Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

aktualnie jestem posiadaczem vectry a gt 16V 150km:) ale chcę ją zmienić na coś mocniejszego i z tylnym napędem:) a z racji że od dziecka podobało mi się bmw wybór padł na e34:) czytałem dużo, oglądałem raporty spalania testy itd ale chyba najlepiej zapytać Was użytkowników tych samochodów:) otóż zastanawiam się jaki silnik wybrać... myślałem nad 530i V8, 535i i 540i V8... zależy mi aby auto miało skrzynie manualną co w przypadku 540i jest rzadkością bo wyszło nie całe 800 taki egzemplarzy ale widziałem na allegro skrzynie manualne do tego modelu za 4tyś zł i myślałem nad jej przełożeniem... myślę również na 535i i 530i V8... 530 ma mniejszy moment i silnik V8 więc z tego co widziałem to spalanie większe niż R6 w 535i... pewnie części również będą droższe do V8 niż legendarnych R6... jak wygląda sprawa z awaryjnością w tych silnikach... jak z przebiegiem (widziałem egzemplarze które miały ponad 400kkm i były w dobrej kondycji)... który silnik wy polecacie i który najlepiej wychodzi w stosunku spalanie osiągi... aaa i do auta mam zamiar wsadzić instalację LPG oczywiście sekwencja i podobno w V8 jest o jakieś 1500zł droższa niż w R6

 

pozdrawiam i z góry dziękuje za odp

Opublikowano
Pod względem trwałości silnik w 535(3.5m30) nie ma sobie równych,gaz(sekwencja) będzie oczywiście tańszy niż v8,mniejsza ilość cylindrów.Polecam ci ten silnik.
Nur bmw e32
Opublikowano
ja sprzedałem moją E39 523i i szukałem E32 5.0 lub E34 4.0 no i kupiłem 540i i jestem bardzo zadowolony. Spalanie dużeeeeeee ale jaka frajda z jazdy :dance: :dance: :dance:
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
kolego nie ustawiaj się głównie na pojemnośc a na stan auta i kup te które będzie najlepiej utrzymane
Opublikowano
no rzeczywiście m60 530i V8 ma mniejsze spalanie niż m30 535i tylko że jak wygląda sprawa z awaryjnością silnika i żywotnością no i znowu 8 cylindrów to instalacja LPG znacznie droższa (orientuje się ktoś jaka cena)
Opublikowano
Cena zależy od tego jaką instalacje chcesz założyć. Poza tym do każdego z tych silników będzie inaczej "wyglądała". Jeśli w oplu miałeś silnik C 20 XE i chcesz żeby to dużo "lepiej chodziło" to tylko 540i.
Opublikowano
ja posiadam m50b25 i myślę ze ten silnik w zupełności ci wystarczy miałem kiedyś opelka 16v 150km i powiem ci ze pomimo tego ze to 40km różnicy to w jeździe opel a bmw to niebo i ziemia po drugie jeżeli to twoje pierwsze auto z tylnym napędem to niestety musisz nauczyć się jeździć od nowa... wiec myślę ze nie ma co szaleć z 4.0 kup 525i a gwarantuje ze będziesz zadowolony
Opublikowano

Witam posiadam w swojej bavarce silnik M60B30 (3,0 V8). Zakładałem jakieś 4 miesiące temu podtlenek eLPeGie ;) Instalacka ElpiGaz kosztowała mnie 4900zl.

 

Instalacja załozona baaaardzo profesjonalnie w Bolszewie (koło Wejherowa), pod maską wogóle nie widać że jest instalka, ukryty wlew itp.

 

samochód sprawuje się znakomicie, spalanie przy jeździe razem z "innymi" użytkownikami dróg to spalanie w granicach 13l. Przy mojej normalniej jeździe, srednio spala mi 17-18. (opony przód 225/40/R18, tył 255/35/R18 co zapewne także ma wpływ)

 

Moją BeeMką zrobiłem dopiero niewiele ponad 8000km, także jak z bezawaryjnością tych silników to się jeszcze okaże, ale poki co jestem baaaaardzo zadowolony :)

 

Zdecydowaną przewagą V8 nad R6 jest kultura pracy :)

 

pozdrawiam

Opublikowano
Ja osobiście nie kupowałbym e34 z motorem m30 - silnik starej konstrukcji i okropnie paliwożerny. Jeśli już to 3.0 lub 3.5 m60 (jeśli się nie mylę), ewentualnie m50 b25 też sobie całkiem fajnie radzi z autkiem a spalanie już jest do zaakceptowania.

 

 

taaa to sie mylisz,nie pisz historii wyssanych z palca bo chłopaka wprowadzasz w błąd.525 ma gorsze osiągi niż m30b35...spalanie nie jest duże bo jeżdże taka na co dzień.A jeśli twierdzisz że spalanie m30 jest duże to nie znając Cie wiem że patrzysz na każdy litr spalonej benzyny jak nie gazu.powiem Ci ze 528 wcale się nie boję(miałem dwie 528)jeśli nie 540 manuala to bierz 535-jeśli jej nie przegrzejesz to silnik bedzie chodził jak dzwon

 

i nie piszcie ze m50b25 fajnie chodzi bo kolega go nie bierze pod uwagę...sprecyzował 3.0V8,3.5,4.0...to po co się wygłupiać i mówić o 2.5.czytajcie ze zrozumieniem :duh:

 

i tak jak mówi Pinczer,nie ma dużej różnicy między 2.0 16V a 525(ale zaraz posiadacze m50b25 na mnie się rzucą :twisted2: ) wiem bo miałem 3calibry(jak miałem 17lat) i ścigałem sie nie raz z 525 i albo równo albo ich objeżdżałem

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

takie małe ale dla moderatorów: widzę że mi wlepiliście jakiś napis przy moim profilu "Zanim zapytasz - POSZUKAJ!" ale chyba jasno sprecyzowałem w moim pierwszym poście że szukałem itd no ale OK niech będzie a poza tym chciałem przeprowadzić jakąś konkretną dyskusje aby użytkownicy tych modeli wypowiedzieli się na ten temat i doszliśmy razem do jakiegoś wniosku o którym też pisałem czyli awaryjność i stosunek mocy do spalania...

 

 

a więc tak podsumowując:) 525i-w ogóle nie brana pod uwagę;p (wiadomo czemu-@Łukasz735 ładnie to opisał) 540i-również automat, a zmiana skrzyni za droga by była... a więc 535i czy 530 V8... moc i moment porównywalny spalanie hmm jedni mówią tak inni tak... ale patrząc na takie ogólne raporty to 535i ma znacznie większe spalanie w mieście... następnie M30 3.5 jest nieco starszym silnikiem bo był produkowany do 1992 a M60 3.0 bodajże od 1992 czy 1993... następnie instalacja LPG będzie droższa w M60 3.0 bo więcej cylindrów...

 

chciałbym aby jeszcze się ktoś wypowiedział na temat tych dwóch modeli:)

 

pozdrawiam i z góry dzięki:)

Opublikowano

m30b30 miałem, potwierdziło się - awaryjne (popychacze zaworowe).

Miałem już w e34 m50b25 i m50b20. Ten pierwszy po prostu rewela. Każdemu polecam. W trasie mniej niż 8 l/100km w mieście max 16 (manual - touring). Jeździłem też m60b30. Fajne, ale z R827-v6 (ani e34 nie odeszła, ani ja go nie dogoniłem, więc żadna rewela).

Silniki R6 są testowane w bmw baaardzo długo (e21 i e28 już je miało), więc doświadczenie vs choroby wieku dziecięcego V8 swoje robią.

 

Oczywiście wybierzesz to co Ci serce podpowie, ale ja osobiście brałbym R6.

 

pozdr

 

Mariusz

Opublikowano
Ja też miałem dylemat m60b30 vs m30b35.Na pewno najlepszy byłby 540i w manualu ale to inne koszty zakupu.Polecam m30b35 tanszy w eksploatacji niewiele wieksze spalanie ale też wieksza bezawaryjność.Czesci tez tansze np tłumik i pewnie wiele innych.Do tego m30b35 jest nie do zajezdzenia to moja opinia i wielu osób znających temat BMW.Temat już był poruszany poszukaj pozdrawiam
dresta30
Opublikowano
Hej mam m60 b30 z 1994r z automatem .wiem ze cie nieinteresuje ta opcja, ale awaryjnosc tego silnika to jedynie odkrecajace sie pompy oleju i to jest duzy problemik... ogulnie ja sie gazu wystrzegam, i niepolecam ci tego rozwiazania w tak starym aucie ... moja beatka to jest alkocholiczka jak kazde bmw zalerzy od nogi, ale miasto to okolo 16 litrow, trasa 10 nawet 9 jak sie postarasz... sprawa drugiej kategorii ,motor m 60 jest nowszy ale i drozszy w czesciach od prostego silnika m 30.. jednak nie ma sie co martwic bo v 8 jest tez mocna jednostka, i nie ma zbyt wielu usterek... ja mam 300 tys chodzi rowno nie dymi oleju niepolyka .. fajowski dzwiek daje v8 nawet z 3 litrow .. masz trudny wybor ja w e28 mialem m30 b35 spalanie podobne i moc tez fascynuje moze trochee problemow z glowica ale to zadkosc jak ktos o niego dbal....i do tego ten fajowski dzwiek zaworow regulowanych recznie mozna sie zakochac jak w polonezie... pozdrawiam :))
Opublikowano

Witam,

 

2 lata temu miałem ten sam problem co Ty, tylko nie brałem pod uwagę 540 bo wszystkie prawie były w automacie lub touringi.

 

Teraz cieszę się że nie mam żadnej R6 i żałuję, że szybko zrezygnowałem z 540 w automacie.

 

Fakt poszaleć nie można automatem bo go szkoda, ale przyjemość odjeżdzania spod świateł - bezcenne :).

 

Kupiłem fajną 530 V8 z gazem 2 generacji (taki już był) i nie narzekam.

 

Silnik jest bezawaryjny sprawdź tylko pompę na dzień dobry ( u mnie była ok). Sprawy uszczelek i osprzętu tu trzeba zainwestować (odma, uszczelki kolektora, cewki itp) bo często są już zużyte.

 

Ja radzę weź 540 nie ważne czy automat czy manual i tak będziesz zadowolony. Stan auta i zużycie skrzyni to najważniejsze rzeczy.

 

Szukaj modelu wyprodukowanego po maju 1993 roku. Ładniej wygląda w środku.

 

Pozdrawiam

BMW i V8 to idealne połączenie :)
Opublikowano

hehe V8 M60 na gazie II generacji ładnie chodzi komu ty odjeżdżasz tico?? :duh: tam Ci z tych 218Km zostało może 160?? dobre 520 ci dorówna a 525 da w dupę

 

Bierz 535 M30 ogólne utrzyamnie tańsze dużo zrobisz samemu mechanicy lepiej znaja te silniki odpada naprawa drogich popychaczy ( kotś tu pisał zę są w M30 ciekawe skąd to wziął?? tam jest ręczna regulacja zaworów co 30 000km czyli rzadko ) do tego za jakieś 2000zł mozna zrobić kapitalkę w M30 i masz farbyczne parametry za tą kase nawet hydrauliki w M60 nie zrobisz a gdzie reszta V8 to dobre silnik ale kiepskie do pałowania a sądze że lubisz przycisnąc z racji eog co chcesz wybrać. Miałem silnik M50 sa bardziej oszczędne ale ich sound i wytrzymałość nie doruwnują M30 co do spalanie będzie minimalnie wieksze niżw V8 ale różnica w średniej to 1 litr?? do tego jak chcesz gaz to zniknie ona całowkicie :)

 

535 ma piękniejszy dźwięk bo ma duże cylindry V8 fajnie jedzie w pojemności 4.0 i tam też brzmi po prostu pojemność 3,0 to za mało żeby pakować V8 BMW samo się do tego błędu przyznało wywalajać ją z palety silników dziś nie ma już V8 o tej pojemności :)

 

Bierz 535 tylko z niemczech daj ze 10000zł do tego gaz pierwszy serwis wyjdzie ze 15000zł i masz piękną zadbana furę co polskich dziur nie widziała i napewno szybsza od vectry 150KM może do setki nie będzie wielkiej róźnicy ale powyżej tak i wogóle samo brzmienie frajda z jazdy zawiesznie tylmni napęd jakość wykonania brak rfdzy i poziom wyposażeni nie ma co porównywac

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

[hehe V8 M60 na gazie II generacji ładnie chodzi komu ty odjeżdżasz tico?? Surprised tam Ci z tych 218Km zostało może 160?? dobre 520 ci dorówna a 525 da w dupę]

 

Czy moja info odnosiło się do odjeżdżania ZDZIRO? Nie potrzeba złośliwość (pisowska).

 

Do odjeżdżania są inne samochody: małe, lekkie i nie koniecznie BMW.

 

Tylko napisałem, że nie mam problemów z LPG. Taki kupiłem a nie długo będzie tam porządna sekwencja siedziała.

 

Miałem na myśli raczej skrzynię ASB, dzięki której można szybciej ruszyć.

 

Jak ktoś nie ma kasy na serwisowanie V8 to lepiej niech kupi M30.

 

V8 poniżej 4000 litrów jeszcze do 2003 roku były w ofercie, najlepsze nie były, ale to zawsze V8.

 

Różnica w cenie będzie podejrzewam ostatecznym kryterium bo V8 zadbana to min 15000zł a m30 to 10000zł.

 

Kolega podejrzewam tutaj będzie miał największy problem.

BMW i V8 to idealne połączenie :)
Opublikowano

Teraz to mnie rozbawiłeś do łez...

 

Jak ktoś nie ma kasy na serwisowanie V8 to lepiej niech kupi M30.

 

I kto to mówi...gość który ma zwykły gaz w V8 i twierdzi że samochód chodzi "bardzo dobrze".Jak będziesz miał okazje to siądź za "stery" dobrej m60b30 i dopiero powiesz czy to "chodzi" czy nie.

 

tak jak napisał ZDZIRA 850I:z tym samochodem możesz najwyżej startować z dobrą 520-stką.Nie wiem po co Ci ten samochód skoro nawet nie stać Cie na dobry gaz do niego :duh: bo już nie mówię o jeździe na paliwie.

 

Śmieszą mnie takie wypowiedzi pisane przez kogoś,kto sam idzie po najmniejszej linii oporu :mad2:

 

Diablo.xd-powiem Ci tak

Ja mam swoja 3.5 od 18-go roku życia,sprzedać jej raczej nie sprzedam bo wiem że jak E39 odmówi posłuszeństwa wsiadam w e32 leje paliwo i jadę nawet do Afryki(przenośnia)W silniku zaznaczam KOMPLETNIE nic nie robiłem!olej,filtry,świece,reg zaworów itp.Nie powiem bo samochodem jeżdże dość agresywnie i ten silnik wg mnie jest nie zniszczalny.Pilnuj oleju i płynu chłodzącego a nie odmówi Ci posłuszeństwa.Moja pewnie ma ponad 400tys km ale nie jedna V-ka z przebiegiem 200-tu by się przy niej zawstydziła.Ktoś powie że już jest koniec z moją M30-stka...i będzie się grubo mylił.Remont?Mogę zrobić chodź by dzisiaj bo mnie stać na to nawet i w serwisie.tylko po co?przyspiesza bardzo dobrze jak na 211KM,oleju nie bierze(a e39 mi wciąga 1.5L na 10000km).ciśnienie równe na wszystkich cyl i stan jak na 89r jest suuper i mozesz zapytać kolegi TSA55.Już miałem nie jednego kupca na moja 735 i to za rewelacyjne pieniądze,mogłem sprzedac i kupic sobie 730V8 bo bardzo kubie te stare bmw ale nie chce.Ktoś kto ma m30b35 wie doskonale o czym mówie i poprze mnie w 100%...

 

ale się rozpisałem :norty:

 

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Widać IQ nie jest mocną strona tego forum, ale................... :mad2:

 

Kochany nie znasz mnie i nie wiesz co się dzieje z moim samochodem to brzydko powiem nie pyskuj i nie oceniaj.

 

Jak będę chciał się pościgać z wszystkimi to kupię coś co ma 6 litrów i V8. Komfortu nie będzie, ale będę szybszy.

 

Moje auto przechodzi powoli okres odnowy ( w tym roku wizualnej). Ma nowy lakier, nowe szyby, nowe listwy, nowe uszczelki i jeszcze dużo innych zewnętrznych elementów.

 

Silnik oprócz uszczelek pod głowicami ma wszystkie nowe uszczelki. Nowy rozrusznik, pompę wody, zawieszenie itp.

 

Nie pisz mi, że idę po najmniejszej linii oporu.

 

"dobrze chodzi" mam na myśli współpracę silnika z LPG - tylko nie myślcie, że namawiam kolegę na LPG 2 generacji :).

 

Zimą moje BMW nie jeździ w ogóle na LPG tyko na PB dla dociekliwych na 98 oktanowej [przynajmniej tak jest napisane na dystrybutorze :) ]

 

Ta instalacja której się czepiasz zostaje na koniec, bo być może nie będzie jej w ogóle autko będzie porównywalne z autem Solarisa.

 

Do jazdy na co dzień będzie już inne BMW.

 

Dobra rada nie znasz nie oceniaj nie wydawaj opinii.

 

Wracając do wątku i tak polecam 4.0 V8.

 

Pozdrawiam

BMW i V8 to idealne połączenie :)
Opublikowano

jeśli Twoje IQ było by dość wysokie to wstydził byś sie mówić że Twoje auto będzie zbliżone stanem do Marka :mad2: :duh: zauważ że jego to pełen org a nie ulepione i malowane badziewie... i silnik skundlony IIgen lpg...ja swoją weekendową e32 poprawiam już dwa lata i chodź wszyscy mówią że jest idealna to nie porównam jej z Marka...w moim podpisie jest moja e32 mozesz zobaczyć czy masz lepszą e34 tylko zaznaczam ze na tych zdjęciach jest pełen org z przebiegiem bliskim 400tys.a o swojej w porównaniu do Marka mogę jedynie powiedzieć że mamy takie same kolory

 

i nie mam zamiaru Cie oceniać bo to nie moja spr ale Twoje wypowiedzi nic naprawdę nie wnoszą i widać ze to Twoje pierwsze bmw.

I znowu nie czytasz ze zrozumieniem bo kolega znów ograniczył wybór m60b30 lub m30b35 a nie 4.0 V8 :duh:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi:) jak widać wybór nie jest prosty ale się okażę za niedługo:) a mógłby mi ktoś jeszcze przybliżyć temat tego wnętrza bo ktoś wyżej pisał że wnętrze po 93 ładniej wygląda:)

 

pozdrawiam

Opublikowano

Nie będę prowadził dyskusji, bo nie taki jest temat.

 

BMW nie pierwsze moje (znowu oceniamy - kolega ma talent pedagogiczny do oceniania).

 

Jak będą fotki na forum mojej to wtedy będziemy oceniać.

 

Ulepione i malowane badziewie kojarzy mi się z wiejskim tuningiem i dużą ilością żywicy epoksydowej, a tego w moim samochodzie nie ma.

 

Czy twoje BMW ma wszystko jak z salonu, że jest pełnym oryginałem?

BMW i V8 to idealne połączenie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.