Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam już dosyć NIVO bo samochód jest tak miękki że można się porzygać. Nic nie cieknie ale auto nie prowadzi się.

Chcę wywalić NIVO ale nie wiem czy mi normalne zawieszenie podejdzie.

Jakie sprężyny, poduszki i amorki kupić?

Czy zwykłe poduszki podejdą na miejsca po poduszkach oryginalnych (wiem że się różniły średnicą dziury na amorek).

 

Pompę starczy zatkać śrubą? O czymś muszę pamiętać?

Brot Mit Wurst
Opublikowano
Oj nie ładnie nie ładnie tak okaleczac swoją bunie :nienie: .Jak ci się zepsuje coś w drzwiach z podnośnika elektrycznego to też zamieniasz na korby :?: :evil: . u mnie też jest nivo twarde.
Opublikowano
No kolego to ja bede trzeci który ci napisze że też posiadam NIVO i napewno mój samochód nie jest miekki tylko twardy.Wiec zastanów sie czy to przez NIVO?
Opublikowano
... i to bardzo twarde, mam w touringu to czasami lak lupnie na jakies dziurze to uwierz ze naprawde twardziej niz na zwyklym zawieszeniu. i masz ten plus ze jak ci usiadze ktos ciezki z tylu to nie bedzie sie [BAD] ciagnela po ziemi..
BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

Hej,

 

U mnie NIVO też jest dość twarde i komfortowe robi się dopiero w 4 osoby :)

Tu jest opis jak się pozbyć NIVO (fragment dotyczący "Self Level Elimination" i jest tam instrukcja w PDF):

http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Touring+suspension

 

Natomiast ja polecam Ci pobawić się regulacją wysokości (elementy 1 i 5 wraz ze śrubami i nakrętkami):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=33_0352&hg=33&fg=50

 

A jak nie to może sprężyny są już mocno wyrobione i sam amortyzator nie daje rady utwardzić auta.

 

Zastanów się czy od razu chcesz się wszystkiego pozbywać czy może warto spróbować wyregulować, albo wymienić same sprężyny.

 

Cokolwiek nie zadecydujesz daj znać jak wyszło, u mnie NIVO się poci i też się zastanawiam nad rezygnacją z niego.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Też napiszę, że u mnie (jak jeszcze miałem) w e34 525 touring też było baaardzo twardo (pomimo nivo).

Dziwi mnie natomiast to co napisał vodka40, że furka staje się miękka przy pełnej obsadzie. U mnie nawet przy wyjeździe na wakacje tak samo twardo było. W końcu to nie Citroen (tfu) z regulacją komfortu (bo też kiedyś takowego posiadałem - XM'a).

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
Hej,

 

U mnie NIVO też jest dość twarde i komfortowe robi się dopiero w 4 osoby :)

Tu jest opis jak się pozbyć NIVO (fragment dotyczący "Self Level Elimination" i jest tam instrukcja w PDF):

http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Touring+suspension

 

Natomiast ja polecam Ci pobawić się regulacją wysokości (elementy 1 i 5 wraz ze śrubami i nakrętkami):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=33_0352&hg=33&fg=50

 

A jak nie to może sprężyny są już mocno wyrobione i sam amortyzator nie daje rady utwardzić auta.

 

Zastanów się czy od razu chcesz się wszystkiego pozbywać czy może warto spróbować wyregulować, albo wymienić same sprężyny.

 

Cokolwiek nie zadecydujesz daj znać jak wyszło, u mnie NIVO się poci i też się zastanawiam nad rezygnacją z niego.

 

/Andrzej

 

Dlaczego piszesz, ze sprezyny sa wyrobione, skoro jest NIVO ? Nivo zastepuje sprezyny :D tak dla sprostowania.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Hejka,

 

Dziwi mnie natomiast to co napisał vodka40, że furka staje się miękka przy pełnej obsadzie.

 

Mógłbyś zacytować gdzie ja napisałem że staje się miękka, bo ja chyba niedowidzę. Napisałem że robi się komfortowa, czyli, że masa osób wewnątrz + bagażu sprawia, że przyjemniej pokonuje się nierówności.

 

Dlaczego piszesz, ze sprezyny sa wyrobione, skoro jest NIVO ? Nivo zastepuje sprezyny Very Happy tak dla sprostowania.

 

A to dopiero ciekawe, pewnie inżynierowie BMW wstawili te sprężyny dlatego, że akurat mieli ich za dużo w magazynie i nie mieli co z nimi zrobić. Tak jak się czasami ograniczenia na polskich drogach ustawia.

 

Po to ta sprężyna tam jest, żeby razem z amortyzatorem pracować nad amortyzacją pojazdu. Uszkodzenie jednego lub drugiego z elementów będzie wpływać na jakość amortyzacji nierówności.

NIVO jest dodatkiem wpływającym na zniwelowanie różnicy w amortyzacji tyłu pojazdu w zależności od obciążenia.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

 

Dlaczego piszesz, ze sprezyny sa wyrobione, skoro jest NIVO ? Nivo zastepuje sprezyny Very Happy tak dla sprostowania.

 

A to dopiero ciekawe, pewnie inżynierowie BMW wstawili te sprężyny dlatego, że akurat mieli ich za dużo w magazynie i nie mieli co z nimi zrobić. Tak jak się czasami ograniczenia na polskich drogach ustawia.

 

Po to ta sprężyna tam jest, żeby razem z amortyzatorem pracować nad amortyzacją pojazdu. Uszkodzenie jednego lub drugiego z elementów będzie wpływać na jakość amortyzacji nierówności.

NIVO jest dodatkiem wpływającym na zniwelowanie różnicy w amortyzacji tyłu pojazdu w zależności od obciążenia.

 

/Andrzej

 

Hmm to ciekawe, w moim widocznie zabraklo im spręzyn i ja po porstu mam nivo i amortyzatory. A może nie widze ? Mozliwe, wybiore się do okulisty i zmienie mechanika.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Hmm to ciekawe, w moim widocznie zabraklo im spręzyn i ja po porstu mam nivo i amortyzatory. A może nie widze ? Mozliwe, wybiore się do okulisty i zmienie mechanika.

 

Już wszystko rozumiem.

Zauważ jednak że wątek dotyczy E34, a dokładnie E34 525iT '92. Tam mało tego, że są sprężyny, to NIVO jest hydrauliczne a nie pneumatyczne jak u Ciebie.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Hmm to ciekawe, w moim widocznie zabraklo im spręzyn i ja po porstu mam nivo i amortyzatory. A może nie widze ? Mozliwe, wybiore się do okulisty i zmienie mechanika.

 

Już wszystko rozumiem.

Zauważ jednak że wątek dotyczy E34, a dokładnie E34 525iT '92. Tam mało tego, że są sprężyny, to NIVO jest hydrauliczne a nie pneumatyczne jak u Ciebie.

 

/Andrzej

Nie wiem jak to mozliwe. Mialem e34 540i z 95 r. i nie miala sprezyn.

 

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Bodajrze w mojej są sprężyny ...

Ale nowie powracając do tematu co trzeba zrobić aby przerobić nivo na zwykłe amortyzatory??

Z tego co się dowiadywałem to trzeba kupić amortyzatory spręzyny i jakieś mocowania ale dokładnie nie wiem... Ja miałaem taki problem że po wy,miania tuleii belki tylnej przy większym obciązeniu zawieszenie piszczało a było to dlatego gdyż mechanicy ustwwili mi na max zawieszenie po obniżeniu zawieszenie jest sprawne i nic nie piszczy dalej jest twarde ale niełupie tak jak miałem ustawione na max.

A mam pytanie po co jest w ogóle to nivo ma ktoś wiedze na temat tego zawieszenia??

Opublikowano
Hmm to ciekawe, w moim widocznie zabraklo im spręzyn i ja po porstu mam nivo i amortyzatory. A może nie widze ? Mozliwe, wybiore się do okulisty i zmienie mechanika.

 

Już wszystko rozumiem.

Zauważ jednak że wątek dotyczy E34, a dokładnie E34 525iT '92. Tam mało tego, że są sprężyny, to NIVO jest hydrauliczne a nie pneumatyczne jak u Ciebie.

 

/Andrzej

Nie wiem jak to mozliwe. Mialem e34 540i z 95 r. i nie miala sprezyn.

 

Pozdrawiam.

 

Coś ci się pomyliło....

Wejdź na realoem.com i obejrzyj budowę tylnego zawiasu a zrozumiesz, że nie da się bez sprężyny...

Brot Mit Wurst
Opublikowano
Bodajrze w mojej są sprężyny ...

Ale nowie powracając do tematu co trzeba zrobić aby przerobić nivo na zwykłe amortyzatory??

Z tego co się dowiadywałem to trzeba kupić amortyzatory spręzyny i jakieś mocowania ale dokładnie nie wiem... Ja miałaem taki problem że po wy,miania tuleii belki tylnej przy większym obciązeniu zawieszenie piszczało a było to dlatego gdyż mechanicy ustwwili mi na max zawieszenie po obniżeniu zawieszenie jest sprawne i nic nie piszczy dalej jest twarde ale niełupie tak jak miałem ustawione na max.

A mam pytanie po co jest w ogóle to nivo ma ktoś wiedze na temat tego zawieszenia??

 

Po to żeby auto nie miało pozycji jak motorówka gdy załadujesz bagażnik do pełna. Chodzi o wypoziomowanie auta niezależnie od obciążenia.

Brot Mit Wurst
Opublikowano

Hej,

 

Ja właśnie chyba też dojrzałem do decyzji o rezygnacji z NIVO, bo amorki zaczynają się pocić, a dodatkowo regulator ciśnienia przepuszcza gdzieś płyn :(.

Dziś orientowałem się w złożoności operacji i czekam w tej chwili na info.

Na pewno trzeba wymienić oprócz amorków, sprężyny i łożyska, zobaczymy co jeszcze.

 

Cała procedura jest generalnie fajnie opisana tutaj:

http://www.bavauto.com/Assets/inst_pages/ins254.pdf

 

Z tej instrukcji wynika, że dla E34 525iT:

1. Sprężyny do Touring-a muszą być do aut ze zwiększonym dopuszczalnym obciążeniem

2. Amortyzatory na tył mogą takie same jak w Sedanie

3. Nie można zaślepiać pompy wspomaganie, tylko trzeba połączyć przewód dopływowy z odpływowym.

 

Jeśli ktoś z was przerabiał temat to proszę o weryfikację tych informacji,

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hmm to ciekawe, w moim widocznie zabraklo im spręzyn i ja po porstu mam nivo i amortyzatory. A może nie widze ? Mozliwe, wybiore się do okulisty i zmienie mechanika.

 

Już wszystko rozumiem.

Zauważ jednak że wątek dotyczy E34, a dokładnie E34 525iT '92. Tam mało tego, że są sprężyny, to NIVO jest hydrauliczne a nie pneumatyczne jak u Ciebie.

 

/Andrzej

Nie wiem jak to mozliwe. Mialem e34 540i z 95 r. i nie miala sprezyn.

 

Pozdrawiam.

 

Coś ci się pomyliło....

Wejdź na realoem.com i obejrzyj budowę tylnego zawiasu a zrozumiesz, że nie da się bez sprężyny...

 

No ok w e34 nie pamietam szczerze, ale w e39 530D napewno nie mam. Bo jestem pod autem i patrze 10 razy :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Witam,

 

Operacja wymiany NIVO jest już na ukończeniu, tzn. wstawione są nowe amortyzatory, sprężyny i poduszki amortyzatorów + komplet odbojów i osłon.

Pozostało jeszcze zaślepić układ przed regulatorem (bo przecieka), gdyż w tej chwili zaślepione są akumulatory ciśnienia. Mimo moich desperackich prób nie udało mi się odnaleźć miejsc łączenia przewodów hydraulicznych, które idą z pompy do regulatora i z powrotem (znalazłem zwrotny, ale nie mogłem dziś namierzyć doprowadzającego olej), ale we środę jestem już umówiony u chłopaków koło mnie na ostateczną rozprawę z NIVO.

Pierwsze wrażenia po wymianie są takie, że auto trochę wyżej stoi, a przy tym jest trochę bardziej miękkie (co czuć przy pokonywaniu poprzecznych nierówności).

 

Jakby ktoś potrzebował informacji jak się przygotować do takiej operacji to służę pomocą

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.