Skocz do zawartości

316i Zimowy projekt, swap czy wyciskać obecny ?


wojtek1989

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Jestem posiadaczem e30 316i w stanie niemal że kolekcjonerskim :D Jest tam niestety silnik 1,6 który nie należy do tych najmocniejszych...

Z racji że zawsze chciałem być pierwszy na światłach chciałem coś zrobić w tym kierunku.

Od momentu kupienia samochodu (3miesiące temu chyba) wymieniłem w nim koła na ładne alu 16" oponki 195/40/16 lakier został wypolerowany żeby wyglądał jak nowy :D została wymieniona sonda lambda i regulator ciśnienia paliwa :) Obecnie czekam na całe zawieszenie sportowe z małym obniżeniem aby wizualnie poprawić wygląd, w środe powinno dojść.

No i teraz przyszedł czas na modyfikacje silnika.

Wiadomo, z obecnym silnikiem demon prędkości to nie jest chociaż ma poniżej 10s do 100 :shock:

Więc przechodząc do rzeczy. Co zrobić żeby było to bardzo szybkie e30 ? na początku myślałem aby zrobić w nim cały wydech łącznie z katalizatorem, oczywiście profesjonalnie w dobrej firmie. Zrobić głowice i w zasadzie tu się kończą możliwości :( bo zakuwać silnik to jest koszt bardzo wysoki pomijając że cięzko wogóle znaleźć coś do tego silnika. Ewentualnie Nitro ale wiadomo to tylko chwilowo daje wzrost mocy :/

Drugi pomysł to zrobić swap'a na coś konkretnego. I tu właśnie nie wiem na co :/ myślałem o silniku m20 2,5i co wy na to ?

Jeżeli chodzi o kasę to cięzko powiedzieć ile. Ale ogólnie nie chciałbym wydać więcej niż 5tyś na części.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no właśnie nie za bardzo :) powiem szczerze że też mnie to bardzo zdziwiło :shock: powiem szczerze że ostatnio nie mierzyłem czasu ale wcześniej kiedy miałem rozwaloną sondę lambda i pękniętą membranę na regulatorze ciśnienia paliwa czas do 100 na wielosezonowych oponach miałem 10,2s. Teraz jest lepiej. Oczywiście czas mierzony stoperem gdyż nie posiadam nic bardziej specjalistycznego.

Jeżeli komuś bardzo zależy to wezmę kamerę i nagram jak przyspiesza.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tuningu m40,mozna kupic wałek sportowy(790zł),kolektor z kwasówki(900zł),do tego jakis dedykowany wydech lub cos robione na zamówienie(500-1000zł),zrobic porting głowicy(nie wiem ile kasują bo robiłem sam),załozyc jakis pożądny dolot(cda,apollo,simota).i na koniec zrobic program indywidualny(1000-1900zł) lub zapodac duzo tanszego chipa(polecam te od bagora).ale nie bedzie to demon,przyrost mocy około 25-30KM.za te 5000zł lepiej zrób swap na 2.5 ale m50,starczy na kompletny silnik z osprzetem, przeniesienie napedu(skrzynia,wał,most itd.) oraz montaż.pomyslałbym jeszcze o hamulcach:)

 

ps. nie ma bata by seryjne 316i zeszło ponizej 10 sekund(seria 12,1)

e30 318is ma 9,9

e30 320i ma 10,6

///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no właśnie 30KM nie jest warte raczej 5000zł :/ co do głowicy to koło 900 zależy od modelu. co do swap'a to boje się tego że trafię na jakiegoś trupa :/ wiadomo jeżeli silnik jest wyjęty to jak się spytam ile ma przebiegu to dostanę taką odp "panie, 50tys, z niemiec ściągany, dziadek nim do kościoła jeździł tylko i to w co drugą niedziele"

Ciekawy też jestem jak będzie ze spalaniem takiego 2,5L

Co do hamulcy to zastanawiam się właśnie co zrobić, albo poprostu założe dobre tarcze i dobre klocki albo jeżeli będzie przekładka to zainwestuje w k-sport.

Wogóle to ja mam silnik m20 a nie m40 :( chyba że o czymś nie wiem :P

 

hehe wywołałem burzę tymi 10s. w sobotę wezmę kamerę i nakręce ale stoper będziecie musieli sobie sami w domu włączyć bo nie dam rady sam wszystkiego obsłużyć.

 

EDIT

Mam jednak silnik m40 pomyliłem się.

Edytowane przez wojtek1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Twoje 10 s do setki wynika z Twojego dobrania opon i felg.

Wiadomo że większe kolo to większa droga pokonana przy jednym obrocie...

 

ZATEM:

Standardową oponą w Twoim aucie jest 175/70/14,

jak założyłeś 195/40/16 to różnica wskazań licznika jest 6.4%

 

Czyli na Twoim liczniku jest 100 km/h a tak na prawdę jedziesz 93.6 km/h :P

 

Wielkości opon i felg nie dobiera się ot tak... no chyba ze kalibrujesz później licznik :) ale ja nie znam nikogo kto by coś takiego robił

 

Pozdro

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż 6,4% ? kurcze jak znalazłem gdzieś licznik jak będzie różnica w wielkości koła to wyszło 1,5% a tu mówisz 6,4% :( tak czy inaczej oponki będzie trzeba zmienić chyba bo na tych jednak trochę strach jeździć :P dlatego będą pewnie 195/50/16 ale to się jeszcze zobaczy. A co do zrobienia "rakiety" z mojego e30, ma ktoś jakiś ciekawy pomysł ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż 6,4% ? kurcze jak znalazłem gdzieś licznik jak będzie różnica w wielkości koła to wyszło 1,5% a tu mówisz 6,4% :( tak czy inaczej oponki będzie trzeba zmienić chyba bo na tych jednak trochę strach jeździć :P dlatego będą pewnie 195/50/16 ale to się jeszcze zobaczy. A co do zrobienia "rakiety" z mojego e30, ma ktoś jakiś ciekawy pomysł ?

 

Strach - czemu? - takie łyse? To, że mniejsze, to tylko problem przekłamującego licznika - innych negatywnych efektów nie ma - nawet przyśpieszenie jest lepsze (za to V-max mniejsza) - no chyba, że profil za niski i komfortu brak.

 

Bez swapa rakiety nie zrobisz za rozsądne pieniądze - uturbienie kosztuje majątek - różnie z silnikiem używanym może być, ale taki to już nasz (posiadaczy samochodów małolitrażowych) los...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka ponownie!

 

W sumie to pominąłem główny wątek :)

 

Jak podnosić moc to tylko poprzez SWAP silnika.

Najlepsza opcją w tej chwili jest M52B28 lub M52B25 czyli pojemności 2,8 albo 2,5 L. E30 z silnikiem M52B28 ma 6,6s do setki !!!! To wynik którym nie jeden ścigacz by się pochwalił. Do tego jest na tyle szybkie ze robi E36 M3 z silnikiem 3,2L - to wynika ze stosunku mocy do masy gdyż E30 jest lżejsze o jakieś 215kg co się przekłada na zamiatanie M3 :P

 

Ale do rzeczy:

1. Silnik z całym osprzętem (kolektory, wiązki, komputer etc.) -> 4500zł

2. Dyfer ze szperą o przełożeniu 2,93; 3,15 lub 3,25 -> od 200 do 1000 zł

3. Wał od M20B25 jest krótszy i będzie pasował bez skracania i spawania -> 100zł

4. Chlodnica od E30 TDS bo jest duża i pasuje na wieszaki E30 - 150/200zł

5. Nowe serwo bo od M40 się nie mieści - 100zł

6. Łapy silnika - z tego co pamiętam trzeba je dorabiać ale mogę się mylić

 

Cały koszt powinien się zamknąć w 8-9 tys zł.

 

Proponuje zajrzeć tu:

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=15410&start=0

 

 

Pozdro i powodzenia

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż 6,4% ? kurcze jak znalazłem gdzieś licznik jak będzie różnica w wielkości koła to wyszło 1,5% a tu mówisz 6,4% :( tak czy inaczej oponki będzie trzeba zmienić chyba bo na tych jednak trochę strach jeździć :P dlatego będą pewnie 195/50/16 ale to się jeszcze zobaczy. A co do zrobienia "rakiety" z mojego e30, ma ktoś jakiś ciekawy pomysł ?

 

Przy takiej zmianie (195/50/16) będziesz miał TIP-TOP!!

 

Jak bedziesz mial na zegarze 100 km/h to jedziesz 100,1 km/h

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyliczyłem to uda mi się zakupić m52b28 ze wszystkim łącznie z łapami za jakieś 5000zł. Sam dużo przy nim nie będę mógł gdyż nie mam do tego za bardzo warunków i należytej wiedzy :(

Dlatego zostaje kwestia ile będzie kosztować włożenie tego i zestrojenie całości ? wydaje mi się że jeżeli wszystkie części będą dobre, wypucowane i takie jakie powinny być to włożenie silnika nie powinno zająć zbyt dużo czasu prawda ? komputer w tym konkretnym silniku już został zestrojony do e30 bo właśnie w nim siedzi :P Czy w takim razie będę musiał robić to od nowa czy nie ?

no i pozostała jeszcze jedna kwestia :)

spalanie :P Wiadomo porywam się na taki silnik to nie mogę oczekiwać spalania 8l. Ale chciałbym tak mniej więcej wiedzieć ile by on spalił w trybie mieszanym na 100km biorąc pod uwagę że to będzie "zwykła" jazda. Bo jak wcisnę gaz do końca to wiem co się dzieje :P ogólnie byłbym zadowolony gdyby spalanie było na poziomie 12l. Da się tyle osiągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11l jest do przyjęcia zwłaszcza że cena benzyny spada i będzie spadać :P

a jak będzie z amortyzatorami z przodu ? będzie trzeba je wymienić czy coś ? w sumie sporo większy silnik będzie i zapewne więcej będzie ważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to na pewno, To samo jeśli chodzi o sprężyny.

 

Generalnie jeśli zamawiałeś usportowione zawieszenie do E30 ale dla 4 cylindrówki to dzwoń do sprzedawcy i zmieniaj zamówienie na zestaw do 6 cylindrówki. Taki od 325 bedzie git. Oczywiście jeśli jesteś zdecydowany na SWAP.

Tak jak napisałeś chodzi o masę silnika oraz utrzymanie tej masy na kolach w bezpieczny sposób.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh już za późno :P ale zanim ja wsadze ten silnik do samochodu to troche minie a amortyzatory poprostu muszę zmienić teraz także najwyżej zmieni się razem z silnikiem.

Wogóle to obiecałem komuś zdjęcia samochodu jak już go posadze na nowych kołach, jak go umyję i wrzuce nowe amortyzatory to zrobię zdjęcie i dam wam do oceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnawiam temat bo mnie zaciekawił.

2.8 motor w e30 to napewno zło, rozumiem że potrzebuje dorobić łapy pod silnik i zakupić cały silnik z osprzętem m52b28 z komputerem i skrzynią. A co z zawieszeniem?

Mam e30 m40 silnik 1.6 jakie zawieszenie by pasowało pod silnik 2.8?

I lepiej kupić osobno silnik czy może jakąś e36 rozbitą, po dachowaniu itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim poprzednim komentarzu było to napisane :)

Trzeba tylko dokładnie poczytać.

 

Ale jak już piszę........ to odpowiedź brzmi TAK - należy zmienić zawieszenie. Na takie z 325 - amortyzatory i sprężyny.

 

Można się tez pokusić o mimośrodkowe (pełne, niesymetryczne) tuleje wahacza.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z układem kierowniczym?

 

Zostaje bez zmian. Można się pokusić o piękny magiel z e36, albo Z3 jak ma być hardkor (przełożenie 2.7 obr)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale do rzeczy:

1. Silnik z całym osprzętem (kolektory, wiązki, komputer etc.) -> 4500zł

2. Dyfer ze szperą o przełożeniu 2,93; 3,15 lub 3,25 -> od 200 do 1000 zł

3. Wał od M20B25 jest krótszy i będzie pasował bez skracania i spawania -> 100zł

4. Chlodnica od E30 TDS bo jest duża i pasuje na wieszaki E30 - 150/200zł

5. Nowe serwo bo od M40 się nie mieści - 100zł

6. Łapy silnika - z tego co pamiętam trzeba je dorabiać ale mogę się mylić

czyli to jest mi potrzebne + zawieszenie od 6 cylindrowej e30tki i maglownice ze wspomaganiem :D

Trochę tego by było, a nie orientujecie się czy dużo jest jak sie ma już wszystkie części roboty? Średnio doświadczony mechanik zrobiłby to? Odrzucam elektrykę bo na tym nie mam pojęcia kompletnie ale myślę że z silnikiem i skrzynią + reszta pierdół dałbym radę z kumplem na spółkę to zrobić.

Ewentualnie widziałem że sporo ludzi zajmuje się swapami w beemkach, nie orientujecie się w jakich graniach cenowych taka operacja by się mieściła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

Co do części mechanicznych to myślę, że bez problemu zrobisz z kolegą co trzeba.

Co do elektryki to ważne żeby to zostało zrobione jak należy. Ściągnąć blokadę z DME, podłączyć wszystkie czujniki, poskładać to żeby to wyglądało jak BMW a nie jakiś wiejski Struś Pędziwiatr.

Warto by odwiedzić hamownię (ok 200 zł).

Cała elektryka powinna kosztować u kogoś kto to już robił 1800 - 2000 zł - Takie Osoby znajdziesz jak dokładnie prześledzisz cały wątek :roll2: :roll2: :roll2: :roll2:

 

Pozdro!

 

P.S.

Jeśli się zdecydujesz to pls dokumentuj na Foto całą akcję :)

Ja chciałbym zrobić SWAP ale koszty są duże....

Ale kiedyś na bank to zrobię i wtedy fotki byłyby jak znalazł :)

3mam kciuki.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shit, nie wiedziałem że ta elektryka tyle wyjdzie.

No to już co nieco wiem. O ile projekt wypali to napewno będzie relacja foto ;]

A tak przy okazji a co można było by zrobić z hamulcami?

Pasowało by z tyłu zapodać tarcze i z przodu jakieś większe wentylowane nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.