Skocz do zawartości

roleta tylna


studentgrzes

Rekomendowane odpowiedzi

czy mogłby mi ktos napisac kory przekaźnik lub bezpiecznik odpowiada za elektryczna tylna rolete? myslałe ze mam spalony silnik od rolety az do dzisiaj kiedy udało mi sie złożyc i rozłożyc ja 3 raz i znowu umarła. ewentualnie co to moze byc jesli nie przekaźnik/bezpiecznik/?
raz sprobujesz mocy i już nie chcesz przestać !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś ten sam problem - włącz na komputerze test 9 i włącz stacyjkę w pozycję1 i obserwuj napięcie pokazywane na komputerze. Spróbuj uruchomić roletę. Jeśli po uruchomieniu rolety (przy założeniu że po naciśnięciu roleta nie reaguje) wartość napięcia na komputerze spadnie i po paru sekundach powróci do wartości poprzedniej oznacza to że cały system otwierania rolety gdzieś się blokuje. Polecam wyjąć roletę, ramiona rolety spryskać np WD40 , oraz dokładnie wyczyścić listwę/prowadnicę rolety w środku, czyli tam gdzie się przesuwają ramiona , i posmarować delikatnie nowym smarem.

Jeśli po uruchomieniu rolety napięcie się nie zmienia i roleta nie reaguje to niestety musisz przejrzeć wtyczki - może zaśniedziałe styki po latach - i spryskać je WD40 dla pewności.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po uruchomieniu rolety napięcie się nie zmienia i roleta nie reaguje to niestety musisz przejrzeć wtyczki - może zaśniedziałe styki po latach - i spryskać je WD40 dla pewności.

Przekaźniki do rolety masz zainstalowane przy jej silniczku pod tylną półką - w takiej czarnej skrzyneczce przykręconej do półki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejżyj mocowania ramion rolety tak jak pisał noko. Jeśli problem nie ustąpi, możesz mieć wyrobione ząbki na mniejszym kółku zębatym przekładni roletki. To dość częsta przyczyna blokowania się napędu. Ząbek nie zaskakuje i całość stoi. Żeby to sprawdzić, musisz rozebrać przekładnię. Jeśli zęby nie są bardzo wyrobione, wystarczy umyć całość ze starego smaru (15 lat!) nałożyć dużo nowego i poskładać całość do kupy. U mnie pomogło. Puszkę przekładni należy rozbierać delikatnie, zapamiętując ustawienia kółek. Jest tam dość mocna sprężyna, która może wystrzelić. Ważne, żeby zamontować sprężynę tak, jak była. Masz tu linka do strony z opisem działań przy przekładni. Całość dotyczy innego problemu, ale kilka informacji może być przydatnych:

http://evansweb.info/articles/2003/01/18/electric-rear-blind-repair

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie sie zmienia przy tym tescie 9 wiec bede szukał problemu przy rolecie. jak bede miał czas to rozbiore ja i zobaczymy . jeszcze 1 pytanko czy przy tym jest duzo pracy (wymontowanie rolety) bo chcaiłbym wiedziec ile czasu mito zajmie??
raz sprobujesz mocy i już nie chcesz przestać !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przełącznik powinien być we wgłębieniu nad tylnymi nawiewami w tunelu środkowym. Jest taki sam jak przycisk do podgrzewania foteli/podparcia lędźwiowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.