Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki problem.

 

Po zakupie samochodu miałem dziwne stuki zawieszenia z przodu więc zacząłem wymieniać poszczególne elementy. Wymieniłem wszystkie wahacze, drążki kierownicze wraz z końcówkami, gumy i łączniki stabilizatora. Po tych manewrach ustawiłem zbieżność niestety stuki pozostały. Z mechanikiem gwałtownie więc zaczęliśmy bujać autem i po przyłożeniu ręki do górnego mocowania amorka wyczuwalne były stuki. Padło więc na wymianę amortyzatorów wraz z łożyskami górnymi oraz odbojnikami (bałwankami) i osłonami. Niestety stuki pozostały:(((

Kończą mi się pomysły co może jeszcze stukać ???

Przekładnia ?? moim skromnym zdaniem myślę że jak by ona stukała to te stuki czułbym na kierownicy i było by auto niestabilne a tak nie jest.:((

 

Dodam wam jako ciekawostkę że helmuty też nie potrafią złożyć porządnie samochodu bo przy wymianie amorków okazało się że te w aucie są żle zamontowane tzn przekręcone o 180 stopni. Miałem niezłego zgryza jak wymieniałem te amory bo w SACHSach w instrukcji było inaczej a w rzeczywistości w aucie inaczej. Ale po konsultacjach z inną e39 założyłem jak w instrukcji i w TISie czyli wystającym talerzykiem na zewnątrz (w aucie miałem do środka).

 

Także jak komuś kiedyś też stukało jakby zawieszenie a było coś innego niż to co wymieniłem to będę wdzięczny za pomoc.

 

Dodam też że stuki są podczas gwałtownych poprzecznych uskoków na drodze i na miejscu kierowcy bardziej słyszalne i wyczuwalne jakby w podłodze:((

 

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na pomysły

Opublikowano

wiesz co może to głupie , ale czy patrzyłeś te dwie gumki na stabilizatorze? waliło mi niesamowicie z przodu jakby wszystkie wahacze były padnięte a na szarpakach nic zero luzów,wyszło w końcu że to te dwie małe gumeczki,

wystarczyło zamachać budą na boki

Opublikowano

robert o jakie gumki ci chodzi??? te tak zwane łożyska stabilizatora?? tam gdzie jest przykręcany do sanek ???

Jak o te chodzi to też wymieniłem jako pierwsze ale w sumie to niewielki koszt więc może sprawdzę je i jeszcze raz wymienię:))

Opublikowano

to też wymieniałem niestety:((

 

Na szczęście koszt jest naprawdę niewielki i pójdę za twoja podpowiedzią i wymienię jeszcze raz bo faktycznie jakoś dziwnie się układają.

 

Może komuś coś innego jeszcze puka lub pukało

Opublikowano

grzegorz a wiesz jak to na pewno zdiagnozować???

Powiem ci że przed ustawieniem zbieżności miałem sprawdzaną przekładnie i wyszły drążki i końcówki. Po wymianie już żadnych luzów na przekładni nie stwierdzili i dodam też że nie czuć stuków na kierownicy tylko bardziej te stuki czuć na miejscu kierowcy stopami czyli pod podłoga:(( dziwne ale tak wyczuwam

 

pozdrawiam

Opublikowano
grzegorz a wiesz jak to na pewno zdiagnozować???

Powiem ci że przed ustawieniem zbieżności miałem sprawdzaną przekładnie i wyszły drążki i końcówki. Po wymianie już żadnych luzów na przekładni nie stwierdzili i dodam też że nie czuć stuków na kierownicy tylko bardziej te stuki czuć na miejscu kierowcy stopami czyli pod podłoga:(( dziwne ale tak wyczuwam

 

pozdrawiam

 

jeśli tak to ok, sprawdz czy dobrze podokręcali obejmy od gum stablizatora

Opublikowano
a co powiecie na to:

mam cały czas stuki z przodu posprawdzałem wszystko i wszystko trzyma się kupy ani troszku luzu a stuka jak cholera a żeby było śmieszniej to co kiedy otworze maskę to zbiorniczek z płynem od wspomagania mam mokry jakby wybijało mi płyn

 

Przyjrzyj się dokładnie przewodom olejowym od zbiorniczka. W e39 żadko kiedy nie są mokre bo poprostu z biegiem czasu guma sie jakby utlenia truchleje i przepuszcza olej. Wymień je i powinno być ok.

Opublikowano

Przyjrzyj się dokładnie przewodom olejowym od zbiorniczka. W e39 żadko kiedy nie są mokre bo poprostu z biegiem czasu guma sie jakby utlenia truchleje i przepuszcza olej. Wymień je i powinno być ok.

 

 

Dokładnie tak miałem u siebie!!! przewód wiecznie mokry jakby co chwila się gdzieś wylewało ale co dziwne to stan w zbiorniczku cały czas się zgadzał!!! A co do tego wybijania płynu to sprawdź czy pod zakrętką masz uszczelkę założoną bo u mnie jej brakowało i czasem też rzygło sobie olejem!!! pzdr

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Witam

 

Dodam też że stuki są podczas gwałtownych poprzecznych uskoków na drodze i na miejscu kierowcy bardziej słyszalne i wyczuwalne jakby w podłodze:((

 

No to witaj w klubie :( sam lepiej bym tego nie ujął - mam dokładnie to samo, ale jestem nadal na drodze poszukiwania. Z tym, że u mnie jakby bardziej od strony kierowcy puka i przy uskokach w dół, a mniej w górę.

 

Jak znajdę co to nieomieszkam napisać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Moja rada to jest taka podjedz na stacje kontroli gdzie maja skakanki do sprawdzania amortyzatorow i sie powinno wyjasnic. Mialem podobny problem i winne byly klocki hamulcowe jakies podroby niewymiarowe jak byly cale bylo ok po paru tys. zaczely stukac.
Opublikowano
Poduszki pod silnikiem i skrzynią wymieniłem. Musze przyznać, że po ich wymianie jest wielka różnica - na lepsze oczywiście, ale stukanie z lewego przodu nadal jest :(
Opublikowano

Fistaszek widzę że jesteś z więcborka.

 

Ja czasami przejeżdżam przez tą mieścinę (wyjazdy do teściuuuf:)) )

 

Może warto by się spotkać i porównać te stuki :)) co dwie głowy to nie jedna tak sobie myślę.

 

Jak coś to daj znać

 

pozdro

Opublikowano

No niezupełnie. Z całym mcpersonem wymienilem takze poduszki.

Okazuje sie, ze były w bardzo dobrym stanie, tyle, ze u mnie gumy stabilizatora sa luzne i tłucze to jak cholera.

 

BTW. Mam przednie poduszki na sprzedaz, jakby ktos chcial tanio opchnę (komplet).

 

 

 

Pzd.

Opublikowano

dokładnie ar-w ma racje

 

Ja wymieniłem amorki z poduchami i w ogóle już wszystko wymieniłem.

Moje poduchy amorków też nie są tragiczne tylko by trzeba łożysko wymienić i dalej by latały.

Dodam że amorki tez niepotrzebnie wymieniałem więc jak ktoś by potrzebował amorki BOGE to mam u siebie w garażu.

 

Dodam też że wymieniłem gumy stabilizatora zaraz na początku jak tylko auto kupiłem tj jakieś 10 000 km temu i okazało sie że już się wybiły. (zamienniki... :( ) teraz włożyłem oryginały i w końcu mam ciszę i spokój z przodu.

 

Pozdrawiam....

Opublikowano
W ASO te gumy są na tyle tanie (porónując do innych części ;) że nie warto kupować zamienników

 

Teraz to ja też to wiem hihi

 

kupowałem wcześniej na szybko i kupiłem jakieś zamienniki. Potem już resztę robiłem na dobrych częściach MEYLE i SACHS. Ale niestety człowiek się na błędach uczy :oops:

 

Pozdro

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
panowie, te stuki macie non stop podczas jazdy, czy tylko przy małych prędkościach. U mnie zaczęło coś pukać - stukać od wczoraj, ale tylko jak się powoli toczę, tak do 20km/h.

Pozdrawiam Jaro

http://s7.postimg.org/ipwn696zr/2014_05_17_23_34_29.png

ex e39 525i

ex e38 735iA

ex e39 540iA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wam napiszę jak było u mnie ze stukami.

Też stukało z przodu i tak jakby od strony kierowcy.

 

Odwiedziłem prawie wszystkie szarpaki w okolicy. I zero luzów.

Ludzie mi mówią , że szukam dziury w całym.

 

Ale trafiłem do kolesia co się troszkę zna na BMW. Kazał mi pokręcić kierownicą do oporu raz w prawo raz w lewo.

I zapytał czy kierownica przypadkiem nie daje się obrócić w prawo więcej niż w lewo?

Faktycznie tak było. Całkiem spora różnica.

Wtedy wjechał na kanał i wszedł pod autko i kazał mi robić szybkie ruchy prawo-lewo < takie krótkie jak badając luz > Powiedział mi , że w czasie tych ruchów listwa w przekładni rusza się góra - dół. Dało się to wyczuć ręką po zdjęciu gumowych osłon drążków. I ten ruch był wyczuwalny tylko od strony kierowcy.

I powiedział , że przekładnia do remontu.

 

I tak było.

Po regeneracji stuki ucichły a kierownicą da się obrócić w prawo dokładnie tyle co w lewo.

 

Dodam , że to uszkodzenie przekładni nie powodowało żadnych kłopotów z prowadzeniem auta.

 

A ja was zapytam którą część dokładnie macie na myśli pisząc o poduszce amortyzatora?

Pytam bo przede mną właśnie wymiana amortyzatorów < cieknie > i chcę zrobić solidnie. Po czym poznać , że ta poduszka jest do wymiany?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja mam podobne stuki i juz od roku nie wiem co to...... podsuzki wymienione, wachacze tez, gymy drązka stabilizatora itd. itp. i dalej stuka....podejrzewam poduszke pod silnikiem albo przekładnie własnie !

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Opublikowano

Tez mysle ze to przekladnia.

 

Btw

a co powiecie na to:

mam cały czas stuki z przodu posprawdzałem wszystko i wszystko trzyma się kupy ani troszku luzu a stuka jak cholera a żeby było śmieszniej to co kiedy otworze maskę to zbiorniczek z płynem od wspomagania mam mokry jakby wybijało mi płyn

 

Przyjrzyj się dokładnie przewodom olejowym od zbiorniczka. W e39 żadko kiedy nie są mokre bo poprostu z biegiem czasu guma sie jakby utlenia truchleje i przepuszcza olej. Wymień je i powinno być ok.

Guma nie przepuszcza oleju - zakretka zbiorniczka ma dziorke odpowietrzajaca i tamtedy wydostaja sie minimalne ilosci oleju. Stad zapocony zbiorniczek i przewody olejowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.