Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeszcze nie, nadal mogę otwierać drzwi kierowcy tylko z kluczyka. Wszystko wskazuje na to, że uszkodziny mam sam mechanizm zamka, ale jeszcze nie miałem okazji go wyciągnąć :mrgreen: A jak u Ciebie?
Opublikowano

Witam

 

W compakcie mojej siostry jest dokładnie ten sam temat - drzwi kierowcy otwierają się tylko z kluczyka, natomiast zamykają z pilota. To jedna z wielu rzeczy, która upewnia mnie, że E46 jest elektroniczną porażką.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

A ktoś mi odpowie co to może być . Kumpel ma E46 99 , centralny działa bez problemu ale jak auto jest zamknięte to potrafią się szyby same opuścić.

Nie ma reguły . To też przekaźniki?

Opublikowano

Witajcie,

 

Szukam elektronika w Radomiu, który podjąłby się montażu nowych przekaźników w module. Czy możecie kogoś polecić?

Opublikowano
Jeszcze nie, nadal mogę otwierać drzwi kierowcy tylko z kluczyka. Wszystko wskazuje na to, że uszkodziny mam sam mechanizm zamka, ale jeszcze nie miałem okazji go wyciągnąć :mrgreen: A jak u Ciebie?

nie no ja to sobie odpuscilem narazie kompletnie,za kazdym razem jak sobie pomysle co trzeba odkrecic zeby sie tam dostac to mi zapal mija :mrgreen:

wrrrrrr

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Jeszcze nie, nadal mogę otwierać drzwi kierowcy tylko z kluczyka. Wszystko wskazuje na to, że uszkodziny mam sam mechanizm zamka, ale jeszcze nie miałem okazji go wyciągnąć :mrgreen: A jak u Ciebie?

nie no ja to sobie odpuscilem narazie kompletnie,za kazdym razem jak sobie pomysle co trzeba odkrecic zeby sie tam dostac to mi zapal mija :mrgreen:

 

Dlatego ja też nadal otwieram swoje drzwi z kluczyka :mrgreen: Najgorsze jest to, że idzie zima i teraz zapał już w ogóle nie będzie się pojawiał :mrgreen:

Opublikowano

Koledzy jak to wygląda z tym modułem? Co się stanie/czego można się spodziewać kiedy wyciągnę moduł i będę chciał jechać do montera?

 

Czy zamknę samochód? będę miał dziś przekaźniki i chce to zrobić jak najszybciej.

 

Aktualizacja: OK. dopiero teraz doczytałem dokładnie i wiem, że należy odpiąć aku.... :/ może ktoś polecić jakiegoś elektryka w Radomiu, który mógłby to zrobić?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Mam pytanie czy ktoś z kolegów rozcinał może te przekaźniki? Wyjąłem z mojego E46 bo jak pisaliście że się sklejają to jest koniec centralnego z pilota. Ciężko było i urwałem jednemu 2 nogi i kawałek ścierzki. Ale tyle to się nadlutuje. Trochę kosztują i myślałem że może się je da wyskrzybać w środku. Ale był z wypalonymi stykami (aż się wygieły). Zeszlifowałem mu obudowe kątówką. Zamówiłem 4 te http://www.aphelektra.com/p/pl/216vd/przekaznik+12vdc+podwojny+siemens+lub+tyco+v23084-c2001-a303.html -bo kumpel już je brał ibyły faktycznie nówki Siemensa (tylko z wylutu fabrycznego). Drugie dwa dla kolesia. W warsztacie mówili mi że wychodzą bez prblemu dużym hotairem -ale ja nie mam. U producenta to podobno odsysa je pompa a te co zamówiłem to z demontażu płyt z padniętą logiką a nie tanie podróby chinskie. Nie chce mi się dwa razy wracać do tej roboty (bo ciężko mi wychodziły) i boje się tych podrób, zwłaszcza jakby miały jeszcze grubsze nogi :(. Ciekawe czy mieliście jakieś problemy z przebiciami w kablach w drzwiach czy tylko moduł?
Opublikowano
Ja swoje zepsułem próbując czyścić styki :duh: Wymieniłem na nowe oryginalne w takiej samej cenie jak wylutowywane w aphalektra, namiar wyżej. Jeśli jesteś dobry w lutowaniu poradzisz sobie ze zwykłym odsysaczem za 10zł. Ja musiałem jeden przekaźnik pociąć na części i wylutowywać nóżka po nóżce, drugi wyszedł w całości, ścieżek nie popaliłem. Ogólnie da się zrobić bez specjalistycznych narzędzi :)
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. No więc ja tego drugiego też pociąłem dużymi obcinakami i wyszedł w częściach. A co z tymi kablami bo podobno jeszcze w kablach może być numer jak złapią wodę?
Opublikowano

Ja mam taki problem ostatnio, zaciął mi sie siłownik od centralnego od wlewu paliwa, okazało sie po rozebraniu ze wyrobiły sie tryby w srodku wiec kupiłem juz inny. Czysciłem ostatnio przekazniki od centralnego i troche pomogło, ale nie chodzi tak jak na poczatku podczas zakupu auta, czasami trzeba czekac na reakcje lub wciskac po dwa razy. Postanowiłem wymienic przekazniki tym bardziej ze znalazłem na allegro a cena jest poprostu smieszna. Spray do czyszczenia kosztuje prawie tyle samo:)

http://allegro.pl/przekaznik-12v-12a-v23084-c2002-pk-12v23084-x1-i1954069619.html

Opublikowano
Przyszły moje przekaźniki z aphelektra. Faktycznie wyglądają na nówki chociaż są ślady cyny. Założyłem i wreszcie zamek śmiga :lol: :lol: ! Te parę dych nie robi różnicy, a mam orginał na 20A! Tamte co pisał tomek0503 mają tylko 12A -więc to jakaś podróba. Teraz chinol napisze wszystko nawet do tyłu :) Jak autko na sprzedaż -to mogą być, ale dla siebie szkoda roboty. Miałem stresa jak mi nie chciał się zamykać i otwierać na czechach. A mechanik mówił że jak mało srebra na stykach to te tanie szybko padają, zwłaszcza w autkach które mają pare lat i ciężej chodzą napędy. Czyszczenie odpada bo są szczelne i tam nic spraya nie podejdzie, a jak szlifowałem to mi naszło syfu z kątówki -nie polecam. Pozdro i dzięki za rady
Opublikowano
Przyszły moje przekaźniki z aphelektra. Faktycznie wyglądają na nówki chociaż są ślady cyny. Założyłem i wreszcie zamek śmiga :lol: :lol: ! Te parę dych nie robi różnicy, a mam orginał na 20A! Tamte co pisał tomek0503 mają tylko 12A -więc to jakaś podróba. Teraz chinol napisze wszystko nawet do tyłu :) Jak autko na sprzedaż -to mogą być, ale dla siebie szkoda roboty. Miałem stresa jak mi nie chciał się zamykać i otwierać na czechach. A mechanik mówił że jak mało srebra na stykach to te tanie szybko padają, zwłaszcza w autkach które mają pare lat i ciężej chodzą napędy. Pozdro i dzięki za rady

 

No tego powiem Ci nie sprawdziłem,z tego co widać po nazwie są to oryginały bo znaku towarowego nie wolno podrabiać. Chyba pobór prądu przez centralkę nie przekracza 12A.

Opublikowano
Rozmawiałem jeszcze z tym kolesiem co już je montował i mówi że w tych tanich jest inny problem poza tym że padają szybko przy mrozach. Też raz je montował jak nie było orginałów. Tam leci później w module jakiś tranzystor czy tyrystor (nie jestem elektronikiem), bo one są słabsze ale mają mniejszą opornoś cewki (podobno 170 om zamiast 260 om i dlatego później zostają jakieś błędy). Ma być napis C2001 bo takie zakładają Niemcy, a te słabe podróby mają 2002. Najważniejsze że mój działa i nie dałem się skaleczyć w serwisie na 500 zeta.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Troszkę odgrzebie;)

 

Z tego co się da wyczytać na zagranicznych forach to jest 50% szans padnięty przekaźnik albo to padnięty zamek. (GM5 module / door lock actuator)

 

Moje auto: E46 330Ci produkcja 08/2000

U mnie nie wysuwa sie cypek (tylko z kluczka po przekręceniu o 90 stopni, lub pociągnięciu za klamkę)

zamyka się z pilota, kluczyka w drzwiach (o 45 stopni)

zato nie zamyka się z konsoli i po przekroczeniu 20km/h (chyba:P)

 

I teraz zgłupiałem czy to przekaźniki czy zamek.

 

Boczek raz rozebrałem ale nie wyjołem zamka bo niedoczytałem o jednej śrubie imbusowej, ale z oględzin wyglądał dobrze...

I teraz nie wiem co obstawiać (bo niechce niepotrzebnie grzebać w module komfortu bo drogie to cholerstwo jest), zamek (elem. 1 foto) w drzwiach 3 razy tańszy tylko w sumie...

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/y/251.png

 

Odnośnie przekaźników te TYCO mają dokładnie ten sam numer co simensy.

Opublikowano
Mam to samo co Ty, przekaźniki już wymieniłem - nie pomogło więc obstawiam zamek. Dużo jest roboty żeby go wyjąć? Ja się zniechęciłem kiedyś po zdjęciu tapicerki bo dostęp fatalny :| Co do zamykania z przycisku w konsoli albo po przekroczeniu 20km/h - u mnie się zamykają tylko drzwi pasażera, nie wiem czy tak powinno być.
Opublikowano

Wcześniej zamykały się oba;) Mi teraz też tylko pasażer.

Dostęp jest badziewny, ja się bałem ostatnio jak rozbierałem nie zbić szyby :/ i w sumie nie zdemontowałem zamka...

Trzeba odkręcić tylnią prowadnice szyby i robić to albo na lekko opuszczonej (wtedy jest dostęp do jednej śruby która trzeba odkręcić) albo opuścić na poluzowanej (czego się bałem :P)

 

Tutaj są linki do DIY w language, jeśli byś potrzebował więcej info to ile wiem tyle powiem;)

http://www.e46toronto.ca/forums/showthread.php?8893-Door-Lock-Actuator-Replacement

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=600213

 

Ogólnie w nich mi brak info czy / jak zdemontować zamek (tam gdzie kluczyk wchodzi).

 

A i co do samej części zamka na stronce z częściami koszt 400zł, jutro do ASO zajadę pogadać to się dowiem cene.

Opublikowano
Część do której wchodzi kluczyk trzyma się jedynie na jednym imbusie z boku drzwi, o ile dobrze pamiętam jest on pod gumową osłoną. Wystarczy odkręcić tą śrubkę i już można wyjąć element z bębenkiem zamka, po jego usunięciu można wyciągnąć całą klamkę :)
Opublikowano

Czyli to mi blokowało wyjęcie zamka ostatnio.

Tam są dwa imbusy z tego co doczytałem jeden właśnie klamka, i drugi pod zaślepką regulacja klamki (i tu uważać bo można popsuć jak sie zamknie drzwi z poluźnioną srubą)

Opublikowano

Byłem dziś w ASO w Gdyni.

Pan Marcin z serwisu po wysłuchaniu objawów stwierdził że to na 99% zamek (w sensie siłownik zamka).

Cena 452,92 PLN.

Jak będę mieć chwile czasu to pewnie wtedy ogarne temat bo jeździć się da jest upierdliwawe ale cuż.

Opublikowano

99% nie jest zadawalajace :mrgreen:

chociaz tez mysle ze to silownik.

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam taki problem ostatnio, zaciął mi sie siłownik od centralnego od wlewu paliwa, okazało sie po rozebraniu ze wyrobiły sie tryby w srodku wiec kupiłem juz inny. Czysciłem ostatnio przekazniki od centralnego i troche pomogło, ale nie chodzi tak jak na poczatku podczas zakupu auta, czasami trzeba czekac na reakcje lub wciskac po dwa razy. Postanowiłem wymienic przekazniki tym bardziej ze znalazłem na allegro a cena jest poprostu smieszna. Spray do czyszczenia kosztuje prawie tyle samo:)

http://allegro.pl/przekaznik-12v-12a-v23084-c2002-pk-12v23084-x1-i1954069619.html

 

Ja juz wymienilem przekazniki zakupione na aukcji na allegro:) Wszystko chodzi ok. Przekazniki przyszły nowe bez jakichkolwiek sladów uzycia. Wylutowanie starych przekazników nie jest łatwe, musiałem je rozcinac delikatnie i odlutowywać po kawałkach, trzeba do tego Cierpliwośći :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.