Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

 

Temat ten jest praktycznie kontynuacja tematu : viewtopic.php?t=95366&postdays=0&postorder=asc&start=0 i przedstawia wymiane przekaznikow przezemnie .

 

Dla nie wtajemniczonych : jak w E46 zamek centralny nie otwiera sie/nie zamyka sie ani z pilotow, ani z przycisku na tunelu srodkowym (w moim przypadku nie otwieral sie, zamykanie dzialalo ok) to naprawdopodobniej padly przekazniki w module komfortu . U mnie dzialo sie to losowo, raz dzialalo raz nie .

 

BMW zaklada w takim przypadku oczywiscie wymiane calego modułu komfortu lecz mozna rowniez to zrobic w inny sposob :

 

Naprawa bazuje na tym PDFie : http://www.benold77.de/ZVrelais.pdf (wielkie dzieki dla tomasz'af za podeslanie tego cennego PDFa).

 

W aucie ktorego naprawa jest opisana w tym pdfie byly elektryczne szyby we wszystkich 4 drzwiach, wtedy sa 4 przekazniki . Jednak dlaczego Pan od tego PDF'a zmienil tylko 2 - tego nie wiem, bo nie znam niemieckiego .

 

Moja e46 320d z grudnia 2000r ma elektryczne szyby tylko z przodu wiec mam 2 przekazniki .

 

Przekazniki - symbol V23084- mozna kupic w :

 

http://www.aphelektra.com/p/pl/216vd/przekaznik+12vdc+podwojny+siemens+v23084-c2001-a303.html - nie polecam tego sklepu (jednak nie ma innego w PL ktory oferuje te przekazniki w rozsadnej cenie, znalazlem jeszcze jeden sklep to kosztowaly 80zl/szt) - przeslali mi przekazniki ktore widac po nich juz byly montowane gdzies , jak wyslalem zapytanie dlaczego tak jest to dostalem odpowiedz :"faktycznie przekaźniki te są z demotażu fabrycznego czyli mają na nóżkach ślady cyny i na obudowie lakieru, jednak przekaźniki te nigdy nie pracowały. " (to nie zgodne z tym co pisza w swoim wlasnym regulaminie -ze wszystkie towary sa nowe ale kij im w nos).

 

W sumie moglem albo je odeslac i szukac na allegro modułu komfortu albo zaryzykowac ich montaz . Zaryzykowalem - dzis rano zamontowalem je i jestem poki co zadowolony - dzis zamek by otwierany kilkanascie razy i ani razu nie zawiodl .

 

NIE POLECAM TAKZE SAMODZIELNEJ WYMIANY PRZEKAZNIKOW - wypadaloby to zrobic w jakims serwisie GSM lub czyms podobnym na stacji lutowniczej- zwykla lutownica trudno je wylutowac, sciezki lubia odejsc itp. stresy ;) . Jednak jak ktos lubi ryzyko i ma umiejetnosci lutownicze to zachecam :lol: . Ja choc ryzyka nie lubie to zrobilem to sam .

 

Foteczki :

 

NIE ZNAM Niemieckiego wiec nie moglem przeczytac tego PDF'a :lol: - jedynie ktos kto go znal niemiecki napisal mi ze wyczytal w nim iz nalezy przed robota odlaczyc akumulator i podlaczyc go dopiero po wlozeniu modulu . Tak tez zrobilem (klema minus z aku odlaczona).

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/1.jpg

 

Odkrecamy schowek, w sumie jest 5 wkretow do odkrecenia .

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/2.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/3.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/4.jpg

 

Wyciagamy schowek unoszac go lekko do gory i jednoczescie ciagnac w strone fotela. odlaczamy wtyczki od lampki i druga ...nie wiem od czego (chyba od czujnika otwarcia schowka) :lol: .

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/5.jpg

 

Jak widac po ilosci modulow wypas mam lekko skromniejszy niz ten pan od PDF'a i 330d. :lol:

 

Odkrecamy kluczem 10mm plastikowa nakretke z dolu koszyka , zas na gorze sa w klipsy - wypychamy z nich koszyk w strone przodu auta .

 

 

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/6.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/7.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/8.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/9.jpg

 

Tak to wygladalo przed zbrodnia :8) .

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/10.jpg

 

Nie usuwalem tego laku dremelem jak jest opisane w PDFie , ktos zasugerowal ze zmywa sie go rozpuszczalnikiem nitro lecz mi sie to niestety nie udalo (nitro go NIC nie ruszalo), wiec wogole go nie usuwalem, tylko jak sie okazalo odpadal sam po dotnieciu go lutownica .

 

Uzylem lutownicy kolbowej o mocy 25 lub 30W i kompresora do pompowania kol dajacego ok. 4 bary - topilem cyne i ja rozdmuchiwalem . Wlutowanie jest juz proste.

 

Odlutowujemy nozki, usuwamy cyne, i lekko podwazamy nozem przekaznik od przeciwnej strony, wymaga to duuuzo wyczucia, przekaznik wciaz sie mocno trzyma (cyna trzyma go takze "od spodu" przekaznika), sciezki latwo wyrwac .

 

Mi pierwszy przekaznik poszedl bez strat, zas przy drugim sie chyba juz zbyt pewnie czulem i wyrwalem 1 sciezke plus lutownica oderwalem kawalek powloki miedzianej .

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/11.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/12.jpg

 

Pan w PDFie napisal (jak sie domyslam :lol: ) ze w tych przekaznikach koroduja styki . Z ciekawosci rozcielem dremelem 1 stary przekaznik i na stykach rzeczywiscie bylo widac slady lekki przypalen, choc korozji nie widzialem . Moze przeczyszczenie stykow drobniutki papierem sciernym by zalatwilo sprawe ale tak czy siac i tak raczej je trzeba wylutowac by rozciac ich obudowe.

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/13.jpg

 

http://www.piotres.boo.pl/centralE46/14.jpg

 

Wyrwana sciezke naprawilem b. cienkim przewodem o nazwie kynar (znalazlem miernikiem gdzie idzie sciezka, znalazl bym z drugiej strony plytki ale przeszkadzal ten cholerny lak :duh: ) zas drugie uszkodzenie kawaleczkiem drutu :mrgreen: (druciarnia jak sie patrzy) :duh: .

 

Ale ...zlozylem wszystko ...działa - mimo "nowych ale uzywanych" przekaznikow i 2 drucianych napraw modułu :mrgreen: .

 

Jak złożyc mysle ze juz wiecie .

 

Good luck.

 

DODANO 12 maja 2011r. : dodam tylko ze przekazniki "nowe-uzywane" ;) z aphelektra wciaz dzialaja bez zadnych problemow - juz ponad 2.5 roku czasu.

 

pozdr.

Piotrek

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
e46, mysle ze o to by sie trzeba spytac tych co skladali moj samochod w fabryce ;)
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtrące swoje 3 grosze. W naprawach tego typu (działa/nie działa centralny szyby itp.) dobrze jest najpierw przepatrzeć stan lutów. Mi zdarzyło się już 2x robić poważniejsze dłubanie gdy finalnie pomagało przegrzanie lutownicą lutów. Nie zawsze widać zimny lut. Polskie grogi też robią swoje :)

Nie mniej ważny jest stan styków w przekaźniku, choć przypieczone lekko styki to standard, iskrzenie przy zwieraniu robi swoje.

 

Ogólnie dobre DIY :)

Opublikowano
Te przekazniki sa jednakowe? Chodzi o to czy kupic dwa indentyczne :)

Przekaźniki są dokładnie takie same (zakupiłem z tego adresu w temacie).

Działa na 100% trudność średnia (ważne żeby mieć zapas czasu-czyli "ni nervo).

SIEMENS V23084 C2001-A303 (u mnie były 4 - ale wymieniłem tylko nr.1 i 2)

Opublikowano
A czy można wymienić moduł komfortu na nowy? Chodzą po allegro za ok 100zł i nie trzeba się wtedy babrać, ale czy czasami nie trzeba go potem jakoś programować itp.?
Opublikowano
A czy można wymienić moduł komfortu na nowy? Chodzą po allegro za ok 100zł i nie trzeba się wtedy babrać, ale czy czasami nie trzeba go potem jakoś programować itp.?

 

Zwroc uwage, ze za 100zl dostajesz znow używane przekaźniki :) A moduł jesli kupisz identiko powinien trybic

Xdrive

Koder

Opublikowano
A czy można wymienić moduł komfortu na nowy? Chodzą po allegro za ok 100zł i nie trzeba się wtedy babrać, ale czy czasami nie trzeba go potem jakoś programować itp.?

 

Zwroc uwage, ze za 100zl dostajesz znow używane przekaźniki :) A moduł jesli kupisz identiko powinien trybic

 

 

Piotres dostal i tak uzywane przekazniki. nie wiadomo ile bedą trybić. A ja musze miec 4 sztuki czyli wyjdzie ponad 100zl z przesylka za same przekaźniki.

Jutro zlookam jaki mam moduł i kupuje taki sam bez lutowania itp.

Opublikowano

Mam nowy modul , identyczny jaki mialem, wszystko sie zgadza. Wlozylem i działa zamek po przekreceniu kluczyka ale nie działa nic z pilota.

 

Co teraz zrobic?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie po wymianie przekaznikow , przestalo dzialac otwieranie zamykanie z pilota z zamka i z przycisku na konsoli , chyba trzeba sie rozejrzec za calym modulem bo juz dostaje ...... hehhee
Opublikowano
u mnie po wymianie przekaznikow , przestalo dzialac otwieranie zamykanie z pilota z zamka i z przycisku na konsoli , chyba trzeba sie rozejrzec za calym modulem bo juz dostaje ...... hehhee

 

 

To jest to na co trzeba uwazac - pourywane sciezki (Rozwarstwienie plytki)

Xdrive

Koder

Opublikowano
A czy można wymienić moduł komfortu na nowy? Chodzą po allegro za ok 100zł i nie trzeba się wtedy babrać, ale czy czasami nie trzeba go potem jakoś programować itp.?

 

Zwroc uwage, ze za 100zl dostajesz znow używane przekaźniki :) A moduł jesli kupisz identiko powinien trybic

 

 

Piotres dostal i tak uzywane przekazniki. nie wiadomo ile bedą trybić. A ja musze miec 4 sztuki czyli wyjdzie ponad 100zl z przesylka za same przekaźniki.

Jutro zlookam jaki mam moduł i kupuje taki sam bez lutowania itp.

 

Kolesie z tego sklepu twierdza ze sa nowe, byly tylko zamontowane :lol: ale nie uzywane . Cholera ich wie . Mi poki co dziala wszystko :).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wkoncu działa :) kosztem jednego przekznika ( musiałem zamowic nowy ) ale zrobione i dziala bez zarzutu. Moja rada taka żeby po wymontowaniu przekażników sprawdzic sobie miernikiem jaką scieżke ma dany pin ( nóżka przekaznika ) i zapamietać ( namalować ) bardzo pomocne w przypadku rozwarstwienia płytki lub tzw " zimnych lutów"
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Też miałem problemy z centralnym, zamykanie działało zawsze, otwieranie już nie, zarówno z kluczyka jak i z przycisku na tunelu. Dziś zaniosłem do elektryka żeby mi wlutował nowe przekaźniki. Teraz działa zawsze, jednak nie do końca sprawnie, zamykają się/otwierają za każdym razem wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy, muszę je zamykać kluczykiem, macie może jakieś rady jak to naprawić?
Opublikowano
Teraz działa zawsze, jednak nie do końca sprawnie, zamykają się/otwierają za każdym razem wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy, muszę je zamykać kluczykiem, macie może jakieś rady jak to naprawić?

 

Jesli przedtem działało otwierani tych drzwi, i jest kolega pewien ze otwieranie/zamykanie DRZWI jest sprawne, to najwyrazniej elektryk pourywal scieżki podczas wymiany przekaźników - normalka

Xdrive

Koder

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem ten sam problem co autor tematu- czasami nie chciał się centralny otworzyć ;/ wymieniłem moduł komfortu (szukałem od sedana z pełną elektryka) zamek działa, ale nie działają spryskiwacze reflektorów i automatyczne włączanie wycieraczek (w ogóle wycieraczki dziwnie działają). Do tego czasami rygiel drzwi kierowcy wysuwa się tylko do połowy i żeby otworzyć drzwi muszę użyć kluczyka. Będę naprawiał swój moduł, ale czy ktoś wie, co powoduje nie pełne wysuwanie się rygla przy otwieraniu??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

sorki że wracam do tematu ale właśnie mi wyleciał central z tylnych prawych drzwi na początku nie otwierał i jeszcze przez chwile zamykał ale umarł.

jak ktoś przerabiał już temat w 528 E-39 97r to prosze o info jak to ugryźc (schemat co wyjąc(gdzie moduł ko0mfortu jest ukryty) co wylutowac ( jaki przekaźnik)) Przydał by sie terz schemat Moja poczta to [email protected] Z góry dzięki i pozdrowienia

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Naprawa przeprowadzona. Nowe przekaźniki lutowane profesjonalnie przez kolegę. Co do oryginalnych przekaźników, wyglądały ok na oko elektronika-jeden miał mikro-przerwę. Jedyne jego uwagi to: są to dwa podwójne przekaźniki, wg niego bardzo małe i powinny być 4 pojedyncze i większe. Naprawa przeprowadzona w E46 318i 1998 mojego kuzyna.

 

Pozdrawiam i dzięki za ekstra writeup :cool2:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W e46 Mam problem, że zamek kierowcy zamyka się a nie otwiera z centralnego. Reszta chodzi OK. Nie wiem czy to wina zamka (rozebrałem go, ale wygląda ładnie) czy centralki lub instalacji. W zamku są dwa silniczki jeden zamyka a przy otwieraniu delikatnie rusza drugi. Nie wiem czy otwierać ma też ten pierwszy silniczek, ale w drugą stronę czy ten drugi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.