Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak wyjmujesz baterie z telefonu to potem Ci przestaje działac telefon, i musisz go do serwisu zanosic?

Elektronika jest w aucie ale bzdura byloby kiedy mechanik, podczas napraw wyjmujac akumulator spowodował "usterki " wplywajace na pozniejsze dizałenie auta. Uwazam , ze niemcy nie sa tak "małorozumni"

Opublikowano
Pomysl, akumulator to element wymienny, nawet w instrukcji jest napsiane jak wymieniac go i nie wspominaja o zadnych bledach powodowanych brakiem zasilania. Sadze , ze jak wylaczysz odbiorniki w aucie , silnik bedzie zdaszony stacyjka tez wylaczona tomozesz spokojnie zdjac klem.
Opublikowano

Progressowy, twoje obawy są w pełni uzasadnione. Po odłączeniu będziesz miał bardzo dużo błędów, niekoniecznie widocznych w komunikatach w idrivie. W najgorszym przypadku mogą się pojawić np. od DSC itp. Po odpięciu akumulatora, podjedź skasować błędy, bo napewno takie wystąpią.

A co robisz z wydechem??

Opublikowano

Witam wszyskich

U mnie przy wyjmowaniu rozrusznika mechanik musiał również odłączyć akumulator, i pierwsze na co zwracał uwage to żeby kluczyk nie był w stacyjce(ponoć mógłby się rozkodować), nie wiem czy to prawda ale wolałem nie ryzykować.A po podłączeniu akumulatora wyskoczył błąd odnośnie wspomagania kierownicy (activ drive), dopiero po przejechaniu paru kilometrów i ponownym odpaleniu auta błą zniknął.

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem jak Beemkach ale w PEUGOTach to aby wymienic AKU własnym sumptem to trzeba podłączyc równolegle jakiś akumulatorek np od upsa aby podtrzymac ustawienia komputera i innych układów bo w przeciwnym wypadku odwiedza się aso lub warsztaty.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Błędy jakie wystąpią to tylko adnotacja w pamieci o zaniku zasilania. Nie wpłyną na póżniejszą eksploatację pojazdu. Kolejna sprawa to różnica pomiędzy stopniowym rozładowywaniem aku czyli spadek zasilania a odłączeniem czyli nagłym zaniku zasilania. Np VW przy rozruchu auta ze słaba baterią wyskakują błędy widoczne na zegarze związane z Airbag, natomiast po odłączeniu aku błędu Airbaga nie ma. Jedyne co to po podłączeniu ponownie aku odpal auto i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach w celu umożliwienia sterownikom zapisania parametrów pracy silnika i to by było na tyle.
Opublikowano
Smiało odłączaj i się nie stresuj, nic się nie stanie i żadnych błędów nie będzie, stada błedów opisywane wcześniej powstają i są zapisane w pamięci na skutek odpalania auta na padnietym aku. (np. spadek napięcia na zacisku 15 itp.) W aso jedyne co zrobią dodatkowo to wprogramują w syst. zarządzania energia, przy jakim przebiegu był aku wymieniony, ale to można również zrobic pio za aso, np kts-em lub innym testerem. Jedynie zmiana na aku. o innej pojemnosci wymaga wizyty w serwisie w celu zmiany konfiguracji.
Opublikowano

a mi ostatnio dwa razy padł akumulator.

 

raz ojciec odłączył i ładował prostownikiem, to potem miałem zablokowany komputer pokładowy (Dzięki BZQ udało się jakoś z GT1 przywrócić jego funkcje).

 

drugim razem przyjechało assistance i po podłączeniu kabli po jakimś czsie odpaliłem i gdy uruchomiłem to wyskoczył błąd szyb, błąd active steering, ale po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.

 

sorki za mieszanie, ale u mnie tak było...

 

odłączaj aku (w sumie widziałem, że naprzykład facom ma w swojej ofercie moduł zabezpieczajączy przed przepięciami), albo po prostu jedź tam gdzie mają spawanie nie elektryczne tylko termiczne (gazowe) i wówczas odłączanie aku nie będzie potrzebne.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jedynie zmiana na aku. o innej pojemnosci wymaga wizyty w serwisie w celu zmiany konfiguracji.

 

:shock: O czym Ty mówisz ? :shock:

 

Doskonale wiem o czym mówie, ale możesz przekonać się sam :twisted: ,

kup e60 i spróbuj :twisted2:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem małą kolizje i odłączyłem akumulator.

Po mału zdobywając części na allegro naprawiłem swoją kochankę.

Błędów nie było innych niż te które sobie sam narobiłem.

Jedynie co skasowało to własne ustawienia. ( automatycznie załączanie świateł itp. , dokładnie to co można ustawić programując funkcję jakie samochód ma robić po włożeniu kluczyka.)

Oczywiście po tygodniu braku zasilania jedynie co musiałem zrobić to ponownie naładować akumulator . 2-letni kagger nie wytrzymał :(. Ledwo odpaliłem.

Opublikowano

.. a ja w e60 530d 231KM odłączyłem akumulator i wywalił 11 błędów , nastepnie kręciłem 3 razy po jakies 5sek i dopiero odpalił :?

jest coś na rzeczy na 100%, w a3 podobny schemat i schody z kontrolką esp..

Lubię jak diesel objeżdża benzynę, to miłe...
Opublikowano

A ja wymieniałem akumulator z 90 Ah na 99 Ah i nic się nie stało.

Co prawda trwało to nie więcej niż 1h, jednak zupełnie nic.

 

Nadmienię tylko że pamięć komputera samochodowego jest oparta o technologię "flash" czyli zachowuje ładunki elektryczne będące "kwantami" pamięci jakieś 10 000 lat.

 

A pamiętać należy że komputer w E 60 został skonstruowny w 2000 r. i odpowiadają procesorom pentium III, czyli bez przesady z lękiem o ich archaiczne zachowania.

Co do błędów to jest to do wyjaśnienia w servisie, lub u informatyków-konstruktorów.

 

Ale podsumowując, ja bym się nie bał.

  • 2 lata później...
Opublikowano
ja u siebie w e46 odlaczyłem akumulator dosłownie na 2 min po ponownym załaczeniu wszystko dzialalo jak nalezy oprócz zegarów tak jak bym ich poprostu niemial zadnych kontrolek , obrotow predkosciomierza itp . gdzies mi powiedziano zeby odlaczyc jeszcze raz bo moze jakies przepiecie bylo czy cos tylko najpierw zalozyc + potem - tak zrobilem nic to niedalo dopiero po odlaczeniu akumulatora na jakies 3h i zalozeniu najpierw + potem - zeby niebylo iskrzenia zegary powrucily . po tym odlaczeniu chyba szwankuje mi wentylator bo czasem mi lapie temperature a wczesniej nigdy tego niemialem moze to wina jakis błedów niewiem nieznam sie bedzie trzeba jechac na komputer.
Opublikowano
Śmiało można odłączyć, tylko jedna sprawa. Najpierw odłączyć biegun ujemny (-), a potem dodatni (+). Podłączyć w odwrotnej kolejności (+) potem (-). Robiłem to nie raz w swojej E60 :cool2: .
Opublikowano
Dodam jeszcze że najlepiej odłączać akumulator gdy samochód jest w "uspieniu" a ideałem jest tryb transportowy, ale bez przesady, to ze się pojawi jakiś blad to przeciez nie tragedia, i tak wszystko normalnie działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.