Skocz do zawartości

Wymiana wtryskiwaczy.Czy ktoś to robił samodzielnie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do wymiany wtryskiwacz w mojej E39 530d i mam pytanko: czy można to zrobić samodzielnie,czy po wymianie trzeba przeprowadzać jakieś operacje komputerem czy też wystarczy reset błędów?

Zlecił bym to do warsztatu ale boję się powierzyć moje autko mechanikom z okolicy po ostatnich próbach naciągania.

Proszę o porady :modlitwa:

Opublikowano

zmieniaj sam, tylko żebyś miał klucz dynamometryczny to by było faniej, nic nie trzeba robić - jeśli miałeś błąd to sam zniknie.

 

Powodzenia

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
zmieniaj sam, tylko żebyś miał klucz dynamometryczny to by było faniej, nic nie trzeba robić - jeśli miałeś błąd to sam zniknie.

 

Powodzenia

 

To by było pięknie!!

Robiłeś to w 3.0d?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja bym się za takie rzeczy nie brał ale kolega wymieniał sam i z tego co mówił nie było problemów.
Opublikowano

cześć Stanisław

 

Wymiana wtryskiwacza nie jest może taka uciążliwa jeżeli nie są zardzewiałe w głowicy. Ja w swojej miałem uszczelkę pod pokrywą zaworów walnięta i wszystko by pięknie się wymieniło gdyby nie jeden upierdliwy wtryskiwacz który za chiny ludowe nie chciał wyjść.

Dodam że miałem specjalny przyrząd do wyciągania wtryskiwaczy:(( Poddałem się w końcu i uszczelniłem na sylikon. Niestety nie musiałem długo czekać na efekty szarpania tego wtrysku gdyż po jakiś 2000 km zaczął mi lać i przyszedł czas na wymianę.

Wtedy już nie było litości i po jakiś 6 godzinach męczarni wyszedł skubany. Był zżarty z głowicą na jakieś połowie swojej długości.

Więc jak wyjdzie lekko to spoko dasz rade ale jak będziesz miał takie przygody jak ja to tylko współczuję.

 

Dodam też dla ciekawości że w ASO przy wymianie wtrysków od razu wymieniają pokrywę zaworów bo po prostu ją łamią aby mieć podparcie dla wyrywaka do wtryskiwaczy:(((

 

Więc jak wyjdzie lekko (a tego ci życzę) to spoko dasz rade. Jak się będzie bardzo upierał na miejscu to daj do jakiegoś szpeca co ci go wyrwie:))

 

Pozdro

Opublikowano
Wymieniasz podpinasz wtyczke i ma działac jak jest sprawny :) JA tez wszytkie wtryski wyciagałem ale na szczescie nie były zapieczone :) Dodam uwage przy dokrecaniu docisku wtryskiwacza nie przeginaj z siła jak nie masz klucza dynamometrycznego. Bo te dociski bardzo łatwo pekaja :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

ok Stach daj znać jak ci poszło i czy pomogła wymiana:))

 

 

PS: Jestem czasami w Gdańsku więc może jakiś spocik E39 530D :cool2:

 

Pozdro

  • 1 rok później...
Opublikowano

Widzę temat z przed dwóch lat ale nie ma sensu otwierać nowego tematu :)

czy ktoś może napisać małą instrukcję jak w w 530 po lifcie wyciągnąć wtryski :) mam lekko przytarty piąty wtryskiwacz i chce oddać do regeneracji. Żeby wyciągnąć go trzeba zdejmować kolektor ? Będę bardzo wdzięczny za taką skromną instrukcję :) może filozofii tam nie ma ale wolę wiedzieć jak to się robi żeby czegoś tam nie urwać czy też nie połamać :)

Opublikowano

do wyciągnięcia wtrysku musisz zwalić górę z głowicy i nic więcej.

Pamiętaj że pokrywa zaworów jest z tworzywa i lubi pękać.

Jest niezła zabawa żeby wyciągnąć wtryski (szczególnie jak zardzewieje w głowicy) jak nie masz porządnego sprzętu do wyciągania takich wtrysków to jak nie wyjdzie zakręć wszystko i jedź do mechanika. Po wyciągnięciu to wtrysk wywal i kup inny bo będzie na tyle umęczony że nie nada się za bardzo do włożenia. Tzn może wyglądać ok i nawet chodzić ale po jakimś czasie wyzionie ducha.(wiem to z własnego doświadczenia 250 km i wtrysk zaczął lać i tyle).

Jak coś to wal na PW to postaram ci jeszcze dokładniej wyjaśnić co i jak.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

podepne się pod temat

czy żeby wymienić uszczelke pod pokrywą zaworów trzeba wyciagać wtryski

jeśli tak to na co zwrócić uwage

z góry dzięki za info

silnik m57 530d

Opublikowano
witam

podepne się pod temat

czy żeby wymienić uszczelke pod pokrywą zaworów trzeba wyciagać wtryski

jeśli tak to na co zwrócić uwage

z góry dzięki za info

silnik m57 530d

Niestety chcąc zdjąć pokrywę zaworów trzeba wyjąć wtryski...pozostaje mi życzyć żeby gładko wyszły :norty:

Opublikowano

jeszcze jedno pytanko

trzeba później po skręceniu tego wszystkiego coś odpowietrzać bo na którymś forum tak czytałem

komp mi jakiś będów nie wywali

Opublikowano

teoretycznie powinno się odpowietrzać i na bank ułatwi odpalenie.

a co do wyjęcia wtryskiwaczy to tak jak kolega pisał niestety jest to niezbędne i też życzę aby wszystkie wyszły :))

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

podepnę się bo już to przerabiałem i znam procedurę serwisową. Jeżeli wymieniamy do 2 szt włącznie to nie ma potrzeby wgrywać na nowo mapy paliwowej. Jeżeli wymiana dotyczy więcej niż 2 szt, to TIS mówi, że trzeba nadpisać mapę. Taka sama sytuacja jest jeżeli zamienimy miejscami więcej niż 2 szt wtrysków. Sama wymiana jest bajecznie prosta pod warunkiem, że wychodzą łatwo. Jeżeli jest to 530d po lifcie, to raczej nie będzie problemu z korozją, ponieważ od 2000 roku dołożyli o-ring na szprycę. Jeżeli podkładka miedziana nie puszczała i nie zalepiło wtrysku od dołu nagarem, to wyciąganie nie zajmie więcej niż 1 min dla wszystkich 6 szt.

Powodzenia.

Opublikowano

DarioKa czyli jak dobrze zrozumiałem najlepiej zaznaczyć gdzie był dany wtrysk i potem go zamontować w to samo miejsce

bo ja wtrysków nie będe wymieniał tylko uszczelke pod pokrywą zaworów

jak tylko się ociepli to się za to zabieram w serwisie chcą 400 za wymiane

Opublikowano

ok szmalu tylko ty masz taka sama maszynę jak ja czyli 99' tak więc nie masz oringu i może się skończyć tym że nie wyjmiesz wtryskiwaczy.

Boję się że będziesz miał tak jak ja problemy z wyjęciem.

Jak kupiłem swoją 5 też musiałem wymienić uszczelkę pod pokrywą i niestety po długiej walce specjalnym sprzętem do wyrywania wtryskiwaczy wymieniłem uszczelkę ale i jeden wtrysk niestety bo podczas walki został uszkodzony.

 

Pozdrawiam i mam nadzieję że tobie akurat wyjdą wszystkie wtryski bez kłopotu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jak nie wyjdą to trzeba będzie stracić te 400 stówki :cry2:

boje się tylko żeby komp mi jakiś błędów nie wywalał po całym zabiegu

Opublikowano
Panowie, przed wyjmowaniem wtrysków dobrze jest na noc przed, zalać gniazda prawdziwą naftą. Ona ma dobre właściwości penetrujące zwłaszcza przy zapieczonych elementach. Oczywiście dotyczy to 3,0 d 184 KM.
Opublikowano

DarioKa ma właściwości ale to nic nie daje:((

w moim przypadku problem polegał na tym że trzymało od dołu bo tam zadziałała wilgoć która weszła z góry i leprze penetratory były użyte no i lipa.

Nie mówię że może wyjdą bez kłopotów bo u mnie tylko jeden niestety ostatni się uparł i nie chciał wyjść.

Myślę że najlepiej to będzie po prostu spróbować i tyle bo może robimy wiele szumu o nic:))

 

PS: szmalu jak już będziesz się bawił z uszczelką to proponuje od razu wyczyścić zaworki sterujące turbinką i EGR bo będziesz je miał na widelcu:))

 

Pozdro i powodzenia

 

 

PS nr 2: Ja w ten weekend chcę wymienić rolkę napinacza paska alternatora razem z ramieniem tylko nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać ale to inna para kaloszy:))

Opublikowano
DarioKa ma właściwości ale to nic nie daje:((

w moim przypadku problem polegał na tym że trzymało od dołu bo tam zadziałała wilgoć która weszła z góry i leprze penetratory były użyte no i lipa.

Nie mówię że może wyjdą bez kłopotów bo u mnie tylko jeden niestety ostatni się uparł i nie chciał wyjść.

Myślę że najlepiej to będzie po prostu spróbować i tyle bo może robimy wiele szumu o nic:))

 

PS: szmalu jak już będziesz się bawił z uszczelką to proponuje od razu wyczyścić zaworki sterujące turbinką i EGR bo będziesz je miał na widelcu:))

 

Pozdro i powodzenia

 

 

PS nr 2: Ja w ten weekend chcę wymienić rolkę napinacza paska alternatora razem z ramieniem tylko nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać ale to inna para kaloszy:))

 

A próbowałeś kręcić rozrusznikiem, żeby wtrysk od dołu kompresją wypchnąć? Ja tego nie robiłem, ale słyszałem, że czasami to jedyna bezpieczna metoda.

A propos rolki napinacza paska alternatora, to po co chcesz wymieniać ramię?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.