Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

mam problem z nawiewem w BMW 5 E61, zwykła klima.

Ustawiam pokrętło temperatury na maxa i włączam tryb AUTO.

Wentylator dmuchawy nie włącza się.

Jeśli dodam lekko gazu wzrosną obroty silnika następnie puszczam pedał gazu obroty spadają w tym momencie dmuchawa przez moment wchodzi na wysokie obroty. To samo mam jeśli nastawię tryb manualny czyli wyłączę AUTO.

 

W serwisie powiedzieli mi że przyczyną jest uszkodzenie opornika dmuchawy. Gdzie tego szukać w BMW 5 E60 2006 r?

 

Czy ten opornik da się naprawić, może przeczyszczenie jakichś styków pomoże?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

 

Pozdrawiam Janusz;)

Opublikowano
Witam wszystkich,

mam problem z nawiewem w BMW 5 E61, zwykła klima.

Ustawiam pokrętło temperatury na maxa i włączam tryb AUTO.

Wentylator dmuchawy nie włącza się.

Jeśli dodam lekko gazu wzrosną obroty silnika następnie puszczam pedał gazu obroty spadają w tym momencie dmuchawa przez moment wchodzi na wysokie obroty. To samo mam jeśli nastawię tryb manualny czyli wyłączę AUTO.

 

W serwisie powiedzieli mi że przyczyną jest uszkodzenie opornika dmuchawy. Gdzie tego szukać w BMW 5 E60 2006 r?

 

Czy ten opornik da się naprawić, może przeczyszczenie jakichś styków pomoże?

 

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

 

Pozdrawiam Janusz;)

A czemu w aso nie zapytałes? Skoro stwierdzili uszkodzenie opornika to i na pewno zaproponowali naprawe(wymiane). Bez obrazy.

Opublikowano
W serwisie powiedzieli mi że przyczyną jest uszkodzenie opornika dmuchawy. Gdzie tego szukać w BMW 5 E60 2006 r?

Wpisz słowo 'jeż' w opcji szukaj. To częsta przypadłośc w e39 i e46. Widzę ze w nowszych modelach nadal te beznadziejne oporniki montują. Wstydziliby się.

 

Ja u siebie po prostu wymieniłem na nowy (nowa wersja ktora podobno nie jest juz tak podatna na awarie), ale z tego co czytałem tu na forum, da się starego jeża naprawić.

 

Pozdr.

Opublikowano

W ASO nie byłem, rozmawiałem telefonicznie.

Opisałem przypadłość na jaką cierpi mój samochód i Pan powiedział że to na 95% jest wina opornika. Gdyż mieli już takie przypadki w BMW i to typowy objaw. Nawet mają taki opornik w magazynie. Głupio było zadawać jeszcze przez telefon pytanie "proszę pana a gdzie to jest w samochodzie".

Zaproponowali badanie diagnostyczne i oczywiście wymianę o kosztach to może nie będę pisał. Zadałem pytanie na forum bo może będzie taniej.

Diagnostyka była robiona nie ma błędów.

 

Teraz tylko pytanie gdzie się znajduje ten opornik w E61.

Rozkręciłem dekiel od strony pasażera pod schowkiem, kupa kabli jakieś 2 moduły i nic więcej. Po środku nagrzewnica obudowana plastikami zero dojścia. Może jutro zobaczę co się kryje od strony kierowcy pod deską.

A w sumie nawet nie wiem jak to wygląda hehe...

 

Oczekuję dalszych podpowiedzi oczywiście sensownych.

 

Janusz

Opublikowano
Oczekuję dalszych podpowiedzi oczywiście sensownych.

Tak to wygląda w e39:

http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html

 

Nie wiem czy w e60 jest podobnie, ale skoro wsadzają te same felerne opornice, to pewnie i w podobnym miejscu. :twisted: FYI, to nie jest pod schowkiem tylko bardziej w lewo, w kierunku nóg kierowcy, ale dostępne od strony nóg pasażera. Małe ręce ułatwiają trochę sprawę. :)

Opublikowano

Witam ponownie,

wczoraj byłem u elektryka który zajmuje się tylko BMW coraz więcej wskazuje na to że jest to wina jeża. Jednak z wymianą muszę się jeszcze wstrzymać do sprawdzenia został jeszcze panel z pokrętłami. Jednak w tym modelu aby to sprawdzić szybko trzeba zrobić podmiankę na inny panel.

 

Jeśli chodzi o wymianę jeża w E61 (sądzę że tak samo jest w E60) jest to dość duży problem. W serwisie wygląda to następująco: sam jeż 240 zł + wymiana 4 godziny roboty 280,00 zł 1/h (nie wiem czy netto czy brutto) x 4 = 1 120,00 zł

Całkowity koszt: 1 360,00 zł (pod warunkiem że to wina jeża).

 

Mam programy (nie zainstalowane na kompie) WDS i TIS czy któryś z tych programów przedstawia powiedzmy rysunkowo jak należy się zabrać do wymiany danej części w BMW?

Ja muszę rozebrać część deski rozdzielczej. Powstaje pytanie którą część.

 

Aha WDS i TIS mam z 2005- 2006 r czy wyszły już jakieś nowe wersje tego oprogramowania może po polsku to pytanie dotyczy też ETK.

 

Janusz.

Opublikowano
Witam ponownie,

wczoraj byłem u elektryka który zajmuje się tylko BMW coraz więcej wskazuje na to że jest to wina jeża. Jednak z wymianą muszę się jeszcze wstrzymać do sprawdzenia został jeszcze panel z pokrętłami. Jednak w tym modelu aby to sprawdzić szybko trzeba zrobić podmiankę na inny panel.

 

Jeśli chodzi o wymianę jeża w E61 (sądzę że tak samo jest w E60) jest to dość duży problem. W serwisie wygląda to następująco: sam jeż 240 zł + wymiana 4 godziny roboty 280,00 zł 1/h (nie wiem czy netto czy brutto) x 4 = 1 120,00 zł

Całkowity koszt: 1 360,00 zł (pod warunkiem że to wina jeża).

 

Mam programy (nie zainstalowane na kompie) WDS i TIS czy któryś z tych programów przedstawia powiedzmy rysunkowo jak należy się zabrać do wymiany danej części w BMW?

Ja muszę rozebrać część deski rozdzielczej. Powstaje pytanie którą część.

 

Aha WDS i TIS mam z 2005- 2006 r czy wyszły już jakieś nowe wersje tego oprogramowania może po polsku to pytanie dotyczy też ETK.

 

Janusz.

 

Hej, jeżeli to faktycznie jeż tzn. że BMW robi to specjalnie, tyle lat w e39 problem z jeżem występował że chyba mogli pozwolić sobie na odrobine luksusu i zamontować takiego co się nie psuje. W e39 wymienałem go sam, w e60 nie mam pojęcia gdzie się znajduje, jednak kolego jeśli naprawisz swoja usterke i okaże się to jeżem to prosze cie zfotografuj wsyztskie czynności żeby było dla potomnych i zrobi się z tego DIY, bo faktycznei 1300zł za wymane jeża w ASO to kosmiczna cena. Zycze powodzenia. Pozdrawiam.

Opublikowano

Faktycznie masz rację mogli udoskonalić jeża a jeśli już tego nie zrobili to umieścić go tak by wymiana była prostsza jak w E39.

 

Pewnie że opisze jak rozwiązałem problem o fotki też się postaram.

 

Ponawiam moje pytanie dotyczące TIS, WDS i ETK.

 

Janusz

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

zapomniałem o moim poście dotyczącym "jeża" (opornicy wentylatora) miałem opisać jak rozwiązałem problem i co było przyczyną niedziałającej dmuchawy.

Nie ukrywam że jeździłem z tym uszkodzeniem dość długo... przerażała mnie wymiana jeża...

W modelu E39 nie ma problemu z wymianą natomiast w E60 czy E61 jest troszkę roboty.

Jeża wymieniłem sam więc opiszę co i jak.

Zacznę jednak od tego że w serwisie ASO powiedzieli mi za wymianę około 1 000 zł, dlaczego?

Bo wymiana jest dość skomplikowana dużo rozbierania, nie chcieli powiedzieć gdzie jest ukryty jeż.

Uchylili tylko rąbka tajemnicy że pod deską rozdzielczą, którą trzeba częściowo zdemontować.

Do rzeczy:

Demontujemy:

plastik z deski rozdzielczej ten w którym są umieszczone kratki nawiewu (środkowy i pasażera),

demontujemy mieszek dźwigni zmiany biegów, wyjmujemy gałką od iDrive,

demontujemy plastik ozdobny który umieszczony jest na tunelu przykręcony jest 2 śrubami i na wciski,

demontujemy plastik kryjący napędy DVD i odtwarzacza,

demontujemy popielniczkę w całości wraz z uchwytem,

demontujemy całą kratkę w której umieszczone są napędy i regulatory od klimy nawiewów itd,

wypinamy wszystkie wtyczki, każda jest inna i inna długość wiązki raczej nie można pomylić przy podłączaniu,

demontujemy plastikowy szyb wentylacyjny który zamocowany jest na wcisk i zabezpieczony dwiema srebrnymi zapinkami,

to operacja powyżej (demontujemy plastikowy szyb wentylacyjny) może wymagać demontażu całej konsoli między siedzeniami (tam gdzie są schowki) ja tak zrobiłem,

po zdjęciu szybu wentylacyjnego widzimy pokrywkę od wentylatora nawiewu oraz wtyczkę do wentylatora (trzy przewody dwa grube i jeden cienki) rozpinamy tą wtyczkę,

odkręcamy pokrywkę (4 srebrne śrubki) otwieramy i widzimy wentylator,

ja uprościłem sobie wyjęcie pokrywki i wentylatora wyjmując 2 boczne szyby wentylacyjne one troszkę przeszkadzają,

odkręcamy silnik wentylatora (dwie śruby górna i dolna),

wysuwamy delikatnie wentylator (uwaga wentylator jest na dwóch gumowych łożyskach ostrożnie nie urwać czegoś),

po wyjęciu wentylatora mamy dostęp do jeża który jest właściwie za wentylatorem,

ostrożnie wypinamy jeża podważając delikatnie zatrzask,

wypinamy wtyczki i podłączamy nowego w serwisie jeż kosztuje 310 zł ja kupiłem za 249 zł tej samej firmy tylko bez znaczka BMW,

warto też przedmuchać kompresorem bieżnię silnika tam gdzie chodzą szczotki oraz wyczyścić ewentualne zabrudzenia jakie są wewnątrz miejsca na wentylator, ja przeprowadziłem też odgrzybianie szybów wentylacyjnych korzystając z łatwego dostępu,

jak to składamy..? tego chyba już opisywać nie muszę odwrotna procedura...:)

Uwaga z wyjętym wentylatorem należy obchodzić się bardzo ostrożnie podobno dwa wirniki są wyważone w żadnym wypadku nie wolno tego demontować.

Właściwie jedyna trudność może wystąpić przy zakładaniu dekla od wentylatora (pokrywki) trzeba uzbroić się w cierpliwość i próbować odpowiedniego założenia (wsunięcia w prowadnice i przykręcić) nic na siłę!

Dlaczego jeż mógł ulec uszkodzeniu...?

Należy przede wszystkim pilnować wymiany filtrów kabinowych (pod maską na podszybiu po obu stronach) zatkane mogły spowodować przegrzanie się jeża.

Nie wiem czy to ma wpływ na uszkodzenie ja czasem przekręcałem gałki od wentylatora bardzo szybkim ruchem na maxa.

Objawy jakie u mnie wystąpiły:

Automat klma nie działała w ogóle,

Manual tylko na z pokrętłem na maxa bardzo słabiutko prawie wcale i tylko przy spadkach napięcia (otwieranie szyb, włączenie ogrzewania szyby tylnej i inne).

U kolegi w X5 rozładowywał akumulator pracując ciągle nawet po wyłączeniu samochodu i po włączeniu chodził tylko na wysokich obrotach.

Mam fotki wentylatora i miejsca gdzie znajduje się wentylator w samochodzie ale nie bardzo wiem czy mogę je tu wrzucić.

 

Nie życzę nikomu wymiany tego w E60 lub E61 sporo roboty.

Mimo wszystko ta wymiana nie jest warta 1 000 zł a tyle zażyczyli sobie w ASO BMW.

Mi to zajęło 4 godzinki z szukaniem gdzie jest jeż.

 

Powodzenia w ewentualnych naprawach...:)

 

Pozdrawiam Janusz...;)

P.S.

Jak ktoś ma pytania to zapraszam...:)

  • 1 rok później...
Opublikowano

też miałem problem z dmuchawą w mojej E61. Na polskich forach piszą tylko o starszych 5kach. Na angielskich znalazłem info że jeż jest pod deską. W ASO powiedzieli mi to samo co Tobie. Cena bardzo podobna. Na szczęście drążyłem temat dalej i znalazłem info że przy słabym akumulatorze Power Module odcina niektóre odbiorniki. Dlatego dmuchawa u mnie działała na pierwsze 4 stopnie, a po przyciśnięciu przycisku rozmrażania szyb działała na full. Wymieniłem akumulator i faktycznie problem znikł.

 

Bardzo fajnie opisałeś wszystkie czynności.

 

Co do E60/E61 to morał jest taki że na polskich forach jest mało informacji na temat tych samochodów. Warto szukać na zagranicznych.

 

pozdrawiam

silver111

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano

Nie zakładam nowego tematu gdyż sprawdzę tutaj. Mam objaw opisany przez kolegę Silver (odkąd nastały DUŻE mrozy). Dmuchawa w trybie "szyba" działa na maxxxa aż powiewa włosami, natomiast w opcji normalnej działa na 4-5 poziomie maksymalnie (a jest ich chyba 8-9). Jest możliwe faktycznie, że akumulator siada i stąd odłączenie lub ograniczenie niektórych odbiorników ?

Dodam, że pierwsze symptomy słabości akumulatora zaczynam obserwować przy obecnych mrozach (zmieniarka mieli CD - ale ją wyciągnąłem). Niemniej jednak jeśli to AKU to nie będę miał zastrzeżeń do niego - jest fabryczny czyli od 03/2004 więc ma prawo :) .

 

Proszę o sugestie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam kolegów ,ja mam taki problem z dmuchawą i nie wiem za co się wziąść czy za tego jeża czy to coś innego? Pokrętło z regulacją obrotów chodzi normalnie czyli od min do max , klima chodzi, odmrażanie szyb też ale mam taki problem jak jest na minimum nadmuchu i samochód stoi nie jedzie mam takie "pyrkanie" nie ma ciszy tak jak dmuchawa dmucha powietrze, tak jakby coś o coś ocierało i te łopatki od dmuchawy o coś ocierały , jak jadę samochodem i jadę z większa prędkością i mam zakręt i mocno wejdę w ten zakręt czy to w prawo czy w lewo do to "pyrkanie " ustaje na jakiś czas i jest cisza po chwili znowu to samo.Może ktoś miał coś takiego , nie wiem co robić rozbierać i to wszystko czyścić , boje się o te gumowe łożyska co pisaliście o nich może one się gdzieś zacierają , myślę że to nie jest część do wymiany tylko caly śilnik. A roboty dużo przy tym i zawsze jakiś plastik może szczelić,poradzcie coś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam kolegów ,ja mam taki problem z dmuchawą i nie wiem za co się wziąść czy za tego jeża czy to coś innego? Pokrętło z regulacją obrotów chodzi normalnie czyli od min do max , klima chodzi, odmrażanie szyb też ale mam taki problem jak jest na minimum nadmuchu i samochód stoi nie jedzie mam takie "pyrkanie" nie ma ciszy tak jak dmuchawa dmucha powietrze, tak jakby coś o coś ocierało i te łopatki od dmuchawy o coś ocierały , jak jadę samochodem i jadę z większa prędkością i mam zakręt i mocno wejdę w ten zakręt czy to w prawo czy w lewo do to "pyrkanie " ustaje na jakiś czas i jest cisza po chwili znowu to samo.Może ktoś miał coś takiego , nie wiem co robić rozbierać i to wszystko czyścić , boje się o te gumowe łożyska co pisaliście o nich może one się gdzieś zacierają , myślę że to nie jest część do wymiany tylko caly śilnik. A roboty dużo przy tym i zawsze jakiś plastik może szczelić,poradzcie coś.

 

Miałem ten sam problem co Ty, miesiąc temu wymieniłem silniczek dmuchawy i jest teraz cichutko. Tu masz opis z fotkami z mojej wymiany, na pewno pomoże, wymiana zajęła mi ok. 5 godzin. viewtopic.php?f=15&t=173383

Opublikowano
Witam, kolego "guzior2" nie da się tego jakoś wyczyścić albo coś z tym zrobić? W serwisie to chyba krocie za silnik , na allegro są ale nie wiadomo w jakim stanie czy nie takie same jak mój , gdzie Ty to kupowałeś że wiedzaiłeś że jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno da się nasmarować te łożyska w silniczku ale to pomaga maksymalnie na 1 rok dlatego zdecydowałem się na kupno nowego. Wszystkie silniczki dmuchawy w E60/61 mają ten sam numer części (64116933910) dlatego z kupnem nie ma problemu, koszt w ASO to ok. 460 zł albo w tym sklepie internetowym http://www.czescidobmw.pl/ ok. 410 zł
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Po zapoznaniu się z Waszymi doświadczeniami widzę ze również czeka mnie wymiana silniczka ponieważ objawy są takie same ... najpierw wentylator falowal, później raz startował A raz nie, następnie tylko przy wstrzasach np. Na progu lub dziurze A teraz nie działa już nic . Dodatkowe pytanie tylko mam czy żaluzje za nerkami (e60 525d) są z tym systemem jakoś powiązane ? Zwróciłem uwagę że gdy wentylator nie działa żaluzje są zamknięte (nawet na siłę nie można ich otworzyć ) a gdy przypadkiem się włączy to odblokowuja się i działa ok. Czy to jakaś dodatkowa awaria która pojawiła się w tym samym czasie ? Dzięki

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Prezesio mam to samo szyba maxx słucha natomiast pokrętłem słabo co było i Ciebie przyczyna

 

Powodem jest słaby akumulator.

Opublikowano
Odpada naładowany sprawność 75 procent. Ja daję na szybę to przez chwilę dmucha przez kratki mocno a następnie przełącza na szybę czyli silnik dmuchawy sprawny może tenopornik jeż Ale wszystko inne działa tyko tym pokrentłem słabo do połowy jak krańce to działa. Zobaczę jeszcze odepne IBS.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno brak pełnej mocy nawiewu jest spowodowany spadkiem napięcia bo tak to zostało wymyślone przez inżynierów z BMW że ECU odcina różne urządzenia w samochodzie i jako pierwsze właśnie obniża moc nawiewu pozostawiając pełną moc przy odmrożeniu szyby (przycisk przedniej szyby), jeśli jesteś pewny że aku jest sprawny to pozostaje sprawdzić IBS i ładowanie. Miałem kiedyś to samo i po wymianie akumulatora pełna moc nawiewu wróciła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.