Skocz do zawartości

Swap Compact E46 2.0d na 3.0d (za i przeciw)


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i kolezanki!

Od jakiegos czasu (pol roku) chodzi mi po glowie sens wymiany silnika z 2l na 3l diesla.

Oczywiscie rozwazania czysto teoretyczne "co by bylo gdyby i czy to jest realnie do zrealizowania".

 

Czy ktos z fachowcow moglby sie wypowiedziec odnosnie ZA i PRZECIW ?

 

Koszty wymiany siegna pewnie 10-15.000pln (silnik 3.000-5.000).

 

Jesli bym mial $ i sie zdecydowal to tylko po to aby miec:

- radoche

- odsluch 3litrowca

- osiagi na poziomie rakiety

- spalanie na poziomie 8-10l/100

 

Z tego co sie podpytywalem to do wymiany poza silnikiem byloby cale zawieszenie (i tu pewnie kolejne koszty), amortyzatory, uklad hamulcowy, tarcze, etc.

Sprzeglo wiem,ze w 330d jest takie jak w 220d ale przy mocy 220-250KM, ktore bym chcial osiagnac trzebaby je pewnie zmienic.

 

Przyjmijmy, w ramach marzen, ze koszty nie sa istotne, bardziej interesuje mnie aspekt techniczno-wagowo-osiagowy :)

 

Ps. Gdzies widzialem Compacta E36 na 4.5l benzynie. Wygrywal na 1/4 mili i mi sie tak zamarzylo...

Edytowane przez papik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jak dla mnie pomysl dobry, koszty wcale nie będą AŻ takie jeżeli oddasz swoje części w rozliczeniu. Mysle ze jak dobrze poszukasz to znajdzie sie ktos , kto chocby z ciekawosci by ci to zrobil taniej;) Mam znajomego ktory u mnie swapa robil z 1.8 m42 na 2.0 m52 , niestety jest teraz w norwegii i predko nie wroci, ale moze jakies namiary dostane co i jak, mowi ze gdyby zostawic czesci to w 5-6 tys sie mozna zmiescic

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł bardzo dobry tylko po co zmieniać chcesz zawias ? na stary większy silnik nie wejdzie czy dla bezpieczeństwa bo jeżeli dla bezpieczeństwa to na początek sobie kupisz twarde sprężynki i będzie git a później zmienisz na coś lepszego tak samo hample zmienisz klocki i tarcze i wyhamujesz nie przesadzajmy bezpieczeństwo bezpieczeństwem ale nie popadajmy w paranoję ;P

 

a co do serca to kupił byś takie cudo jedno lub drugie wpasował i latał :)

http://moto.allegro.pl/item481113272_silnik_bmw_e46_3_0d_2003_gwarancja.html

http://moto.allegro.pl/item466230691_bmw_e39_e46_e38_x5_3_0_d_193km_silnik_kompletny.html

nie jestem mechanikiem ani super znawcą ale jeżeli swap dało by radę przełożyć tylko silniki to kosztowało by cię to z 2 tyś zł i robocizna bo kupujesz silnik a stary rozsprzedajesz na części lub w całości a turbina wtryski dwumas to drogie rzeczy więc dało by radę trochę odzyskać forsy ;) :norty:

 

pozdro i działaj :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.