Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Po raz kolejny przyjąłęm załamkę związaną z moim samochodem. Mianowicie dowiedziałem się, iz poprzedni właściciel mojej bety zalał ją olejem shell helix 15W40.

Nigdy w życiu bym sie o tym nie dowiedział, gdyby nie znajomy poprzedniego właściciela-powiedział mi że takie właśnie g... wlał dwa miesiące temu.

Niewiem co teraz z tym począc-najchętniej bym się tego ścierwa pozbył i zalał po bożemu syntetyk 0w40.

Ale boje się żeby się nie obróciło to przeciwko mnie.

Przebieg samochodu 136 kkm-w 10000000% orginalny potwierdzony w servisie w D i PL, rok produkcji 2000.

Ostatni servis w D przy stanie licznika 132 800 resztę przejechałem ja na tym mineralu.

W sumie nie jest wiele bo tylko ponad 3000 km, ale sam niewiem.

Doradźcie mi co mam robic-zmienic na syntetyk, pol syntetyk a moze nic nie zmieniac i zostawic mineral?

Pozdrawiam wszystkich

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może poprzedni właściciel chciał coś zamaskować dlatego wlał taki olej? Jeśli jesteś pewien że z samochodem jest wszystko ok to wymień na taki olej jaki powinien być w tym aucie i wszystko.
Pozdrawiam
Opublikowano

Olej syntetyczny ze względu na swoje właściwości myjące może rozszczelnić silnik. Ale zrobi to tylko z silnikiem, który jest uszczelniony przez nagar powstały w wyniku wielu lat eksploatacji na starym zużytym oleju.

Lej syntetyk i zapomnij o tym epizodzie z minerałem.

Opublikowano
Może poprzedni właściciel chciał coś zamaskować dlatego wlał taki olej? Jeśli jesteś pewien że z samochodem jest wszystko ok to wymień na taki olej jaki powinien być w tym aucie i wszystko.

Też tak w pierwszej chwili pomyślałem ale nie ma takiej opcji-koleś poprostu nie miał pojęcia jaki tam olej się leje i wiedział, że zaraz popchnie go dalej więc wlał najtańszy, poza tym z tego co wiem to myślał, że silnik jest kręcony z jakichś 300000 więc wlał mineral.

W piątek wymienie komplet filtrów, olej, odmę i płyn chłodniczy, oraz uszczelkę pod miską olejową bo się rozszczelniła i w minimalnych ilościach olej cieknie,a wole miec wszystko zrobione tak jak fabryka dała...

Zaryzykuje i wleje syntetyk-musi byc ok-wkońcu zrobiłem na nim coś tylko ponad 3000km.

Dzięki za odp

Opublikowano
na poczatek zalej go ' zalecanym dopuszczalnym ' olejem 10W czyli półsyntetykiem , zrób 10tyś km , zobaczysz czy wszystko OK i wymien na 5w30 i na tym zostań , nic pochopnie , BMW dopuszcza półsyntetyk w 320d czyli 10w i tak bym postapił
Opublikowano
na poczatek zalej go ' zalecanym dopuszczalnym ' olejem 10W czyli półsyntetykiem , zrób 10tyś km , zobaczysz czy wszystko OK i wymien na 5w30 i na tym zostań , nic pochopnie , BMW dopuszcza półsyntetyk w 320d czyli 10w i tak bym postapił

W sumie co racja co racja-nie ma co ryzykowac bezmyślnie.

Gdybym mógł cofnąc czas to chyba kupiłbym 320i i miał spokojna głowę-a tu jak nie pompa, to olej co jeszcze...?

Chociaż z drugiej strony sam silnik oceniam bardzo dobrze-nie jest to demon prędkości ale miło się nim podróżuje i wyprzedza bez strachu-bo momentu dosyc. Poza tym, z tego co dowiedziałem się na temat niej w ASO BMW w Essen i Poznaniu to miała wymienione koło zamochowe, sprzęgło, wszystkie wtryski, pierwszy katalizator niedawno, więc te najdroższe i zarazem ważne elementy wymienił jeszcze Niemiec, więc raczej narazie żadna kosztowna naprawa mi nie grozi...

Opublikowano
oleje mineralne tez maja srodki myjace i co za bzdura ze rozszczelniają silniki, a co do nagaru to wiekszosc aut ktore "biorą" olej to jest wlasnie spowodowane zapieczonymi pierscieniami przez wlasnie nagar wiec jak auto ci pali olej to niezawsze zmiana oleju na inną lepkosc moze tylko pogorszyc sprawe, a ze z silnika pocieknie to tez bzdura bo silnik uszcelnia uszczelka a nie nagar! pozatym jak ktos znajdzie mi w instrukcji obslugi pojazdu ze przy taki i takim przebiegu zmieniac na olej z syntetyka na semi i poznie na mineralny to mu chyba całusa dam w intymne miejsce,
www.auto-optima.pl
Opublikowano

Tak wygląda silnik 200tyś km przejechane na oleju MINERALNYM wymiana co 7000tyś km i co zero nagaru silnik tak czysty że można z niego jeść,widziałem silniki co były zalane syntetykami,pułsyntetykami a nagar można było łopatą skrobać. Dobry olej mineralny jest rówmie dobry co syntetyk wystarczy zobaczyć ten silnik.Ja do swojego BMW 325I E36 LEJE CASTROL EDGE SPORT 10W60 i sprawuje się super w zimie jak i w lecie :lol:

http://%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images34.fotosik.pl/400/20085c3b007a54c0.jpg

 

http://%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images46.fotosik.pl/31/d406b89d671cb512.jpg

Opublikowano

Tez nie rozumiem o co to cale haloo. Przeciez to samochod a nie prom kosmiczny.

NIech kolega zaleje odtrazu olejem jaki tam chce a nie bedzie przechodil na nizsze na 10 etapow. I proponuje aby problemow szukac gdzies indziej bo to napewno nie jest problem. :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja się powtórzę bo kolega lubi zakładać 2 posty na jeden temat i wypowiedziałem się już w dziale "Eksploatacja ..."

Co to był za ostatni przegląd w DE po którym gość przyjechał do domu i zalał se minerała. Na czym polegał ten serwis, na sprawdzeniu ciśnienia w oponach ??

Jeżeli jednak wiesz że auto ma 136 tysi w oryginale to TYLKO syntetyk 0W-XX, nic innego. Obyś tylko nie musiał przeżyć rozczarowania jakie to BMW robi papierowe diesle, które po "136 tyś" km łykają olej i klekocą jak traktor.

Opublikowano
To ja się powtórzę bo kolega lubi zakładać 2 posty na jeden temat i wypowiedziałem się już w dziale "Eksploatacja ..."

Co to był za ostatni przegląd w DE po którym gość przyjechał do domu i zalał se minerała. Na czym polegał ten serwis, na sprawdzeniu ciśnienia w oponach ??

Jeżeli jednak wiesz że auto ma 136 tysi w oryginale to TYLKO syntetyk 0W-XX, nic innego. Obyś tylko nie musiał przeżyć rozczarowania jakie to BMW robi papierowe diesle, które po "136 tyś" km łykają olej i klekocą jak traktor.

Na mineralny olej zmienił koleś w Polsce już, który nie wiedział że auto niedawno miało wymieniony olej na przeglądzie w D.

Proste?

Zmieniam w piątek na 10W40.

To chyba najrozsądniejszy wybór.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.