Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Właśnie przymierzam się do kupna za rozsądne pieniądze E60 545i 2004 z przebiegiem 160,000km. Czy myślicie czy to aby trochę nie za dużo.

Osobiście myślę że jak na ten silnik to OK? Proszę o Wasze opnie. Pozd

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a co wolałbyś jakby licznik pokazywał 60 tys? zawsze możesz cofnąć licznik dla własnej satysfakcji :duh: wg mnie przebieg realny chociaż sporo 40 tys rocznie, ale przynajmniej wiadomo, że nie kręcony :cool2:
Opublikowano

Tam sporo.... wystarczy ze kolo mieszka w kraju pełnym autostrad, załatwia jakieś interesy albo troche podróżuje po kraju, i 40 tys robi się jak nic.

Przynajmniej kupił samochochód ktoś, komu zależało na komforcie podróżowania.

Opublikowano
dla mnie było za dużo, więc kupiłem z rozsądnym przebiegiem za odpowiednie pieniądze. Nie lubię samochodów używanych a także po amatorach przejażdżek.
PawełH
Opublikowano

Heh a wydawało mi się że moje 545 2004 mialo sporo najechane jak je kupwoalem (rowne 100tkm), wiec tak kolego drogi. Napewno czeka cie kilka wydatkow po kupnie tego autka na podstawowe spawy, przygotuj sie na zmiane filtrów pow. oem 40zł oryg.120zł, filtr oleju oryg, 58 zł. , zapewne klocki plus tarcze, klocki przod oem 300zł ATE oryg 622zł Jurid, klocki tył oem ATE lub JURID 250zł , oryginał 450zł TEXTAR, tarcze przod (proponuje orygnialne ze wzgledu na to ze nie koroduja na bebnach i nie szpeca w przeswicie felg) przod 570zł tył 430zł, olej wiadomo dodam ze do v8 wchodzi 8 litrów, napewno zmień także sobie świece 8 szt, oem ok 40zł sztk NGK takie same jak oryg w BMW. Filtr paliwa to koszt niecałych 800zł. Pozatytm jeśli opony będziesz miał w poroządku to ok jeśli nie to zakup nowych to około 1000zł szt. Aha oraz filtry kabinowe oem ok 150zł za komplet oryginal okolo 300zł za komplet. To chyba na tyle, pozatym sprawdz czy silnik chodzi dobrze, lekkie warczenie , chrobotanie na jałowym dochodzące z power steering to normalna rzecz więc tym sie nie przejmuj, sprawdz czy nic nie cieknie itd, bo jesli bedziesz miał jakiś wyciek oleju to sobie orazu takie autko odpuść. Podlicz osbie wszystko bo tych wydatkow po kupnie auta nie unikniesz, chyba ze ci wszystko jedno , kupisz i ma jezdzic. Osobiscie wolalem sobie wszytsko pozmieniac i tobie po zakupie tez proponuje. Ogolnie auto tanie w utrzymaniu nie jest ale nie jest tez jakos nadzwyczaj drozsze od np 530. Najleopiej kup od prywatnej osoby. Niska cena moze sugerowac spore wydatki na naprawy :nienie: więc wybieraj rozsądnie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

świece 8 szt, oem ok 40zł sztk NGK takie same jak oryg w BMW

 

opony zakup nowych to około 1000zł szt.

 

Pozdrawiam

 

Co to za świece ?

Nie widziałem jeszcze kurde tak drogich swiec w sklepie...

 

Oponki to chyba spokojnie ze razy trzy więcej do 545 :)

 

 

dla mnie było za dużo, więc kupiłem z rozsądnym przebiegiem za odpowiednie pieniądze. Nie lubię samochodów używanych a także po amatorach przejażdżek.

 

Co za gadanie, i kupiłeś se zwykłą 520i, a kolega szuka szczególnej Beemki :)

Opublikowano

 

świece 8 szt, oem ok 40zł sztk NGK takie same jak oryg w BMW

 

opony zakup nowych to około 1000zł szt.

 

Pozdrawiam

 

Co to za świece ?

Nie widziałem jeszcze kurde tak drogich swiec w sklepie...

 

Oponki to chyba spokojnie ze razy trzy więcej do 545 :)

 

Co za gadanie, i kupiłeś se zwykłą 520i, a kolega szuka szczególnej Beemki :)

 

Boogie świece to dokładnie BKR6EQUP cena detal 42zł w intercars ja dziś kupiłem po 30zł też w IC po zniżce, a opony to pisałem tysiaka za sztuke czyli czytaj okolo 4 tysięcy komplet, bo szkoda zakładać używane, no chyba że ktoś woli. Tył 275/18/30 przód 245/18/35. :) Zimówki wychodzą troszke taniej :)

 

P.S. Dodam że wszytsko na dodatek szybko sie zużywa, nie tylko benzyna w tym samochodzie :)

Opublikowano
40 tys na rok to miarowo. Super silnik, komfortowe auto. Tylko podróżować w wolnym czasie. A jak praca musi być przyjemna jak się w niej taką fura dysponuje :wink:
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Zimówki wychodzą troszke taniej :)

 

O właśnie jak z zimówkami w takich autach ?

Kupujecie 19" ? :)

Jakie szerokości ?

 

może nie długo uda sie zmienić auto, i z tego co wiem czeka mnie minimum 17" również w zimie ...

Opublikowano
... filtrów pow. oem 40zł oryg.120zł, ...

 

co masz na myśli pisząc "oem", a co "oryginał" ?

 

hej :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano (edytowane)
... filtrów pow. oem 40zł oryg.120zł, ...

 

co masz na myśli w tym przypadku pisząc "oem", a co "oryginał" ?

 

hej :)

 

Mam na mysli : OEM czyli KNECHT MAHLE zupełnie przypakiem :mrgreen: identyczny jak orygnialny ASO jak by ktos skserował z oryginału napisy, na oryginale mówią one także KNECHT MAHLE ale niestety w wersji OEM zabrakło 3mm znaczka BMW po lewej stronie, przez chwile łudziłem sie że to ten sam ale niestety :nienie: ten OEM napewno nie został zaakceptowany przez fabrykę albo został podrobiony przez małe chińskie rączki żeby zmylić potencjalnego nabywce, choć na obu napisne jest MADE IN AUSTRIA, stąd koszt zakupu to jedyne 40zł gdzie wyposażony w znaczek BMW kosztuje 120zł :cool2:

 

OSTRZEGAM : Nie próbujcie tego sami w domu! :nienie:

używanie takich podróbek może być groźne w użyciu, powodować raka, wytwarzać nieprzyjemny zapach a nawet grozi trwałym kalectwem ! :cry2:

Edytowane przez BZQ
Opublikowano

Nie wiem, czy dobrze się rozumiemy...

OEM - to Original Equipment Manufacturer, który dostarcza fabryce OE (Original Equipment) na pierwszy montaż - czyli oryginały (tym samym chodzi o części, które sprzedaje ASO).

 

Reszta to chyba aftermarket lub zamienniki.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
dla mnie było za dużo, więc kupiłem z rozsądnym przebiegiem za odpowiednie pieniądze. Nie lubię samochodów używanych a także po amatorach przejażdżek.

 

Co za gadanie, i kupiłeś se zwykłą 520i, a kolega szuka szczególnej Beemki :)

 

O jakie gadanie chodzi - chciałem i kupiłem zwykłą 520i, bo taka mi wystarcza na przejazd w niedzielę do kościoła. Jaką szczególną??

PawełH
Opublikowano

Źródło Wikipedia: "Original Equipment Manufacturer, w skrócie OEM (dosłownie Oryginalny Producent Sprzętu) - organizacja sprzedająca pod własną marką produkty wytworzone przez inne firmy. Termin jest mylący, gdyż OEM nie jest wytwórcą, lecz sprzedawcą sprzętu dla użytkownika końcowego, choć zdarza się niekiedy, że jest jego projektantem.[1]"

 

Przyznaje się do błędu, w tym przypadku popełniłem rażący błąd, pwinienem napisać oryginał 40zł OEM 120zł Przepraszam. :)

Opublikowano
dla mnie było za dużo, więc kupiłem z rozsądnym przebiegiem za odpowiednie pieniądze. Nie lubię samochodów używanych a także po amatorach przejażdżek.

 

Co za gadanie, i kupiłeś se zwykłą 520i, a kolega szuka szczególnej Beemki :)

 

O jakie gadanie chodzi - chciałem i kupiłem zwykłą 520i, bo taka mi wystarcza na przejazd w niedzielę do kościoła. Jaką szczególną??

 

No to powinieneś być kontent, i widzieć że to wątek o 545i, które jest niewątpliwie autem szczególnym.

 

Dlatego Twoje pisanie jaki to byłeś roztropny kupując swoją roztropnie nudna i zwykłą 520 jest tu totalnie nie na miejscu. To nie jest jest roztropny wątek dla Ciebie, a dla ludzi którzy lubią jak im samochódzechla 20L na setke w mieście. Oni roztropność zostawiają sobie na emeryturę :norty:

Opublikowano
... pwinienem napisać oryginał 40zł OEM 120zł ...

 

Kontynuując trochę offtopic... wydaje mi się że może raczej: aftermarket 40zł, OEM(oryginał) 120zł

 

chyba, że się mylę :?: :)

 

Nie wiem , może sie nie znam no ale aftermarket byłby gdyby OEM produkował dla BMW np. Knecht a taki sam model na aftermarket robił FILTRON i zapewne robi. W przypadku kiedy OEM produkuje Knecht a i ta sama firma sprzedaje nie OEM wtedy jest oryginalnym producentem, choć według mądrych ksiąg nie oznacza to że jest projektantem ale i nie wyklucza. Kwestja podejścia, zawsze można wszytsko wytłumaczyć, jednak ten przykład jest prosty z powodu że BMW jako porducent OEM nie maskuje oryginalnego producenta częśći zamiennej, a zdarza się że tak też postępuje, wtedy cięzko jest wskazać oryginalnego producenta co pozostaje albo w sferze domysłów albo można to ustalić poprzez www.realoem.com. Bądź co bądź ostateczny wybór należy do klienta, i jego zdanie na temat co kupi jest najważniejsze. Choć wiadomo że BMW oraz inne marki produkujące pojazdy oczywiście zalecają jedynie produkty OEM, produkowane (choć nie zawsze , raczej rzadziej niż częśćiej, lub dziś w ramach outsorcingu wogóle) przez siebie, w celu uzyskiwania jak największej jakośći. Co nie wyklucza że produkty "oryginalne" w tym przypadku są gorsze bądź różnia się czym kolwieg oprócz dodatkowego oznaczenia. Moża wyjśc także z założenia że jeżeli taki filtr kosztuje 1/3 ceny OEM a producent zaleca wymiane np. co 60 tyś km, można go wymieć za cene OEM trzy krotnie co napewno wpłynie na jeszcze lepsze osiągi lub kondycje w tym przypadku silnika. To takie moje skromne rozważania na ten temat, oczywiście zaznaczam że każdy obywatel świata może mieć zupełnie inne zdanie na ten temat a ja nie zamierzam go negować.

Opublikowano
Nie wiem , może sie nie znam no ale aftermarket byłby gdyby OEM produkował dla BMW np. Knecht a taki sam model na aftermarket robił FILTRON ...

 

tak tak - o to chyba właśnie chodzi (dlatego wcześniej wycofałem się z tego postu, który zacytowałeś) - aftermarket to rzeczywiście coś całkowicie przeciwnego do OEM (obojętnie czy z ASO, czy kupionego "na mieście")

 

dlatego wydaje mi się, że raczej trzeba zaznaczać np: część oryginalna kupowana poza ASO 40zł, oryginał w ASO 120zł

(oczywiście jeżeli ma się pewność, że to faktycznie identyczna część – bo jednak bardzo rzadko da się z towaru w ASO odczytać kto pełni rolę dostarczyciela OE - tak z nazwy, a zwłaszcza kodu tamtego producenta)

 

(BTW cen - znam konkretny przykład odwrotnej zależności cenowej: ASO 405zł, a taki sam oryginał w IC 590zł - zupełnie pomijając kwestię rabatów. Dlatego nie mówiąc teraz o pewności co do jakości - warto porównywać te ceny).

 

to tyle offtopic'u :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
dla mnie było za dużo, więc kupiłem z rozsądnym przebiegiem za odpowiednie pieniądze. Nie lubię samochodów używanych a także po amatorach przejażdżek.

 

Co za gadanie, i kupiłeś se zwykłą 520i, a kolega szuka szczególnej Beemki :)

 

O jakie gadanie chodzi - chciałem i kupiłem zwykłą 520i, bo taka mi wystarcza na przejazd w niedzielę do kościoła. Jaką szczególną??

 

No to powinieneś być kontent, i widzieć że to wątek o 545i, które jest niewątpliwie autem szczególnym.

 

Dlatego Twoje pisanie jaki to byłeś roztropny kupując swoją roztropnie nudna i zwykłą 520 jest tu totalnie nie na miejscu. To nie jest jest roztropny wątek dla Ciebie, a dla ludzi którzy lubią jak im samochódzechla 20L na setke w mieście. Oni roztropność zostawiają sobie na emeryturę :norty:

 

Masz rację o wyjątkowości 545, ale zauważ i doceń mój pierwszy wpis i jego powód. Już niedługo będę na emeryturze - więc na kiedy mam zostawić sobie roztropność?

PawełH
Opublikowano
a co wolałbyś jakby licznik pokazywał 60 tys? zawsze możesz cofnąć licznik dla własnej satysfakcji :duh: wg mnie przebieg realny chociaż sporo 40 tys rocznie, ale przynajmniej wiadomo, że nie kręcony :cool2:

 

Czy 40 tys rocznie to sporu ? u mnie w pracy jest Renault Megane II 1,6 16V z 2004/09 roku z przebiegiem 178 tys i cały czas przebieg rosnie :) wiec auto we wrzesniu skończyła 4 lata, tak jak u kolegi BMW :) wiec 40 tys w Polsce nie jest spory, a co dobiero na zachodzie. Ja bym sie tam nie przejmowal takim przebiegiem przeciez ludzie kupuja hehe 10 letnie auta z przebiegiem 150 tys Diesle i mysla ze przebieg oryginalny

 

Pozdrawiam

brokat_
Opublikowano
wiec auto we wrzesniu skończyła 4 lata, tak jak u kolegi BMW :) wiec 40 tys w Polsce nie jest spory, a co dobiero na zachodzie.

 

Sredni przebieg benzynowego samochodu na tzw. zachodzie wynosi ok. 15-20.000 km na rok. Co oczywiscie nie znaczy, ze nie ma wyjatkow...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Dzięki za informację, wpłaciłem już zaliczkę na to auto.

 

Dodam że obecnie mieszkam pod Londynem i auto będzie z kierownica po prawej stronie, osobiście nie lubię angielskich wersji ale jest nie legalne jeździć samochodem na polskich blachach więcej niż 6 miesięcy w Anglii. Ja jeżdże już 2,5 rok, także czas na zmianę.

 

Druga sprawa to cena bardzo przystępna, 9350 funtów co w tej chwili = 42000 zł :)

 

Podaje link do ogłoszenia, nie wiem jak długo będzie aktywny, ale póki co można zerknąć:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160298722095&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.