Skocz do zawartości

Błędy silnika M52 B20 - 202 i 203 regulacja lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Z racji zablokowania ostatniego posta (słusznie niestety moja wina) ponawiam wątek:

 

Wystąpiły mi błędy w sterowniku silnika dokładnie takie jak opisuje poniżej:

203 regulacja lambda zderzak (rząd 2)

202 regulacja lambda zderzak (rząd 1)

 

Silnik był diagnozowany programem ESI Bosch.

Czy wie ktoś co oznaczają te błędy gdzie szukać, jak naprawić.

Obiawy były takie, że silnik po np. postoju na czerwonym na pasach potrafił szarpnąć i przejść w tryb awaryjny, lub zgasnąć po zapaleniu wszystko wracało do normu problem pojawiał się tylko podczas jazdy w mieście na trasie wszystko było oki.

 

Proszę o porade

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może nam napiszesz jaki to silnik i czy masz gaz?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Błąd sond lambda. Są dwa bo i u ciebie silnikiem sterują dwie sondy. Program widzi dwa "rzędy" bo 1 2 i 3 cylinder to pierwszy "rząd" i nimi steruje 1 sonda a 4 5 i 6 cylinder drugi "rząd" i tam zamieszanie robi druga :mrgreen:
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Opublikowano

Więc silnik tak jak w tytule postu to 2,0 M52 benzynowy z sekwencją stag 300.

 

Więc rozumiem, że mam dwie sondy do wymiany, a czy obydwie sondy są w wydechu prze katalizatorem czy może jakoś inaczej zamocowane??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A od kiedy ten błąd wskazuje na konieczność wymiany sond?

To raczej mało prawdo podobne by obie były do wymiany jednocześnie.

 

Ja miałem takie same błędy i u mnie winowajcą okazał się przepływomierz.

Ale jeszcze inne sprawy się mogą okazać < np. wadliwe wtryski benzyny , uwalony czujnik cisnienia paliwa , itp.>

 

Trzeba mieć kompa z funkcją LIVE DATA to wtedy z większą precyzją można określić czy sondy naprawdę padły.

 

No i najbardziej prawdo podobna przyczyna tego błędu to regulacja instalacji gazowej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tak obydwie sondy znajdują się na kolektorze wylotowym przed katalizatorem, jak dobrze popatrzysz to jedną zobaczysz z góry przy otwartej masce silnika drugą dopiero z kanału lub podnośnika przynajmniej ja mam tak u siebie i szwagier w E36 2,0 M52 również
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe też , że masz tam sondy tytanowe < nie tanie niestety > Które są bardzo trwałe.

Masz tam osprzęt siemensa?

 

Wykręcenie sondy z góry nie jest łatwe. O wiele łatwiej z dołu się dobrać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Więc co radzicie bo mi już szczerze powiem ręce opadają, regulacja gazu raczej nie wchodzi w gre bo silnik wariuje zarówno na benzynie jak i na gazie, a mi też troche dziwne się wydaje aby dwie sondy padły na raz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja obstawiam regulację gazu.

Niewłaściwa może naprawdę nieźle namieszać.

 

Ja bym na początek zrobił reset i po resecie pojeździł tylko na benzynie przez jakieś 100 - 200 km.

Jeśli po prawidłowym resecie błąd nadal będzie występował to wtedy wskazuje to na jakąś awarię

 

Ja mam łatwiej bo mam własnego carsofta < żadne cudo ale LIVE DATA posiada > I mogę zawsze zobaczyć czy sondy żyją.

 

U mnie był jak pisałem uwalony przepływomierz ale żeby było śmieszniej to nie było żadnego błędu związanego z przepływomierzem.

 

Błędy to wskazówka ale trzeba czasem czytać między wierszami.

 

Te błędy u ciebie oznaczają , że sterownik silnika robił wszystko co potrafił żeby utrzymać właściwy skład mieszanki ale mu się nie udało.

A co było przyczyną to nie jest tu pewne < za mało danych niestety znasz >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Robiłem reset i po jakimś tygodniu błędy wystąpiły ponownie, może faktycznie pojade na ustawke gazu, jak sobie przypominam to te cyrki zaczęły występować po wymianie filtrów i przeglądzie gazowni ale pod kompa do gazu nie miałem podpinanego. Wydaje mi się że te cyrki dzieją się też na benzynie ale teraz to już sam nie wiem. Zrobie tak jak radzisz dyzio255 i sprawdze gazownie a potem pośmigam na benzynce, pokatuje bunie po mieście i zobaczymy co wyjdzie.

 

Dzięki za porady

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie

 

Panowie dzisiaj byłem w mieście i jeździłem tylko na benzynie i sytuacja się powtórzyła więc to nie gaz, potem pojechałem na kompa do innego mechaniora i wystukało te same błędy lambdy oraz usterke mechaniczną vanosa. Mechanior powiedział, że to najprawdopodobniej jest przyczyną tego zamulania silnika i niewkręcania się na obroty, że vanos jest zrąbany i się zawiesza.

 

Co Wy na to??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest to możliwe.

Na vanosie niestety się dokładnie nie znam więc w tym ci nie pomogę.

Ale wiem tyle , że jak jest uwalony to trzeba naprawić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Złota łopata się należy koledze.

:lol:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.