Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Właścicielem problematycznej bmw jest mój ojciec, ale on po 2 odwiedzonych mechanikach stwierdził, że już się więcej nie da zrobić! :) Więc postanowiłem mu trochę pomóc... A problem jest następujący!

 

Jak wspomniałem w temacie, autko na benzynie działa prawidłowo...natomiast gaz....;/ Bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny podczas dodawania gazu auto traci gwałtownie moc (szarpie)--> trwa to jakieś 3-5sek-->chwilę pojedzie i znów zaczyna szarpać. Nie ma znaczenia na jakim biegu....pomijając te ciągłe szarpania zauważyłem też, że pedał gazu wciśnięty w "podłogę" całkowicie zadławia auto( szarpie i obroty stopniowo lecą w dół). Oprócz tego czasem podczas postoju falują obroty. Innym razem obroty są w porządku, tylko co jakiś czas (tj. średnio co jakieś 30sekund) na ułamek sekundy gwałtownie spadną.

 

Cały ten cyrk właściwie trwa już od dobrego roku z tym, że do niedawna te szarpania były rzadkie i nie tak gwałtowne ;]

 

Naturalnie był u kilku "gazowników"...większość nie miała nawet odpowiedniego softu do jego instalacji gazowej...jeden tylko zasugerował, że może być uszkodzona "listwa"...w każdym bądź razie wyregulował tylko gaz...ale i tak to nic nie dało (naturalnie u niego było wszystko ok).

 

Autko to E46, 318 ale silnik 1.9 zagazowany sekwencją (jakaś włoska...w ogóle dużo nieścisłości z nią jest....w książce pisze inaczej, a program łapie ją jako jeszcze inny model)

 

Za wszelką pomoc z góry uprzejmie dziękuję

Krzysiek!

 

add1

i czasem gaśnie jak się go wrzuci na luz!

Opublikowano
a mnie sie wydaje ze skoro widze kolejny temat o problemach z gazem to kolejny dowod na staly problem czy gaz jest ok czy nie jest ok:) nie chce prowokowac debaty ale taty auto msci sie za to ze mu to zrobiliscie;) a tak na poważnie to moze latwiej zaczac od sprawdzenia dolotu. w zagazowanych autach bardzo czesto padaja przeplywki.. oczywista sprawa. Jednak nie licz ze ktos pozwoli wam zamontowac swoja sprawna w celu zobaczenia czy bedzie poprawa, a komputer nie zawsze wykrywa blad przeplywki.

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
jak to jest sekwecja to ja bym sprawdzil mapsensor u mnie bylo podobnie i jeszcze doszlo to ze sie potrafil wylaczyc z gazu w czasie jazdy i nie chcial ponownie wlaczyc sie na gaz pozdrawiam
jedynakk
Opublikowano
Mam e 46 320i z sekwencją raz tak miałem,że się dławił przy dodawaniu gazu,ale to była wina kiepskiego gazu,umnie na niestety ponoić kiepskiej polskiej sekwencji idzie jak burza,tak czy siak czasami żałuje czy nielepiej było kupić diesla,wynika to z kiepskiego fachowca bo gaśnie mi czasami na wolnych obrotach,robi i zrobić niemoże pajac,ale pojechałem do drógiego i w przyszłym tygodniu będzie wiadomo.
Opublikowano
Gazu nigdy nie miałem i miec nie bede, ale objawy takie jak by sonda lambda padła...

 

:nienie: Kolega pisze, ze niewazne czy zimny czy cieply, a sonda że tak powiem wlacza sie dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury, dodatkowo dalo by sie ja odczuc rowniez na benzynie.

Opublikowano

A moze sonda dziala tylko nie jest odpowiednio podpieta instalacja gazowa pod nia.

 

Ja w swoim 4 lata temu mialem cos takiego, ze chodzil do 3 tys obrotow a powyzej szarpal jak dziki, nie szedl wcale i same problemy. TO bylo zaraz po zalozeniu i na gwarancji mi robili. Po wymianie wszystkich czesci (listwa, nowe otwory dolotowe w kolekorze, grubszy przewod od zbiornika, reduktor nowy) okazalo sie ze pomoglo przelozenie komputera.

Gaz jest kaprysny. Ja mam OMVL

 

Fearnot, sprawdz dokladnie czy na benzynie nie ma zadnych objawow, sonda np nie bedzie tak odczuwalna na PB jak LPG.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!

 

Właścicielem problematycznej bmw jest mój ojciec, ale on po 2 odwiedzonych mechanikach stwierdził, że już się więcej nie da zrobić! :) Więc postanowiłem mu trochę pomóc... A problem jest następujący!

 

Jak wspomniałem w temacie, autko na benzynie działa prawidłowo...natomiast gaz....;/ Bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny podczas dodawania gazu auto traci gwałtownie moc (szarpie)--> trwa to jakieś 3-5sek-->chwilę pojedzie i znów zaczyna szarpać. Nie ma znaczenia na jakim biegu....pomijając te ciągłe szarpania zauważyłem też, że pedał gazu wciśnięty w "podłogę" całkowicie zadławia auto( szarpie i obroty stopniowo lecą w dół). Oprócz tego czasem podczas postoju falują obroty. Innym razem obroty są w porządku, tylko co jakiś czas (tj. średnio co jakieś 30sekund) na ułamek sekundy gwałtownie spadną.

 

Cały ten cyrk właściwie trwa już od dobrego roku z tym, że do niedawna te szarpania były rzadkie i nie tak gwałtowne ;]

 

Naturalnie był u kilku "gazowników"...większość nie miała nawet odpowiedniego softu do jego instalacji gazowej...jeden tylko zasugerował, że może być uszkodzona "listwa"...w każdym bądź razie wyregulował tylko gaz...ale i tak to nic nie dało (naturalnie u niego było wszystko ok).

 

Autko to E46, 318 ale silnik 1.9 zagazowany sekwencją (jakaś włoska...w ogóle dużo nieścisłości z nią jest....w książce pisze inaczej, a program łapie ją jako jeszcze inny model)

 

Za wszelką pomoc z góry uprzejmie dziękuję

Krzysiek!

 

add1

i czasem gaśnie jak się go wrzuci na luz!

 

Filtr gazu wymieniony na nowy ??

Opublikowano
Witam!

 

Właścicielem problematycznej bmw jest mój ojciec, ale on po 2 odwiedzonych mechanikach stwierdził, że już się więcej nie da zrobić! :) Więc postanowiłem mu trochę pomóc... A problem jest następujący!

 

Jak wspomniałem w temacie, autko na benzynie działa prawidłowo...natomiast gaz....;/ Bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny podczas dodawania gazu auto traci gwałtownie moc (szarpie)--> trwa to jakieś 3-5sek-->chwilę pojedzie i znów zaczyna szarpać. Nie ma znaczenia na jakim biegu....pomijając te ciągłe szarpania zauważyłem też, że pedał gazu wciśnięty w "podłogę" całkowicie zadławia auto( szarpie i obroty stopniowo lecą w dół). Oprócz tego czasem podczas postoju falują obroty. Innym razem obroty są w porządku, tylko co jakiś czas (tj. średnio co jakieś 30sekund) na ułamek sekundy gwałtownie spadną.

 

Cały ten cyrk właściwie trwa już od dobrego roku z tym, że do niedawna te szarpania były rzadkie i nie tak gwałtowne ;]

 

Naturalnie był u kilku "gazowników"...większość nie miała nawet odpowiedniego softu do jego instalacji gazowej...jeden tylko zasugerował, że może być uszkodzona "listwa"...w każdym bądź razie wyregulował tylko gaz...ale i tak to nic nie dało (naturalnie u niego było wszystko ok).

 

Autko to E46, 318 ale silnik 1.9 zagazowany sekwencją (jakaś włoska...w ogóle dużo nieścisłości z nią jest....w książce pisze inaczej, a program łapie ją jako jeszcze inny model)

 

Za wszelką pomoc z góry uprzejmie dziękuję

Krzysiek!

 

add1

i czasem gaśnie jak się go wrzuci na luz!

 

Filtr gazu wymieniony na nowy ??

 

To podstawa-jak niewymieniony to od razu wymień ale myślę że jak auto śmigało po gazownikach to to zrobili.

Nieraz czytam po forach "zrobiłem 60tyś km bez dotykania czego kolwiek i jeździ świetnie-czy muszę wymieniać ten filtr skoro działa wszystko dobrze?" :duh: a później wszytko się posypie, albo "instalacja gazowa jest beeee bo się sypie" zwłaszcza że wiadomo jakiej jakości jest gaz w Polsce.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a mnie sie wydaje ze skoro widze kolejny temat o problemach z gazem to kolejny dowod na staly problem czy gaz jest ok czy nie jest ok:) nie chce prowokowac debaty ale taty auto msci sie za to ze mu to zrobiliscie;) a tak na poważnie to moze latwiej zaczac od sprawdzenia dolotu. w zagazowanych autach bardzo czesto padaja przeplywki.. oczywista sprawa. Jednak nie licz ze ktos pozwoli wam zamontowac swoja sprawna w celu zobaczenia czy bedzie poprawa, a komputer nie zawsze wykrywa blad przeplywki.

 

:P auto w takiej postaci zostało zakupione ;) fakt...mógł być diesel ;]

...co do którejś z wypowiedzi odnośnie filtru gazu...został wymieniony półtora miesiąca temu ;]

 

Od mojego pierwszego postu niestety nic się nie zmieniło, a samochód zwiedził z 3 gazowników i serwis BMW-> póki kazali tylko wymienić świece...naturalnie w żadnym stopniu nie rozwiązało problemu! ba! doszły kolejne....auto zimne nie wchodzi na obroty, dławi się i gaśnie...dopóki się trochę nie rozgrzeje of course ;) ech ;]

 

pozdrawiam

Krzysiek

 

P.S.

dzięki za pomoc ;)

Opublikowano

Panowie!

Takie problemy to proza.... i kolejny raz powedzmy sobie jedna, ale to prawdziwa rzecz: takie problemy z gazem to nie wina instalacji czy paliwa jakim jest gaz,ale tych cudotworcow-gazownikow, ktorzy tak ja zainstalowali w tym zasluzonym silniczku.

Rada jest jedna - musisz kolego znalesc dobrego fachowca od gazu w swojej okolicy.

Ja smigam na gazie (e36 - sekwencja BRC) juz 2 lata i zlego slowa nie powiem. Tylko trzeba miec ja dobrze zalozona i wyregulowana. U mnie np. nie ma roznicy czy jezdza w gazie czy Pb- chodzi tak samo.

Powodzenia

Opublikowano
Panowie!

Takie problemy to proza.... i kolejny raz powedzmy sobie jedna, ale to prawdziwa rzecz: takie problemy z gazem to nie wina instalacji czy paliwa jakim jest gaz,ale tych cudotworcow-gazownikow, ktorzy tak ja zainstalowali w tym zasluzonym silniczku.

Rada jest jedna - musisz kolego znalesc dobrego fachowca od gazu w swojej okolicy.

Ja smigam na gazie (e36 - sekwencja BRC) juz 2 lata i zlego slowa nie powiem. Tylko trzeba miec ja dobrze zalozona i wyregulowana. U mnie np. nie ma roznicy czy jezdza w gazie czy Pb- chodzi tak samo.

Powodzenia

 

No baaa kolego-to co mówisz nie od dziś wiadomo :)

Na marginesie też mam BRC i fruwa tak samo jak na Pb.

Opublikowano
Mysle,ze skoro kolega fearnot odwiedzil juz kilku spec-gazownikow to moze napisze nam skad jest (psary?) i razem doradzimy jakis sprawdzony warsztat auto-gazu, gdzie bedzie mogl znalezc fachowa pomoc...
Opublikowano

Oj ja niestety nie pomogę-ja zakładałem w Nisku (kilka km od Stalowej Woli)

a to chyba zupełnie inny zakątek Polski :8) tak dalej to nie znam dobrych zakładów :(

Opublikowano
jeszcze lpg ją oprucz mapsensora zmieniłem jeszcze dysze z 2.2 na 2 i zestroilem na nowo kompa i dawkę gazu ustawiłem na 16 już 3 miesiące jak nic nie grzebajem i jeździ sproboj najlepiej sam kup kabel i program ściąg ze strony producenta poczytaj jak się ustawia gaz napisz jak ci poszlo :cool2:
jedynakk
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopuję temat po latach niebytu, ponieważ znane już jest rozwiązanie dla problemów z pierwszego postu. Dodam, że problemy (dławienia, gaśnięcia na luzie, falowania obrotów, trudności z odpalaniem) ostatecznie występowały zarówno na gazie jak i na benzynie.

 

Proszę Państwa:

WĄŻ ODMY - sparciały, brał lewe powietrze

 

Po wymianie na nowy - wszystkie objawy zniknęły

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że ta informacja kiedyś pomoże jakiemuś biednemu użytkownikowi :)

 

Krzysiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.