,5 :twisted2: :twisted2:

 

Fakt troche kłamią z tym spalaniem 4.4i, ja mam srednie zazwyczaj troche powyżej 11. Poniżej 14 nie moglem zejść przy zapchanym filtrze paliwa i starych świecach, nawet tocząc się z górki.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//f3g.home.pl/5s.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
średnia predkość 80 km/H ? to chyba nie wyglada na jazdę mieszaną,

 

Pareset km trasa, ok 80-90km jazda po wawie, do tego katowice, i lokalnie w mojej okolicy. Jak dla mnie to trasa całkowicie mieszana, szczegolnie w pl, gdzie na trasie szybkiego ruchu co pare km masz swiatla.

Opublikowano

heheh

 

u mnie przy silniku m54b25 srednie spalanie wychodzi ok 12litrow...

 

na trasie ok 10 ale w meiscie to nawet 16...

 

 

a jezdzac w trybie meiszanym, to komp mi pokazuje predkosc ok 45-60km/h zalezy czy wiecej trasy czy miasta....

 

 

wiec 80KM/h sredniej predkosci, to bardziej wyglada na trase przelotowa, jadac srednio ekonomicznie....

 

 

ps. przy sredniej trasie 80km/h spalanie mam ok 9litrow...

Opublikowano
chyba nie sugerujesz, ze 20 letni strup ma jakiekolwiek szanse z nowiutkim 535d ?

zenua

 

Chłopie ty co chwile coś sugerujesz , i twoj problem polega na tym że potrafisz tylko sugerować , w dodatku sugerujesz nam swoje fantazje i ciagle wpychasz się do wątku gdzie tak naprawde nie masz nic do powiedzenia oprócz swoich domysłów i spekulacji. A tego my tutaj nie chcemy a ty tego nie potrafisz zrozumieć, więc powtórze ci dużymi literami NIE WYPOWIADAJ SIĘ W TEMATACH W KTORYCH JEZELI KTOS PROSI O PORADY A TY NIE MASZ MU NIC RZECZOWEGO DO POWIEDZENIA, BO NIE MASZ W ZWIAZKU Z TYM DOŚWIADCZENIA TO POPROSTU CZYTAJ , JESZCZE RAZ CZYTAJ I ZBIERAJ WIEDZE BO MOŻE , CI SIĘ KIEDYŚ PRZYDA. SWOJE DYWAGACJE I FANTAZJE ZOSTAW DLA SWOJEGO LEKARZA ON NAPEWNO CI POMOŻE.

 

Być może, ale akurat Twój egzemplarz poległ okrutnie i to w dodatku z ciężkim kombi

 

Przeczytaj dokładnie, do wyścigu nie doszlo a to co było tam niestety nie było wyścigiem, szkoda bo naprawde bardzo chciałem.

Opublikowano

Rzeznik, prosze nie rzeźb już... Wokół Ciebie nagromadziło sie juz tyle niejasnosci i podejrzen, ze przestales byc juz wiarygodny - dlatego prosze o zaprzestanie dzialalnosci albo jakis sensowny wklad w rozmowe (ten nie da sie tak okreslic).

A BZQ prosze o niepolemizowanie z Rzeznikiem, bo te pyskowki nic to nie wnosza do tematu. :roll:

 

Poza tym, witam wszystkich kolegow ponownie jako czlonek BKP i swiezo upieczony moderator. Bede sie staral miec "w opiece" watki o E60 i bede staral sie byc neutralny i sprawiedliwy :wink:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Świetnie - banuj Krzysiek każdego, kto w wątkach o E60 napisze cokolwiek złego o E34 ;)

 

Witamy w szeregach klubu i wśród modów :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Przeczytaj dokładnie, do wyścigu nie doszlo a to co było tam niestety nie było wyścigiem, szkoda bo naprawde bardzo chciałem.

 

Ok, komentuję tylko to co na filmie miało miejsce. Skoro się nie ścigałeś to nie wiem po jakiego wuja cały tamten wątek był zakładany a zwłaszcza ten film był kompletnie bez sensu.

 

Pareset km trasa, ok 80-90km jazda po wawie, do tego katowice, i lokalnie w mojej okolicy. Jak dla mnie to trasa całkowicie mieszana, szczegolnie w pl, gdzie na trasie szybkiego ruchu co pare km masz swiatla.

 

A jak dla mnie trasa mieszana to kilkaset kilometrów po WWie i 80-90 poza nią. Gwarantuje Ci, że Twoja średnia podskoczyłaby do 17L/100. IMHO nie ma sensu onanizować się średnim spalaniem 4.4i na poziomie 11L bo to bzdura.

 

Pzdr,

Opublikowano
Przeczytaj dokładnie, do wyścigu nie doszlo a to co było tam niestety nie było wyścigiem, szkoda bo naprawde bardzo chciałem.

 

Ok, komentuję tylko to co na filmie miało miejsce. Skoro się nie ścigałeś to nie wiem po jakiego wuja cały tamten wątek był zakładany a zwłaszcza ten film był kompletnie bez sensu.

 

Pareset km trasa, ok 80-90km jazda po wawie, do tego katowice, i lokalnie w mojej okolicy. Jak dla mnie to trasa całkowicie mieszana, szczegolnie w pl, gdzie na trasie szybkiego ruchu co pare km masz swiatla.

 

A jak dla mnie trasa mieszana to kilkaset kilometrów po WWie i 80-90 poza nią. Gwarantuje Ci, że Twoja średnia podskoczyłaby do 17L/100. IMHO nie ma sensu onanizować się średnim spalaniem 4.4i na poziomie 11L bo to bzdura.

 

Pzdr,

 

Zgadza się że watek był bez sęsu, ale sory ja go nie zakładałem. A jeśli chodzi o średnia spalania 545 to u mnie wygląda to następująco, wczoraj zrobiłem 600 km z czego około 550 trasa 50miasto. Zrobiłem trase Warszawa - Białystok - Kuźnica i spowrotem z jazdą po Białymstoku (o dziwo były straszne korki). Test był miarodajny bo przed wyjazdem zalałem pełen bak i po powrocie także, co pozwoliło zweryfikować wyliczenia kompa. Wg. komputera średnia wyszła 10,8 z moich wyliczeń było to 11,2. Trasa pokonana normalnym tempem, czasem wyprzedzanie na ostro ale nie za wiele, ogolnie 120-170max a czasem i przez jakiś czas 90 bo nocą strasznie zmęczony nie chciałem się cisnąć przez gąszcz tirów. W mieście takim jak Warszawa, auto pali od 15 w góre przy normalnej dynamiczej jeżdzie ale nie zdażyło mi się przekroczyć 18! Generalnie takie silniki jak 4,4 albo 4,8 to auta robione do jazdy w długie podróże, na autostrady bo wtedy i ich spalanie nie jest jakieś maksymalnie wielkie a i przyspieszenia oraz moc silnika pozwalają naprawde bezpiecznie oraz komfortowo podróżować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak dla mnie trasa mieszana to kilkaset kilometrów po WWie i 80-90 poza nią. Gwarantuje Ci, że Twoja średnia podskoczyłaby do 17L/100. IMHO nie ma sensu onanizować się średnim spalaniem 4.4i na poziomie 11L bo to bzdura.

 

Wszystko w zasadzie napisal BZQ w tym temacie. Kazdy glupi wie, ze podczas jazdy tylko i wylacznie w mieście, spalanie bedzie wieksze (u mnie oscyluje zazwyczaj przy 15-16), katalogowo tez tak podają, a jak ktoś chce to osiągnie nawet 20. Co nie zmeinia faktu, ze po wyjechaniu na trase zamyka się w okolicach 13 (zaleznie od dlugosci trasy, moze byc 12 albo 14).

 

Celem wklejenia fotki było tylko i wyłącznie wyedukowanie ludzi takich jak Ty w tematach spalania, bo ileż można słuchać że ziemia jest płaska (a V8 musi spalic 15-16, zawsze).

Opublikowano

Ja cos powiem od siebie "wtemtemacie" :wink:

Moje max. spalanie to 30,5 l/100 km - Nürburgring

A minimum to: 8,8l/100 km, przedwczoraj na odcinku 200 km autostrady w b. zlych warunkach atmosferycznych (deszcz ze sniegiem, temp. ok. 0 stopni C), predkosci okolo 100-130 km/h, praktycznie tylko na VI biegu...

Normalnie na pustej autostradzie z V ~ 180-220 mam spalanie ok. 12l/100 km...

 

Takze: "niewazne czym jezdzisz-wazne, jak jezdzisz" :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Celem wklejenia fotki było tylko i wyłącznie wyedukowanie ludzi takich jak Ty w tematach spalania, bo ileż można słuchać że ziemia jest płaska (a V8 musi spalic 15-16, zawsze).

 

Zodiac, nigdy nie pisałem, że V8 musi palić zawsze 15-16, wszystko zależy o jakim cyklu mieszanym mówimy. Dla Ciebie cykl mieszany to 90proc trasa 10proc miasto, dla mnie odwrotnie, więc nie ma co bić piany :-)

 

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.